Facebook to doskonałe narzędzie reklamowe. W ramach promowania własnej działalności, daje on wiele możliwości. Jakiś czas temu przybliżyliśmy poszczególne rozwiązania marketingowe funkcjonujące w jego obrębie. O czym można przeczytać w naszym wcześniejszym wpisie. Jedna z form promocji zdaje się obecnie jednak szczególnie interesująca, a jednocześnie mało doceniana, o czym zresztą też wspominaliśmy we wcześniejszym artykule. Mianowicie chodzi tu o potencjał, jaki posiada reklama w Messengerze. Dlaczego właśnie temu tematowi chcę poświecić nieco więcej uwagi?
Reklama na Messengerze – dlaczego powinieneś się nią zainteresować
Z komunikatora Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie, co sprawia, że Messenger jest jednym z najchętniej wybieranych programów tego typu. Tak duża popularność sprawia, że jest to wymarzony obszar do prowadzenia działań marketingowych dla wielu przedsiębiorstw. Decydując się bowiem na reklamowanie za pośrednictwem Messengera, można w łatwy i szybki sposób trafić do znaczącej liczby klientów. Jak zatem prawidłowo wykorzystać potencjał marketingowy tego narzędzia?
Na początek kilka słów o rodzajach reklamy
O tym, jakie są rodzaje reklamy, pisaliśmy wcześniej tu. Jednak wspomnieliśmy o nich pokrótce, a jeśli chcemy wdrożyć to rozwiązanie do swojej kampanii reklamowej, warto przyjrzeć mu się nieco bliżej. Zatem jakiego rodzaju kampanie mamy do swojej dyspozycji:
Miejsce na Twoją reklamę
Najprostszym i najbardziej oczywistym sposobem na wykorzystanie Messengera jest potraktowanie go jako przestrzeni reklamowej. Decydując się na tę formę promocji, zyskujemy możliwość wyświetlania banerów reklamowych, pomiędzy poszczególnymi konwersacjami. To skuteczny sposób promowania firmy, jednak zaznaczmy, że należy go traktować raczej jako działania wspierające niż podstawowe. Z czego to wynika? Po pierwsze reklama na Messengerze połączona jest z tą na Facebooku – dokładnie z aktualnościami z FB, a jakby nie było, te są zawsze wybierane przez użytkowników i wyświetlane w pierwszej kolejności. Umieszczając jednak te same treści w komunikatorze zawsze mamy szanse na uzyskanie nieco wyższej konwersji, tym bardziej że wdrożenie tego rozwiązanie nie jest, ani czasochłonne, ani trudne. Jak zatem dodać reklamę do Messengera?
To bardzo proste wystarczy, że przy konfigurowaniu ustawień reklam na Facebooku w polu „edycja umiejscowienia” zaznaczysz również opcje Messenger. Sam zatem widzisz, że to tylko kilka kliknięć więcej, a Ty w zamian zyskujesz szanse dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów.
Sponsorowane wiadomości – wejdź w interakcje z klientami
Wiadomości sponsorowane to rozwiązanie, które zdecydowanie różni się od innych, dostępnych w komunikatorze Messenger. Z czego wynika różnica? Otóż wiadomości sponsorowane można wysyłać tylko do klientów, którzy już wcześniej kontaktowali się z firmą. Jest to narzędzie, które pozwoli przypomnieć klientom o Twojej firmie, ofercie czy też zaprezentować szczegóły promocji. Wiadomość, którą wyślesz do swoich odbiorców, nie musi być jednak zawsze identyczna, masz możliwość doprecyzowania tego, do kogo treści mają być wysłane, dzięki czemu ta forma reklamy trafia do konkretnego grona użytkowników, którzy mogą być bardziej zainteresowani Twoją ofertą – skuteczniejsza konwersja. Warto tu zaznaczyć, że to jak będzie zakończona wiadomość sponsorowana zależy od Ciebie, może ona być opatrzona bezpośrednio przyciskiem przekierowującym na Twoją stronę lub też możesz do niej podpiąć własnego bota, który zajmie się prowadzeniem dalszej ścieżki konwersacji zgodnie z przygotowanymi wytycznymi. To, jakie rozwiązanie powinieneś wybrać zależy do tego, jaki cel chcesz osiągnąć za pośrednictwem tego narzędzia marketingowego.
Samo uruchamianie tego typu reklamy jest dość podobne – w tym wypadku przy Tworzeniu kampanii wybieramy po prostu cel „wiadomość” i wskazujemy na wiadomości sponsorowane, reszta to już doprecyzowania zadań i grupy odbiorców. Jest to nieco dłuższa ścieżka konfiguracyjna, jednak nie powinna ona nikomu sprawiać problemów.
Reklama jako konwersacja
Ta forma reklamy pozwoli Ci wejść w interakcję z Twoimi potencjalnymi klientami. Różni się ona od tej opisanej powyżej tym, że możesz ją kierować do kogo tylko chcesz, nie ma tu ograniczenia w postaci tego, że ktoś wcześniej musiał już kontaktować się z Twoją stroną. Użytkownikowi wyświetli się Twoja reklama, a po kliknięciu w nią rozpocznie on rozmowę z twoją stroną. Jedna uwaga, nie można tu podpiąć profilu osobistego, jedynie firmowy.
Jeśli chodzi o targetowanie, to nic tu się nie zmienia, masz do dyspozycji te same kryteria określające grupę użytkowników, do których ma trafić reklama, co w przypadku innych kampanii. Forma jest tu dowolna w zasadzie, możesz zdecydować się na film, grafikę czy pokaz slajdów – to, co jednak zawsze jest wspólne to Call to Action, które w tym wypadku brzmi „wyślij wiadomość”. Oczywiście Messenger daje możliwość zmienienia go na inne wyrażenie, ale to sformułowanie jest zwykle najbardziej czytelne dla odbiorców.
Ten typ reklamy najlepiej się sprawdza przy remarketingu. Dlatego, nim wybierzesz ten cel reklamy na messengerze, zadbaj o poprowadzenie wcześniej innej kampanii, tak by użytkownicy, do których będziesz kierował wiadomości, mieli wcześniej już styczność z Twoją firmą i jej ofertą. Wówczas gdy zobaczą oni film czy grafikę, przypominającą im o Tobie, chętniej wejdą w interakcję z firmą. Oczywiście remarketing to nie jedyny powód, dla które warto zainteresować się tym rodzajem promocji: to także świetny sposób na zebranie różnego rodzaju informacji od klientów, co pozwoli lepiej dostosować Ci ofertę czy przygotować ciekawe rabaty, dlatego nim rozpoczniesz tego typu kampanie musisz dokładnie określić jej cel.
Reklama na messengerze to interesująca propozycja, które pozwoli Ci dowiedzieć się więcej o Twoich klientach. Jest to również ciekawy i bardzo wygodny sposób na przedstawienie oferty swojego sklepu, salonu czy innego rodzaju przedsiębiorstwa. Ten format najlepiej sprawdzi się w przypadku użytkowników, którzy mieli już styczność z Twoją firmą, jednak równie dobrze możesz tę przestrzeń wykorzystywać jako wsparcie dla prowadzenia promocji przedsiębiorstwa wśród osób, które jeszcze nie miały okazji zapoznać się z twoją ofertą.
Podobał Ci się artykuł?