Jak wiadomo, każdy tekst umieszczony na dowolnej stronie pełni określoną funkcję. To od niej zależy, w jaki sposób jest konstruowany. Opisy kategorii również mają swoistą rolę – dlatego zawsze powinny być tworzone z myślą o niej.
Czym są i do czego służą opisy kategorii?
To teksty mające na celu zaprezentowanie grupy produktów. Zawierają informacje o tym, jakie produkty klient może znaleźć w danej kategorii i dlaczego warto poświęcić im uwagę. Opisy kategorii to elementy istotne zwłaszcza dla wyszukiwarki. Mają duży wpływ na proces pozycjonowania. Położenie strony w wynikach wyszukiwania podwyższa się dzięki słowom kluczowym zawartym w tekście. To także dobry obszar do zastosowania linkowania wewnętrznego. Witryna staje się bardziej użyteczna dla robotów dzięki większej liczbie odnośników. Nie znaczy to jednak, że linkowanie nie jest ważne z perspektywy czytelnika. Odsyłanie użytkowników prosto do interesującego produktu pozwala im szybko działać na stronie.
Dla potencjalnego klienta opis kategorii stanowi informację o grupie produktów, która ma skłonić go do zapoznania się z asortymentem. Tego rodzaju teksty to doskonała okazja do wyeksponowania zalet produktów, przybliżenia działalności marki i opisania jej oferty. Jak sprawić, aby tekst spełniał jednocześnie wymagania wyszukiwarek i użytkowników?
Jak konstruować opisy kategorii?
Ciągłe ulepszanie algorytmów analizujących zawartość stron sprawia, że coraz lepiej radzą sobie z określaniem jakości tekstu. Roboty Google’a uznają naturalnie napisane teksty za bardziej wartościową treść. Z tego powodu nie sprawdza się już sztuczne nasycanie tekstu zbyt dużą liczbą fraz. Umiejętne rozmieszczenie słów kluczowych w rozsądnych ilościach to strategia, która wydaje się najskuteczniejsza. Dlatego tworzenie z myślą o użytkowniku jest paradoksalnie bardziej efektywne nawet z perspektywy botów – działają one coraz bardziej jak prawdziwy czytelnik.
A jak działa prawdziwy czytelnik?
Przede wszystkim, ważne są dla niego informacje zawarte w tekście i użyty język. To na te aspekty należy zwrócić szczególną uwagę podczas opisywania kategorii. Pozytywny i dynamiczny język to coś, co zachęca do działania, daje dobre nastawienie do produktów. Aby przekaz był jasny i zrozumiały, warto stosować krótkie zdania i zrezygnować z gramatycznych zawiłości. Dobrym zabiegiem może okazać się umieszczenie zachęcających nagłówków. Dzięki temu tekst łatwiej się czyta, a użytkownik wie, jakie informacje znajdzie w danym akapicie.
Tekst powinien zawierać najważniejsze fakty o firmie oraz produktach z opisywanej kategorii. To tutaj możemy powiedzieć, czym wyróżnia się oferta i dlaczego to produkty tej marki spełnią oczekiwania klienta. Ważne jest wyeksponowanie tego, co sprawia, że oferta jest lepsza od konkurencyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że to konkrety najbardziej przekonują do działania. Podanie właściwości, parametrów czy funkcji wybranych produktów zainteresuje czytelnika bardziej niż same ogólniki.
Co przekona klienta do działania?
Podczas opisywania kategorii warto cały czas pamiętać o roli, jaką pełni tekst dla użytkownika. Ma rzetelnie informować, jednocześnie zachęcając do dalszych działań. Perswazja to nieodłączny element treści marketingowych, dlatego opis kategorii powinien wzbudzać szereg odczuć – zainteresowanie, pozytywne skojarzenie i w końcu chęć posiadania. Warto postarać się wywrzeć wrażenie, że posiadanie produktu z tej kategorii wiąże się z wysokim standardem życia, komfortem lub inną wartością adekwatną do oferty. Posłużenie się konkretami i zaangażowanie emocji odbiorcy to połączenie, które przynosi oczekiwane efekty.
Opisy kategorii stanowią ważny element sklepu internetowego i mają wpływ na pozycjonowanie. Z tego powodu tekst powinien być dostosowany do obu tych funkcji. Zastosowanie odpowiednich zabiegów perswazyjnych to aspekt równie istotny, co umiejętne rozmieszczenie fraz. Warto docenić znaczenie opisów kategorii, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje ten rodzaj treści na stronie.
Zależy Ci na profesjonalnym contencie, chcesz przygotować opisy zoptymalizowane pod kątem SEO? Chętnie pomożemy.
Zostaw komentarz