Pozycja, jaką zajmie Twoja strona internetowa w wyszukiwarce, zależy od strategii SEO. Z pewnością chcesz, aby Twoją stronę odwiedziło jak najwięcej osób – dlatego zadbaj o to, aby dopracować każdą kwestię! Wybrałeś słowa kluczowe i stworzyłeś odpowiedni content na stronie? To jeszcze nie moment, aby spocząć na laurach. Zobacz, jakie tendencje w SEO w 2018 roku przynoszą najwięcej korzyści.
SEO to branża, która zmienia się bez przerwy. Każdego roku pojawiają się nowe trendy, których zastosowanie przekłada się na podniesienie wyników wyszukiwania. Najważniejsze, aby Twoja strona nie skostniała – podążaj za trendami i wprowadzaj innowacyjne rozwiązania, które przyniosą Ci zyski.
Przyjazna strona mobilna
Wielofunkcyjność smartfonów sprawia, że są to obecnie podstawowe urządzenia wykorzystywane do przeglądania Internetu – według badań aż 60% użytkowników korzysta z Internetu na smartfonie! Koniecznie należy wykorzystać ten fakt, ponieważ algorytm Google’a zwraca uwagę na to, czy dana strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych! Co to dla Ciebie oznacza? Zadbaj o responsywność strony! Powinna ona płynnie zmieniać swój układ i w ten sposób dostosowywać się do aktualnego rozmiaru ekranu. W każdej rozdzielczości strona będzie czytelna. Responsive Web Design to obecnie podstawa – strony te są najbardziej użyteczne i to dlatego Google je faworyzuje.
Zatem wiesz już, że Twoja strona powinna wyświetlać się prawidłowo nie tylko na komputerze, ale na wszystkich innych urządzeniach. Możesz skorzystać z darmowego narzędzia Viewport Resizer, które pokaże Ci Twoją stronę w różnych rozdzielczościach – dzięki temu będziesz wiedział, co zmienić. Możesz też skorzystać z testu optymalizacji mobilnej Google’a – test pozwoli na wykrycie błędów, których będziesz mógł się pozbyć, wdrażając odpowiednie działania. Przygotowanie responsywnej strony nie jest jednak łatwe. Wymaga stworzenia nowoczesnego projektu. Skontaktuj się z nami, wykonamy go dla Ciebie – wykorzystujemy najnowsze rozwiązania, które pozwalają przyciągnąć uwagę użytkowników. Dzięki intuicyjnej obsłudze strony i jej przejrzystości, każdy bez problemu znajdzie interesujące informacje. Strona responsywna, przyjazna dla smartfonów i tabletów, to klucz do wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google!
Social media i influencer marketing
Ogromna część użytkowników Internetu korzysta z mediów społecznościowych na co dzień. Dlatego jeśli chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona osób, pamiętaj o stworzeniu fanpage’a na Facebooku. Oczywiście liczy się content – tylko kreatywną treścią przyciągniesz obserwatorów. Oprócz reklamowania nowych produktów i usług, możesz też na przykład organizować konkursy. Drugie miejsce wśród mediów społecznościowych zajmuje Instagram. O tym, jak zbudować wizerunek firmy, wykorzystując to narzędzie, przeczytasz w naszym poprzednim artykule.
A influencer marketing? Co to takiego? To strategia, która pozwala kształtować opinie konsumentów poprzez wpływowe osoby – są to najczęściej celebryci, jak i znani blogerzy oraz vlogerzy. Dlatego obok planu na zarządzanie relacjami z klientami, stwórz także plan IRM – który pozwoli Ci na kształtowanie relacji z influencerami. Zbuduj bazę kontaktów i zacznij promować się poprzez influencerów. Gdy to oni będą polecać Twoje nowe produkty na swoim Instagramie czy na Youtube – możesz liczyć na więcej zainteresowanych osób! Influencer marketing to sposób na zbudowanie więzi z marką. Dlaczego IRM jest tak skuteczny? Influencer ma szerokie grono odbiorców, którzy się z nim utożsamiają i liczą się z jego opinią! Oczywiście wiele zależy od tego, w jaki target celujesz. Być może powinieneś szukać influencerów nie wśród młodych gwiazd Youtube’a a pośród dziennikarzy i sportowców?
Budowanie linków
To już sprawa oczywista. Budowanie linków jest jednym z czynników wpływających na pozycję w rankingu stron internetowych. W jaki sposób uzyskiwać linki zwrotne? Wymaga to dużego zaangażowania. Najczęściej działania opierają się na komentowaniu blogów i for, jak i aktywnym udzielaniu się w mediach społecznościowych, polegającym na podsyłaniu linków do swojego contentu. Przydatne są też artykuły sponsorowane umieszczane na dużych portalach internetowych. Ale pamiętaj, że linki mogą mieć różną moc. To dlatego, że algorytm Page Rank ocenia linki pod względem ich jakości. Konieczne jest zatem przygotowanie strategii linkowania – a to zadanie dla dobrej agencji pozycjonowania.
Prędkość witryny
Strona internetowa – czy to na komputerze, czy na smartfonie lub tablecie – musi ładować się szybko! Badania wskazują, że długie ładowanie strony (np. 10 sekund) ma już negatywny wpływ na konwersję. Współczynnik konwersji pozwala określić, ile celów (może to być zapisanie się do newslettera czy pobranie oferty handlowej w postaci pliku pdf z naszej strony internetowej lub dokonanie zakupu) zostało zrealizowanych wśród odbiorców.
Wartość tę uzyskujemy, mnożąc ilość akcji dla danego celu razy 100% i dzieląc wynik przez ilość wizyt na stronie internetowej. Im współczynnik konwersji jest wyższy, tym lepiej dla nas, dlatego ważna jest jego optymalizacja. Chodzi o rozpoznanie, dlaczego klient zrezygnował z podjęcia określonego działania. A jedną z przyczyn zaniechania działania jest właśnie wolne ładowanie się strony, dlatego powinniśmy zadbać o jak najlepszą prędkość witryny. Ciekawostką jest, że w znanej, największej księgarni na świecie, wydłużenie czasu ładowania strony o 100 milisekund sprawia, że sprzedaż spada o 1%! Po prostu – gdy strona ładuje się wolno – potencjalny klient od razu ją opuści.
Featured snippet
Featured snippet pojawia się na pozycji 0 – na samej górze wyników wyszukiwania. Jeśli znajdzie się tam nasza strona internetowa – od razu zauważymy więcej wizyt oraz wyższą konwersję. Featured snippet to po prostu najlepsza według Google’a odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika. Gdy internauta wpisuje w okno wyszukiwarki pytanie „co to jest…?”, „jak….?” itp., najbardziej wartościowa odpowiedź wyświetli się właśnie w bloku featured snippet, wraz z linkiem do strony. To algorytm Google decyduje o tym, jaka strona się tam znajdzie. Możemy jednak zadbać o to, aby dopasować content naszej strony internetowej właśnie pod konkretne pytanie użytkownika. Powinieneś zatem przygotować listę pytań, które prawdopodobnie mogą zadać internauci, poszukując czegoś związanego z Twoją branżą. Pomoże Ci w tym Google Keyword Planner – to narzędzie, które wskazuje najpopularniejsze wyszukiwania internautów.
Gdy już znasz potencjalne pytania, przygotuj content. Powinien być on jak najbardziej szczegółowy. Zadbaj o odpowiednią prezentację treści, formatując ją, dzieląc na akapity, dodając zdjęcia oraz infografiki, być może przyda się też wideo. Jeśli algorytm Google uzna, że to właśnie Twoja strona jest najbardziej użyteczna dla internauty – znajdziesz się w Featured snippet. Blok Featured snippet ma w wyszukiwarce jednak określoną długość, jest to najczęściej około 50 słów. Dlatego Twój tekst powinien być przygotowany w taki sposób, aby na samym początku znalazło się wszystko, co najważniejsze, a dopiero po rozwinięciu użytkownik otrzymał szczegółowy opis zagadnienia.
Wyszukiwanie głosowe
Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejsze. Według badań Google’a, w ciągu ostatniej dekady liczba wyszukiwań głosowych wzrosła 35 razy. Szacuje się, iż co piąte wyszukiwanie wykonywane jest w ten sposób! To dlatego Twoja strona powinna być zoptymalizowana pod tę funkcjonalność. O czym należy pamiętać? Przede wszystkim o tym, że użytkownicy korzystający z wyszukiwania głosowego stosują inne słowa kluczowe niż ci używający klawiatury. Zamiast „agencja interaktywna Toruń” – użyta zostanie komenda głosowa „gdzie w Toruniu znajdę dobrą agencję interaktywną”. Zatem przy optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe podstawę stanowi strategia długiego ogona. O tym, czym jest long tail, przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule.
Tylko dopracowana strategia SEO pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję. Reaguj na pojawiające się zmiany – gdy już wiesz, jakie trendy są istotne w 2018 roku, zadbaj o to, aby wdrożyć odpowiednie działania, które zapewnią Ci wyższy wynik w wyszukiwarce Google.
Zostaw komentarz