InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Pozycja zero w SEO

    Home SEO Pozycja zero w SEO
    NastępnyPoprzedni

    Pozycja zero w SEO

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 21 kwiecień, 2022 | 0

    W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaście odnośników – Google to rozumie i właśnie dlatego powstała tzw. pozycja zero. Nie jest to jednak coś nowego, pierwsze algorytmy zajmujące się tego rodzaju przedstawianiem informacji zostały stworzone już w 2016 roku, choć na początku odpowiadały tylko wynikom wyszukiwania po angielsku. W dniu premiery zostały rozszerzone jeszcze o kilka języków, w tym również Polski. Pozycja zero znana jest również pod nazwą Direct Answers, a hasła, na jakie reaguje to głównie: co to jest, kto, dlaczego, kiedy, ile, jak, czyli najprostsze pytania, które wymagają szybkiej i treściwej odpowiedzi.

    Czym jest pozycja zero?

    Pozycja zero wyświetla się na początku wyników wyszukiwania w przeglądarce, pozwalając użytkownikowi na szybkie zdobycie informacji, bez konieczności zaglądania na daną stronę i wyszukiwania w tekście konkretnego fragmentu o tym, co go interesuje. Poszukiwane dane znajdują się w małej ramce, dotyczy to również takich podstawowych zapytań jak pogoda, kursy walut czy lokalizacja konkretnego obiektu. Termin ten występuje także pod nazwą „P0”.

    Jak wejść na pozycję zero?

    Aby znaleźć się na pozycji zero, strona musi być bogata w klarowne i rzetelne odpowiedzi, przedstawione w prosty sposób tak, aby definicje trafiały do każdego użytkownika. Powinny być krótkie i odnosić się do wcześniej wymienionych zwrotów. Ponadto konieczne jest, aby witryna miała w sobie odpowiednie frazy, słowa kluczowe, a także pytanie w adresie URL. Tekst powinien zawierać grafikę, która będzie powiązana z frazą kluczową i pośrednio odpowiadała na zadane pytanie. Pojawienie się strony na pozycji zero nie jest jednak obowiązkowe, nie trudno jest zablokować tę opcję, wystarczy zastosować odpowiednie kody, takie jak: nosnippet, data-nosnippet, a także max-snippet w odpowiedniej konfiguracji.

    Wady i zalety pozycji zero

    Zdecydowanie jedną z największych zalet pozycji zero jest fakt, że wyświetla się ona na szczycie przeglądarki, nawet nad reklamami. Gwarantuje to, że użytkownik, chociażby zwróci uwagę na nazwę witryny, która dostarczyła mu potrzebną w danym momencie wiedzę i być może utkwi mu ona w pamięci. Według założenia dzięki temu rozwiązaniu wzrośnie również ruch i popularność strony, co będzie wiązało się z rosnącymi przychodami. Zwiększa to również autorytet, który buduje się w internecie – im więcej tekstu wyświetlać się będzie na pozycji zero, tym silniejszy będzie to wyznacznik tego, że znajdują się tam również inne, rzetelne, wyczerpujące temat treści.

    Choć pozycja zero ma wiele korzyści, które docenią zarówno właściciele stron, jak i użytkownicy internetu, to niestety posiada również swoje wady. Jeśli Direct Answers całkowicie zaspokoi potrzeby osoby wpisującej zapytanie w przeglądarkę, istnieje nikłe prawdopodobieństwo, że przejdzie na stronę, aby dowiedzieć się więcej. W związku z tym wskaźnik CTR (Click Through Rate) znacznie spadnie, choć badania wykazały, że wbrew pozorom nie dzieje się to często. Zjawisko, które nazywane jest „Zero click searches” odczuwane jest jednak szczególnie mocno przez witryny znajdujące się poniżej pozycji zero.

    Czy w takim razie warto starać się o wyświetlanie swoich treści na P0? Owszem, warto. Przede wszystkim z uwagi na korzyści, trzeba jednak pozostać czujnym i w razie odnotowywania zmniejszonej popularności strony, zastosować tagi, które skutecznie zablokują tę opcję. Google w coraz większym stopniu dąży do poszerzenia funkcjonalności swoich narzędzi oraz ułatwienia przepływu informacji, więc warto śledzić rozwój nowych rozwiązań, aby efektywnie je wykorzystywać.

    Direct Answers a futured snipped – różnice

    Direct Answers i Futured Snipped to pojęcia, które często występują w języku SEO (Search Engine Optimization). Oznaczają mniej więcej to samo, odróżnia je właściwie tylko jedna kwestia. Pytania użytkowników w dużej mierze wcale nie są takie oczywiste, nie da się na nie odpowiedzieć krótko, w jednym zdaniu. FS to dłuższy fragment o długości około 40 słów, w którym zawarta jest odpowiedź na zadane pytanie, a ponadto na dole tabeli znajduje się link, który przekieruje do danej witryny, skąd pochodzi ten tekst. DA, skupia się na pytaniach, frazach prostych, takich jak „Królowa Elżbieta wiek” i tym podobnych, w tym wypadku nie zawiera już żadnego linku do konkretnej strony, a jedynie samą suchą informację.

    Potrzebujesz pomocy?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tychWięcej

    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. WieleWięcej

    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • Rola remarketingu dynamicznego w promocji Twojej firmy za pomocą Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważneWięcej

    • Core Web Vitals – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Dobra widoczność to podstawowy element prezentacji firmy oferującej produkty lub usługi w sieci. Wpływa ona m.in. na wyniki sprzedaży czy możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania tych dotychczasowych. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na profesjonalneWięcej

    • Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Jednym z głównych czynników wpływających na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest jakość oraz długość treści, które są na niej zamieszczane. Pomimo tego, na wielu witrynach zaobserwować można teksty niezgodne z wymaganiami algorytmu. WynikaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Proces indeksowania stron
    • Pozycja zero w SEO
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Archiwa

    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Proces indeksowania stron

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia

      17 maj, 2022
    • Pozycja zero w SEO

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są

      21 kwiecień, 2022
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do

      18 marzec, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo