Liczba czynników wpływających na sukces komercyjny przedsiębiorstwa jest naprawdę duża. W tym zbiorze jest oczywiście też cała masa zmiennych, które skutecznie uniemożliwiają stworzenie uniwersalnego przepisu na dobrze prosperującą firmę. Jedno jest jednak pewne – konsumenci muszą zdawać sobie sprawę z naszego istnienia na rynku. Wiedza na temat tego, w czym się specjalizujemy, jaka jest nasza oferta i jakie korzyści może przynieść klientowi współpraca z naszą firmą jest wręcz kluczowa do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Aby to osiągnąć, musimy postawić na kampanię reklamową, której celem będzie zwiększenie świadomości naszej marki.
Waga świadomości marki
Wiele osób może się jednak zastanawiać nad sensownością prowadzenia działań mających na celu poprawę rozpoznawalności firmy, skoro te same środki finansowe wystarczy przeznaczyć na promocję konkretnych produktów lub usług. Na pierwszy rzut oka rzeczywiście może wydawać się to dyskusyjne, lecz kiedy spojrzymy na działania marketingowe w długofalowej perspektywie, to okaże się, że jednak promocja marki nie jest taka bezpodstawna. Kampanie produktowe bardzo często funkcjonują w swojego rodzaju próżni brandingowej – mało który klient przypisuje je do stojącej za nimi firmy. Właśnie dlatego promowanie marki jest równie ważne, co chociażby wyżej wspomniane kampanie produktowe.
Sposoby promowania marki
Dążenia do zwiększenia świadomości marki zwykło się zbiorczo nazywać brandingiem. Jest wiele sposobów na efektywny branding, lecz większość z nich można sprowadzić do realizowania poszczególnych założeń w trzech filarach. Mowa tutaj o tworzeniu wartościowej treści o eksperckim charakterze, dzięki czemu staniemy się opiniotwórczy, a nasz brand będzie kojarzony z profesjonalizmem. Kolejnym krokiem będzie obecność w szeroko pojętych social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka oraz Instagrama), co przełoży się na doskonały kontakt z konsumentami – zarówno tymi już pozyskanymi, jak i potencjalnymi. Na końcu pamiętajmy o tym, żeby nie wypadać z obiegu informacyjnego. Musimy zadbać o to, aby nieustannie się o nas mówiło – możemy to osiągnąć m.in. dzięki współpracy z influencerami. Jest jeszcze jedna interesująca strategia, która z pewnością zwiększy naszą rozpoznawalność w sieci.
Reklama displayowa jako nośnik informacji o marce
Rozwiązania e-marketingowe pozwalają na osiąganie celów, które jeszcze niedawno pozostawały jedynie w sferze marzeń. Nie da się ukryć, że również w obszarze brandingu jesteśmy w stanie osiągnąć zdecydowanie dużo więcej, niż w przypadku użycia tzw. starych mediów. Doskonałym przykładem jest reklama typu display. Charakteryzuje się ona wykorzystywaniem elementów grafiki komputerowej – najczęściej przyjmującej formę banerów reklamowych dostosowanych do różnej wielkości stron i witryn. Grafiki przygotowywane są w takich formatach, aby zawsze były najlepiej widoczne dla użytkowników, umiejscawia się je również w zauważalnym miejscu na stronie, dzięki czemu praktycznie nie sposób ich przeoczyć. Warto wspomnieć też o kilku zaletach tego rozwiązania, które plasują je znacznie wyżej niż np. tradycyjne billboardy. Oczywiście największym atutem będzie tutaj możliwość kierowanie reklam na konkretną grupę docelową. O korzyściach wynikających z tworzenia rozwiązań na potrzeby konsumentów nie trzeba wspominać, są one niezwykle wyraźne, co w połączeniu z kolejną zaletą, czyli ogromnym zasięgiem, pokazuje, jak doskonałym kanałem marketingowym, dostosowanym zarówno do potrzeb naszych, jak i pozyskiwanych konsumentów jest reklama displayowa. Nie można też zapomnieć o narzędziach pozwalających nam na monitorowanie i pomiar skuteczności kampanii. Dzięki takim udogodnieniom jesteśmy w stanie stworzyć idealnie funkcjonującą strategię brandingową, która nie dość, że trafi do osób realnie zainteresowanych naszą branżą, to jeszcze na bieżąco będziemy mogli oceniać jej efektywność.
W rzeczywistości, w której tradycyjne słowo pisane zaczyna tracić na atrakcyjności na rzecz multimedialnych form przekazywania treści, takich jak infografiki, banery czy filmy video, reklama displayowa staje się efektywnym nośnikiem komunikatów promocyjnych. Dobrze przygotowana grafika zawsze przykuje wzrok użytkowników – czy to przez wzgląd na swoje walory estetyczne, nieszablonowe podejście do projektowania, czy też umiejętne łączenie informacji tekstowych z obrazowymi. Skuteczność reklam displayowych w brandingu jest nieoceniona i w dobie tak dynamicznie rozwijających się kanałów e-marketingowych, zdecydowanie warto zastosować ją podczas planowania tego rodzaju kampanii.
Podobał Ci się wpis?
Zostaw komentarz