Media społecznościowe mają siłę, której nie należy bagatelizować. To właśnie Facebook, Instagram oraz – w naszym kraju nieco rzadziej – Twitter, wyznaczają trendy – wskazują, co jest popularne, co warto mieć i z czego warto skorzystać.
Dobrze wiedzą o tym firmy, które na co dzień w swojej strategii marketingowej wykorzystują social media. Jeżeli chcesz, aby także Twoja firma w ten sposób pozyskiwała nowych klientów, możesz wybrać współpracę z naszą agencją interaktywną. Pomożemy Ci stworzyć i poprowadzić kampanie reklamowe w mediach społecznościowych takich jak Instagram. Jest to obecnie potężne narzędzie marketingowe, które wykorzystują nie tylko osoby prywatne, ale i największe firmy z całego świata. Nic dziwnego – w końcu od początku roku 2018 do aplikacji Instagram dodano ponad 11,5 miliarda zdjęć! Popularność aplikacji oraz ogromna liczba użytkowników to wielki plus – możemy dzięki temu dobrze wypromować firmę! Ale równocześnie musimy liczyć się z dużą konkurencyjnością. Jak zatem poprowadzić kampanię na Instagramie, aby zwiększyć świadomość naszej marki wśród użytkowników i nie zginąć w gąszczu podobnych wpisów? Oprócz estetycznej grafiki, istotnych jest kilka czynników: treść lokalna, kreatywny content oraz interakcje z fanami. Najpierw musisz jednak zacząć od researchu.
Media społecznościowe mają siłę, której nie należy bagatelizować. To właśnie Facebook, Instagram oraz – w naszym kraju nieco rzadziej – Twitter, wyznaczają trendy – wskazują, co jest popularne, co warto mieć i z czego warto skorzystać.
Analiza konkurencji
Z pewnością na początku trudno będzie Ci zdobywać fanów zainteresowanych daną branżą, gdyż istnieje wiele firm, które zaczęły swoje działania na tym kanale reklamowym o wiele wcześniej niż Ty. Mają już mnóstwo followersów, a ich wpisy przyciągają naprawdę wiele osób. Kto więc spojrzy na nasz raczkujący dopiero profil? Jeżeli dobrze podejdziemy do tematu, możemy jednak szybko zdobyć nowych fanów! Najpierw przeanalizujmy, co robi konkurencja, że odniosła sukces. Zobaczmy, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem osób odwiedzających. Ważne jest także to, jakie tagi są wykorzystywane oraz w jakich godzinach publikuje się posty. Czasami wystarczy pod tym kątem przejrzeć jedynie kilka profili z branży, aby wiedzieć, czego oczekuje nasza (wspólna z konkurencją) grupa docelowa. Okaże się, że najlepsze marki dodają wpisy 1-2 razy dziennie. Możemy podążyć w tę stronę.
Planowanie treści
Instagram to nie tylko dodawanie ładnych zdjęć, to także kreatywny content. Wykorzystaj ten kanał reklamowy do komunikacji z potencjalnymi klientami. Zaplanuj treść na najbliższych kilka/kilkanaście postów. Zastanów się, co jest celem Twojego profilu na Instagramie. Czy zależy Ci na tym, aby wypromować nowe produkty? W takim razie konieczne będzie ich odpowiednie zaprezentowanie! Do tego potrzebujesz nie tylko estetycznej grafiki, ale i wyjątkowej treści. W dodatku – krótkiej. Wprawdzie na Instagramie nie jesteśmy ograniczeni w słowach, jednak należy pamiętać, że odbiorcy korzystają z tego portalu głównie dla rozrywki. Chcą czytać interesujące rzeczy podane w krótkiej, przystępnej formie. To zadanie dla doświadczonych copywriterów. Nie wiesz, o czym mógłbyś pisać? Specjaliści z naszej agencji mogą Ci w tym pomóc. Dzięki oryginalnym opisom, które przyciągną uwagę, będziesz mógł łatwiej nawiązać kontakt z odbiorcami. Interakcje są naprawdę ważne! To w ten sposób buduje się świadomość marki.
Potencjalni klienci czują, że firma jest im bliższa – jeśli na przykład odpisze na ich komentarz. Dlatego, jeśli nie mamy czasu na samodzielne prowadzenie profilu na Instagramie – złóżmy to zadanie na ręce profesjonalistów. W ten sposób wpisy będą pojawiać się regularnie, zgodnie z ustalonym harmonogramem, a do tego każdy odwiedzający poczuje się doceniony, gdy uzyska odpowiedź na swój komentarz. Budowa dialogu z odbiorcami to podstawa dla wizerunku Twojej firmy! Możesz postawić także na organizowanie konkursów – one nigdy nie przechodzą niezauważone! Dzięki nim w prosty sposób zaangażujesz odbiorców i zwiększysz świadomość Twojej marki. Organizując konkurs, możesz też podać link do swojej strony www – to pozwoli Ci na zwiększenie ruchu, co będzie dla Ciebie dodatkową korzyścią!
Przygotowanie hashtagów
Hashtagi na Instagramie są tym samym czym słowa kluczowe dla pozycjonowania. Pozwalają osobom zainteresowanym danym tematem znaleźć te kanały reklamowe, które publikują związane z tym treści. Instagram umożliwia dodanie 30 tagów do jednego wpisu – im więcej, tym również więcej osób nas odwiedzi. Dlatego warto skorzystać z tej możliwości. Wybierz te hashtagi, które są najpopularniejsze w danej branży, jak i te, które będą kojarzyć się jedynie z Tobą. Będą to więc zarówno ogólne sformułowania #socialmedia, #kampaniareklamowa, jak i konkretne: #inneo. Warto w hashtagach odwoływać się także do lokalizacji – #toruń – w końcu zależy nam na tym, aby znaleźć odbiorców, którzy skorzystają z naszych usług w rzeczywistości.
Zadbaj o szczegóły
Profil powinien być harmonijny – warto utrzymywać zdjęcia w jednej kolorystyce, związanej z barwami firmy. Dobrym pomysłem jest też używanie jednego fontu na zdjęciach – każde powinno być przemyślane! Nie ma tutaj miejsca na byle jakie fotografie. Możesz na przykład przedstawić zespół, który pracuje na sukces Twojej firmy. Odbiorcy lubią wiedzieć, z kim mają do czynienia. Pokazuj też klientów zadowolonych z danego produktu – to również wzbudzi zaufanie odbiorców. Gdy już zdobędziesz fanów, możesz też poprowadzić relację na żywo. Wysyłaj również spersonalizowane wiadomości o swojej ofercie do osób, które Cię obserwują. Dzięki temu poczują się wyróżnione.
Co dalej?
Najważniejsza jest systematyczność! Budowa wizerunku marki może trochę potrwać, jednak jeżeli działania są prowadzone prawidłowo i z zaangażowaniem – na pewno Ci się uda! Pamiętaj o CTA – Call to Action to najlepszy sposób na uzyskanie u odbiorców oczekiwanej reakcji. Jeżeli nie wiesz, na czym polega CTA, przeczytaj nasz wcześniejszy wpis.
Instagram jest aplikacją, która może mieć duży wpływ na budowę wizerunku Twojej firmy. Skorzystaj z tej metody reklamowania swoich działań, jeżeli zależy Ci na nowych odbiorcach.
Zostaw komentarz