Możliwość uniknięcia przedświątecznych kolejek w sklepach i galeriach handlowych to niezwykle kusząca perspektywa, nic zatem dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na zamawianie prezentów dla swoich bliskich przez internet. Zakupy online zdążyły się upowszechnić do tego stopnia, że ponad połowa internautów deklaruje przedkładanie kupowania online nad zakupami stacjonarnymi. Oczywiście właściciele takich punktów handlowych online również dostrzegają tę tendencję, dwoją się więc i troją, aby wyjść klientom naprzeciw i móc zapewnić im szereg udogodnień związanych z gorącym przedświątecznym sezonem zakupowym.
Dlaczego warto przygotować się na świąteczny sezon zakupowy?
Wielu początkujących biznesmenów zastanawia się jednak, skąd bierze się ten powszechny trend objawiający się w dostosowywaniu działań i strategii marketingowych do wymogów konsumentów w końcowym etapie roku. Okazuje się jednak, że zyski, jakie można osiągnąć w okresie od Czarnego Piątku (czyli ostatniego piątku listopada) do początku świąt Bożego Narodzenia mogę wynieść aż 100% zysku z wszystkich dotychczasowych miesięcy. Skoro więc możemy podwoić nasze finanse w przeciągu zaledwie jednego miesiąca, to zdecydowanie powinniśmy wykorzystać każdą dostępną nam możliwość i zaproponować użytkownikom dokładnie to, czego od nas oczekują.
Social media i Google Ads
Nie da się przecenić zasięgów Facebooka oraz wyszukiwarki Google. Jeśli więc zależy nam na wzmożeniu zainteresowania klientów naszymi produktami, to zdecydowanie powinniśmy wykorzystać przestrzeń marketingu internetowego w zakresie tych dwóch platform. Facebook stwarza nam dwie możliwości – po pierwsze, reklamy sponsorowane w ramach usługi Facebook Ads oraz pozyskiwanie nowych użytkowników dzięki regularnie oraz atrakcyjnie prowadzonej stronie typu fanpage. O ile ta pierwsza opcja może wydawać się nieco skomplikowana (chociaż w rzeczywistości jest niezwykle intuicyjna, a dzięki responsywnemu i przyjaznemu interfejsowi, nawet reklamodawcy, którzy nie mieli wcześniej styczności z takimi formami promocji, szybko się odnajdą), to druga jest całkowitą podstawą. Działania w obrębie social mediów są i tak wskazywane jako jeden z filarów marketingu internetowego, zatem zintensyfikowanie publikacji treści w okresie przedświątecznym nie powinno być żadnym problemem. Pamiętajmy o atrakcyjnych, estetycznych grafikach, które nawiązują do promowanych przez nas produktów; spójnych, precyzyjnych komunikatach oraz o sprawnej komunikacji z użytkownikami, a z pewnością osiągniemy pożądane rezultaty.
Usługa Google Ads to niemniej ciekawa forma promowania swojej działalności. Różnica względem Facebooka polega na tym, że nasze komunikaty reklamowe pojawiają się nie w social mediach, ale w wynikach wyszukiwania. Warto uwzględnić to podczas obmyślania strategii działania na ostatnie tygodnie przed świętami. Pamiętajmy, że w tym sezonie wiele osób wpisuje w wyszukiwarkę takie frazy jak chociażby „prezent świąteczny”, zatem warto uwzględnić te słowa kluczowe podczas tworzenia kampanii. Usługa Google Ads pozwala nam m.in. na tworzenie tzw. kampanii remarketingowych, dzięki którym użytkownicy, którzy odwiedzili nasz sklep i przeglądali wybrane produkty, otrzymają graficzne przypomnienia o asortymencie, dzięki czemu szansa na konwersję będzie naprawdę duża.
Mailing rozwiązaniem problemu przerwanych zakupów
Nic nie frustruje właścicieli sklepów internetowych bardziej niż dodanie produktów do koszyka i niesfinalizowanie transakcji. Właśnie dlatego powinniśmy docierać do takich użytkowników, by przypomnieć im o produktach widniejących w ich koszyku, a nuż faktycznie przypomną sobie o interesującej ofercie i chętnie wrócą na stronę, aby dokończyć zakupy. Weźmy pod uwagę fakt, że użytkownicy bardzo często oglądają asortyment na kilku stronach jednocześnie – łatwo więc umieścić kilka produktów w koszyku, po czym zupełnie o tym zapomnieć. Mailing to nie tylko narzędzie wykorzystywane do przedstawiania nowych propozycji, rabatów czy obniżek cen, to także doskonała forma przypomnienia, która ma szansę nakłonić konsumenta do podjęcia decyzji. Pamiętajmy jednak, aby nie zwlekać z taką informacją zwrotną. Najlepiej, jeśli tego rodzaju wiadomość zostanie wysłana maksymalnie do 30 minut od opuszczenia witryny. Mamy wtedy jeszcze okazję faktycznie przykuć uwagę klienta. Jak przygotować taką wiadomość? Przede wszystkim musi być to mail spersonalizowany, przedstawiający faktycznie umieszczone w koszyku produkty. Po drugie, atrakcyjne call to action zawsze zwiększa atrakcyjność wiadomości, zapewnijmy zatem klientom CTA na wysokim poziomie. Na końcu pamiętajmy też o względach estetycznych. Dzięki eleganckiej wiadomości użytkownik z pewnością będzie chciał wrócić na naszą stronę.
Rabaty, obniżki i promocje
Nic tak nie kojarzy się ze świętami jak promocje i obniżki cen. Musimy zastanowić się, które produkty zamierzamy najbardziej wypromować, po czym przygotować atrakcyjne rabaty. To właśnie one mają szansę przyciągnąć największą liczbę klientów. Nie zapominajmy też o stworzeniu specjalnej zakładki, w której umieścimy okazje sezonowe, tylko czekające na potencjalnych kupujących. Pamiętajmy jednak o tym, że jeśli rzeczywiście chcemy zwrócić uwagę konsumentów, to musimy zaproponować im naprawdę atrakcyjne rabaty. W obszarze marketingu mnóstwo jest praktyk opierających się na pozornych promocjach, zatem użytkownicy są bardzo wyczuleni na tego rodzaju praktyki. Uczciwe obniżki z pewnością zaowocują licznym gronem usatysfakcjonowanych konsumentów.
Zostaw komentarz