InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Proces indeksowania stron

    Home SEO Proces indeksowania stron
    Poprzedni

    Proces indeksowania stron

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 17 maj, 2022 | 0

    Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie można liczyć na to, że już w pierwszych dniach działalności znajdzie się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Aby tak się stało, trzeba przeprowadzić szereg działań, które będą zgodne z wymaganiami robotów Google odpowiadających za indeksowanie stron.

    Na czym polega indeksowanie stron?

    Indeksowanie stron to proces, który polega na zbieraniu informacji między innymi o treści, frazach kluczowych i zdjęciach, które znajdują się na danej platformie, a samo słowo indeks oznacza źródło danych. Przeszukujemy je, wpisując konkretne hasło w wyszukiwarkę, więc aby domena znalazła się w wynikach, konieczne jest, by przeszła indeksowanie. Odpowiadają za to roboty Google, potrzebują one zrozumieć, o czym jest dana strona, aby odpowiednio przypisać ją do bazy konkretnych wyszukiwań. Każda nowa witryna internetowa przechodzi proces weryfikacji, po którym zostaje dodana do indeksu.

    Co zrobić, aby pojawić się w indeksie?

    Skoro bez przeprowadzenia procesu indeksowania, strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwaniach na wysokiej pozycji, to co zrobić, aby w przyszłości było to możliwe? W dużej mierze zależy to od właściciela platformy i od tego, czy jego działania sprawią, że roboty Google będą lepiej oceniały jej jakość. Podstawowym krokiem w tym procesie powinno być utworzenie mapy strony, czyli pliku, który będzie zawierał wszystkie adresy URL (Uniform Resource Locator) danej witryny, na przykład z każdej dostępnej podstrony. Musi on mieć format XML (Extensible Markup Language), dzięki temu web wanderer łatwiej odnajdzie dane adresy, na których formatowaniu właścicielowi zależy. Od tego, jak szybko i czy w ogóle serwis pojawi się w indeksie, decyduje również jego struktura, czyli sposób organizacji zawartości. Bardzo ważne będzie również regularne dodawanie nowych treści – roboty Google szybciej zindeksują platformę, która jest aktywna. Nie można zapomnieć o tym, aby były one zgodne z tematyką witryny, dodawanie spamu z pewnością nie wypłynie korzystnie na szybkość dodania jej do bazy danych.

    Na komfort użytkowania strony i jej indeksowanie przekłada się również to, z jaką szybkością przepływają dane. Potencjalni klienci chętniej wrócą do sklepu internetowego, który działa płynnie, niż takiego, nieustannie się zawieszającego, gdzie ładowanie podstron zajmuje sporo czasu. Bardzo ważne jest również zablokowanie nawigacji fasetowej, czyli procesu, który polega na wyszukiwaniu elementów po ich cechach. Może ona odpowiadać za duplikowanie treści, właśnie dlatego warto upewnić się, że nie jest aktywna na przykład za pomocą kodu „robots.txt” dodając do niego odpowiednie komendy. Spośród nich wyróżniamy trzy najważniejsze – allow, follow i index, każdy z nich odpowiada za inną funkcję.

    Czym jest budżet crawlowania?

    Budżet crawlowania (Crawl Budget) to kolejny ważny punkt, który ma wpływ na szybkość przebiegu procesu indeksowania. Określa ile stron na danej platformie robot Google może indeksować, lub inaczej mówiąc jaką ilość danych wyszukiwarka może pobrać ze sprawdzanej witryny w trakcie wizyty Googlebota. Jeśli z tego zrezygnujemy, liczba odwiedzin crawlerów znacznie zmaleje.

    Należy przy tym zapoznać się z dwoma istotnymi elementami – Crawl rate limit polega na ograniczeniu częstotliwości działań botów na platformie, ma pilnować, żeby nie doszło do przeciążenia serwera, tym samym, aby strona działała płynnie dla innych użytkowników, w tym potencjalnych klientów. Crawl demand zaś można określić jako nagrodę za popularność – im większy ruch na danej witrynie, tym większy ten współczynnik. Mówi o tym, które adresy URL warto crawlować na podstawie ich popularności. Aby móc to kontrolować na bieżąco i śledzić proces indeksowania, powinno się skorzystać z Google Search Console.

    Chcesz być na bieżąco z trendami?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tychWięcej

    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. WieleWięcej

    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • Rola remarketingu dynamicznego w promocji Twojej firmy za pomocą Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważneWięcej

    • Core Web Vitals – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Dobra widoczność to podstawowy element prezentacji firmy oferującej produkty lub usługi w sieci. Wpływa ona m.in. na wyniki sprzedaży czy możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania tych dotychczasowych. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na profesjonalneWięcej

    • Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Jednym z głównych czynników wpływających na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest jakość oraz długość treści, które są na niej zamieszczane. Pomimo tego, na wielu witrynach zaobserwować można teksty niezgodne z wymaganiami algorytmu. WynikaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Poprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Proces indeksowania stron
    • Pozycja zero w SEO
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Archiwa

    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Proces indeksowania stron

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia

      17 maj, 2022
    • Pozycja zero w SEO

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są

      21 kwiecień, 2022
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do

      18 marzec, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo