Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak i online, na przygotowanie korzystnych promocji. Aby jeszcze bardziej zmotywować konsumentów do skorzystania z wyprzedaży, a także w celu zaoferowania im większej ilości możliwości dokonania zakupów, obchodzony jest tzw. Black Week. W tym roku przypada on w dniach 20-28 listopada.
Zorganizowanie swojego sklepu internetowego w taki sposób, żeby był jak najbardziej funkcjonalny w okresie święta zakupów, nie jest łatwym zadaniem. Należy zwrócić uwagę na wiele elementów, zaczynając od stanu magazynu, a kończąc na wyglądzie swojej witryny internetowej. W celu jak najlepszego zoptymalizowania wyników sprzedażowych warto skorzystać z pomocy specjalistów w dziedzinie SEO oraz SEM, którzy przygotują witrynę w taki sposób, aby zwiększyć jej widoczność w tym okresie. Dodatkowo ich działania mogą zachęcić nowych i powracających konsumentów do skorzystania z promocji i zakupienia oferowanych produktów.
Optymalizacja strony internetowej na Black Week
Jak wiadomo, działania SEO są długofalowe. Znaczy to, że muszą być wykonywane regularnie przez okres minimum 3 miesięcy, aby rezultaty były widoczne. Z tego powodu, żeby osiągnąć sukces w okresie wyprzedażowym, warto dbać o optymalizację przez cały rok. Profesjonaliści w tej dziedzinie rozpoczną swoje działania od przeanalizowania jak funkcjonowała witryna w poprzednich edycjach Black Week. Stanowi to podstawę zaplanowania skutecznego sposobu promocji. Jest to tydzień, w czasie którego witryny internetowe są oblegane przez użytkowników. Warto upewnić się, że strona będzie się szybko ładować, aby nie zniechęcili się oni i nie wybrali oferty firm konkurencyjnych.
Pozycjonowanie na odpowiednie frazy
W przygotowaniu strony niezwykle ważne są również słowa kluczowe. Bez nich strona nie będzie wyświetlać się użytkownikom wyszukiwarki Google, kiedy rozpoczną poszukiwanie najlepszego sklepu. Zoptymalizowanie strategicznych treści na stronie powinno więc skupić się na frazach, takich jak „black friday”, „black week 2022”, „cyber monday” czy „czarny piątek”. Jest to czas, w którym klientom najbardziej zależy właśnie na korzystnych promocjach, dlatego wybiorą oni sklepy wyświetlające się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Warto o to zadbać, aby zwiększyć widoczność swojego sklepu. Jeżeli w czasie Black Week klienci dokonają na stronie swojego pierwszego zakupu, istnieje wielka szansa, że skorzystają z oferty ponownie.
User Experience w czasie Black Week
Niezwykle ważnym elementem jest również wzięcie pod uwagę UX. Na stronie powinna pojawić się osobna podstrona na wyprzedaże, widoczna na pierwszy rzut oka. Dobrym pomysłem jest oznaczenie odpowiedniej zakładki za pomocą koloru czarnego, co pomoże użytkownikom w odnalezieniu się na nowej witrynie. Każdy oferowany w okresie promocji produkt musi mieć również szczegółowy opis. Wpłynie to pozytywnie na doświadczenie użytkownika, ale również pozostawi dobre wrażenie o danej firmie. Klient z pewnością chętniej dokona ponownie zakupu w sklepie, który uzna za wyspecjalizowany w danej dziedzinie. Kluczowa jest również responsywność strony. Musi się ona wyświetlać dobrze zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Robienie zakupów za pomocą smartfona czy tabletu jest coraz częstszym przypadkiem, dlatego warto zadbać o to, aby było ono łatwe i komfortowe.
Kampanie Google Ads z okazji Black Friday
Oferta systemu reklamowego Google jest skierowana do właścicieli firm, oczekujących szybkich rezultatów. Z tego powodu to właśnie to rozwiązanie najlepiej sprawdza się w przypadku Black Friday. Warto pamiętać, że w tym czasie wielu przedsiębiorców decyduje się na inwestowanie w reklamy, dlatego mogą być one bardziej kosztowne oraz dłużej zatwierdzane. Nie należy więc zostawiać tematu marketingu internetowego na ostatnią chwilę. Reklamy Google Ads charakteryzują się dużą skutecznością. Reklamując konkretne produkty, należy upewnić się, że będą one na stanie magazynowym, dzięki czemu sprosta się oczekiwaniom każdego klienta. Zwiększenie budżetu na kampanie przed Black Week jest świetnym pomysłem. Najlepiej skonsultować swoje oczekiwania co do ostatecznych celów ze specjalistami od działań PPC, aby mogli oni przygotować efektowne rozwiązania.
Strategie reklamowe na Black Week
Zaplanowanie odpowiednich kampanii jest możliwe dzięki dokładnej analizie działania danego sklepu internetowego. Jeżeli na poprzednich wyprzedażach lepiej sprawdzały się promocje danych marek niż całego asortymentu, ponowne ustawienie ich w ten sposób będzie dobrym rozwiązaniem. Praca ze specjalistami od marketingu internetowego jest w tym okresie nieoceniona, ponieważ dostosowują oni kampanie według potrzeb przedsiębiorcy. W sieci reklamowej pojawiają się różne rodzaje wizualnych materiałów promocyjnych. Potencjalni klienci mogą przyjrzeć się konkretnym produktom oraz ich korzystnym cenom. Jeżeli planuje się kampanie w rubryce Zakupy Google, warto rozpocząć ją odpowiednio wcześnie. Wyświetla się na nich oryginalna i promocyjna cena, co jeszcze bardziej zachęca do zakupu.
Rozszerzenia promocji oraz charakterystyka reklam
Same materiały promocyjne mogą być zaprojektowane w rozmaity sposób. Warto zawrzeć na nich informacje, które zachęcą klientów do skorzystania z promocji. Specjaliści od digital marketingu mogą w okresie Black Week zaproponować rozwiązania, które pozytywnie wpłyną na zainteresowanie użytkowników witryny. W tekstach reklam nawiązuje się do zbliżającego się Black Friday lub Cyber Monday. Dobrym rozwiązaniem jest również korzystanie z funkcji Countdown, czyli odliczania. Zachęca ona klientów do szybkich zakupów, ponieważ podkreśla krótki okres trwania korzystnych promocji. Również rozszerzenia (obecnie „zasoby”) wyświetlane pod linkiem w wyszukiwarce Google mogą zostać uzupełnione o dodatkowe informacje dotyczące wyprzedaży.
O tym również warto pamiętać
Black Week to czas promocji, o którym warto przypomnieć powracającym klientom. Jeżeli dany sklep prowadzi newsletter, może wysłać do swoich obserwujących informację o zbliżającym się obniżeniu cen. Spersonalizowany przekaz, a także wskazanie na przykładowe przeceny produktów pozytywnie wpłynie na zainteresowanie użytkowników. Jeśli chodzi o klientów, którzy po raz pierwszy wejdą na daną stronę, powinni oni zostać przywitani informacją na temat nadchodzącej lub trwającej już wyprzedaży. Banery oraz slidery muszą być wyraźne, a asortyment objęty promocją, dokładnie wydzielony. Niezwykle istotna jest również transparentność i uczciwość sprzedawcy. Użytkownicy szybko zauważą, jeżeli ceny zostały sztucznie podniesione, aby obniżyć je na czas trwania Black Week. Są to nieetyczne praktyki, które na pewno nie wpłyną pozytywnie na wizerunek sklepu. Z tego powodu warto być uczciwym oraz zaoferować swoim klientom najlepsze możliwe oferty, aby chętnie powrócili oni po okresie wyprzedażowym.
Chcesz być na bieżąco z trendami?
Zostaw komentarz