InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Bądź w kontakcie z klientami – reklama w Messengerze

    Home Marketing Bądź w kontakcie z klientami – reklama w Messengerze
    NastępnyPoprzedni

    Bądź w kontakcie z klientami – reklama w Messengerze

    Przez Agnieszka | Marketing | Comments are Closed | 8 marzec, 2019 | 0

    Facebook to doskonałe narzędzie reklamowe. W ramach promowania własnej działalności, daje on wiele możliwości. Jakiś czas temu przybliżyliśmy poszczególne rozwiązania marketingowe funkcjonujące w jego obrębie. O czym można przeczytać w naszym wcześniejszym wpisie. Jedna z form promocji zdaje się obecnie jednak szczególnie interesująca, a jednocześnie mało doceniana, o czym zresztą też wspominaliśmy we wcześniejszym artykule. Mianowicie chodzi tu o potencjał, jaki posiada reklama w Messengerze. Dlaczego właśnie temu tematowi chcę poświecić nieco więcej uwagi?

    Reklama na Messengerze – dlaczego powinieneś się nią zainteresować

    Z komunikatora Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie, co sprawia, że Messenger jest jednym z najchętniej wybieranych programów tego typu. Tak duża popularność sprawia, że jest to wymarzony obszar do prowadzenia działań marketingowych dla wielu przedsiębiorstw. Decydując się bowiem na reklamowanie za pośrednictwem Messengera, można w łatwy i szybki sposób trafić do znaczącej liczby klientów. Jak zatem prawidłowo wykorzystać potencjał marketingowy tego narzędzia?

    Na początek kilka słów o rodzajach reklamy

    O tym, jakie są rodzaje reklamy, pisaliśmy wcześniej tu. Jednak wspomnieliśmy o nich pokrótce, a jeśli chcemy wdrożyć to rozwiązanie do swojej kampanii reklamowej, warto przyjrzeć mu się nieco bliżej. Zatem jakiego rodzaju kampanie mamy do swojej dyspozycji:

    Miejsce na Twoją reklamę

    Najprostszym i najbardziej oczywistym sposobem na wykorzystanie Messengera jest potraktowanie go jako przestrzeni reklamowej. Decydując się na tę formę promocji, zyskujemy możliwość wyświetlania banerów reklamowych, pomiędzy poszczególnymi konwersacjami. To skuteczny sposób promowania firmy, jednak zaznaczmy, że należy go traktować raczej jako działania wspierające niż podstawowe. Z czego to wynika? Po pierwsze reklama na Messengerze połączona jest z tą na Facebooku – dokładnie z aktualnościami z FB, a jakby nie było, te są zawsze wybierane przez użytkowników i wyświetlane w pierwszej kolejności. Umieszczając jednak te same treści w komunikatorze zawsze mamy szanse na uzyskanie nieco wyższej konwersji, tym bardziej że wdrożenie tego rozwiązanie nie jest, ani czasochłonne, ani trudne. Jak zatem dodać reklamę do Messengera?

    To bardzo proste wystarczy, że przy konfigurowaniu ustawień reklam na Facebooku w polu „edycja umiejscowienia” zaznaczysz również opcje Messenger. Sam zatem widzisz, że to tylko kilka kliknięć więcej, a Ty w zamian zyskujesz szanse dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów.

    Sponsorowane wiadomości – wejdź w interakcje z klientami

    Wiadomości sponsorowane to rozwiązanie, które zdecydowanie różni się od innych, dostępnych w komunikatorze Messenger. Z czego wynika różnica? Otóż wiadomości sponsorowane można wysyłać tylko do klientów, którzy już wcześniej kontaktowali się z firmą. Jest to narzędzie, które pozwoli przypomnieć klientom o Twojej firmie, ofercie czy też zaprezentować szczegóły promocji. Wiadomość, którą wyślesz do swoich odbiorców, nie musi być jednak zawsze identyczna, masz możliwość doprecyzowania tego, do kogo treści mają być wysłane, dzięki czemu ta forma reklamy trafia do konkretnego grona użytkowników, którzy mogą być bardziej zainteresowani Twoją ofertą – skuteczniejsza konwersja. Warto tu zaznaczyć, że to jak będzie zakończona wiadomość sponsorowana zależy od Ciebie, może ona być opatrzona bezpośrednio przyciskiem przekierowującym na Twoją stronę lub też możesz do niej podpiąć własnego bota, który zajmie się prowadzeniem dalszej ścieżki konwersacji zgodnie z przygotowanymi wytycznymi. To, jakie rozwiązanie powinieneś wybrać zależy do tego, jaki cel chcesz osiągnąć za pośrednictwem tego narzędzia marketingowego.

    Samo uruchamianie tego typu reklamy jest dość podobne – w tym wypadku przy Tworzeniu kampanii wybieramy po prostu cel „wiadomość” i wskazujemy na wiadomości sponsorowane, reszta to już doprecyzowania zadań i grupy odbiorców. Jest to nieco dłuższa ścieżka konfiguracyjna, jednak nie powinna ona nikomu sprawiać problemów.

    Reklama jako konwersacja

    Ta forma reklamy pozwoli Ci wejść w interakcję z Twoimi potencjalnymi klientami. Różni się ona od tej opisanej powyżej tym, że możesz ją kierować do kogo tylko chcesz, nie ma tu ograniczenia w postaci tego, że ktoś wcześniej musiał już kontaktować się z Twoją stroną. Użytkownikowi wyświetli się Twoja reklama, a po kliknięciu w nią rozpocznie on rozmowę z twoją stroną. Jedna uwaga, nie można tu podpiąć profilu osobistego, jedynie firmowy.

    Jeśli chodzi o targetowanie, to nic tu się nie zmienia, masz do dyspozycji te same kryteria określające grupę użytkowników, do których ma trafić reklama, co w przypadku innych kampanii. Forma jest tu dowolna w zasadzie, możesz zdecydować się na film, grafikę czy pokaz slajdów – to, co jednak zawsze jest wspólne to Call to Action, które w tym wypadku brzmi „wyślij wiadomość”. Oczywiście Messenger daje możliwość zmienienia go na inne wyrażenie, ale to sformułowanie jest zwykle najbardziej czytelne dla odbiorców.

    Ten typ reklamy najlepiej się sprawdza przy remarketingu. Dlatego, nim wybierzesz ten cel reklamy na messengerze, zadbaj o poprowadzenie wcześniej innej kampanii, tak by użytkownicy, do których będziesz kierował wiadomości, mieli wcześniej już styczność z Twoją firmą i jej ofertą. Wówczas gdy zobaczą oni film czy grafikę, przypominającą im o Tobie, chętniej wejdą w interakcję z firmą. Oczywiście remarketing to nie jedyny powód, dla które warto zainteresować się tym rodzajem promocji: to także świetny sposób na zebranie różnego rodzaju informacji od klientów, co pozwoli lepiej dostosować Ci ofertę czy przygotować ciekawe rabaty, dlatego nim rozpoczniesz tego typu kampanie musisz dokładnie określić jej cel.

    Reklama na messengerze to interesująca propozycja, które pozwoli Ci dowiedzieć się więcej o Twoich klientach. Jest to również ciekawy i bardzo wygodny sposób na przedstawienie oferty swojego sklepu, salonu czy innego rodzaju przedsiębiorstwa. Ten format najlepiej sprawdzi się w przypadku użytkowników, którzy mieli już styczność z Twoją firmą, jednak równie dobrze możesz tę przestrzeń wykorzystywać jako wsparcie dla prowadzenia promocji przedsiębiorstwa wśród osób, które jeszcze nie miały okazji zapoznać się z twoją ofertą.

    Podobał Ci się artykuł?

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu

    Archiwa

    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj