Pozycjonowanie stron jest narzędziem marketingowym umożliwiającym wzrost widoczności w Google i pozyskiwanie nowych klientów poprzez ruch organiczny. SEO (Search Engine Optimization) to skrót pochodzący z języka angielskiego, który oznacza optymalizację strony lub sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarki. Celem tego procesu jest zwiększenie pozycji strony w Google, a co za tym idzie – jej widoczności oraz autorytetu, czyli popularności i wartościowości. Pozycjonowanie opiera się na czynnikach rankingowych ustanowionych przez Google.
Zmiany wprowadzane na stronie mają uczynić ją bardziej przystępną zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników. Doświadczenia i opinia odbiorców odgrywa kluczową rolę dla sukcesu, bo to ich zainteresowanie liczy się najbardziej. Wyróżnia się dwa rodzaje SEO: on-site obejmujące optymalizację zawartości strony i aspektów takich jak kod, adresy URL, czas wczytywania czy słowa kluczowe oraz off-site, który dotyczy działań poza obszarem strony – liczba i jakość linków przychodzących i promocja strony w różnych kanałach marketingowych.
Znamy ok. 200 czynników rankingowych, które odgrywają rolę w określaniu pozycji stron w wyszukiwarce. Należą do nich m.in.:
Pozycjonowanie stron jest procesem długofalowym. Wymaga systematycznych i zaplanowanych działań, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty. Przyjmuje się, że zadowalające efekty można uzyskać w ciągu 6-12 miesięcy w zależności od branży. Kluczowe jest poznanie grupy docelowej strony, jej preferencji i oczekiwań oraz dostosowanie do nich treści i oferty. Niewątpliwą zaletą optymalizacji SEO są niskie koszty obsługi, które zależne są od pakietu dobieranego do indywidualnych potrzeb oraz budżetu firmy. Obecnie pozycjonowanie to jedno z najefektywniejszych narzędzi marketingowych przynoszących długotrwałe efekty, takie jak zwiększenie widoczności marki w Internecie oraz wzrost konwersji.
Marketing to zbiór działań podejmowane przez większość firm funkcjonujących na rynku, które mają na celu promocję przedsiębiorstwa i wykonywanych przez nie usług. Strona internetowa to must have dzisiejszych czasów. Niemniej jednak kluczowym aspektem jest jej widoczność w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami. Właśnie tym zajmuje się SEO (Search Engine Optimization). Pozycjonowanie stron internetowych funkcjonuje równocześnie na dwóch płaszczyznach – działaniach widocznych na stronie i tych, których zwykły użytkownik nie widzi.
Wszystko wykonuje się zgodnie z wymaganiami algorytmów, tak, aby optymalizacja witryn ułatwiła internautom szybkie znajdowanie odpowiedzi na konkretne pytania. Publikowane treści, kody HTML oraz każdy inny element znajdujący się na stronie internetowej projektowane są pod wyszukiwarkę. Witryny tworzone według ściśle określonych standardów mają szansę na znalezienie się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwań – zwiększając liczbę odwiedzin, a tym samym zyski czy popularność firmy.
Warto jednak podkreślić, że działania podejmowane w celu odpowiedniej optymalizacji strony wymagają specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności. Budowaniem strategii opartej na analizie danych i wielu innych składowych powinni zajmować się specjaliści SEO. Dzięki nim możliwa jest skuteczna promocja i zwiększenie zainteresowania serwisem. Współpraca z klientem rozpoczyna się od dokładnego zapoznania się z charakterystyką i konkurencyjnością branży, w jakiej działa firma. Dopiero to pozwala na dalsze planowanie działań, które obejmuje m.in. opracowanie listy fraz najlepiej odpowiadających zapytaniom użytkowników, a tym samym, mających największy potencjał organicznego generowania ruchu i konwersji w witrynie. Później opracowywane jest zestawienie koniecznych zmian służących optymalizacji strony oraz znajdujących się na niej treści, zarówno tych w witrynie, jak i serwisach zewnętrznych, co pozwala na budowanie odpowiedniego zaplecza backlinków. Jednocześnie ze strategią ustalany jest najefektywniejszy sposób raportowania, który pozwala na śledzenie postępów prowadzonych w ramach współpracy działań.
Prowadzenie działań z zakresu SEO wymaga opracowania szczegółowej strategii dopasowanej do konkretnej witryny. Tylko właściwie prowadzone w ramach optymalizacji prace pozwolą na osiągnięcie wyższych pozycji w rankingu wyszukiwarki Google, a co za tym idzie – poprawią widoczność strony. Pozycjonowanie planuje się na podstawie informacji zebranych m.in. w ramach szczegółowych audytów. Te przeprowadzane są przez specjalistów na początku współpracy z właścicielem strony. Pozwala to na dopasowanie i opracowanie harmonogramu działań prowadzących do polepszenia jakości witryny.
Audyty są nieodłączną częścią profesjonalnie prowadzonych działań SEO ze względu na liczne korzyści, które się z nimi wiążą. Przede wszystkim pozwalają one na przeanalizowanie aktualnego stanu witryny i tego, jakie zmiany można wdrożyć w ramach optymalizacji. Umożliwiają również zapoznanie się z wymaganiami użytkowników oraz algorytmów, a także precyzyjne zlokalizowanie problemów nie tylko w obrębie strony, ale także działań prowadzonych przez konkurencję. Dzięki temu nie będą one powielane w trakcie prac SEO.
Wyróżniamy dwa podstawowe typy audytów: on-site i off-site. Pierwszy z nich związany jest bezpośrednio z elementami witryny – zarówno tymi, z którymi użytkownicy mają bezpośrednią styczność, jak i komponentami ukrytymi przed nimi, wpływającymi jednak na jej ogólne działanie. W jego ramach sprawdzana jest więc m.in. responsywność strony, kody HTML, dane strukturalne, a także zamieszczona w obrębie witryny treść oraz jej zgodność z wymaganiami algorytmu i zasadami UX.
Audyt off-site natomiast uwzględnia czynniki spoza witryny, które wpływają na jej pozycjonowanie. Należą do nich np. link building, kary nałożone przez Google na stronę, jej reputacja oraz działania promocyjne na social mediach, jak również działania SEO konkurencji w branży. Oba rodzaje audytów umożliwiają opracowanie efektywnych strategii prac w obrębie serwisu oraz poza nim. Te natomiast w długofalowej perspektywie zapewnią lepszą widoczność i rozpoznawalność marki, a tym samym zwiększą liczbę klientów oraz zyski.
Przedsiębiorcy, osoby prywatne i wszyscy, którzy działają w przestrzeni internetowej, chcą, aby ich witryny były widoczne w wynikach wyszukiwania. Jednak proces prowadzący do takiego stanu należy do wyjątkowo złożonych, w związku z czym nie zawsze możliwe jest samodzielne osiągnięcie wyznaczonych celów. Świadczeniem usług z zakresu SEO zajmują się profesjonaliści, zwiększający widoczność konkretnej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania pod wybranymi frazami kluczowymi. Mogą to robić dzięki szczegółowym analizom, specjalistycznej wiedzy i znajomości branży IT. Do przedsięwzięć, którymi zajmują się eksperci, można zaliczyć działania przeprowadzane na stronie – on-site, oraz poza nią – off-site. Dzięki regularnej pracy już po kilku miesiącach można zaobserwować większe zainteresowanie daną stroną internetową czy sklepem. Wiąże się z tym wzrost zysków, a prawdopodobieństwo przyciągania potencjalnych klientów staje się o wiele większe, niż przed rozpoczęciem współpracy z agencją SEO.
Pierwszymi działaniami, jakich podejmują się specjaliści SEO, jest audyt. Dzięki niemu ma się możliwość zbadania parametrów bezpośrednio oraz pośrednio wpływających na pozycjonowanie witryny w wyszukiwaniach Google. Warto jednak wiedzieć, że dostępne dla wszystkich w sieci narzędzie nie mają udostępnionych wszystkich funkcji, w związku z czym zwykły użytkownik nie ma wglądu do szczegółowych danych. Niemniej jednak można zdobyć informacje odnoszące się do pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania tzw. SERP (Search Engine Results Pages). Profesjonaliści są w stanie zbadać rankingi w bardziej szczegółowy sposób, posiadają przy tym specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. Sprawdzając potencjał witryny wiedzą co i w jaki sposób powinno się poprawić, aby odpowiednio wypozycjonować stronę internetową.
Oceniają też wszelkie aspekty techniczne, a także jakość opublikowanych treści z uwzględnieniem zasad SEO oraz weryfikują przystosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Analizują wszystkie linki przychodzące z innych adresów internetowych. W raporcie otrzymywanym po zakończonym audycie wyjaśnione zostają pojęcia, niezbędne do zrozumienia zagadnień związanych z budową serwisu oraz działaniami SEO. Skorzystanie z tego typu kontroli pomoże w zrozumieniu wielu kwestii odnoszących się do promocji witryny w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu uświadomienie sobie rozpiętości działań podejmowanych przez specjalistów SEO będzie o wiele prostsze, a współpraca efektywniejsza. Audyt pozwala dowiedzieć się przy tym, na jakim poziomie optymalizacji znajduje się dana witryna.
Kolejnym istotnym krokiem jest wybór słów kluczowych. Dobrane błędnie spowodują pozycjonowanie na niewłaściwe frazy, w związku z czym witryna nie ma szans na pojawienie się wysoko w rankingu wyszukiwań. Słowa kluczowe powinny zostać dopasowane w sposób uwzględniający zarówno branżę, w jakiej działa firma będąca właścicielem witryny internetowej, jak i jej tematykę, oczekiwania grupy odbiorców oraz popularność fraz wpisywanych przez osoby docelowe w wyszukiwarkę Google. Optymalizacja witryny internetowej pod obowiązujące normy SEO to kolejne niezbędne działania. Konieczne jest zajęcie się nagłówkami, meta opisami, publikowanymi treściami, a także stroną techniczną domeny. Wszystko musi zostać dopracowane, począwszy od struktury, po nawigację, a skończywszy na kodach witryny.
Działania prowadzone bezpośrednio na stronie (on-site) i poza nią (off-site) są konieczne do prawidłowego funkcjonowania oraz wyświetlania się witryny. Do tych pierwszych można zaliczyć planowanie oraz bieżące budowanie treści, grafik i innych elementów mających znaleźć się na stronie, uwzględniając algorytmy Google. Operacje przeprowadzane off-site należą do niewidocznych dla zwykłego użytkownika. Polegają między innymi na pozyskiwaniu wartościowych linków z zewnętrznych adresów internetowych. Mogą być to blogi, fora, media społecznościowe, katalogi firm itp. Liczy się ich ilość, a także jakość, która określana jest jako Domain Rating (DR). Linki powinny znajdować się w miejscach, związanych tematycznie ze stroną internetową. Dzięki takiemu linkowaniu algorytmy Google zaliczają witrynę do wartościowych i ma ona wówczas szansę trafienia na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak proces ten wymaga nieco czasu, a kluczem do sukcesu jest odpowiednio opracowana strategia.
Uzyskanie lepszej pozycji w rankingu wyników wyszukiwań organicznych domen wiąże się z opracowaniem strategii pozycjonowania. To nic innego, jak swego rodzaju plan odnoszący się do działań mających odpowiednio zoptymalizować stronę internetową. Najlepszym z możliwych jest podjęcie współpracy ze specjalistami SEO, którzy po analizie audytu SEO, ustaleniu budżetu, jaki klient chce przeznaczyć na „internetową promocję”, a także zapoznaniu się z jego celami mogą określić szczegółowe działania i ich harmonogram. Dzięki temu obie strony są świadome poszczególnych kroków oraz bieżących efektów. Możliwe, że konieczne okaże się usuwanie błędów czy poprawa struktury witryny lub kodów strony internetowej.
Dzięki strategii pozycjonowania klient wie, jakie zmiany zachodzą w jego witrynie i czym są one spowodowane. Zostają opracowywane przez specjalistów indywidualnie dla każdego klienta, dzięki czemu można mieć pewność, że wszystko zostało zrobione tak, jak powinno. Dobra strategia równoznaczna jest ze zwiększeniem liczby klientów i konwersji na stronie internetowej, a w rezultacie klientów i zysków. Warto jednak mieć świadomość, że błędy popełnione już na samym początku działań optymalizacyjnych mogą rzutować na dalsze funkcjonowanie domeny i jej pozycjonowanie. W związku z tym niezbędna okaże się profesjonalna wiedza oraz umiejętności, dzięki którym strategia SEO będzie kompletna, a przede wszystkim skuteczna w długofalowej perspektywie.
Wyróżnić można kilka rodzajów strategii SEO. Każda dopasowywana jest do charakterystyki strony internetowej. W zależności od jej typu stosuje się odmienne narzędzia, a sposób realizacji poszczególnych etapów działań bywa inny. Do jednej z nich należy strategia sprzedażowa, która ma na celu zwiększenie sprzedaży produktów i usług oferowanych przez daną firmę. Osoby wybierające słowa kluczowe muszą mieć świadomość, że te powinny odnosić się do branży, w jakiej funkcjonuje przedsiębiorstwo oraz oferowanych usług i asortymentu. Warto również uwzględnić słownictwo potoczne używane przez internautów. Dzięki temu łatwiej dotrzeć do grupy docelowej, a prawdopodobieństwo trafienia na stronę będzie większe.
Do kolejnych strategii zalicza się wizerunkowa, która zwraca szczególną uwagę właśnie na wizerunek marki. Odgrywa on ogromną rolę w kwestii reputacji działalności. Ta z kolei ma znaczenie z perspektywy klientów i kontrahentów współpracujących z daną firmą. Zdobywanie zaufania konsumentów jest niezwykle istotne, ponieważ ma to realny wpływ na zwiększenie sprzedaży, czyli zysków. Sposobem na utrzymanie dobrego wizerunku może być m.in. publikowanie eksperckich treści związanych z działalnością firmy czy opisujących jej doświadczenie. Takie działania przynoszą efekty po dłuższym czasie, docierając do szerszego grona odbiorców i pozwalając na uplasowanie się wysoko w wynikach wyszukiwaniach Google.
Od strategii oraz poszczególnych działań wykonywanych na stronie zależy pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak pozycjonowanie opiera się na wielu elementach składowych, do których zalicza się m.in. content. Najważniejszym aspektem jest dopasowanie go do wymagań SEO, w związku z czym musi wyróżniać się wysoką jakością. Treść powinna być unikalna, a także odpowiadać tematyce serwisu internetowego, na którym zostanie umieszczona.
Pozycjonowanie SEO przebiega płynnie jeśli witryna została skonstruowana prawidłowo. Zależy to od liczby podstron, ich rodzaju, tematyki czy charakteru strony internetowej. Najpierw należy zająć się opisami nadrzędnych podstron, ponieważ odgrywają one istotną rolę w optymalizacji pod algorytmy Google. Trzeba również pamiętać o meta opisach czy tekstach alternatywnych grafik umieszczanych w serwisie. Rozplanowanie wyglądu strony musi opierać się o treść, która będzie dla odwiedzających użytkowników interesująca oraz wartościowa merytorycznie. Oprócz tego pojawienie się na pierwszej karcie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania byłoby niemożliwe, bez ustalenia fraz kluczowych i określenia nagłówków, koniecznych niemalże w każdym tekście. Ponadto w treści nie mogą pojawiać się błędy merytoryczne, językowe i gramatyczne, ponieważ wpływa to na ogólną jakość strony.
Pozycjonowanie ma szerokie zastosowanie, ponieważ zawiera w sobie szereg działań z zakresu optymalizacji, ale także tworzenia contentu itp. Dzięki niemu każda strona internetowa jest łatwa do znalezienia, a także przyjazna użytkownikom. Mogą intuicyjnie poruszać się po niej i wchodzić w interakcje. Udoskonalenie poszczególnych elementów zwiększa jej jakość, co pozwala na zapewnienie witrynie lepszych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Zwiększa to szanse zyskania nowych odbiorców, popularności oraz podwyższenia zysków. Warto jednak wiedzieć, że znalezienie się na pierwszej pozycji nie oznacza końca działań optymalizacyjnych. Tylko ciągłe monitorowanie, uaktualnianie strony internetowej i uwzględnianie wciąż zmieniających się algorytmów Google pomoże w utrzymaniu się na dobrej pozycji w SERP.
Na popularność witryny internetowej wpływa wiele czynników takich jak odpowiednia optymalizacja czy pozyskiwanie wartościowych linków do strony z innych źródeł. Niezwykle istotna jest ich ilość oraz jakość, określana również jako Domain Rating (DR). Im lepsza, tym linki mają większą wartość, dzięki czemu są brane pod uwagę przez algorytmy Google. W ten sposób można zwiększyć widoczność swojego serwisu w wynikach wyszukiwania, lecz nie zawsze efekty widać w krótkim czasie. Niemniej jednak, aby działania związane z link buildingiem przyniosły pożądane skutki, trzeba opierać się na ściśle określonej strategii, odpowiednio dopasowanej do danej witryny.
Link to nic innego, jak odsyłacz, po którego kliknięciu przeglądarka przenosi użytkownika do innej strony internetowej lub danego miejsca w pliku. Występuje w dwóch postaciach — jako adres URL oraz link bezpośrednio związany z częścią tekstu czy grafiką, czyli anchor. Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych linków, czyli takich pochodzących m.in. z katalogów internetowych firm. Ważne, aby umieszczane odnośniki były ściśle związane z branżą przedsiębiorstwa.
Blogi to kolejne miejsce, z których istnieje możliwość pozyskiwania wartościowych linków. Większość firm prowadzi blogi, publikując na nich treści związane ze swoją branżą – poradniki, ciekawostki itd. oraz umieszczając w nich adresy swoich stron internetowych. Wysokojakościowe odsyłacze uzyskuje się również poprzez branie udziału w dyskusjach na forach internetowych. Udzielanie rad czy zachęcanie do skorzystania z oferowanych przez siebie usług przynosi efekty, pod warunkiem że pytania nawiązują bezpośrednio do obszaru działalności firmy – np. „Jakie płytki polecacie na balkon?” – „Polecam płytki zewnętrzne w różnych wariantach kolorystycznych”. Odpowiedź jest ściśle związana z tematem, w związku z czym można podlinkować swoją firmę produkującą wyroby tego typu.
Najpopularniejsze jednak pozyskiwanie odsyłaczy możliwe jest dzięki mediom społecznościowym. Aktywna działalność na platformach takich jak: Facebook, Twitter czy Instagram nie tylko zbuduje silny wizerunek marki, ale także wesprze pozycjonowanie strony internetowej. Skuteczną formą link buildingu okazują się artykuły sponsorowane, które należy zamieszczać na popularnych i cenionych portalach. Wówczas prawdopodobieństwo pozyskiwania dobrych jakościowo linków znacznie się zwiększy.
W dobie cyfryzacji wiele branż rozwija się symultanicznie zarówno w sieci, jak i stacjonarnie, dając firmom szereg różnych możliwości i pozwalając im rozszerzać swoją działalność. Dzięki prowadzeniu sklepu internetowego prawdopodobieństwo zyskania nowych klientów znacząco wzrasta. Ogromną zaletą jest również to, że branża e-commerce pozwala na obsługę zamówień z różnych lokalizacji w kraju i na świecie. W związku z szeregiem korzyści płynących z kierowania sklepem internetowym to coraz częściej wybierany przez przedsiębiorców model prowadzenia sprzedaży. Niemniej jednak dobrze mieć świadomość, że samo założenie serwisu nie wystarczy do pozyskania i utrzymania w nim ruchu, a także uzyskania dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania Google
Do osiągnięcia sukcesu, niezbędne jest odpowiednie, zgodne z wytycznymi wyszukiwarki, pozycjonowanie polegające na optymalizacji tekstów, fraz kluczowych czy pozyskiwaniu wartościowych linków. Najlepiej jeśli marketingiem internetowym zajmują się specjaliści, którzy mają wiedzę oraz umiejętności w tym zakresie. Prowadzenie strategii wymaga znajomości algorytmów, branży, a także baz danych. Eksperci mogą wprowadzić działania mające zwiększyć widoczność witryny w wynikach organicznych, intensyfikując zyski i przekładając się na wyższy współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Natomiast samodzielnie podejmowane kroki w tym kierunku niekiedy kończą się niepowodzeniem, długim oczekiwaniem na efekty czy przypadkowym wdrożeniem Black Hat SEO.
Zarządzanie sklepem internetowym to złożony proces, który znacząco ułatwi dobór odpowiedniej platformy sprzedażowej. Jednym z najpopularniejszych CMSów jest PrestaShop, będący otwartym oprogramowaniem, pozwalającym na prawidłowe i praktyczne prowadzenie sklepów internetowych. Niemniej jednak niezbędna okazuje się instalacja dodatków umożliwiających optymalizację serwisu bez ingerencji w kod strony. Ogromną zaletą, jaką wyróżnia się pozycjonowanie PrestaShop jest przede wszystkim kwestia opłacalności. Należy do bezpłatnych platform, dzięki czemu każdy może pobrać program, założyć konto i z niego korzystać.
PrestaShop to rozwiązanie dla osób niechcących ponosić dodatkowych kosztów związanych z inwestycją oraz rozpoczynających swoją działalność w branży e-commerce. Wydatkami, które powinno się uwzględnić, jest cena hostingu bądź domeny i koszt związany z usługą dodania przez informatyka danych koniecznych do funkcjonowania sklepu. Warto również zaznaczyć, że program funkcjonuje w oparciu o co najmniej kilka automatycznych funkcji niewpływających pozytywnie na optymalizację SEO, w związku z czym uzyskanie dobrej pozycji w rankingu wyszukiwań może być utrudnione. Chodzi m.in. o duplikaty opisów kategorii, zakładki w opisach produktów czy automatycznie wyłączenie wartościowych linków.
Mimo wszystko istnieje możliwość podjęcia odpowiednich działań pozwalających na osiągnięcie zamierzonych wyników. Wystarczy wprowadzić odpowiednie zmiany w kodzie. Aplikacja PrestaShop charakteryzuje się poszerzoną użytecznością, a także łatwym sposobem wprowadzania modyfikacji. Ma na to wpływ m.in. przejrzysty i intuicyjny panel administracyjny znajdujący szerokie grono zadowolonych użytkowników. Pomimo tego PrestaShop to platforma wymagająca kontroli oraz właściwych działań, dzięki którym optymalizacja witryny pod wyszukiwarkę Google będzie przebiegała pomyślnie. Rozwiązaniem może być skorzystanie z usług firm SEO.
WooCommerce to nic innego jak rozszerzona platforma działająca na zasadzie wtyczki sprzedażowej do WordPressa, umożliwiająca stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego. Dzięki niej można w szybki oraz prosty sposób zintensyfikować działalność swojego serwisu budowanego na bazie treści. Intuicyjność w obsłudze panelu administracyjnego znacząco zwiększa chęć korzystania z niego, nawet przez osoby, które do tej pory nie miały styczności z e-commerce. Pozycjonowanie Woocommerce możliwe jest dzięki wtyczce do WordPressa – SEO Yoast. Można korzystać z niej bezpłatnie, niemniej jednak wersja demo nie pozwala na użycie wszystkich dostępnych funkcji.
Możliwość ta dostępna jest dla użytkowników z wykupionym pakietem premium. Dopiero wówczas szansa na prawidłową optymalizację pod wyszukiwarkę Google i zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania znacząco wzrasta. Dzięki temu bez trudności można przeprowadzić działania z zakresu SEO – np. wprowadzić meta opisy, tytuły, frazy kluczowe itd. Nie mając jednak odpowiedniej wiedzy oraz doświadczenia w tym zakresie, warto skorzystać z usług specjalistów, pracujących w branży marketingu internetowego. Opracują oni strategie, oparte na analizie baz danych, a także wdrożą działania zgodne z wymaganiami wyszukiwarki Google.
Kolejną z popularnych platform e-commerce umożliwiających prowadzenie sklepu internetowego jest Magento. Posiada niemalże wszystkie funkcje pozwalające na optymalizację SEO zgodną z wymaganiami algorytmów Google. Nawet osoby początkujące nie powinny mieć kłopotów z obsługą serwisu, ponieważ wprowadzanie opisów, tytułów, adresów czy tekstów alternatywnych przychodzi z łatwością. Pozycjonowanie w Magento nie ogranicza się tylko do fundamentalnych działań SEO, ale dotyczy również innych kwestii bezpośrednio wpływających na widoczność sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Niemniej jednak, aby w szybkim tempie znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki i zostać tam na dłużej niezbędna jest specjalistyczna wiedza oraz doświadczenie, które posiadają eksperci zajmujący się optymalizacją SEO.
Shoplo to następna ceniona przez użytkowników platforma przeznaczona do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi. Dzięki swojej prostocie umożliwia intuicyjne wprowadzanie modyfikacji mających na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach organicznych. Stworzona została z myślą o przedsiębiorcach, chcących niskim kosztem wejść na rynek e-handlu. Shoplo daje możliwość m.in. automatycznego tłumaczenia witryny czy integracji sklepu z systemami zewnętrznymi. Istotną kwestią z perspektywy użytkowników jest również dostępność szerokiej bazy zarówno płatnych, jak i darmowych szablonów graficznych. Istnieje też możliwość stworzenia własnego schematu strony, dzięki czemu prawdopodobieństwo napotkania identycznej witryny internetowej drastycznie maleje.
Jedną z popularniejszych platform e-commerce pozwalających na skuteczne pozycjonowanie prowadzonych sklepów internetowych jest Shoper. To właśnie na niego pada wybór pozycjonerów, przede wszystkim dlatego, że wyróżnia się prostotą oraz intuicyjnością w obsłudze. Bez problemu każdemu uda się zoptymalizować tytuł, meta opisy, frazy kluczowe czy edytować poszczególne segmenty witryny. Shoper został wyposażony również w funkcję komentarzy pod produktami, co pozwala na dodawanie przydatnych treści nawet przez konsumentów.
Funkcje oferowane przez Shoper daje szansę na zwiększenie widoczności w wynikach organicznych, chociażby dzięki możliwości stworzenia i prowadzenia wartościowego bloga branżowego. Zamieszczone w treści frazy kluczowe lub bezpośredni adres sklepu internetowego wspierają optymalizację i podnoszą zainteresowanie serwisem u potencjalnych klientów. Należy także wspomnieć o opcji optymalizacji SEO zdjęć znajdujących się w sklepie internetowym. Nieliczne platformy e-commerce posiadają taką funkcję, co zaliczyć można do zalet.
Ponadto Shoper gwarantuje przekierowanie 301 w momencie, gdy adres URL poszczególnego towaru zostanie zmieniony. Korzystając z niego, nie ma również kłopotu z ewentualnym podwojeniem ofert tych samych produktów, ponieważ są one automatycznie usuwane. Użytkownicy posiadający specjalistyczną wiedzę poprzez możliwość edycji plików źródłowych, mogą wprowadzać zmiany w kodach stron, wpływając bezpośrednio na wygląd i funkcjonowanie sklepu.
Sote należy do oprogramowań funkcjonujących na rynku już drugą dekadę, w związku z czym posiada rzeszę użytkowników. Pozwala na budowę baz danych klientów i daje dostęp do mnóstwa szablonów graficznych. Dzięki temu każdy znajdzie coś dopasowanego do swoich indywidualnych preferencji. Pozycjonowanie poprzez Sote może wzmocnić renomę sklepu internetowego, zwiększając jednocześnie liczbę klientów, a także zyski. Dzięki platformie możliwa jest integracja z innymi systemami, ułatwiającymi działanie w branży. Sprawdza się zarówno w kwestii prowadzenia małych, średnich, jak i dużych sklepów internetowych na krajowym i zagranicznym rynku.
Sote to system oparty o model SaaS i zarządzający treścią. Dostęp do niego należy do darmowych tylko przez okres próbny – 14 dni. Później udostępniany jest za określoną opłatą. Niemniej jednak warto wspomnieć, że użytkownicy mają zapewnione wsparcie techniczne, przyjazny panel administracyjny czy estetyczny wygląd witryny. Dobrze też wiedzieć, że nie wolno prowadzić sklepów typu dropshipping na tej platformie. Kluczem do sukcesu okazuje się niezbędna wiedza oraz doświadczenie SEO, dlatego też „złotym środkiem” może okazać się skorzystanie z usług profesjonalistów.
IdoSell nie sprawi kłopotów z obsługą praktycznie nikomu, kto miał do czynienia z odrobiną optymalizacji. Wprowadzanie podstawowych elementów, takich jak tytuł, nagłówki, meta opisy czy unikalna treść z frazami kluczowymi jest intuicyjne i proste. Pozycjonowanie z IdoSell można nazwać wartościowym, jeśli zostaną spełnione podstawowe warunki – uzupełnienie kategorii, a także stron produktowych należytymi informacjami. Algorytmy Google zwracają szczególną uwagę na reprezentatywny content ściśle związany z branżą, ale jednocześnie oryginalny.
Wówczas szanse pojawienia się wyżej w rankingach wyszukiwania są o wiele większe. Samodzielne prowadzenie sklepu internetowego z IdoSell należy do przyjemnych, ponieważ można wiele zdziałać w kwestii promocji swojej działalności. Niemniej jednak, aby wznieść ją na wyższy poziom, warto skorzystać z pomocy fachowców SEO, którzy dzięki analizie szczegółowych danych oraz umiejętnościom, “zoptymalizują witrynę pod szczegółowe wymagania wyszukiwarki Google”.
Każdemu właścicielowi biznesu online zależy, aby na jego stronę trafiło jak najwięcej użytkowników. Nie każdy jednak wie, jak to osiągnąć. Zwracając się o pomoc do agencji SEO można otrzymać kompleksową usługę optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, co pozwoli zwiększyć jej widoczność w sieci, a tym samym wypromować markę i zmaksymalizować konwersję. Kluczowym elementem tego procesu jest dobranie odpowiednich słów kluczowych, które mają największe szanse na znalezienie się w TOP10, czyli na szczycie pierwszej strony wyników wyszukiwania.
Obecnie w Internecie istnieją tysiące witryn o podobnej tematyce, dlatego tak istotne jest, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zaoferować najlepiej dopasowane do potrzeb odbiorców treści. Oprócz tego nieodłącznym elementem pozycjonowania jest dostosowanie strony do wymagań algorytmów wyszukiwarki. Znanych jest ok. 200 czynników rankingowych, a wiedza na ich temat jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu.
Wyszukiwarki są głównym źródłem ruchu w witrynie dla większości stron internetowych. Coraz więcej klientów poszukuje usług online, dlatego tak ważne jest zaistnienie ze swoją marką w sieci. Aby działania były skuteczne, niezbędne są jednak umiejętności i fachowa wiedza na temat marketingu internetowego. Najlepszym rozwiązaniem w celu wypromowania swojej strony będzie nawiązanie współpracy z agencją SEO. Specjaliści zadbają o to, aby zawarty na niej content był wartościowy i przyjazny zarówno dla odbiorców, jak i algorytmów.
Ponadto proces pozycjonowania obejmuje kompleksową optymalizację witryny, do której należy m.in. poprawa szybkości ładowania strony, zadbanie o intuicyjną nawigację oraz łatwość użytkowania, przygotowanie oryginalnych, poprawnych merytorycznie oraz właściwie sformatowanych treści czy pozyskiwanie linków przychodzących. Dzięki wdrożonym ulepszeniom można wykreować w sieci wizerunek eksperta w swojej dziedzinie, zbudować świadomość marki, wyprzedzić konkurencję i poprawić współczynnik konwersji.
Dodatkowo pozycjonowanie uważa się za jedno z najbardziej opłacalnych narzędzi marketingu internetowego – dostępnych jest wiele pakietów w atrakcyjnych cenach. Do ogromnych zalet należy również mierzalność efektów. Agencja SEO zapewnia regularne raporty z postępów, dzięki czemu klienci mogą na bieżąco śledzić wzrost pozycji strony.
Stworzenie serwisu dobrze prosperującego okazuje się pracochłonnym procesem. Niemniej jednak, dzięki oprogramowaniu służącemu do zarządzania treścią można zacząć samodzielnie prowadzić lub ulepszać swoją stronę internetową. Jedną z takich platform jest WordPress, który to daje szeroki wachlarz możliwości, dzięki mnogości dostępnych bezpłatnych szablonów. Stworzenie własnej witryny to dopiero jednak początek. Znaczenie ma jej widoczność w wynikach wyszukiwania, dzięki której większa liczba użytkowników trafia właśnie na nią. Można to osiągnąć, podejmując odpowiednie kroki w zakresie optymalizacji. Co ważne WordPress należy do platform szczególnie przyjaznych SEO, dzięki czemu wprowadzanie strategii marketingowej, mającej na celu zwiększenie widoczności w wynikach organicznych będzie łatwiejsze oraz skuteczniejsze. Posiada także wiele narzędzi usprawniających pracę ze stroną, co w szczególności będą w stanie wykorzystać specjaliści z branży.
Niezwykle przydatne są wtyczki ułatwiające pozycjonowanie. Dużą popularnością cieszy się SEO Yoast. Dzięki niej już na etapie tworzenia tekstów można optymalizować treść, uwzględniając tytuły, śródtytuły, meta opisy czy używanie odpowiednich fraz kluczowych. Daje możliwość wykorzystywania innych funkcji, mogących pozytywnie wpływać na zaufanie do strony algorytmów Google. Okazuje się dużym wsparciem dla pozycjonerów, którzy mogą skupić się na innych aspektach np. budowaniu tzw. zaplecza, czyli m.in. pozyskiwaniu wartościowych linków czy wyglądzie witryny internetowej. Dostęp do wtyczek umożliwia wykonywanie niektórych prac optymalizacyjnych w WordPress bez ingerencji w kod stron. Istotną rolę odgrywa także płynność i szybkość strony.
Jeśli strona działa wolno, nawet najlepsza optymalizacja SEO nie podoła. Warto również sprawdzić to, czy serwis został włączony do indeksu Google. Jeśli nie, należy to zrobić, bo możliwe, że ta opcja jest zablokowana dla algorytmów, co skutkuje brakiem widoczności w wynikach wyszukiwania. Niezbędne będzie także zapewnienie bezpieczeństwa – szyfrowanie połączeń, ochrona danych itd. Pomocny okaże się certyfikat SSL, który ma znaczenie w kwestii pozycjonowania witryny internetowej. Przydatne w tym zakresie jest też stworzenie mapy witryny i przesłanie jej do Google Search Console. To plik zawierający listę podstron, istotne linki wewnętrzne i daty ich aktualizacji. Można to zrobić, wykorzystując wcześniej wspomnianą wtyczkę Yoast SEO bądź samodzielnie ją wygenerować. Ułatwienie poruszania się robotom Google po serwisie gwarantuje breadcrumbs. Informuje o dokładnej lokalizacji na stronie i pozwala na szybsze zrozumienie struktury oraz ważności poszczególnych podstron w serwisie. Oprócz tego tworzy strukturę linków wewnętrznych.
Pomimo dużej funkcjonalności, wtyczki są narzędziami wspomagającymi działania pozycjonowania, ale nie są w stanie zrobić wszystkiego, co konieczne do wypromowania strony internetowej. Specjaliści SEO po przeprowadzeniu dokładnej analizy, są w stanie wskazać błędy negatywnie wpływające na pozycjonowanie i zniwelować je. Mogą również podejmować się działań związanych z ingerencją w opublikowane treści, słowa kluczowe itd. Wszystkie prace mają na celu podniesienie serwisu w rankingu wyszukiwań i zwiększenie zainteresowania.
Znalezienie się wysoko w rankingu wyszukiwań jest poprzedzone wieloma działaniami wykonywanymi na stronie, jak i poza nią. Najczęściej zajmują się nimi specjaliści SEO, ponieważ wiedzą, na co należy zwracać uwagę oraz jakie ruchy są najbardziej wartościowe. Pozycjonowanie long tail, nazywane również „długim ogonem” to jedna ze strategii optymalizacji witryny m.in. pod wyszukiwanie głosowe. Generuje ono więcej konwersji i lepszą sprzedaż dzięki temu, że wykorzystywane w nim frazy mają niższą konkurencję. Składają się one co najmniej z trzech słów i dotyczą precyzyjnych wyszukiwań. To dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, próbujących wybić się na rynku, ponieważ nie wymusza dużych nakładów finansowych.
Frazy długiego ogona powinny zostać odpowiednio dobrane. Przy ich wyborze, należy się zagłębić w analityczne dane witryny internetowej oraz spojrzeć na nie, jak inni użytkownicy internetu. Dopiero wówczas można być pewnym ich poprawności. Frazy long tail są precyzyjne i ściśle związane z konkretnymi cechami produktów lub usług. Prawdopodobieństwo, że osoba je wyszukująca dokona zakupu, jest o wiele większe niż w przypadku fraz krótkich, niemniej jednak nie powinno polegać się tylko na nich. Internauci, którzy jasno określają, czego szukają np. „czerwona sukienka na wesele”, są zdecydowani, a pozycjonowanie pomaga w wyświetlaniu się konkretnych produktów. Same właściwie dobrane słowa kluczowe jednak nie wystarczą, niezbędna jest również unikalna, odpowiednio zoptymalizowana treść.
Pozycjonowanie lokalne to metoda na promocję działalności w sieci, której celem jest dotarcie do największej liczby odbiorców w wybranym regionie – mieście, województwie bądź kraju. Często korzystają z niej np. salony fryzjerskie i kosmetyczne, cukiernie czy warsztaty samochodowe. Podczas poszukiwań lokalnych usług najczęściej pojawia się mapa z lokalizacjami najbliższych firm. Aby na niej się znaleźć, niezbędne jest utworzenie wizytówki Google Moja Firma. Pozycjonowanie w Google Maps polega na odpowiedniej optymalizacji wizytówki. Warto wyznaczyć aspekty firmy, na podstawie których klienci będą ją identyfikować. Rzetelne wypełnienie wszystkich informacji zwiększa szanse na sukces. Wizytówka w Mapach Google to krótka forma przedstawienia firmy, dlatego warto zadbać o to, aby wywarła jak najlepsze wrażenie na odbiorcach.
Właściwie skonfigurowana i regularnie aktualizowana wizytówka Google Moja Firma jest fundamentalnym elementem działań off-site w procesie pozycjonowania lokalnego. Znacząco zwiększa szanse na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. Jej założenie i prowadzenie jest proste, szybkie, a także darmowe. Zawiera wszystkie najważniejsze informacje o firmie, takie jak nazwa, adres czy numer telefonu. Ważnym aspektem są też opinie użytkowników, na podstawie których otrzymuje się ocenę w skali 1-5 gwiazdek. Na ich podstawie wiele osób decyduje, czy warto skorzystać z usług danej firmy. W ten sposób kreuje się również jej wizerunek w Internecie. Ponadto warto zadbać o systematyczne publikowanie w wizytówce zdjęć, filmików czy ofert specjalnych. Atrakcyjność i aktualność zawartych w niej informacji wpływa korzystnie nie tylko na ocenę użytkowników, ale też algorytmów Google.
Pierwszym i fundamentalnym krokiem w pozycjonowaniu wizytówki firmowej w Google Maps powinno być dokładne uzupełnienie wszystkich informacji na profilu. Istotna jest ich aktualność oraz zgodność z danymi na innych portalach. Duże znaczenie ma także uzupełnienie treści o słowa kluczowe i wymyślenie oryginalnego opisu firmy przyciągającego uwagę potencjalnych klientów. Kolejnym ważnym aspektem wpływającym na atrakcyjność wizytówki są zdjęcia i filmiki. Użytkownicy cenią je szczególnie w przypadku restauracji czy hoteli. Modne stały się ostatnio tzw. wirtualne spacery po lokalu – to idealny sposób na przedstawienie jego wnętrza. Nie można zapomnieć też o dodaniu logo, które wpływa na wzrost rozpoznawalności i świadomości marki. Równie przydatną, choć często niedocenianą opcją w wizytówce jest dopasowanie atrybutów. Są to pomocne dla klientów wskazówki na temat usług i udogodnień oferowanych przez firmę. Należą do nich m.in. wejście dla osób z niepełnosprawnościami, możliwość wprowadzania psów, dostępność różnych form płatności czy rezerwacje online.
Dla mniejszych i średnich firm pozycjonowanie lokalne stanowi dobry wybór jako podstawowe narzędzie marketingowe. Udowodniono, że użytkownicy szukający usług lokalnych częściej dokonują konwersji niż ci wyszukujący frazy ogólne. Przeprowadzono nawet badania, których wyniki wskazują na wysoką skuteczność lokalnego SEO:
Jak widać, wizytówka w Google Maps ma ogromny potencjał biznesowy. Najczęściej stanowi pierwszy element związany z daną firmą, na jaki trafiają użytkownicy. Warto więc dbać o stałe aktualizacje wpisów i informacji oraz odpowiadać na pozostawiane w niej opinie. Aby mieć pewność, że jest właściwie skonfigurowana i prowadzona, najlepiej skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO. Specjaliści z zakresu marketingu internetowego doskonale wiedzą, jak powinna wyglądać, aby przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności marki i ruchu w witrynie.
Żyjemy w czasach, kiedy nawet w obcym mieście każdy jest w stanie bez problemu trafić w dowolne miejsce dzięki dostępowi do Internetu. Za pomocą smartfona można wyszukać firmy znajdujące się w pobliżu. Oprócz tego Google wdrożył opcję geolokalizacji, dzięki której wykrywa położenie użytkownika i na jego podstawie proponuje mu najlepiej dopasowane usługi. Z punktu widzenia właścicieli biznesów pojawianie się na wysokich pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwania wymaga wdrożenia odpowiednich działań. Idealnym rozwiązaniem będzie inwestycja w pozycjonowanie lokalne. Na czym polega i jakie korzyści może zapewnić?
SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony pod kątem wymagań wyszukiwarki. Celem wprowadzanych w obrębie witryny ulepszeń jest poprawa widoczności strony w organicznym wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększenie szans na zauważenie jej przez potencjalnych klientów. W standardowym procesie dobiera się frazy kluczowe, które mają największy potencjał na konwersję, natomiast w lokalnym SEO uzupełnia się je o lokalizację, np. agencja SEO Toruń. W ten sposób zawęża się obszar, na który kierowana jest oferta. To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw prowadzących jedynie sprzedaż stacjonarną lub skupiających się na działalności w wybranym regionie. Wyróżnia się nawet branże, których specyfika skłania do wyboru właśnie SEO lokalnego, takie jak gastronomia, beauty, mechanika samochodowa czy hydraulika.
Istotnym faktem jest, iż pozycjonowanie stron to proces kompleksowy, czasochłonny i długofalowy. W przeciwieństwie do reklam Google Ads jego efekty nie są natychmiastowe. Stopniowe modyfikacje wprowadzane na stronie, takie jak optymalizacja techniczna, praca nad szybkością wczytywania, redakcja treści i tworzenie nowych, unikalnych tekstów czy link building będą sukcesywnie prowadzić do poprawy jakości witryny, a tym samym wzrostu jej pozycji. Algorytmy Google na bieżąco śledzą wszelkie zachodzące na niej zmiany. Najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją marketingową, która doskonale wie, jakie kroki podjąć w zakresie pozycjonowania lokalnego. Zalicza się do nich m.in.:
Jedną z pierwszych zalet wyboru pozycjonowania lokalnego są niskie koszty inwestycji. Ograniczenie obszaru, na który kierowana jest oferta sprawia, że mamy do czynienia z mniejszą konkurencją i łatwiej jest osiągnąć wysokie pozycje. Przykładowo, w województwie kujawsko-pomorskim jest znacznie mniej agencji SEO niż w całym kraju. Lokalne pozycjonowanie przynosi tym samym szybsze rezultaty i wzrost zysków. Budowanie widoczności w danym mieście czy regionie wiąże się również z rozbudową strony i usprawnieniem jej działania. To trwałe i integralne zmiany, które zaprocentują w przyszłości.
Oprócz tego słowa kluczowe z nazwą lokalizacji to najczęściej frazy długiego ogona, które charakteryzują się niską konkurencyjnością i relatywnie niską liczbą zapytań. Dzięki temu zapewniają wyższy współczynnik konwersji przy niższym nakładzie finansowym niż w przypadku fraz ogólnych. Warto też zaufać statystykom, które analizują zachowania użytkowników. Dane Search Engine Land wskazują, że 56% użytkowników wyszukuje frazy lokalne podczas podróży. Dodatkowo 88% właścicieli smartfonów i 84% posiadaczy tabletów regularnie wpisuje w Google frazy związane z lokalnymi usługami i produktami, a 80% finalnie decyduje się na ich zakup. Aby zwiększyć swoje szanse na sukces i jak najlepiej wykorzystać potencjał lokalnego SEO, warto zgłosić się o pomoc do agencji SEO. Zatrudnieni w niej fachowcy doskonale wiedzą, co zrobić, aby dana firma zaistniała na lokalnym rynku.
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki, czyli SEO, obejmuje wiele aspektów, które należy wziąć pod uwagę. Przy doborze słów kluczowych, analizie konkurencji czy weryfikacji skuteczności działań niezbędne są odpowiednie narzędzia. Znają je wszyscy specjaliści z branży, bo zapewniają dostęp do przydatnych funkcji umożliwiających porównywanie wyników i wyciąganie cennych wniosków. Dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne programy, dlatego każdy znajdzie opcję dopasowaną do swoich potrzeb, budżetu i zakresu działalności.
Przyłączenie witryny do Google Search Console powinno być jednym z pierwszych kroków po uruchomieniu strony. Firma Google stworzyła potężne narzędzie monitorujące widoczność w wyszukiwarce, odpowiednie dla każdego, kto ma do czynienia z procesem pozycjonowania. Oferuje wiele praktycznych funkcji dających wgląd do istotnych danych na temat witryny oraz odwiedzających ją użytkowników. Należą do nich m.in.:
To kolejna istotna propozycja od internetowego giganta. Analytics działa w czasie rzeczywistym i umożliwia stworzenie własnego pulpitu nawigacyjnego prezentującego najważniejsze dane analityczne związane z SEO. Stanowi połączenie różnych widżetów, które tworzą jeden raport. Informuje, z jakich kanałów klienci trafiają na witrynę, jaki jest procentowy podział tego ruchu, ile czasu spędzają na niej i jakich działań dokonują. Aby uzyskać te dane, należy zaimplementować na stronie kod śledzący. Oprócz tego Google Analytics posiada takie funkcje, jak:
Fundamentem każdej skutecznej kampanii SEO jest dobór odpowiednich słów kluczowych. Aby tego dokonać, przydatnym narzędziem będzie właśnie Google Keyword Planner, który jest częścią struktury Google Ads. Aby uzyskać proponowane frazy, należy podłączyć adres URL danej podstrony. Jest dostępny bezpłatnie dla użytkowników Google i przydaje się nie tylko w planowaniu kampanii reklamowych, ale też strategii pozycjonowania stron. Warto zaznaczyć, że prezentowane dane są wartościami przybliżonymi.
AnswerThePublic to kolejna darmowa propozycja umożliwiająca znalezienie najpopularniejszych fraz. Jej działanie można porównać do opcji „podobnych wyszukiwań” dostępnej w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu słowa kluczowego zostaje wygenerowany graf przedstawiający pytania i wyrażenia najczęściej wpisywane przez internautów w formie rozgałęzień przypominających promienie słoneczne. Przydatną funkcją jest możliwość pobrania danych w formie pliku .csv lub w formie infografik .png. Sugestie są tworzone na podstawie wyszukiwań użytkowników Google, więc są doskonałą podpowiedzią np. na tematy artykułów blogowych.
Google udostępnia wiele darmowych rozwiązań, które ułatwiają pozycjonowanie stron w wyszukiwarce, a kolejne z nich nosi nazwę Optimize. Zostało stworzone, aby pomóc marketerom w poprawie współczynników konwersji i doświadczeń użytkowników podczas odwiedzania strony. Pozwala testować różne warianty elementów witryny za pomocą testów A/B lub dwóch całkowicie różnych jej wersji. Rezultaty nie są widoczne od razu – im dłużej przeprowadzany jest eksperyment, tym dokładniejsze efekty przyniesie, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość. Google Optimize przyda się osobom, które planują modyfikacje na stronie i chcą je jak najlepiej dopasować do preferencji swoich odbiorców.
Bezpłatna usługa Google Trends stanowi przegląd najpopularniejszych tendencji w sieci z podziałem na wybrany obszar i okres. W ten sposób można dowiedzieć się, czym interesują się internauci w danym kraju i przedziale czasowym oraz jakie zagadnienia zyskują na popularności. Dostępny w Google Trends wykres mierzy zainteresowanie w skali od 0 do 100. Prognozowanie trendów zależnie od lokalizacji może być szczególnie przydatne przy pozycjonowaniu lokalnym i śledzeniu sezonowości usług. Dla poszczególnych regionów można wówczas stworzyć oferty specjalne z dedykowanym landing page. Ponadto narzędzie pozwala na porównywanie kilku fraz jednocześnie w czasie rzeczywistym.
To polskie oprogramowanie SEO, które jest kompleksowym narzędziem przeznaczonym dla wszystkich osób powiązanych z branżą marketingową. Dostępne są w nim liczne funkcje, takie jak przeprowadzenie audytu SEO strony, badanie, grupowanie i monitorowanie pozycji słów kluczowych czy analiza konkurencji. Platforma posiada również edytor treści ułatwiający tworzenie tekstów odpowiednich pod względem SEO. Dodatkowo oferuje ciekawe rozwiązanie – Generator Tematów, który sugeruje pytania i problemy, które warto poruszyć np. na blogu firmowym.
Senuto jest kolejną propozycją platformy SEO z Polski, która oferuję analizę widoczności witryny w Google. Jej działanie polega w skrócie na regularnym (co dzień lub tydzień) sprawdzaniu pięciu pierwszych stron wyników wyszukiwania dla ok. 20 milionów fraz i rejestrowaniu ich pozycji. Dzięki założeniu konta na Senuto można dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe wyświetla się nasza strona w Google i jakie są pozycje wybranych podstron. Pokazuje słowa zależne, pytania i grupy słów, na podstawie których łatwiej przygotować tematykę tekstów. Przydatną opcją jest też możliwość podejrzenia działań konkurencji i fraz, które wykorzystują, a tym samym zauważyć własne niedociągnięcia i ulepszyć stronę. Dostępny w narzędziu wykres przedstawia całkowitą liczbę słów, na które widoczna jest witryna. Ich wzrost na osi czasu najczęściej oznacza rosnącą popularność strony.
Ahrefs jest uważane za jedno z najlepszych narzędzi SEO na arenie międzynarodowej. Z uwagi na to jego cena jest dość wysoka – najniższy pakiet na miesiąc kosztuje 99 dolarów. Z oficjalnej strony można się dowiedzieć, że Ahrefs posiada najszybszy crawler linków przychodzących na świecie, więc użytkownicy jako pierwsi otrzymują najnowsze dane. Sprawdza ogromną liczbę słów kluczowych w wielu językach i krajach. Ciekawym dodatkiem jest wskaźnik Traffic value sugerujący koszt płatnej kampanii, jaki trzeba by przeznaczyć na uzyskanie takiego ruchu. Stanowi to pewnego rodzaju odzwierciedlenie opłacalności pozycjonowania stron.
Majestic SEO to aplikacja, która służy głównie do analizy linków prowadzących do strony zarówno własnej, jak i konkurencji oraz sprawdzania ich źródła. Wyróżnia ją łatwa i intuicyjna nawigacja, dlatego jest polecana nawet dla początkujących – twórcy udostępnili nawet instruktaż obsługi. Dostępne są w niej dwa współczynniki: Trust Flow i Citation Flow, możliwe jest też generowanie raportów.
Surfer SEO to polska propozycja oferująca analizę domeny pod kątem widoczności w SERP. Zebrane dane przedstawia w sposób czytelny i estetyczny, co jest ważne, kiedy wykresy chce się pokazać klientom. Podczas wyszukiwania dla konkretnej frazy można zawęzić wyniki poprzez zaznaczenie np. liczby znaków czy częstotliwości występowania słowa kluczowego. Ponadto Surfer SEO udostępnia również inne dane przydatne podczas optymalizacji SEO, dotyczące m.in. prędkości strony oraz proponuje autorski audyt wraz ze wskazówkami określającymi, które aspekty witryny wymagają poprawy.
Contadu, określana przez autorów mianem Platformy Content Intelligence, oferuje planowanie, zarządzanie i optymalizację treści. Jest doceniania przez firmy dzięki automatyzacji większości działań. Przełomową opcją jest możliwość skorzystania ze sztucznej inteligencji i machine learning’u w celu ulepszenia tekstów. Ponadto narzędzie pozwala na analizę konkurencji i efektywności strategii, optymalizację treści w edytorze oraz mające duży potencjał generowanie contentu przez AI. Dodatkową opcją jest połączenie Contadu z Google Analytics i Google Search Console oraz generowanie raportów.
Szeroki wybór narzędzi SEO pozwala pozycjonerom i osobom związanym z marketingiem na dopasowanie ich komponentów oraz designu do swoich potrzeb i upodobań. Większość z nich oferuje podobne funkcje: audyt SEO, analizę konkurencji, zbadanie profilu linkowego czy dopasowanie słów kluczowych, jednak ich zakres, sposób działania czy ceny pakietów znacząco się różnią. Warto dokładniej zapoznać się z charakterystyką wybranych aplikacji i sprawdzić, czy sposób przedstawiania danych jest w nich przystępny i ułatwia wyciąganie przydatnych wniosków. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnych agencji, które mają dostęp do najbardziej rozbudowanych, nowoczesnych i płatnych narzędzi oraz dysponują fachową wiedzą i długoletnim doświadczeniem.
Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.
Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!
SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało
Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim
XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej
Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.
Email
kontakt@inneo.pl