InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?

    Home Content marketing Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?
    NastępnyPoprzedni

    Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?

    Przez Agnieszka | Content marketing, SEO | 0 komentarzy | 2 marzec, 2020 | 0

    Jak wiadomo, każdy tekst umieszczony na dowolnej stronie pełni określoną funkcję. To od niej zależy, w jaki sposób jest konstruowany. Opisy kategorii również mają swoistą rolę – dlatego zawsze powinny być tworzone z myślą o niej.

    Czym są i do czego służą opisy kategorii?

    To teksty mające na celu zaprezentowanie grupy produktów. Zawierają informacje o tym, jakie produkty klient może znaleźć w danej kategorii i dlaczego warto poświęcić im uwagę. Opisy kategorii to elementy istotne zwłaszcza dla wyszukiwarki. Mają duży wpływ na proces pozycjonowania. Położenie strony w wynikach wyszukiwania podwyższa się dzięki słowom kluczowym zawartym w tekście. To także dobry obszar do zastosowania linkowania wewnętrznego. Witryna staje się bardziej użyteczna dla robotów dzięki większej liczbie odnośników. Nie znaczy to jednak, że linkowanie nie jest ważne z perspektywy czytelnika. Odsyłanie użytkowników prosto do interesującego produktu pozwala im szybko działać na stronie.

    Dla potencjalnego klienta opis kategorii stanowi informację o grupie produktów, która ma skłonić go do zapoznania się z asortymentem. Tego rodzaju teksty to doskonała okazja do wyeksponowania zalet produktów, przybliżenia działalności marki i opisania jej oferty. Jak sprawić, aby tekst spełniał jednocześnie wymagania wyszukiwarek i użytkowników?

    Jak konstruować opisy kategorii?

    Ciągłe ulepszanie algorytmów analizujących zawartość stron sprawia, że coraz lepiej radzą sobie z określaniem jakości tekstu. Roboty Google’a uznają naturalnie napisane teksty za bardziej wartościową treść. Z tego powodu nie sprawdza się już sztuczne nasycanie tekstu zbyt dużą liczbą fraz. Umiejętne rozmieszczenie słów kluczowych w rozsądnych ilościach to strategia, która wydaje się najskuteczniejsza. Dlatego tworzenie z myślą o użytkowniku jest paradoksalnie bardziej efektywne nawet z perspektywy botów – działają one coraz bardziej jak prawdziwy czytelnik.

    A jak działa prawdziwy czytelnik?

    Przede wszystkim, ważne są dla niego informacje zawarte w tekście i użyty język. To na te aspekty należy zwrócić szczególną uwagę podczas opisywania kategorii. Pozytywny i dynamiczny język to coś, co zachęca do działania, daje dobre nastawienie do produktów. Aby przekaz był jasny i zrozumiały, warto stosować krótkie zdania i zrezygnować z gramatycznych zawiłości. Dobrym zabiegiem może okazać się umieszczenie zachęcających nagłówków. Dzięki temu tekst łatwiej się czyta, a użytkownik wie, jakie informacje znajdzie w danym akapicie.

    Tekst powinien zawierać najważniejsze fakty o firmie oraz produktach z opisywanej kategorii. To tutaj możemy powiedzieć, czym wyróżnia się oferta i dlaczego to produkty tej marki spełnią oczekiwania klienta. Ważne jest wyeksponowanie tego, co sprawia, że oferta jest lepsza od konkurencyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że to konkrety najbardziej przekonują do działania. Podanie właściwości, parametrów czy funkcji wybranych produktów zainteresuje czytelnika bardziej niż same ogólniki.

    Co przekona klienta do działania?

    Podczas opisywania kategorii warto cały czas pamiętać o roli, jaką pełni tekst dla użytkownika. Ma rzetelnie informować, jednocześnie zachęcając do dalszych działań. Perswazja to nieodłączny element treści marketingowych, dlatego opis kategorii powinien wzbudzać szereg odczuć – zainteresowanie, pozytywne skojarzenie i w końcu chęć posiadania. Warto postarać się wywrzeć wrażenie, że posiadanie produktu z tej kategorii wiąże się z wysokim standardem życia, komfortem lub inną wartością adekwatną do oferty. Posłużenie się konkretami i zaangażowanie emocji odbiorcy to połączenie, które przynosi oczekiwane efekty.

    Opisy kategorii stanowią ważny element sklepu internetowego i mają wpływ na pozycjonowanie. Z tego powodu tekst powinien być dostosowany do obu tych funkcji. Zastosowanie odpowiednich zabiegów perswazyjnych to aspekt równie istotny, co umiejętne rozmieszczenie fraz. Warto docenić znaczenie opisów kategorii, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje ten rodzaj treści na stronie.

    Zależy Ci na profesjonalnym contencie, chcesz przygotować opisy zoptymalizowane pod kątem SEO? Chętnie pomożemy.

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj