Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się w 2021 roku?
Nowy Rok bez cookie?
Zmiany ustawowe w zakresie przetwarzania danych osobowych powodują, że sprzedawcy mają ograniczony dostęp do informacji na temat użytkowników odwiedzających ich witryny. Z tego powodu informacje wykorzystywane w narzędziach analitycznych są uboższe i mniej precyzyjne. Będziemy więc musieli między innymi skupić się na doskonaleniu technik oznaczania konwersji i takiej analizy danych klientów, która przy ograniczonych zasobach da możliwie najlepsze wskazówki do opracowania korzystnych kampanii.
Marketing a kwestia równości społecznych
Trudny czas pandemii zwrócił jeszcze większą uwagę konsumentów na wzajemną pomoc i solidarność. Rośnie oczekiwanie na prospołeczne aktywności i wyrównywanie społecznych szans. Klienci, którzy odczuli bolesne skutki narodowego lockdownu, są teraz bardziej świadomi i celują w marki, które, oprócz towaru, dostarczają pewne wartości. Rok 2020 pokazał, że budowanie wizerunku opartego na odwołaniu do empatii i solidarności potrafi zaskarbić lojalność klientów.
Zrównoważony rozwój i świadomość konsumencka
Z roku na rok powiększa się grono klientów przywiązujących szczególną wagę do ekologicznej produkcji żywności, przeprowadzanej w sposób przyjazny środowisku. Ogromną popularnością cieszy się produkcja lokalna o ograniczonym zasięgu oraz wegański przemysł spożywczy. Wszystko wskazuje na to, że warto będzie dostosować treść swoich reklam w taki sposób, aby pokazać klientowi, że nasza firma dba o najwyższą jakość produkcji i stawia na organiczne i recyklingowane materiały.
Ochrona danych użytkownika
Wzrasta również świadomość internautów w sferze prawnej. Pamiętajmy o precyzji w formułowaniu formalnych oświadczeń, jakie udostępniamy w sieci. Użytkownik oczekuje przede wszystkim faktycznej ochrony swoich danych, wiedzy, w jaki sposób mają zostać one wykorzystane oraz co może otrzymać w zamian.
Rozwój reklam wideo
Pandemia sprawiła, że w wielu przypadkach nie mogliśmy swobodnie udać się do sklepu i fizycznie obejrzeć interesujących nas artykułów. Pozostało zdać się jedynie na reklamy. Wzrosły więc oczekiwania klienta w kwestii jakości udostępnianych ofert. Dziś kilka zdjęć i opis tekstowy mogą nie wystarczać, zwłaszcza, gdy chodzi o droższy produkt z wyższej półki. Dlatego eksperci zalecają inwestycję w reklamy wideo, które ukażą oferowane towary z atrakcyjniejszej perspektywy. YouTube zajmuje drugie miejsce jako największa wyszukiwarka na świecie. Warto więc już teraz przygotować się, że w ciągu tego roku ta forma reklamy stanie się wiodąca.
Powszechność automatyzacji
To funkcja, która znacznie ułatwia obsługę klientów, zwłaszcza w coraz lepiej prosperujących firmach, gdzie klientów wciąż przybywa. Automatyzacja pozwala między innymi na zastosowanie chatbota oraz automatyczną realizację tych zamówień, które się powtarzają. AI jest w stanie precyzyjnie odszukać potencjalnego klienta i określić współczynnik klikalności, a więc pozwala na opracowanie lepszego projektu reklamy. Sztuczna inteligencja znajduje również zastosowanie w usłudze Google Smart Bidding, gdzie stawki są ustalane właśnie automatycznie.
Dominacja urządzeń mobilnych
Smartfony od jakiegoś czasu zajmują czołową pozycję na rynku urządzeń, zwłaszcza wśród młodzieży. To zjawisko pogłębiło się w czasie pandemii, gdy użytkownicy zaczęli częściej odwiedzać aplikacje i przeglądać oferty właśnie z poziomu telefonu. Okazało się jednak, że nie wszyscy przedsiębiorcy byli na to przygotowani. Wielu z nich, skupiając się na optymalizacji strony internetowej pod komputery, pominęło działania związane z dostosowaniem witryny do potrzeb smartfonów. Obecnie większość ruchu w sieci pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, a co za tym idzie wygodna w obsłudze i przejrzysta aplikacja to konieczność, by zachęcić klientów do skorzystania z naszej oferty.
Ostatni, niełatwy rok spowodował, że konsumenci wyrobili w sobie nowe postawy i zachowania zakupowe, co znacząco przekłada się na konieczność wprowadzenia zmian w prowadzonych strategiach marketingowych. Zmienił się popyt i pojawiły nowe trendy w metodach płatności oraz sposobach wyszukiwania produktów. Z kolei modyfikacja przepisów i konieczność ustalenia nowych strategii sprzedażowych zmusiły sprzedawców do prowadzenia dokładniejszych analiz. Mając jednak na uwadze doświadczenia z minionego roku i biorąc pod uwagę zauważalne trendy konsumenckie, jesteśmy w stanie opracować skuteczną strategię marketingową, które pomoże wypromować biznes w nowych realiach.
Podobał Ci się artykuł? Chcesz być na bieżąco?
Zostaw komentarz