Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartach przeglądarek czy w wynikach SERP. Każdy z poszczególnych elementów ma za zadanie zachęcać do pozostania na stronie, a także skorzystania z oferowanych przez nią produktów czy usług. Praca pozycjonerów jest więc bardzo ważna w czasach, kiedy witryny internetowe poszczególnych placówek chcą być jak najlepiej rozpoznawalne i widoczne w wynikach wyszukiwania.
Czym jest znacznik meta title?
W kodzie HTML stron internetowych umieszczane są znaczniki zwane meta tagami. Są to kluczowe elementy wyświetlane w wynikach SERP, dlatego tak ważne jest, aby miały one odpowiednią formę. Jednym z nich, na którym skupimy się w tym artykule jest meta title, czyli inaczej tytuł strony lub podstrony internetowej. To właśnie on jako pierwszy przyciąga wzrok zainteresowanych, a jednocześnie odgrywa bardzo ważną rolę dla robotów Google. Jest on obecny wśród zapisywanych przez użytkownika zakładek oraz pojawia się na karcie przeglądarki, dlatego ważne jest, aby zawierał on jasne wskazówki dotyczące tego, co znajdziemy na stronie docelowej. Zadaniem meta title jest więc nie tylko zachęcić do kliknięcia w link, ale również pozostania na stronie, a także łatwego jej znalezienia. Z tego powodu twórcy witryn oraz pozycjonerzy kierują się pewnymi zasadami podczas tworzenia tytułów.
Jak powinien wyglądać znacznik tytułowy?
Aby dobrze zaprezentować stronę internetową w wynikach wyszukiwania Google, musi się ona wyróżnić dobrze skonstruowanym nazwą oraz opisem. Znacznik meta title pełni więc rolę informacyjną i reprezentacyjną. Jego optymalna długość nie jest mierzona w znakach, a w pikselach. Niektóre litery są szersze niż inne, dlatego, aby każdy meta title mógł być równy bez ryzyka ucinania potrzebnych informacji, jak na przykład nazwy firmy, wynosi on maksymalnie 600 px. W tym krótkim zdaniu lub zbiorze haseł powinny znaleźć się informacje zachęcające potencjalnych klientów do kliknięcia w odnośnik.
Meta title – ważny element stron internetowych i social mediów
Znacznik tytułowy widoczny jest nie tylko w wynikach wyszukiwania i na kartach przeglądarek, ale również podczas udostępniania danej podstrony w mediach społecznościowych. Podczas przesyłania linku w wielu przypadkach pojawia się miniaturka podpisana właśnie za pomocą meta title. Jego obecność może zwiększyć zainteresowanie zawartością odnośnika, dlatego w tym przypadku również niezwykle istotne jest, aby był on czytelny i przekazywał najważniejsze informacje. Biorąc pod uwagę to, w jakich miejscach pojawia się znacznik tytułowy warto zwrócić uwagę na to czym powinien się wyróżniać, aby jak najlepiej działał.
Cechy dobrego meta title
Podczas pisania tytułu strony internetowej należy pamiętać o tym, aby był on przede wszystkim jasny i zrozumiały. Dobrze jest unikać skomplikowanych zdań, jednak jednocześnie warto zwrócić uwagę na używanie naturalnego języka. Nazwa firmy, do której należy dana witryna, powinna znaleźć się w znaczniku, wraz z odpowiednimi słowami kluczowymi. Fraz nie należy umieszczać w zbyt dużej ilości, aby meta title nie wydawał się sztuczny, a roboty Google nie uznały go za spam. Tytuł służy określeniu zawartości strony w jak największym skrócie, tak aby zainteresowani użytkownicy mogli zrozumieć jej kontekst i zdecydować się na wybranie właśnie tej opcji.
Jak meta title wpływa na pozycjonowanie?
Podczas korzystania z wyszukiwarek, to właśnie tytuły są tym, na co zwracają uwagę użytkownicy. Sprawdzają oni czy dany meta title zawiera wyszukiwane przez nich słowa kluczowe, a także czy po kliknięciu w link znajdą potrzebne im informacje. Dobrze skonstruowany tytuł strony, a także odpowiednie dopasowanie go do jej zawartości może zwiększyć widoczność witryny w SERP. Jest to więc istotna kwestia, mająca wpływ na pozycjonowanie danych podstron. Warto zwrócić uwagę, że zarówno użytkownicy, jak i roboty Google zwrócą większą uwagę na meta title napisany naturalnym językiem zgodnie z zasadami poprawnej pisowni, w którym zawarte będą prawidłowe i czytelne informacje.
Chcesz być na bieżąco z trendami?
Zostaw komentarz