InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Marketing w dobie pandemii

    Home Marketing Marketing w dobie pandemii
    NastępnyPoprzedni

    Marketing w dobie pandemii

    Przez Agnieszka | Marketing, SEO | 0 komentarzy | 23 październik, 2020 | 0

    Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące okazały się dość silnym ciosem wymierzonym w światową gospodarkę i ekonomię. Zdecydowana większość gałęzi przemysłu zaczęła szukać sposobów na polepszenie swojej sytuacji, wyjątkiem tutaj są branże związane z higieną i ochroną zdrowia – to one najlepiej sobie radzą w zaistniałej sytuacji pandemicznej. Pozostałe firmy wciąż odczuwają skutki kilkumiesięcznego przestoju, gdy nie generowano zysków lub znacząco one zmalały. Czy to oznacza,  że szukając sposobów na odbudowę, należy rezygnować z działań marketingowych? W żadnym wypadku. 

    Popyt był, jest i będzie

    Wszelkie poważniejsze zmiany na rynku gospodarczym powodują przetasowania i przeniesienie popytu z jednego towaru na inny. Najbardziej niekorzystny gospodarczo okres pandemii w Polsce, czyli przełom marca i kwietnia, zmusił konsumentów do większego zainteresowania środkami ochrony zdrowia, takimi jak mydła, maseczki czy żele dezynfekujące. Najlepiej obrazują to statystyki pokazujące, jak bardzo wzrosły zapytania w wyszukiwarce związane z wyżej wymienionymi artykułami. Takie frazy, jak „środki do dezynfekcji”, „żele do dezynfekcji rąk” czy „sklep online” były wpisywane nawet do ponad 100 tys. razy w jednym miesiącu. Mało kto zastanawiał się wówczas nad kupnem nowej bluzy czy laptopa. Niewielu z nas mogło sobie z resztą na to pozwolić z racji tego, iż sklepy stacjonarne były wtedy zamknięte, a wiele osób straciło przychody. I choć pandemia się nie skończyła, gospodarka musiała ruszyć, co już od kilku miesięcy obserwujemy. Wróci zatem standardowy popyt na artykuły z czasów przedpandemicznych, gospodarka zacznie odnotowywać wzrosty, a my będziemy musieli ponownie wejść w szranki z konkurencją, dążąc do jak najlepszego wypozycjonowania naszej strony. Dlaczego więc nie zacząć tego od razu?

    SEO zawsze aktualne

    Czas to pieniądz, a Google nie śpi. Wyszukiwarka stale dokonuje przetasowań i zmian w rankingach, promując nowe strony. Nawet jeśli nasza działalność chwilowo tkwi w przestoju, warto podjąć stosowne kroki w celu opracowania jak najlepszego marketingu sieciowego. Sytuacja gospodarcza jest dynamiczna. Dlatego nawet, gdy chwilowy popyt na usługi lub produkty jest mniejszy, warto już teraz zadbać o odpowiednią widoczność strony w sieci. Właściwa optymalizacja okaże się kluczowym krokiem w celu osiągnięcia sukcesu, gdy sytuacja zacznie wracać do normy. Być może konkurencyjne firmy już teraz wykorzystują kryzys jako okazję do poprawy swojego wizerunku marketingowego. Nie czekajmy, aż zrobią to lepiej od nas.

    Czysta ekonomia i zabezpieczenie na przyszłość

    W przypadku SEO płacimy za konkretne wyniki, które pojawią się dopiero po pewnym czasie. Jest to inwestycja w przyszłe długoterminowe sukcesy, więc wszelkie koszty z tym związane również pojawią się dopiero w przyszłości. Gdy sytuacja zacznie się poprawiać i wróci zapotrzebowanie na nasze usługi, my staniemy się dużo lepiej widoczni w sieci. Potencjalny klient znajdzie nas szybciej, nawet nie zauważając konkurencji. Dzięki temu błyskawicznie wrócimy do gry, a wszelkie straty poniesione w ostatnich miesiącach zaczną się stopniowo zwracać. Jeśli jednak nie możemy pozwolić sobie na taką inwestycję, warto chociaż zająć się tzw. content marketingiem, czyli wzbogaceniem naszych kanałów komunikacji z klientem o atrakcyjne treści, które mogą zwrócić jego uwagę. Chodzi tu o blogi tematyczne, poradniki lub ciekawostki ze świata naszej branży. Strona, która żyje i stale generuje nowe wpisy, wzbudza zaufanie i staje się wiarygodniejsza w oczach konsumentów.

    Nowa rzeczywistość?

    Pandemia wyrobiła w nas wiele nawyków związanych z dbaniem o zdrowie. Zaopatrując się w środki ochrony, zwracamy szczególną uwagę na ich jakość, zastosowanie oraz higienę użytkowania. Nawiązania do walki z wirusem pojawiają się niemalże we wszystkich reklamach. Oczywiste jest, że jeśli prowadzimy działalność związaną z medycyną, nacisk powinniśmy teraz kłaść przede wszystkim na maseczki, żele i płyny do dezynfekcji oraz dystrybutory do ich bezdotykowego poboru. Prowadząc branżę usługową, która zakłada bezpośredni kontakt z klientem, podkreślajmy na naszej stronie oraz w reklamach, że zachowujemy wszelkie środki ostrożności, minimalizujące ryzyko zakażenia. Dziś pozyskanie zaufania klienta jest ważniejsze niż kiedykolwiek przedtem.

    Początek pandemii dobitnie pokazał, że przetrwać mogą tylko te firmy, które posiadają rozbudowane zaplecze internetowe. Po zamknięciu sklepów stacjonarnych w marcu cały handel przeniósł się do sieci. Nawet markety spożywcze, które pozostawały otwarte, z powodzeniem prowadziły usługę dowozu zakupów do domu po uprzednim złożeniu zamówienia online. Te przedsiębiorstwa, które nie miały odpowiednio przygotowanej strony internetowej, pozostawały niewidoczne w sieci i, w efekcie, nie generowały przychodów. Właściwa optymalizacja jest zatem niezwykle ważna, zwłaszcza w obecnych czasach. Nie mamy pewności, które dziedziny biznesu będą w przyszłości blokowane, a które nie. Dlatego, póki na to czas, warto zająć się e-marketingiem.

    Chcesz przygotować swój biznes na nadchodzące zmiany?

     napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj