InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

    Home Marketing Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    NastępnyPoprzedni
    marketing 360

    Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

    Przez Agnieszka | Marketing | 0 komentarzy | 24 sierpień, 2023 | 0

    Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagi potencjalnych klientów. Rozwiązaniem może okazać się holistyczne podejście, które zapewnia strategia marketingu 360 stopni, jako odpowiedź na zmieniające się potrzeby przedsiębiorców i odbiorców ich usług.

    1. Czym charakteryzuje się marketing 360 stopni?
    2. Jak działać z marketingiem 360 stopni? – mierzalność wyników
    3. Marketing 360 stopni, a oddziaływanie na konsumenta
    4. Na okrągło – całościowe podejście marketingu 360 stopni
    5. Aspekty funkcjonowania marketingu 360 stopni

    Czym charakteryzuje się współczesny marketing?

    Współczesny marketing rozwija się niezwykle dynamicznie i dostosowuje do pojawiających się trendów. Oczekiwania i potrzeby konsumentów znacznie się zmieniły w ciągu ostatnich dekad – teraz to wyścig agencji w dotarciu do jak najszerszej grupy docelowej. W tym z pewnością pomaga marketing 360 stopni, który gwarantuje wszechstronne i przede wszystkim nowoczesne podejście do strategii marketingowej. Każda reklama służy do rozpowszechniania informacji o towarach, uwzględniając przede wszystkim ich zalety, a także miejsca i możliwości ich zakupu. Omawiana strategia skupia się na promowaniu wizerunku marki jako bliskiej konsumentowi. Dlatego tak ważne jest tu zwrócenie uwagi na kompleksowe podejście do działań marketingowych w zamian jednostronnej tradycyjnej metody. Dzięki temu można uwzględnić wszystkie aspekty składające się na doświadczenie klienta dotyczące marki i umocnienie pozytywnego odbioru przez konsumentów. To wymagające, ale zarazem przynoszące wiele korzyści zadanie dla wielu branż działających w sektorze sprzedaży i usług.

    Jak skutecznie działać z marketingiem 360 stopni? – mierzalność wyników

    marketing na okrągłoW marketingu 360 stopni ważny jest każdy kanał komunikacji oraz przede wszystkim szczegółowa analiza danych i wprowadzanie modyfikacji na ich podstawie. Stopień mierzalności wyników, przekłada się na osiągniecie konkretnego zysku. W tym celu warto skorzystać z pomocy narzędzi stworzonych do sprawnego monitorowania oraz raportowania danych na temat ruchu na stronie. Jest to przede wszystkim Google Analytics. Dostarcza on właścicielom witryn oraz marketerom informacji o zachowaniu użytkowników na stronie, a co za tym idzie efektywności działań marketingowych. Atutem tego narzędzia jest możliwość wglądu w profil użytkownika, co z pewnością posłuży dokładniejszemu precyzowaniu założeń każdej kampanii. Z kolei Senuto sprawdza się przede wszystkim w analizie widoczności witryny i jej pozycjonowaniu. Tutaj można bez problemu zweryfikować dobór słów kluczowych, dzięki którym witryna jest bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. To także ogromna baza danych, jeśli chodzi o obowiązujące trendy czy miesięczną liczbę wyszukiwań. Na podobnej zasadzie funkcjonuje Google Search Console, pozwalające webmasterom i właścicielom witryn na monitorowanie oraz optymalizowanie strony pod kątem wyświetlania w wynikach wyszukiwania. To także narzędzie pozwalające na analizę aspektów dotyczących indeksowania witryny. Ponadto daje możliwość zweryfikowania czy strona wyświetla się poprawnie na różnego rodzaju urządzeniach. Znacząco ułatwia znalezienie błędów i ich sprawne wyeliminowanie. Warto prześledzić dostępne opcje monitorowania domeny i wybrać te odpowiadające konkretnym potrzebom.

    Marketing 360 stopni, a oddziaływanie na konsumenta

    Marketing 360 stopni to oddziaływania na konsumenta różnymi kanałami reklamowymi w sposób zachęcający do skorzystania z danej usługi czy też zakupu produktu (marketing na okrągło). Jest on integracją wszystkich obszarów marketingu, na których funkcjonuje dana marka. Skupia się na tworzeniu i utrwalaniu relacji z klientami. Nie jest jednorazową transakcją, a dążeniem do zdobycia lojalności i zaangażowania. Podstawą jest tu personalizacja komunikacji, tworzenie merytorycznych treści, reakcja na potrzeby i opinie klientów. Warto nadmienić, że ideę marketingu 360 stopni, czyli holistycznego, całościowego podejścia, stanowi połączenie rozwiązań z zakresu e-marketingu, oraz tradycyjnego przekazu za pośrednictwem radia czy telewizji.

    Na okrągło – całościowe podejście marketingu 360 stopni

    Najważniejsze w marketingu 360 stopni jest dotarcie do klienta za pomocą jak największej liczby kanałów. Liczy się przede wszystkim świadomość danej marki na temat jej własnej pozycji na rynku. Ta wiedza nada odpowiedni kierunek skutecznej promocji, w którym należy podążać, by odpowiednio budować zaufanie u klienta. W tych działaniach ważna jest także spójność wizerunku marki, dzięki której buduje się jej rozpoznawalność i transparentność, które są wyznacznikiem wzrostu. Całościowe przyjrzenie się wszelkim działaniom marketingowym pozwoli z pewnością obrać odpowiedni kurs ku uzyskaniu wyższych wyników sprzedażowych. Aby wszystkie składowe marketingu 360 stopni mogły zaistnieć, warto monitorować różne kanały komunikacji z potencjalnym klientem. Tylko dzięki takiemu podejściu cała kampania ma szansę na powodzenie.

    Aspekty funkcjonowania marketingu 360 stopni

    W działaniach marketingowych typu 360 stopni ważne są dane demograficzne konieczne do określenia grupy docelowej. Warto uważnie śledzić ruch na stronie oraz analizować dane z narzędzi statystycznych, a także na bieżąco aktualizować profile firmy w social mediach czy wizytówce Google. Dobrze widziane jest również odpowiadanie na komentarze, zarówno te pozytywne jak negatywne. Do już niemal podstawowych kroków, jeśli chodzi typowo o marketing internetowy, zalicza się działania z zakresu SEO i pozycjonowania stron, które mają za zadanie zwiększyć widoczność danej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania oraz płatne kampanie Google Ads. Nie można tutaj też zapomnieć o marketingu bezpośrednim, który nigdy nie wychodzi z obiegu. Zalicza się do niego między innymi wprowadzenie newslettera, personalizowane treści dostarczane do konkretnego użytkownika, a nawet telemarketing.

    Marketing 360 stopni to niezwykle nowoczesna strategia, odpowiednia zarówno dla małych, jak i dużych firm, które chcą zdobyć nowych konsumentów i utrzymać dotychczasowych. Zapewnia spójny przekaz i doświadczenie marki niezależnie od tego, nie zależnie od tego, na jakim etapie klient styka się komunikatem reklamowym. Wymaga on wysiłku w zakresie koordynacji i analizy danych, jednak przynosi przy tym wiele korzyści. Kluczem do sukcesu tego typu działań marketingowych jest właśnie wielokanałowa interakcja marki, która pozwala na zbudowanie głębszej relacji z konsumentami oraz zrozumienie i ustosunkowanie się do ich potrzeb.

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

    Archiwa

    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023
    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj