Narzędzia do promocji firm w sieci pozwalają na zróżnicowane i wielotorowe działanie. Najczęściej korzystamy z wielu takich środków, chcąc zwiększyć ich skuteczność. Czy to dobry sposób działania? Zdecydowanie tak. Czy to wystarczy? Niekoniecznie. Trzeba pamiętać, że wszystkie akcje powinny być spójne. Strona internetowa, kanały społecznościowe i inne miejsca naszej internetowej działalności mają tworzyć sieć powiązań wzajemnie do siebie odsyłających. Jak to zrobić? Aby poznać odpowiedź, musimy przybliżyć sobie proces, jakim jest Social Media Optimization.
Na czym polega i do czego używa się SMO?
To zespół działań odbywających się zarówno na stronie, jak i w social mediach. Ich głównym celem jest zwiększenie naszej widoczności w sieci. Proces ten umożliwia powiązanie witryny z profilami społecznościowymi. Wszystko dzięki odpowiedniemu dostosowaniu strony. Zastosowanie tej strategii pozwala użytkownikom śledzić działania firmy w wielu miejscach w sieci. Współgranie różnych form promocji wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, uspójnia go. Aby zrozumieć, w jaki sposób zwiększa to ruch na stronie, warto przyjrzeć się technikom Social Media Optimization.
Jak to wygląda w praktyce?
Nic tak nie zachęca, jak…
Przyciski do udostępniania – coś, z czym spotykamy się na co dzień. To prosty sposób, który pozwala użytkownikowi na natychmiastową reakcję na zawartość witryny. Wystarczy jedno kliknięcie, aby podzielić się treścią ze społecznością. Niewielu internautów decyduje się na skopiowanie i wklejenie linku, gdy na stronie nie ma ikony z logo portalu. Warto więc stworzyć im taką możliwość. Co dzięki temu osiągniemy? Zasięg. Udostępnienie wiąże się z nową grupą odbiorców. Generuje kolejne udostępnienia, reakcje, komentarze. To zwiększa szansę, że ktoś odwiedzi naszą witrynę albo przynajmniej zapamięta jej nazwę.
Lubię to!
Na podobnej zasadzie działają widżety z linkami do profili społecznościowych. Dzięki nim użytkownik może z miejsca polubić naszą stronę na Facebooku, zaobserwować na Instagramie czy Twitterze. Wtyczki z widżetami to skuteczna metoda pozyskiwania fanów w social mediach. Tak jak w przypadku przycisków, ważnym aspektem jest czas. Jakie są szanse, że użytkownik przypomni sobie po jakimś czasie, żeby polubić profil firmy, której stronę odwiedzał wcześniej? Jeśli na stronie jest odnośnik, zrobi to od razu. To daje także możliwość natychmiastowego odwiedzenia naszego profilu. Dlatego warto zadbać o to, by treści w social mediach i na stronie wzajemnie się uzupełniały. Spójność wizerunku firmy w różnych kanałach przekazu potwierdza jej wiarygodność. Profil musi być zachęcający. Jego zadanie to potęgować dobre wrażenie, jakie zrobiła strona, a nie je niszczyć. Powinien być też spójny z innymi mediami społecznościowymi.
Tego nie można zostawić bez komentarza
Istotną cechą sieci jest dwustronna wymiana informacji. Dlatego warto postarać się, aby czytelnicy naszej strony mogli reagować na jej zawartość – zadawać pytania, wyrażać opinie i wątpliwości. Do tego celu służą systemy komentarzy, które – podobnie jak przyciski do udostępniania i widżety – można zainstalować w postaci wtyczek. Dzięki tej prostej opcji aktywność na stronie będzie większa, a my możemy budować relacje z potencjalnymi klientami. W odpowiedziach na komentarze warto umieszczać słowa kluczowe. To przyczyni się do osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarkach na portalach społecznościowych. Co jeszcze można zyskać, korzystając z tej funkcji? Możliwość obejrzenia profili komentujących. Dzięki temu dowiadujemy się, jakie osoby są aktywne na naszej stronie. Jesteśmy w stanie określić, czy jest to zgodne z naszym celem, czy może treści przyciągają inną grupę, niż zakładaliśmy.
Więcej ruchu dzięki… linkom
W każdym działaniu, jakie wykonujemy na potrzeby promocji strony, treść jest najważniejsza. Warto jednak wzmacniać jej zasięg poprzez umieszczanie linków do witryny w social mediach. Czy wpłynie to na proces pozycjonowania w wyszukiwarce Google? Nie bezpośrednio. Odsyłacze z mediów społecznościowych mają mniejsze znaczenie w tym procesie niż linki z innych stron. Co zatem dają takie działania? Dzięki odnośnikom z tych źródeł podnosi się autentyczność witryny. To wartościowe uzupełnienie dla ważniejszych odnośników zarówno z perspektywy robotów Google’a, jak i dla użytkowników. Sporo ruchu na stronie może generować dodanie jej adresu na Google Moja Firma. Wielu internautów korzysta właśnie z tego źródła, by dostać się na witrynę danej firmy.
#Słowa #są #kluczowe
Choć odpowiedni dobór słów kluczowych to zagadnienie ściśle związane z SEO, odgrywa ważną rolę także w działaniach SMO. Dobrze dobrane frazy, umiejętnie użyte w tekstach – to sposób na podniesienie pozycji w wyszukiwarkach wewnętrznych. Warto zainwestować czas i energię we właściwy wybór hasztagów. To ważne zwłaszcza na Instagramie, gdzie pełnią bezpośrednio rolę słów kluczowych. Trzeba pamiętać, że ich liczba nie powinna być zbyt duża. Co, jeśli nie wiemy, jakie słowa najlepiej wpłyną na zasięg naszego posta? Warto wtedy skorzystać ze specjalnych narzędzi do generowania odpowiednich hasztagów.
Jakich efektów można spodziewać się po wprowadzeniu strategii SMO?
Cel wszystkich działań, jakie obejmuje Social Media Optimization, to zwiększenie aktywności na stronie. Widoczność witryny w sieci przekłada się na większą liczbę odwiedzeń. Jaki jest tego efekt? Większa świadomość marki. Jeśli strona jest popularna, więcej osób ma z marką jakieś skojarzenia i opinię o niej. Szansa na sprzedaż znacząco wzrośnie, jeśli pozyskamy uwagę potencjalnego klienta. Ważne jest, aby strona była dostosowana właśnie do jego potrzeb. Dlatego rozwiązania stosowane w SMO to ulepszenia wygodne z perspektywy użytkownika.
Spodobał Ci się artykuł? Interesujesz się social mediami? Polub nas i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz