InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

    Home aktualności E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci
    NastępnyPoprzedni

    E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

    Przez Agnieszka | aktualności, Marketing | 0 komentarzy | 1 grudzień, 2020 | 0

    W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć do klienta. Lockdown objął swoim zasięgiem większość przedsiębiorstw. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Rozpoczął się masowy exodus biznesowy do sfery internetowej. Przed nowymi zadaniami stają zarówno doświadczone firmy, jak i wchodzące dopiero na rynek małe przedsiębiorstwa. Wszyscy handlowcy muszą podjąć określone działania mające zapewnić im stabilną pozycję na internetowym rynku usług. Pozostaje pytanie, co konkretnie mają robić.

    Czego oczekuje klient?

    Każdy doświadczony biznesmen działający w handlu wie, że kluczem do sukcesu jest umiejętność odpowiadania na potrzeby klienta. W sieci zasada ta jest identyczna, jednak zmieniają się nieco priorytety użytkowników. Badania przeprowadzone przez firmę KPMG wykazują, że głównym czynnikiem decydującym o dokonaniu zakupu jest stosunek jakości do ceny. Klient chce mieć pewność, że kupuje produkt warty jego pieniędzy. Jest to absolutny priorytet zakupowy, dominujący zarówno podczas fizycznych transakcji, jak i internetowych. Klienci są z reguły jednak ostrożniejsi przy dokonywaniu wyborów, gdy kupują na odległość. Nie mogą przecież fizycznie dotknąć produktu ani go przetestować przed dokonaniem płatności. Dlatego dla konsumenta kupującego online ważne jest też zaufanie do marki. Jeśli w czasach przed pandemią chętnie kupował w naszym sklepie stacjonarnym, istnieje duża szansa, że będzie chciał również odwiedzić stronę, bo nam zaufał. Sklep internetowy funkcjonuje na zasadzie katalogu. Użytkownik przegląda kolejne karty z opisami produktów. Zależy mu, aby wybór był jak najszerszy. Chce mieć w czym wybierać, by móc zdecydować się na konkretne artykuły. Różnorodność towarów to ważny czynnik działający zachęcająco na klienta. Internet sam w sobie powstał po to, by ułatwić nam życie. Wszelkie działania, jakie wykonujemy na różnych stronach mają być łatwe, intuicyjne, wykonywane szybko i sprawnie. Dla klienta liczy się więc również wygoda, łatwość zakupu oraz przejrzystość i bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Wciąż zdarzają się konsumenci uprzedzeni do wirtualnych płatności, obawiający się oszustów i ataków hakerskich. Dlatego muszą oni czuć się maksymalnie bezpiecznie i swobodnie podczas realizacji przelewu. Podsumowując, klient dokonujący transakcji internetowej oczekuje, że jeden wybrany spośród wielu produkt będzie w 100% spełniał jego oczekiwania, proces zakupowy będzie przebiegał wygodnie i szybko, a płatność odbędzie się w bezpieczny, intuicyjny sposób. Co jednak zrobić, aby te oczekiwania spełnić?

    Wirtualne centrum handlowe

    Bez względu na to, czy prowadzimy sklep internetowy z odzieżą, czy restaurację z możliwością dowozu, potrzebujemy dobrej widoczności w sieci. Klient, który wpisuje w wyszukiwarce hasło związane z naszą branżą, prawdopodobnie kliknie pierwsze dwa, trzy linki. Nasz cel to znaleźć się w tej trójce. Użytkownicy mają większe zaufanie do stron wywindowanych w wynikach wyszukiwania na najwyższe pozycje. Lepsza widoczność sprawi, że szybciej znajdą nas zarówno nasi stali klienci, jak i potencjalni nowi. Dlatego ważne jest podjęcie efektywnych działań związanych z pozycjonowaniem. Warto inwestować również w kampanie Google Ads, które zapewnią lepsza widoczność w sieci i pomogą budować zaufanie do marki. Wybór odpowiedniej strategii i wykonanie właściwych działań dla osoby nieobeznanej z tematem stanowi jednak zbyt duże wyzwanie, dlatego w tym względzie najbezpieczniej jest zaufać  firmie marketingowej. Opracuje ona optymalną strategię i budżet dla naszej firmy i wykorzysta je w możliwie najlepszy sposób, by osiągnąć oczekiwaną pozycję w sieci. Wbrew pozorom, pandemia to korzystny moment, by zmienić priorytety i profesjonalnie zająć się naszą stroną. Ponieważ to właśnie do przestrzeni internetowej przeniosła się aktywność konsumentów. Za pośrednictwem wyszukiwarki, wyszukują oni produkty, usługi – chcąc w czasach epidemii  mieć zyski z prowadzonej działalności musimy posiadać funkcjonalną i dobrze widoczną stronę w internecie. Ale co jeszcze można zrobić by wspomóc swój biznes w tych czasach?

    Google Moja firma i Facebook

    Google Moja Firma to usługa, która pozwala na wyrobienie sobie wirtualnej wizytówki firmy. Klienci szukający informacji w wyszukiwarce wręcz oczekują, że się ona pojawi. Jest to pakiet niezbędnych informacji na temat działalności. Wyświetla się po prawej stronie ekranu po wpisaniu nazwy firmy lub frazy jej dotyczącej. W wizytówce możemy zamieścić naszą pełną nazwę, zdjęcia, adres, numer kontaktowy, godziny otwarcia, odnośnik do strony i dokładną lokalizację na mapie. Google Moja Firma umożliwia również samym użytkownikom dodawanie opinii na temat naszych usług, a my możemy im odpowiadać. Z poziomu urządzenia mobilnego można bezpośrednio wykonać połączenie, wybierając odpowiednią opcję. W przestrzeni internetowej wizytówka jest niezbędna, jeśli chcemy zostać błyskawicznie zauważeni i otrzymywać telefony od kolejnych zainteresowanych klientów. Oczywiście Google Moja firma to nie jedyne miejsce do budowania wizerunku i zaufania wobec marki.

    Standardem jest dziś również strona na Facebooku. Stale aktywny fanpage umożliwia regularny kontakt z klientem za pośrednictwem czatu. Również i tu możemy uzupełniać galerię zdjęć, dodawać informacje kontaktowe i na bieżąco informować o tym, co się u nas dzieje. Strona w mediach społecznościowych to świetny sposób na aktywizowanie klientów. Dodając kolejne posty, zachęcamy ich do komentowania i wymiany informacji. Im lepszy kontakt z użytkownikiem, tym większa szansa na usprawnienie naszych działań. Wszyscy już zdążyliśmy się przekonać, że czas pandemii to niezwykle dynamiczny okres. Co kilka miesięcy zmieniają się zasady funkcjonowania społecznego. Konto na Facebooku czy innych portalach społecznościowych umożliwia stałe informowanie klienta o aktualnie obowiązującej formie obsługi, przeniesieniu lokalu oraz innych ważnych kwestiach. Obecność w social mediach to już nie tyle dobry wybór, ile oczywisty dla wszystkich standard.

    Projekt strony internetowej

    Bazując na wymienionych wyżej oczekiwaniach klienta co do jakości obsługi w sferze wirtualnej, możemy określić nasze priorytety przy tworzeniu sklepu internetowego czy innego rodzaju strony. Analogicznie więc do potrzeb konsumenckich, nasza witryna musi być przejrzysta, wygodna i łatwa w nawigacji. Atrakcyjna wizualnie forma i funkcjonalna prostota zachęcają klienta do przejrzenia oferty, a być może i do zakupu. Pamiętajmy, że teraz liczba konsumentów kupujących online znacząco wzrosła, a wśród nich są osoby w różnym wieku. Nie każda z nich praktykowała wcześniej tę formę transakcji, zostały one do tego niejako zmuszone ze względu na obecną sytuację. Być może warto więc odświeżyć naszą witrynę pod kątem funkcjonalności? Powinna być przejrzysta tak wizualnie, jak i treściowo, gdy opisujemy dany produkt. Zdecydowana większość użytkowników odwiedza e-sklepy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Musimy więc zadbać o to, by strona była przyjazna dla smartfonów i tabletów. Warto również zastanowić się, jak w naszym przypadku wygląda sekcja realizacji zamówienia. Skupmy się na tym, aby ograniczyć liczbę potrzebnych danych kupującego wyłącznie do tych niezbędnych i jednocześnie poszerzyć metody płatności oraz dostawy. Jako sprzedawcy musimy być elastyczni i otwarci na potrzeby klienta w zakresie przesyłki. Jeśli poprawiamy istniejącą już od dawna stronę, zwróćmy też uwagę na oferty cenowe, jakie przygotowaliśmy dla klientów i zestawmy je z propozycjami konkurencji. Zawsze warto być na bieżąco z obowiązującymi na rynku promocjami, warto co jakiś czas uatrakcyjnić własną ofertę o ciekawe akcje promocyjne.

    Konieczność poważnego podejścia do branży e-commerce pomoże wypracować pewne schematy i nawyki biznesowe. Przyda się to zarówno teraz, jak i po pandemii, gdy sytuacja wróci do normy. Bez względu na to, czy sklepy będą otwarte, czy nie, internet pozostanie, a klientów chętnych na zakupy online nie zabraknie. Niech więc ten trudny czas będzie zaczynem przełomowej zmiany.

    Zainteresował Cię nasz wpis?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj