InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?

    Home Content marketing Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?
    NastępnyPoprzedni

    Opisy kategorii – jak i po co je tworzyć?

    Przez Agnieszka | Content marketing, SEO | 0 komentarzy | 2 Marzec, 2020 | 0

    Jak wiadomo, każdy tekst umieszczony na dowolnej stronie pełni określoną funkcję. To od niej zależy, w jaki sposób jest konstruowany. Opisy kategorii również mają swoistą rolę – dlatego zawsze powinny być tworzone z myślą o niej.

    Czym są i do czego służą opisy kategorii?

    To teksty mające na celu zaprezentowanie grupy produktów. Zawierają informacje o tym, jakie produkty klient może znaleźć w danej kategorii i dlaczego warto poświęcić im uwagę. Opisy kategorii to elementy istotne zwłaszcza dla wyszukiwarki. Mają duży wpływ na proces pozycjonowania. Położenie strony w wynikach wyszukiwania podwyższa się dzięki słowom kluczowym zawartym w tekście. To także dobry obszar do zastosowania linkowania wewnętrznego. Witryna staje się bardziej użyteczna dla robotów dzięki większej liczbie odnośników. Nie znaczy to jednak, że linkowanie nie jest ważne z perspektywy czytelnika. Odsyłanie użytkowników prosto do interesującego produktu pozwala im szybko działać na stronie.

    Dla potencjalnego klienta opis kategorii stanowi informację o grupie produktów, która ma skłonić go do zapoznania się z asortymentem. Tego rodzaju teksty to doskonała okazja do wyeksponowania zalet produktów, przybliżenia działalności marki i opisania jej oferty. Jak sprawić, aby tekst spełniał jednocześnie wymagania wyszukiwarek i użytkowników?

    Jak konstruować opisy kategorii?

    Ciągłe ulepszanie algorytmów analizujących zawartość stron sprawia, że coraz lepiej radzą sobie z określaniem jakości tekstu. Roboty Google’a uznają naturalnie napisane teksty za bardziej wartościową treść. Z tego powodu nie sprawdza się już sztuczne nasycanie tekstu zbyt dużą liczbą fraz. Umiejętne rozmieszczenie słów kluczowych w rozsądnych ilościach to strategia, która wydaje się najskuteczniejsza. Dlatego tworzenie z myślą o użytkowniku jest paradoksalnie bardziej efektywne nawet z perspektywy botów – działają one coraz bardziej jak prawdziwy czytelnik.

    A jak działa prawdziwy czytelnik?

    Przede wszystkim, ważne są dla niego informacje zawarte w tekście i użyty język. To na te aspekty należy zwrócić szczególną uwagę podczas opisywania kategorii. Pozytywny i dynamiczny język to coś, co zachęca do działania, daje dobre nastawienie do produktów. Aby przekaz był jasny i zrozumiały, warto stosować krótkie zdania i zrezygnować z gramatycznych zawiłości. Dobrym zabiegiem może okazać się umieszczenie zachęcających nagłówków. Dzięki temu tekst łatwiej się czyta, a użytkownik wie, jakie informacje znajdzie w danym akapicie.

    Tekst powinien zawierać najważniejsze fakty o firmie oraz produktach z opisywanej kategorii. To tutaj możemy powiedzieć, czym wyróżnia się oferta i dlaczego to produkty tej marki spełnią oczekiwania klienta. Ważne jest wyeksponowanie tego, co sprawia, że oferta jest lepsza od konkurencyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że to konkrety najbardziej przekonują do działania. Podanie właściwości, parametrów czy funkcji wybranych produktów zainteresuje czytelnika bardziej niż same ogólniki.

    Co przekona klienta do działania?

    Podczas opisywania kategorii warto cały czas pamiętać o roli, jaką pełni tekst dla użytkownika. Ma rzetelnie informować, jednocześnie zachęcając do dalszych działań. Perswazja to nieodłączny element treści marketingowych, dlatego opis kategorii powinien wzbudzać szereg odczuć – zainteresowanie, pozytywne skojarzenie i w końcu chęć posiadania. Warto postarać się wywrzeć wrażenie, że posiadanie produktu z tej kategorii wiąże się z wysokim standardem życia, komfortem lub inną wartością adekwatną do oferty. Posłużenie się konkretami i zaangażowanie emocji odbiorcy to połączenie, które przynosi oczekiwane efekty.

    Opisy kategorii stanowią ważny element sklepu internetowego i mają wpływ na pozycjonowanie. Z tego powodu tekst powinien być dostosowany do obu tych funkcji. Zastosowanie odpowiednich zabiegów perswazyjnych to aspekt równie istotny, co umiejętne rozmieszczenie fraz. Warto docenić znaczenie opisów kategorii, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje ten rodzaj treści na stronie.

    Zależy Ci na profesjonalnym contencie, chcesz przygotować opisy zoptymalizowane pod kątem SEO? Chętnie pomożemy.

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję do dzielenia się z czytelnikiem rzetelną wiedzą, a to z kolei pozwala na zdobycie pozytywnej opinii w branży i tym samym pozyskanie zaufaniaWięcej

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      By Agnieszka | 0 comment

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

      By Agnieszka | 0 comment

      W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć do klienta. Lockdown objął swoim zasięgiem większość przedsiębiorstw. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Rozpoczął się masowy exodus biznesowy do sfery internetowej. Przed nowymiWięcej

    • Black Friday w świecie Google

      By Agnieszka | 0 comment

      Zbliża się Black Friday. Czas, który dla wielu biznesmenów oznacza sporo pracy na rzecz reklamy i kampanii produktowych. Właściwa strategia marketingowa, zwłaszcza podczas święta, jakim jest Czarny Piątek, to klucz do jeszcze wyższych wyników sprzedaży,Więcej

    • Marketing w dobie pandemii

      By Agnieszka | 0 comment

      Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące okazały się dość silnym ciosem wymierzonym w światową gospodarkę i ekonomię. Zdecydowana większość gałęzi przemysłu zaczęła szukać sposobów na polepszenie swojej sytuacji, wyjątkiem tutaj są branże związane zWięcej

    • Evergreen – dlaczego warto?

      By Agnieszka | 0 comment

      Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnićWięcej

    • FOMO – wykorzystanie w strategii marketingowej lęku przed przegapieniem okazji

      By Agnieszka | 0 comment

      Szeroka dostępność mediów społecznościowych sprawia, że spora część życia każdego z nas przenosi się obecnie do sieci. Przesycone treścią tablice profilowe, z jednej strony, wywołują w użytkownikach poczucie chaosu informacyjnego, z drugiej natomiast – ogromnąWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    NastępnyPoprzedni

    Najnowsze wpisy

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?
    • Radosnych Świąt
    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci
    • Black Friday w świecie Google

    Archiwa

    • Marzec 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Czerwiec 2020
    • Marzec 2020
    • Luty 2020
    • Styczeń 2020
    • Grudzień 2019
    • Listopad 2019
    • Październik 2019
    • Lipiec 2019
    • Czerwiec 2019
    • Maj 2019
    • Kwiecień 2019
    • Marzec 2019
    • Luty 2019
    • Październik 2018
    • Wrzesień 2018
    • Sierpień 2018
    • Lipiec 2018
    • Maj 2018
    • Kwiecień 2018
    • Marzec 2018
    • Luty 2018
    • Styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję

      2 Marzec, 2021
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy.

      18 Styczeń, 2021
    • Radosnych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju

      23 Grudzień, 2020

    Kontakt

    Adres
    ul. Joachima Lelewela 33, 87-100 Toruń

    Telefon
    563 07 08 07

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2020 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo