InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Black Friday w świecie Google

    Home aktualności Black Friday w świecie Google
    NastępnyPoprzedni

    Black Friday w świecie Google

    Przez Agnieszka | aktualności, Marketing | 0 komentarzy | 13 Listopad, 2020 | 0

    Zbliża się Black Friday. Czas, który dla wielu biznesmenów oznacza sporo pracy na rzecz reklamy i kampanii produktowych. Właściwa strategia marketingowa, zwłaszcza podczas święta, jakim jest Czarny Piątek, to klucz do jeszcze wyższych wyników sprzedaży, dlatego w tym okresie rywalizacja między sprzedawcami jest szczególnie zacięta.

    Liczby nie kłamią

    Dane statystyczne pokazują, że jest o co walczyć, bowiem średni globalny wzrost sprzedaży w Black Friday sięga do 663% w porównaniu z dniem powszednim. W samej Polsce ruch sprzedażowy rośnie o około 692% każdego roku. Tak ogromna różnica skłania do walki o klienta. Ankiety dowodzą, że statystyczny Polak jest gotów przeznaczyć na zakupy w Czarny Piątek prawie 700 zł! Wśród najchętniej kupowanych produktów dominują artykuły RTV i AGD, komputery, smartfony, perfumy oraz odzież. Niezwykle cennym dla sprzedawców może się okazać również fakt, że w Black Friday mężczyźni wydają o połowę więcej, niż kobiety.

    Black Friday w sieci

    Sukces sprzedażowy podczas Black Friday to dziś przede wszystkim wszelkie działania związane z branżą e-commerce. Dobrze zaprojektowane reklamy, właściwie dobrany budżet i optymalizacja strony internetowej to tylko niektóre z czynników gwarantujących sukces. Jakie czynności marketingowe warto wdrożyć, by Czarny Piątek okazał się dla nas najbardziej dochodowy?

    Przygotuj swoją markę

    Przede wszystkim należy podejść do tego z odpowiednim wyprzedzeniem, na około dwa tygodnie przed wydarzeniem. Małe firmy, nieznane szerszej grupie odbiorców, powinny wykorzystać ten czas do zbudowania wizerunku swojej firmy i zareklamowania się. Z kolei duże uznane marki mają okazję do odpowiednio wczesnego poinformowania użytkowników o planowanych promocjach i pozyskania nowych klientów.

    Jakie działania warto podjąć?

    • Wykorzystajmy social media do publikowania postów z zapowiedziami i reklamami promocji. Utwórzmy wydarzenie na Facebooku. Zaangażujmy internautów do działań związanych z eventem, organizując konkursy. Używajmy chatbota do kontaktu z klientami. Zróbmy użytek z usług, jakie oferuje Google Ads i przy współpracy z agencją interaktywną opracujmy odpowiednią kampanię. Do materiałów promocyjnych wykorzystajmy zdjęcia tych produktów, które cieszą się największym uznaniem. Niech to, co najbardziej prestiżowe, będzie reklamą naszej marki.

    • Dobrym pomysłem jest również przygotowanie materiałów mających pomóc w podjęciu decyzji zakupowych. Mogą to być na przykład gift booki lub zestawienia określonych grup produktów. Artykuły tego typu wysyłamy klientowi mailowo lub udostępniamy na naszym blogu czy fanpage’u.

    • Sprzedawcy często ustawiają na swoich stronach odliczanie, mierzące czas do rozpoczęcia lub zakończenia promocji. Klient, który ma świadomość limitu czasowego, jest bardziej zdecydowany na zakup. Warto również przemyśleć strategię opartą na ograniczonej liczbie promocyjnych towarów. Ten fakt również wpływa na decyzję zakupową.

    • Skuteczną praktyką są kampanie mailingowe. Ważny jest tu jednak odpowiedni target. Nie ma sensu wysyłać masowych maili do rekordowej liczby osób, gdyż będą one ignorowane. Dużo skuteczniejsze są wiadomości z przekazem dedykowanym, czyli takie, które wysyłamy do tych użytkowników, którzy już wcześniej korzystali z naszych usług. W wiadomości możemy na przykład wysłać specjalny kod, który zapewni klientowi atrakcyjny upust. Przekaz dedykowany jest tak skuteczny, gdyż sprawia, że klient czuje się przez nas wyróżniony. To z kolei zachęca do dokonywania kolejnych zakupów. Pisząc takiego maila, należy zadbać o atrakcyjny nagłówek i ciekawe materiały.

    • Przed Czarnym Piątkiem warto również zająć się tak zwanym zjawiskiem porzuconych koszyków. Jest to powszechnie spotykany problem, a przyczyn może być całe mnóstwo. Nie musi to koniecznie wynikać z naszych zaniedbań. Cokolwiek wpływa na rezygnację z zakupów, warto zawalczyć o klienta i spróbować zachęcić go do dokończenia transakcji. Jednym ze sposobów na to jest e-mail z przypomnieniem.

    Black Friday a Ads

    Dane statystyczne pokazują, że fraza „black friday” pojawia się w dziesiątkach tysięcy zapytań, i to tylko w jednym miesiącu. Dlatego kluczowe jest właściwe wypromowanie strony. Lepsza widoczność pomoże zaprowadzić klienta prosto do internetowego sklepu.

    • Zoptymalizujmy odpowiednio nasz budżet, jaki zamierzamy przeznaczyć na kampanię. Zadbajmy o to, aby reklamy internetowe wyświetlały się przez cały dzień i były widoczne dla użytkowników. Szacuje się, że kampania na takie wyjątkowe okazje, jak Black Friday, wymaga podwyższenia stawek CPC o około 30%. Pamiętajmy, że również sam wzrost ruchu na naszej stronie wiąże się ze zwiększonymi kosztami na kampanię.

    • Wybierzmy, naszym zdaniem, najpopularniejsze produkty w ofercie objęte „piątkową” promocją i stwórzmy dla nich strony docelowe, na które kierowane będą reklamy. Umożliwi to klientowi dużo szybsze wyszukanie określonego produktu, więc realnie zwiększy szanse na sprzedaż.

    • Black Friday zdecydowanie wymaga nowych przekazów reklam wzbogaconych o rozszerzenia, które poinformują o nowych cenach i promocjach. Taki projekt reklamy zwiększa jej zasięg i widoczność w sieci, a więc przyciąga więcej klientów.

    • Praktycznym rozwiązaniem jest zastosowanie atrybutu sale_price, dzięki któremu cena promocyjna będzie jeszcze lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania oraz procentowo zestawiona z ceną rynkową. Klient będzie od razu widział, jak dużą obniżkę cenową oferujemy.

    Możliwości uzyskania wzrostu sprzedaży jest naprawdę wiele. Wszelkie działania muszą jednak być odpowiednio rozłożone w czasie, aby Google zdążył rozpatrzyć nasze projekty reklamowe i wysłać je w obieg. Klienci również potrzebują chwili, by nas odkryć. Dlatego dajmy sobie wystarczająco dużo czasu na wszelkie niezbędne czynności, dzięki którym nasz sklep internetowy będzie w Black Friday dominował oraz monitorujmy uważnie wyniki sprzedaży już podczas jego trwania.

    Chcesz przygotować swój biznes na Black Friday?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję do dzielenia się z czytelnikiem rzetelną wiedzą, a to z kolei pozwala na zdobycie pozytywnej opinii w branży i tym samym pozyskanie zaufaniaWięcej

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      By Agnieszka | 0 comment

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

      By Agnieszka | 0 comment

      W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć do klienta. Lockdown objął swoim zasięgiem większość przedsiębiorstw. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Rozpoczął się masowy exodus biznesowy do sfery internetowej. Przed nowymiWięcej

    • Marketing w dobie pandemii

      By Agnieszka | 0 comment

      Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące okazały się dość silnym ciosem wymierzonym w światową gospodarkę i ekonomię. Zdecydowana większość gałęzi przemysłu zaczęła szukać sposobów na polepszenie swojej sytuacji, wyjątkiem tutaj są branże związane zWięcej

    • Evergreen – dlaczego warto?

      By Agnieszka | 0 comment

      Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnićWięcej

    • FOMO – wykorzystanie w strategii marketingowej lęku przed przegapieniem okazji

      By Agnieszka | 0 comment

      Szeroka dostępność mediów społecznościowych sprawia, że spora część życia każdego z nas przenosi się obecnie do sieci. Przesycone treścią tablice profilowe, z jednej strony, wywołują w użytkownikach poczucie chaosu informacyjnego, z drugiej natomiast – ogromnąWięcej

    • Chrome 83 – nowości w przeglądarce

      By Agnieszka | 0 comment

      Jak dowodzą liczne źródła, Google Chrome stanowi obecnie najchętniej wybieraną bezpłatną przeglądarkę internetową na świecie. Nie dziwi więc fakt, że internauci aż kilka razy do roku mają okazję cieszyć się z jej nowej aktualizacji, któraWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    NastępnyPoprzedni

    Najnowsze wpisy

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?
    • Radosnych Świąt
    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci
    • Black Friday w świecie Google

    Archiwa

    • Marzec 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Czerwiec 2020
    • Marzec 2020
    • Luty 2020
    • Styczeń 2020
    • Grudzień 2019
    • Listopad 2019
    • Październik 2019
    • Lipiec 2019
    • Czerwiec 2019
    • Maj 2019
    • Kwiecień 2019
    • Marzec 2019
    • Luty 2019
    • Październik 2018
    • Wrzesień 2018
    • Sierpień 2018
    • Lipiec 2018
    • Maj 2018
    • Kwiecień 2018
    • Marzec 2018
    • Luty 2018
    • Styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję

      2 Marzec, 2021
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy.

      18 Styczeń, 2021
    • Radosnych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju

      23 Grudzień, 2020

    Kontakt

    Adres
    ul. Joachima Lelewela 33, 87-100 Toruń

    Telefon
    563 07 08 07

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2020 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo