InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Rok nowych możliwości – trendy w SEO na 2020

    Home SEO Rok nowych możliwości – trendy w SEO na 2020
    NastępnyPoprzedni

    Rok nowych możliwości – trendy w SEO na 2020

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 23 styczeń, 2020 | 0

    Wraz z początkiem nowego roku wszyscy chętnie podsumowują minione dwanaście miesięcy i zastanawiają się, co przyniosą kolejne. Dotyczy to zarówno naszego prywatnego życia, jak i tego zawodowego. Skoro więc miniony rok był naprawdę gorącym okresem, jeśli chodzi o SEO, to warto zastanowić się, na jakie rozwiązania Google postawi w 2020. Czy możemy spodziewać się większego nacisku na sztuczną inteligencję w działaniach optymalizacyjnych? A może okrzyknięty mianem rewolucyjnego algorytmu BERT zacznie powoli wchodzić w życie, realnie zmieniając zasady gry? Przyjrzyjmy się wszystkim informacjom, którymi firma z Mountain View zdążyła już podzielić ze światem. 

    Treści dla użytkowników… i dla robotów

    Sporo się w ostatnim roku słyszało na temat istotnej roli wysokiej jakości treści na stronach internetowych. Google od dłuższego czasu zaznacza, że w rozwoju zarówno swojej firmy, jak i swoich projektów, skupiają się przede wszystkim na użytkownikach oraz ich wygodzie. Właśnie dlatego fachowe, dobrze napisane treści realnie poszerzające horyzonty czytelników wciąż będą miały ogromne znaczenie w kolejnym roku. Co to oznacza dla osób zajmujących się prowadzeniem działań SEO? Przede wszystkim to, że współpraca z doświadczonymi copywriterami, którzy nie tylko znają założenia pisania poczytnych tekstów użytkowych, ale także wiedzą jak zgrabnie przemycać w nich odpowiednie słowa kluczowe, z pewnością się opłaci i zaowocuje wysokimi pozycjami. W kwestiach czysto technicznych natomiast, pracownicy Googla utwierdzają nas w przekonaniu, że dostosowywanie witryn do widoków mobilnych jest niezwykle istotnym czynnikiem rankingowym, wiele wskazuje na to, że z czasem może wysunąć się nawet na pierwsze miejsce (jest to całkiem oczywiste, biorąc pod uwagę statystyki pokazujące, że większość internautów korzysta ze smartfonów). Powinniśmy zwrócić także uwagę na infrastrukturę strony oraz na prędkość ładowania. Oba aspekty są kluczowe w kontekście wygody użytkowników, a jak powszechnie wiadomo, im większy komfort konsumenta, tym większe prawdopodobieństwo konwersji.

    Pozycjonowanie lokalne a nowe standardy

    Zdaniem wielu osób z branży, pozycjonowanie lokalne jest wręcz fundamentem SEO. Podstawową zmianą w tym zakresie będzie zmiana modelu przedstawiania użytkownikom regionalnych usługodawców w SERP-ach. Przedstawicielom Google’a zależy na tym, aby kontaktować się z reklamodawcami za pośrednictwem serwisów należących do nich. Dobrym przykładem jest Google Hotel Ads – system, z którego pozycji możemy zabookować pokój w dowolnym hotelu podpiętym pod tę usługę, jeśli zatem internauta będzie szukał noclegowni, to w pierwszej kolejności zobaczy reklamy znajdujące się w obrębie właśnie tej platformy. Drugą interesującą zmianą jest konieczność zbudowania mocnych linków z tego samego regionu. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju serwisach, katalogach, ogłoszeniach czy gazetach internetowych, które są swojego rodzaju agregatem informacji na temat konkretnej lokalizacji. Można zatem powiedzieć, że pozycjonowanie regionalne rzeczywiście będzie stawiało na promowanie się w obrębie konkretnej przestrzeni, a nie na korzystaniu z ogólnopolskich źródeł.

    Wyszukiwanie głosowe

    Jeśli przewidywania specjalistów z Moving Traffic Media są słuszne, to możemy się spodziewać, że wraz z końcem 2020 roku, aż połowa zapytań w wyszukiwarce Google będzie wyrażana głosowo. Łatwo się zatem domyślić, że ta tendencja zwyżkowa się utrzyma, w jeszcze następnym roku będziemy mieli zatem do czynienia ze znaczną większością użytkowników korzystających z wyszukiwania głosowego. Osoby korzystające z tego udogodnienia nie mają tendencji do formułowania komunikatów w taki sam sposób jak podczas pisania. Mówiąc, tworzymy pełno zdaniowe konstrukcje z odpowiednią składnią, natomiast podczas pisania królują krótkie, hasłowe zapytania. SEO więc będzie musiało dostroić się do standardów języka naturalnego, co zresztą dobrze wpisuje się w znajdującego się na horyzoncie BERT-a. Warto wziąć to pod uwagę podczas planowania nowych strategii.

    Przypominamy, BERT nadchodzi

    O algorytmie BERT słyszał każdy, kto choć trochę interesuje się marketingiem internetowym. Jeśli jednak nie zapoznałeś sie ze zmianami jakie wprowadza aktualizacja, możesz o tym przeczytaj w tym wpisie. Niemniej zagadnienie jest tak istotny, że nigdy nie za wiele informacji na jego temat – tym bardziej że ich liczba stopniowo zaczyna się zwiększać. Przypomnijmy, że BERT ma na celu zmianę dotychczasowego sposobu odkodowywania przed algorytmy zapytań użytkowników. Jedną z ważniejszych zmian jest niepomijanie tzw. stop words, czyli wszystkich części mowy (np. zaimki, przyimki, spójniki), końcówek odmian, myślników itp. Każda litera będzie miała znaczenie. Co więcej, BERT ma też rozumieć kontekst wypowiedzi i docelową składnię danego języka naturalnego. Zapytania będą więc czytane nielinearnie. Specjaliści Google’a twierdzą, że znacząco podniesie to komfort użytkowników, którzy będą mogli bezproblemowo i błyskawicznie uzyskać oczekiwane rezultaty na stronach wyszukiwania. Warto wspomnieć, że kontekstualizacja zapytań jest jednym z ważniejszych obszarów działania innowatorów z Mountain View. Wyszukiwarka zbiera coraz więcej informacji o użytkownikach, dzięki czemu coraz lepiej dopasowuje treści (oraz reklamy) do ich potrzeb. Wracamy więc do stwierdzenia, że wysokiej jakości content będzie na wagę złota.

    Zero click searches i rich snippets, czyli informacje z poziomu SERP-ów

    Ogromna rola wygody użytkownika w rozwoju wyszukiwarki Google została już wspomniana, chociaż tendencję tę chyba najlepiej obrazuje tzw. zero click searches, czyli wiadomości dostępne już na samych stronach wyszukiwania, nad organicznymi wynikami. Internauta zadaje w wyszukiwarce pytanie i zamiast wejść w jeden z pierwszych pięciu podanych linków, od razu widzi interesującą go informację, którą może uzupełnić lub poszerzyć dalszymi wiadomościami już po kliknięciu linku. O ile użytkownicy rzeczywiście bardzo chwalą to rozwiązanie, o tyle z perspektywy specjalisty SEO nie jest już ono takie przyjemne – z czym się wiąże? Przede wszystkim ze spadkiem ruchu na pozycjonowanych stronach. Skoro internauci otrzymują gotową informację bez wchodzenia na poszczególne witryny, to w zasadzie tracą zainteresowanie organicznymi wynikami. Drugim problemem będzie to, że od teraz pozycjonery nie będą starali się wyłącznie o utrzymanie fraz w topie, ale zacznie się dążenie do tego, aby to wiadomości z tych stron trafiały do zero click searches. Trudno na razie mówić, jak wpłynie to na nasze plany i strategie, warto jednak trzymać rękę na pulsie i obserwować ten trend.

    Mówiąc o zero click searches, nie sposób nie wspomnieć też o rich snippets, którym zdecydowanie przyświeca ta sama koncepcja minimalizowania liczby kliknięć w celu zdobycia pożądanych informacji. Rich snippets to nic innego jak wyniki z elementami rozszerzonymi. Kluczowym pojęciem w tym wypadku są tzw. uporządkowane dane strukturalne, które należy umieścić w kodzie podstrony (na stronie supportu Google można znaleźć szczegółową instrukcję, jak to zrobić). Jak działa to w praktyce? Zależy od tego, czego akurat poszukujemy, jeśli interesują nas treści pisane, to zostaną nam one zaprezentowane w formie przejrzystej karuzeli pt. „Najważniejsze artykuły”, gdzie elementami rozszerzonymi jest treść nagłówka oraz zdjęcie z miniaturki artykułu. Jeśli natomiast szukamy recenzji, to już z pozycji wyników wyszukiwania przeczytamy opinie krytyków na temat książki, filmu czy serialu. Mówi się, że taka tendencja ograniczania kliknięć jest niekwestionowaną przyszłością pozycjonowania, trzeba będzie poznać tę strukturę, aby skutecznie prowadzić działania SEO.

    Jak można podsumować te wszystkie prognozowane trendy? Z jednej strony widać, że specjaliści SEO będą musieli dostosować swoje strategie i taktyki do błyskawicznie zmieniających się założeń optymalizacji. Skupienie na treściach, wygodzie użytkownika i wychodzenie naprzeciw innowacjom promowanym przez Google’a będzie istotniejsze niż kiedykolwiek. Z drugiej – przestrzeń marketingu (zwłaszcza tego internetowego) nigdy nie przyzwyczajała nas do stałych i uniwersalnie sprawdzonych rozwiązań. Obszar ten nieustannie się rozwija, a my rozwijamy się wraz z nim.

    Spodobał Ci się artykuł? Chcesz zobaczyć jak zmieni się branża w tym roku? 

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj