InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Social Media Optimization – jak zwiększyć ruch na stronie przy użyciu mediów społecznościowych?

    Home Social Media Social Media Optimization – jak zwiększyć ruch na stronie przy użyciu mediów społecznościowych?
    NastępnyPoprzedni

    Social Media Optimization – jak zwiększyć ruch na stronie przy użyciu mediów społecznościowych?

    Przez Agnieszka | Social Media | 0 komentarzy | 12 luty, 2020 | 0

    Narzędzia do promocji firm w sieci pozwalają na zróżnicowane i wielotorowe działanie. Najczęściej korzystamy z wielu takich środków, chcąc zwiększyć ich skuteczność. Czy to dobry sposób działania? Zdecydowanie tak. Czy to wystarczy? Niekoniecznie. Trzeba pamiętać, że wszystkie akcje powinny być spójne. Strona internetowa, kanały społecznościowe i inne miejsca naszej internetowej działalności mają tworzyć sieć powiązań wzajemnie do siebie odsyłających. Jak to zrobić? Aby poznać odpowiedź, musimy przybliżyć sobie proces, jakim jest Social Media Optimization.

    Na czym polega i do czego używa się SMO?

    To zespół działań odbywających się zarówno na stronie, jak i w social mediach. Ich głównym celem jest zwiększenie naszej widoczności w sieci. Proces ten umożliwia powiązanie witryny z profilami społecznościowymi. Wszystko dzięki odpowiedniemu dostosowaniu strony. Zastosowanie tej strategii pozwala użytkownikom śledzić działania firmy w wielu miejscach w sieci. Współgranie różnych form promocji wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, uspójnia go. Aby zrozumieć, w jaki sposób zwiększa to ruch na stronie, warto przyjrzeć się technikom Social Media Optimization.

    Jak to wygląda w praktyce?

     

    Nic tak nie zachęca, jak…

    Przyciski do udostępniania – coś, z czym spotykamy się na co dzień. To prosty sposób, który pozwala użytkownikowi na natychmiastową reakcję na zawartość witryny. Wystarczy jedno kliknięcie, aby podzielić się treścią ze społecznością. Niewielu internautów decyduje się na skopiowanie i wklejenie linku, gdy na stronie nie ma ikony z logo portalu. Warto więc stworzyć im taką możliwość. Co dzięki temu osiągniemy? Zasięg. Udostępnienie wiąże się z nową grupą odbiorców. Generuje kolejne udostępnienia, reakcje, komentarze. To zwiększa szansę, że ktoś odwiedzi naszą witrynę albo przynajmniej zapamięta jej nazwę.

    Lubię to!

    Na podobnej zasadzie działają widżety z linkami do profili społecznościowych. Dzięki nim użytkownik może z miejsca polubić naszą stronę na Facebooku, zaobserwować na Instagramie czy Twitterze. Wtyczki z widżetami to skuteczna metoda pozyskiwania fanów w social mediach. Tak jak w przypadku przycisków, ważnym aspektem jest czas. Jakie są szanse, że użytkownik przypomni sobie po jakimś czasie, żeby polubić profil firmy, której stronę odwiedzał wcześniej? Jeśli na stronie jest odnośnik, zrobi to od razu. To daje także możliwość natychmiastowego odwiedzenia naszego profilu. Dlatego warto zadbać o to, by treści w social mediach i na stronie wzajemnie się uzupełniały. Spójność wizerunku firmy w różnych kanałach przekazu potwierdza jej wiarygodność. Profil musi być zachęcający. Jego zadanie to potęgować dobre wrażenie, jakie zrobiła strona, a nie je niszczyć. Powinien być też spójny z innymi mediami społecznościowymi.

    Tego nie można zostawić bez komentarza

    Istotną cechą sieci jest dwustronna wymiana informacji. Dlatego warto postarać się, aby czytelnicy naszej strony mogli reagować na jej zawartość – zadawać pytania, wyrażać opinie i wątpliwości. Do tego celu służą systemy komentarzy, które – podobnie jak przyciski do udostępniania i widżety – można zainstalować w postaci wtyczek. Dzięki tej prostej opcji aktywność na stronie będzie większa, a my możemy budować relacje z potencjalnymi klientami. W odpowiedziach na komentarze warto umieszczać słowa kluczowe. To przyczyni się do osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarkach na portalach społecznościowych. Co jeszcze można zyskać, korzystając z tej funkcji? Możliwość obejrzenia profili komentujących. Dzięki temu dowiadujemy się, jakie osoby są aktywne na naszej stronie. Jesteśmy w stanie określić, czy jest to zgodne z naszym celem, czy może treści przyciągają inną grupę, niż zakładaliśmy.

    Więcej ruchu dzięki… linkom

    W każdym działaniu, jakie wykonujemy na potrzeby promocji strony, treść jest najważniejsza. Warto jednak wzmacniać jej zasięg poprzez umieszczanie linków do witryny w social mediach. Czy wpłynie to na proces pozycjonowania w wyszukiwarce Google? Nie bezpośrednio. Odsyłacze z mediów społecznościowych mają mniejsze znaczenie w tym procesie niż linki z innych stron. Co zatem dają takie działania? Dzięki odnośnikom z tych źródeł podnosi się autentyczność witryny. To wartościowe uzupełnienie dla ważniejszych odnośników zarówno z perspektywy robotów Google’a, jak i dla użytkowników. Sporo ruchu na stronie może generować dodanie jej adresu na Google Moja Firma. Wielu internautów korzysta właśnie z tego źródła, by dostać się na witrynę danej firmy.

    #Słowa #są #kluczowe

    Choć odpowiedni dobór słów kluczowych to zagadnienie ściśle związane z SEO, odgrywa ważną rolę także w działaniach SMO. Dobrze dobrane frazy, umiejętnie użyte w tekstach – to sposób na podniesienie pozycji w wyszukiwarkach wewnętrznych. Warto zainwestować czas i energię we właściwy wybór hasztagów. To ważne zwłaszcza na Instagramie, gdzie pełnią bezpośrednio rolę słów kluczowych. Trzeba pamiętać, że ich liczba nie powinna być zbyt duża. Co, jeśli nie wiemy, jakie słowa najlepiej wpłyną na zasięg naszego posta? Warto wtedy skorzystać ze specjalnych narzędzi do generowania odpowiednich hasztagów.

    Jakich efektów można spodziewać się po wprowadzeniu strategii SMO?

    Cel wszystkich działań, jakie obejmuje Social Media Optimization, to zwiększenie aktywności na stronie. Widoczność witryny w sieci przekłada się na większą liczbę odwiedzeń. Jaki jest tego efekt? Większa świadomość marki. Jeśli strona jest popularna, więcej osób ma z marką jakieś skojarzenia i opinię o niej. Szansa na sprzedaż znacząco wzrośnie, jeśli pozyskamy uwagę potencjalnego klienta. Ważne jest, aby strona była dostosowana właśnie do jego potrzeb. Dlatego rozwiązania stosowane w SMO to ulepszenia wygodne z perspektywy użytkownika.

    Spodobał Ci się artykuł? Interesujesz się social mediami? Polub nas i bądź na bieżąco! 

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu

    Archiwa

    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj