InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Uwaga – nadchodzi BERT!

    Home SEO Uwaga – nadchodzi BERT!
    NastępnyPoprzedni

    Uwaga – nadchodzi BERT!

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 19 Listopad, 2019 | 0

    Pozycjonerzy stron internetowych zdążyli przywyknąć do znanej od lat praktyki Google polegającej na cyklicznym (mniej więcej raz na trzy miesiące) wprowadzaniu zmian w algorytmach. Najczęściej objawia się to w mniej lub bardziej niespodziewanych wahaniach pozycji fraz kluczowych. Tym razem jednak musimy przygotować się na absolutną rewolucję, ponieważ niedawno wprowadzony został update o nazwie BERT, który najwyraźniej zupełnie zmieni dotychczasowe założenia SEO.

    Kim jesteś, BERT?

    Pod koniec Października przedstawiciele Google’a zapostowali tweet, w którym poinformowali o zamiarach wprowadzenia całkowicie nowatorskiego rozwiązania, które wywróci do góry nogami nasze dotychczasowe myślenie o strategiach SEO. W czym jednak rzecz? Istota BERT-a (z ang. Bidirectional Encoder Representations from Transformers) opiera się na uściśleniu analizowania fraz wpisywanych w wyszukiwarkę. Kluczowe jest tutaj pojęcie interpretacji kontekstowej, ponieważ to właśnie ona ma mieć największy związek ze wspomnianą rewolucją. Dotychczasowo algorytm odkodowywał wpisywane słowa liniowo, od lewej do prawej, po upgradzie jednak interpretowane będą wszystkie słowa, całkowicie osobno (tyczy się to także spójników czy przyimków, z czym wcześniej roboty Googla miały niemało problemów), a punktem wyjścia do zaproponowania wyników wyszukiwania będą relacje znaczeniowe między wyrazami. Można więc, w niejakim uproszczeniu, powiedzieć, że dzięki BERT-owi, algorytmy Google’a nauczą się docelowych języków naturalnych i panujących w ich ramach zasad gramatycznych, które przecież odpowiadają za ostateczny sens komunikatu.

    Wpływ BERT-a na użytkowników i SEO

    Skąd jednak taki pomysł? Otóż jak to zwykle bywa w przypadku firmy z Mountain View, celem jest zwiększenie wygody użytkowników, którzy niekiedy nie natrafiali na oczekiwane wyniki wyszukiwania. Wina była właśnie po stronie algorytmów, które niewłaściwie interpretowały wpisywane frazy. Dzięki dostosowaniu kodu do zasad panujących w ramach języków naturalnych użytkownik będzie mógł nie tylko wpisywać dużo bardziej intuicyjne frazy, ale także same propozycje wyszukiwarki będą trafniejsze. Widać więc, że projekt jest niezwykle ambitny. Chociaż aktualizacja zdążyła już wejść w życie, to na razie działa wyłącznie na anglojęzycznych stronach, a sam BERT interpretuje jedynie 10% wyników. Nikt nie kryje jednak faktu, że aktualizacja będzie nieustannie usprawniania i implementowana także w pozostałe wersje językowe wyszukiwarki.

    Kiedy możemy spodziewać się rewolucji?

    Kiedy Polscy użytkownicy mogą się jej spodziewać? Trudno oszacować, jednak możemy być pewni, że pracownicy Google’a nie każą nam długo czekać. Skoro zmieniają się zasady gry, to i osoby zajmujące się SEO będą musiały nauczyć się nowych standardów. Na razie nie jesteśmy w Polsce w stanie odpowiedzieć na pytanie, jak będzie wyglądało tworzenie strategii w oparciu o założenia BERT-a, lecz nieustannie trzymamy rękę na pulsie, aby w końcu przygotować wyczerpujący artykuł na ten temat. Największych zmian spodziewamy się jednak w doborze słów kluczowych – zwłaszcza z długiego ogona oraz tych, w których pomijano stopwordsy. Na końcu warto wspomnieć, że BERT nie jest opcją. Zmiana ta dotknie absolutnie wszystkie wersje wyszukiwarki Google, warto więc już w tym momencie przygotować się na niemałe trzęsienie ziemi.

    Spodobał Ci się artykuł? Chcesz być na bieżąco z nowinkami z branży? 

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      By Agnieszka | 0 comment

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

      By Agnieszka | 0 comment

      W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć do klienta. Lockdown objął swoim zasięgiem większość przedsiębiorstw. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Rozpoczął się masowy exodus biznesowy do sfery internetowej. Przed nowymiWięcej

    • Black Friday w świecie Google

      By Agnieszka | 0 comment

      Zbliża się Black Friday. Czas, który dla wielu biznesmenów oznacza sporo pracy na rzecz reklamy i kampanii produktowych. Właściwa strategia marketingowa, zwłaszcza podczas święta, jakim jest Czarny Piątek, to klucz do jeszcze wyższych wyników sprzedaży,Więcej

    • Marketing w dobie pandemii

      By Agnieszka | 0 comment

      Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące okazały się dość silnym ciosem wymierzonym w światową gospodarkę i ekonomię. Zdecydowana większość gałęzi przemysłu zaczęła szukać sposobów na polepszenie swojej sytuacji, wyjątkiem tutaj są branże związane zWięcej

    • Evergreen – dlaczego warto?

      By Agnieszka | 0 comment

      Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnićWięcej

    • FOMO – wykorzystanie w strategii marketingowej lęku przed przegapieniem okazji

      By Agnieszka | 0 comment

      Szeroka dostępność mediów społecznościowych sprawia, że spora część życia każdego z nas przenosi się obecnie do sieci. Przesycone treścią tablice profilowe, z jednej strony, wywołują w użytkownikach poczucie chaosu informacyjnego, z drugiej natomiast – ogromnąWięcej

    • Chrome 83 – nowości w przeglądarce

      By Agnieszka | 0 comment

      Jak dowodzą liczne źródła, Google Chrome stanowi obecnie najchętniej wybieraną bezpłatną przeglądarkę internetową na świecie. Nie dziwi więc fakt, że internauci aż kilka razy do roku mają okazję cieszyć się z jej nowej aktualizacji, któraWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    NastępnyPoprzedni

    Najnowsze wpisy

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?
    • Radosnych Świąt
    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci
    • Black Friday w świecie Google
    • Marketing w dobie pandemii

    Archiwa

    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Czerwiec 2020
    • Marzec 2020
    • Luty 2020
    • Styczeń 2020
    • Grudzień 2019
    • Listopad 2019
    • Październik 2019
    • Lipiec 2019
    • Czerwiec 2019
    • Maj 2019
    • Kwiecień 2019
    • Marzec 2019
    • Luty 2019
    • Październik 2018
    • Wrzesień 2018
    • Sierpień 2018
    • Lipiec 2018
    • Maj 2018
    • Kwiecień 2018
    • Marzec 2018
    • Luty 2018
    • Styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy.

      18 Styczeń, 2021
    • Radosnych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju

      23 Grudzień, 2020
    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

      W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć

      1 Grudzień, 2020

    Kontakt

    Adres
    ul. Joachima Lelewela 33, 87-100 Toruń

    Telefon
    563 07 08 07

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2020 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo