InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Black Friday w świecie Google

    Home aktualności Black Friday w świecie Google
    NastępnyPoprzedni

    Black Friday w świecie Google

    Przez Agnieszka | aktualności, Marketing | 0 komentarzy | 13 listopad, 2020 | 0

    Zbliża się Black Friday. Czas, który dla wielu biznesmenów oznacza sporo pracy na rzecz reklamy i kampanii produktowych. Właściwa strategia marketingowa, zwłaszcza podczas święta, jakim jest Czarny Piątek, to klucz do jeszcze wyższych wyników sprzedaży, dlatego w tym okresie rywalizacja między sprzedawcami jest szczególnie zacięta.

    Liczby nie kłamią

    Dane statystyczne pokazują, że jest o co walczyć, bowiem średni globalny wzrost sprzedaży w Black Friday sięga do 663% w porównaniu z dniem powszednim. W samej Polsce ruch sprzedażowy rośnie o około 692% każdego roku. Tak ogromna różnica skłania do walki o klienta. Ankiety dowodzą, że statystyczny Polak jest gotów przeznaczyć na zakupy w Czarny Piątek prawie 700 zł! Wśród najchętniej kupowanych produktów dominują artykuły RTV i AGD, komputery, smartfony, perfumy oraz odzież. Niezwykle cennym dla sprzedawców może się okazać również fakt, że w Black Friday mężczyźni wydają o połowę więcej, niż kobiety.

    Black Friday w sieci

    Sukces sprzedażowy podczas Black Friday to dziś przede wszystkim wszelkie działania związane z branżą e-commerce. Dobrze zaprojektowane reklamy, właściwie dobrany budżet i optymalizacja strony internetowej to tylko niektóre z czynników gwarantujących sukces. Jakie czynności marketingowe warto wdrożyć, by Czarny Piątek okazał się dla nas najbardziej dochodowy?

    Przygotuj swoją markę

    Przede wszystkim należy podejść do tego z odpowiednim wyprzedzeniem, na około dwa tygodnie przed wydarzeniem. Małe firmy, nieznane szerszej grupie odbiorców, powinny wykorzystać ten czas do zbudowania wizerunku swojej firmy i zareklamowania się. Z kolei duże uznane marki mają okazję do odpowiednio wczesnego poinformowania użytkowników o planowanych promocjach i pozyskania nowych klientów.

    Jakie działania warto podjąć?

    • Wykorzystajmy social media do publikowania postów z zapowiedziami i reklamami promocji. Utwórzmy wydarzenie na Facebooku. Zaangażujmy internautów do działań związanych z eventem, organizując konkursy. Używajmy chatbota do kontaktu z klientami. Zróbmy użytek z usług, jakie oferuje Google Ads i przy współpracy z agencją interaktywną opracujmy odpowiednią kampanię. Do materiałów promocyjnych wykorzystajmy zdjęcia tych produktów, które cieszą się największym uznaniem. Niech to, co najbardziej prestiżowe, będzie reklamą naszej marki.

    • Dobrym pomysłem jest również przygotowanie materiałów mających pomóc w podjęciu decyzji zakupowych. Mogą to być na przykład gift booki lub zestawienia określonych grup produktów. Artykuły tego typu wysyłamy klientowi mailowo lub udostępniamy na naszym blogu czy fanpage’u.

    • Sprzedawcy często ustawiają na swoich stronach odliczanie, mierzące czas do rozpoczęcia lub zakończenia promocji. Klient, który ma świadomość limitu czasowego, jest bardziej zdecydowany na zakup. Warto również przemyśleć strategię opartą na ograniczonej liczbie promocyjnych towarów. Ten fakt również wpływa na decyzję zakupową.

    • Skuteczną praktyką są kampanie mailingowe. Ważny jest tu jednak odpowiedni target. Nie ma sensu wysyłać masowych maili do rekordowej liczby osób, gdyż będą one ignorowane. Dużo skuteczniejsze są wiadomości z przekazem dedykowanym, czyli takie, które wysyłamy do tych użytkowników, którzy już wcześniej korzystali z naszych usług. W wiadomości możemy na przykład wysłać specjalny kod, który zapewni klientowi atrakcyjny upust. Przekaz dedykowany jest tak skuteczny, gdyż sprawia, że klient czuje się przez nas wyróżniony. To z kolei zachęca do dokonywania kolejnych zakupów. Pisząc takiego maila, należy zadbać o atrakcyjny nagłówek i ciekawe materiały.

    • Przed Czarnym Piątkiem warto również zająć się tak zwanym zjawiskiem porzuconych koszyków. Jest to powszechnie spotykany problem, a przyczyn może być całe mnóstwo. Nie musi to koniecznie wynikać z naszych zaniedbań. Cokolwiek wpływa na rezygnację z zakupów, warto zawalczyć o klienta i spróbować zachęcić go do dokończenia transakcji. Jednym ze sposobów na to jest e-mail z przypomnieniem.

    Black Friday a Ads

    Dane statystyczne pokazują, że fraza „black friday” pojawia się w dziesiątkach tysięcy zapytań, i to tylko w jednym miesiącu. Dlatego kluczowe jest właściwe wypromowanie strony. Lepsza widoczność pomoże zaprowadzić klienta prosto do internetowego sklepu.

    • Zoptymalizujmy odpowiednio nasz budżet, jaki zamierzamy przeznaczyć na kampanię. Zadbajmy o to, aby reklamy internetowe wyświetlały się przez cały dzień i były widoczne dla użytkowników. Szacuje się, że kampania na takie wyjątkowe okazje, jak Black Friday, wymaga podwyższenia stawek CPC o około 30%. Pamiętajmy, że również sam wzrost ruchu na naszej stronie wiąże się ze zwiększonymi kosztami na kampanię.

    • Wybierzmy, naszym zdaniem, najpopularniejsze produkty w ofercie objęte „piątkową” promocją i stwórzmy dla nich strony docelowe, na które kierowane będą reklamy. Umożliwi to klientowi dużo szybsze wyszukanie określonego produktu, więc realnie zwiększy szanse na sprzedaż.

    • Black Friday zdecydowanie wymaga nowych przekazów reklam wzbogaconych o rozszerzenia, które poinformują o nowych cenach i promocjach. Taki projekt reklamy zwiększa jej zasięg i widoczność w sieci, a więc przyciąga więcej klientów.

    • Praktycznym rozwiązaniem jest zastosowanie atrybutu sale_price, dzięki któremu cena promocyjna będzie jeszcze lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania oraz procentowo zestawiona z ceną rynkową. Klient będzie od razu widział, jak dużą obniżkę cenową oferujemy.

    Możliwości uzyskania wzrostu sprzedaży jest naprawdę wiele. Wszelkie działania muszą jednak być odpowiednio rozłożone w czasie, aby Google zdążył rozpatrzyć nasze projekty reklamowe i wysłać je w obieg. Klienci również potrzebują chwili, by nas odkryć. Dlatego dajmy sobie wystarczająco dużo czasu na wszelkie niezbędne czynności, dzięki którym nasz sklep internetowy będzie w Black Friday dominował oraz monitorujmy uważnie wyniki sprzedaży już podczas jego trwania.

    Chcesz przygotować swój biznes na Black Friday?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

    Archiwa

    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023
    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj