InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Trendy Analytics Google – cóż to takiego?

    Home Adwords Trendy Analytics Google – cóż to takiego?
    NastępnyPoprzedni

    Trendy Analytics Google – cóż to takiego?

    Przez Agnieszka | Adwords | Comments are Closed | 2 kwiecień, 2019 | 0

    Mówiąc trendy Google Analytics, wcale nie chodzi mi o najpopularniejsze praktyki stosowane w tym obszarze. O czym zatem mowa? W zasadzie chodzi tu o nową funkcjonalność, którą jest zakładka dodana do Google Analytics. Jej możliwości wydają się całkiem interesujące. Czym więc są Trendy?

    Trendy – nowa funkcjonalność w Google Analytics

    google analytics

    Trendy to jak już zostało wspomniane nowa zakładka dodana do Google Analytics, która wyświetla powiadomienia Analytics Intelligence. Czym jednak jest ta funkcjonalność? Zgodnie z tym, co do wiadomości użytkowników na swoim profilu na Twitterze podało Google – usługa, dzięki zastosowaniu samouczących się algorytmów, ma za zadanie zbierać i analizować informacje na koncie GA i na ich podstawie wyświetlać raporty związane z wprowadzanymi zmianami. Co to daje? Przede wszystkim ułatwia to życie użytkownikom, którzy dzięki generowanym automatycznie komunikatom w Trendach mogą lepiej zrozumieć najnowsze dane i na ich podstawie wprowadzać zmiany.

    Co to takiego ten Analytics Intelligence?

    Analytics Intelligence to narzędzie, które w prosty i przejrzysty sposób pokazuje raporty porównawcze, zmiany w statystykach oraz wskazówki odnośnie do tego, co można poprawić. Jest to niezwykle wygodne i zdecydowania ułatwia dostosowywanie parametrów kampanii do pojawiających się zmian. Tym, co wydaje się szczególnie ciekawe, jest opcja odpowiadania na pytania? Co to oznacza? Że możemy zadać pytanie, a Analytics na nie odpowie. Niestety funkcjonalność ta działa jedynie w wersji angielskiej, w polskiej wersji, funkcje są niestety bardzo okrojone. Można jednak przypuszczać, że w przyszłości taka opcja zostanie dodana także w języku polskim.

    Co ma do zaoferowania Analytics?

    trendy google analyticsOpcja zadawania pytań i wyświetlania raportów jest oczywiście bardzo ciekawa, co jednak tak realnie ma nam do zaoferowania Analytics? Po pierwsze daje bardzo szybki i wygodny dostęp do statystyk. W zakładce Trendy wyświetlają się najistotniejsze zmiany zaistniałe w obrębie strony, które mogą się okazać kluczowe dla nas. Jak to działa w praktyce? Jeśli na stronie zdarzy się coś, co nie będzie zgodne z jej normalnym funkcjonowaniem, dajmy na to strona odnotuje duży spadek wejść, to Analytics Intelligence przygotuje raport z tym związany, który wyświetli się automatycznie po zalogowaniu do platformy.

    Oczywiście to właśnie kwestia formułowania pytań jest w całym tym systemie najbardziej niezwykła, możemy zapytać o dane statyczne, jak np. to o ile zwiększył się ruch organiczny na stronie w tym miesiącu. Jednak to nie jedyna możliwość — narzędzie to potrafi także wykrywać anomalie. Jakim sposobem? Otóż zbiera ono dane dotyczące poprzednich okresów i na podstawie tych informacji uczy się przewidywać jakie działania powinny zaistnieć, następnie sprawdza, czy wystąpiły jakieś odchylenia od planowanej normy. Co jeszcze ciekawsze o anomalie również możemy zapytać, np: czy w tym miesiącu zdarzyło się coś niezwykłego?

    Wygodne prawda? Jedak to nie wszystko, algorytm ten potrafi się uczyć i analizować dane, dlatego powie nam nie tylko czy doszło do jakiejś anomalii, ale co mogło być jej powodem, jeśli pytanie rozpoczniemy wyrażeniem”why” (dlaczego), i podamy ramy czasowe – dwie daty, algorytm przeanalizuje wydarzenia z tego czasu, sprawdzi różnice i wygeneruje raport. Coś jeszcze?

    Analytics pozwala także na badanie jakości sesji, czyli ocenienie tego, jak kształtuje się sesja na stronie na podstawie zachowań użytkowników ją odwiedzających, dzięki temu algorytm wskaże nam obszary, nad którymi warto popracować, by zwiększyć konwersje, oraz wyróżni te mało opłacalne, z których warto zrezygnować. Udostępnia również raporty na temat prawdopodobieństwa konwersji na najbliższe 30 dni, na podstawie zgromadzonych i przeanalizowanych danych.

    Dla kogo trendy?

    Komu zatem przyda się nowa funkcjonalność? Odpowiedź jest banalna – jest to rozwiązanie dla każdego. Trendy mogą zdecydowanie przyspieszyć prowadzone prace, jednocześnie narzędzie to zostało skonstruowane w taki sposób, że z powodzeniem może wykorzystywać je każdy, tak osoba początkująca w SEO, doświadczony analityk danych, jak i osoba prowadząca działania marketingowe. Fakt, że możemy uzyskać szybki dostęp do odpowiedzi na nasze pytania, jak i fakt, że generują nam się automatycznie raporty odnośnie do anomalii i zmian, jest niezwykle wygodny, tym bardziej że robiąc to sami, moglibyśmy coś przeoczyć, automatyczny raport odnotowuje natomiast wszystkie miany – nic nam nie umknie.

    Trendy Google Analytics to niewątpliwie ciekawa nowość, która pozytywnie wpłynie na wydajność prowadzonych prac. Algorytm także może sprawdzić o wiele więcej danych niż my, dzięki czemu stałe monitorowanie konwersji i efektywne prowadzenie działań staje się łatwiejsze. Prostsze jest także reagowanie na niekorzystne zdarzenia.

    Podobał Ci się wpis?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

    Archiwa

    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023
    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj