InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

    Home Marketing Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?
    NastępnyPoprzedni

    Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

    Przez Agnieszka | Marketing | 0 komentarzy | 18 styczeń, 2021 | 0

    Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się w 2021 roku?

    Nowy Rok bez cookie?

    Zmiany ustawowe w zakresie przetwarzania danych osobowych powodują, że sprzedawcy mają ograniczony dostęp do informacji na temat użytkowników odwiedzających ich witryny. Z tego powodu informacje wykorzystywane w narzędziach analitycznych są uboższe i mniej precyzyjne. Będziemy więc musieli między innymi skupić się na doskonaleniu technik oznaczania konwersji i takiej analizy danych klientów, która przy ograniczonych zasobach da możliwie najlepsze wskazówki do opracowania korzystnych kampanii.

    Marketing a kwestia równości społecznych

    Trudny czas pandemii zwrócił jeszcze większą uwagę konsumentów na wzajemną pomoc i solidarność. Rośnie oczekiwanie na prospołeczne aktywności i wyrównywanie społecznych szans. Klienci, którzy odczuli bolesne skutki narodowego lockdownu, są teraz bardziej świadomi i celują w marki, które, oprócz towaru, dostarczają pewne wartości. Rok 2020 pokazał, że budowanie wizerunku opartego na odwołaniu do empatii i solidarności potrafi zaskarbić lojalność klientów.

    Zrównoważony rozwój i świadomość konsumencka

    Z roku na rok powiększa się grono klientów przywiązujących szczególną wagę do ekologicznej produkcji żywności, przeprowadzanej w sposób przyjazny środowisku. Ogromną popularnością cieszy się produkcja lokalna o ograniczonym zasięgu oraz wegański przemysł spożywczy. Wszystko wskazuje na to, że warto będzie dostosować treść swoich reklam w taki sposób, aby pokazać klientowi, że nasza firma dba o najwyższą jakość produkcji i stawia na organiczne i recyklingowane materiały.

    Ochrona danych użytkownika

    Wzrasta również świadomość internautów w sferze prawnej. Pamiętajmy o precyzji w formułowaniu formalnych oświadczeń, jakie udostępniamy w sieci. Użytkownik oczekuje przede wszystkim faktycznej ochrony swoich danych, wiedzy, w jaki sposób mają zostać one wykorzystane oraz co może otrzymać w zamian.

    Rozwój reklam wideo

    Pandemia sprawiła, że w wielu przypadkach nie mogliśmy swobodnie udać się do sklepu i fizycznie obejrzeć interesujących nas artykułów. Pozostało zdać się jedynie na reklamy. Wzrosły więc oczekiwania klienta w kwestii jakości udostępnianych ofert. Dziś kilka zdjęć i opis tekstowy mogą nie wystarczać, zwłaszcza, gdy chodzi o droższy produkt z wyższej półki. Dlatego eksperci zalecają inwestycję w reklamy wideo, które ukażą oferowane towary z atrakcyjniejszej perspektywy. YouTube zajmuje drugie miejsce jako największa wyszukiwarka na świecie. Warto więc już teraz przygotować się, że w ciągu tego roku ta forma reklamy stanie się wiodąca.

    Powszechność automatyzacji

    To funkcja, która znacznie ułatwia obsługę klientów, zwłaszcza w coraz lepiej prosperujących firmach, gdzie klientów wciąż przybywa. Automatyzacja pozwala między innymi na zastosowanie chatbota oraz automatyczną realizację tych zamówień, które się powtarzają. AI jest w stanie precyzyjnie odszukać potencjalnego klienta i określić współczynnik klikalności, a więc pozwala na opracowanie lepszego projektu reklamy. Sztuczna inteligencja znajduje również zastosowanie w usłudze Google Smart Bidding, gdzie stawki są ustalane właśnie automatycznie.

    Dominacja urządzeń mobilnych

    Smartfony od jakiegoś czasu zajmują czołową pozycję na rynku urządzeń, zwłaszcza wśród młodzieży. To zjawisko pogłębiło się w czasie pandemii, gdy użytkownicy zaczęli częściej odwiedzać aplikacje i przeglądać oferty właśnie z poziomu telefonu. Okazało się jednak, że nie wszyscy przedsiębiorcy byli na to przygotowani. Wielu z nich, skupiając się na optymalizacji strony internetowej pod komputery, pominęło działania związane z dostosowaniem witryny do potrzeb smartfonów. Obecnie większość ruchu w sieci pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie wygodna w obsłudze i przejrzysta aplikacja to konieczność, by zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty.

    Ostatni, niełatwy rok spowodował, że konsumenci wyrobili w sobie nowe postawy i zachowania zakupowe, co znacząco przekłada się na konieczność wprowadzenia zmian w prowadzonych strategiach marketingowych. Zmienił się popyt i pojawiły nowe trendy w metodach płatności oraz sposobach wyszukiwania produktów. Z kolei modyfikacja przepisów i konieczność ustalenia nowych strategii sprzedażowych zmusiły sprzedawców do prowadzenia dokładniejszych analiz. Mając jednak na uwadze doświadczenia z minionego roku i biorąc pod uwagę zauważalne trendy konsumenckie, jesteśmy w stanie opracować skuteczną strategię marketingową, które pomoże wypromować biznes w nowych realiach.

    Podobał Ci się artykuł? Chcesz być na bieżąco?

     polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj