Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję do dzielenia się z czytelnikiem rzetelną wiedzą, a to z kolei pozwala na zdobycie pozytywnej opinii w branży i tym samym pozyskanie zaufania klienta. Dobre artykuły zawierające cenne wskazówki, porady czy rankingi odnośnie do produktów z asortymentu uatrakcyjniają aspekt wizualny i merytoryczny witryny oraz realnie wpływają na jej widoczność w sieci. Co należy zatem wiedzieć o właściwym prowadzeniu bloga firmowego i dlaczego ma tak ogromne znaczenie dla budowania kampanii SEO?
Blog firmowy – kilka wpisów, szereg korzyści
Nie ma wątpliwości, że profesjonalnie napisany artykuł blogowy w formie poradnika czy zbioru ciekawostek stanowi cenny zasób wiedzy dla czytelnika. Poruszając konkretne problemy dotyczące naszej branży, pomagamy mu i rozwiewamy ewentualne wątpliwości. Publikowane wpisy są więc przydatne, a dla potencjalnego klienta stają się gwarancją jakości naszych usług. Fachowo tworzone teksty kreują również wizerunek rzetelnej firmy i przedstawiają pracowników jako ekspertów w swojej dziedzinie. Atrakcyjnie prowadzona strona wzbudza zaufanie. Dzięki temu mamy szansę zyskać większą widoczność w social mediach, nawiązać kontakt z użytkownikami poprzez komentarze pod wpisami oraz, tym samym, poszerzać grono klientów i zwiększać zyski ze sprzedaży. Poza tym im strona jest lepiej prowadzona, tym wyższą pozycję zajmuje w rankingach wyszukiwania Google. Dodatkowo wpisy blogowe są niezwykle pomocne przy tworzeniu link buildingu.
O czym warto pamiętać?
Blog ma być atrakcyjny dla klienta, a treści wpisów muszą przyciągać uwagę. Należy się zastanowić, jakie tematy są szczególnie warte opisania. Mając w pamięci własne doświadczenia w relacjach z klientami, wyjdźmy naprzeciw ich potrzebom i odpowiedzmy na najczęściej zadawane przez nich pytania. Jeśli działamy w branży typowo technicznej, jak na przykład budowlana, elektroniczna czy samochodowa, piszmy poradniki odnośnie do montażu lub konserwacji komponentów. Dużym powodzeniem cieszą się również wpisy zestawiające wady i zalety konkretnych urządzeń czy rozwiązań, rankingi najlepszych modeli oraz wskazówki mające na celu podnieść wydajność czy zoptymalizować koszty. Słowem, udzielajmy tych informacji, o jakie klient mógłby zapytać na internetowym forum lub na miejscu w sklepie. Rzetelna treść to jednak nie wszystko. Ważne jest również, by tworząc wpisy kierować się zasadami skutecznego pozycjonowania.
W tym celu musimy dobierać właściwe słowa kluczowe, związane z naszą branżą oraz zadbać o meta tagi. Oprócz tego warto umieszczać w tekstach linki, które będą przenosić czytelnika do innych podobnych artykułów na blogu. Przydatną praktyką jest również tak zwany recykling treści, czyli tworzenie nowych wpisów na bazie tych już istniejących. Prowadząc bloga, nie możemy zapominać o równoczesnym aktualizowaniu postów na stronie w social mediach. Pamiętajmy, że Facebook i inne portale tego typu umożliwiają dotarcie do większej liczby klientów i wypromowanie swojej witryny. Świeży post informujący o najnowszym wpisie na blogu z pewnością zwiększy zasięg i szybciej dotrze do czytelników. Efekty naszych działań powinniśmy stale monitorować za pomocą cyfrowych narzędzi analitycznych. Google Analytics to dziś standard w kampaniach SEO i jest stale udoskonalany, więc jak najbardziej warto korzystać z jego możliwości.
Słowa klucze – podstawa dobrego bloga
Frazy kluczowe odpowiadają za wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Właściwie dobrane będą generowały ruch na stronie i pozyskiwały kolejne wyświetlenia. Obecność frazy w tekście nada mu większej wartości i sprawi, że jego odnalezienie będzie łatwiejsze dla użytkownika. Dobierając słowa kluczowe do wpisów, powinniśmy jednak dokładnie sprawdzić, które hasła związane z naszą branżą są najpopularniejsze oraz prześledzić, jakie jeszcze proponuje wyszukiwarka. Do dyspozycji mamy wiele programów, zarówno płatnych, jak i darmowych, służących wyszukiwaniu najpopularniejszych fraz. Do tych najbardziej znanych zaliczyć można między innymi Semstorm oraz SurferSEO. Dzięki nim dowiemy się, jakie sformułowania będą najtrafniejsze oraz które tematy warto poruszyć na blogu.
Umieszczając słowa kluczowe, powinniśmy stosować się do kilku wskazówek. Przede wszystkim frazy muszą stanowić naturalną część tekstu. Należy je wplatać swobodnie tak, aby sensownie tworzyły całe zdanie. Nie muszą być widoczne dla czytelnika, a nawet nie powinny. Chodzi o to, by wychwyciły je roboty Google i na tej podstawie zaindeksowały stronę. Zadbajmy o to, by tych samych fraz nie było zbyt dużo. Najrozsądniej będzie każdą umieścić raz. Warto stosować tu hasła z tak zwanego „długiego ogona”, czyli dłuższe składające się z więcej niż trzech wyrażeń. Są mniej konkurencyjne, precyzyjniejsze i zwiększają szansę na wzrost liczby wyświetleń. Frazy możemy umieszczać zarówno w głównej części tekstu, jak i w nagłówkach oraz opisach zdjęć.
Struktura treści
Właściwie zaprojektowana i przyjazna dla oka struktura tekstu ma wpływ zarówno na skuteczne działania SEO, jak i na to, czy użytkownik po wejściu na stronę będzie chciał spędzić na niej więcej czasu. Właściwa optymalizacja i projekt sprawiają, że wpis czyta się po prostu przyjemniej i z większym zainteresowaniem. Pamiętajmy o konkretnych sformułowaniach w nagłówkach, najlepiej z frazami, podziale na akapity, odpowiedniej czcionce, rozmiarze liter oraz umieszczaniu grafik. Dobrą praktyką jest wytłuszczenie w tekście tych fragmentów, które mogą szczególnie zainteresować użytkownika. Dla sprawniejszego poruszania się po tekście warto stosować przejrzyste wypunktowania. Odpowiednia struktura treści wspiera content marketing, bowiem wpływa na atrakcyjność wizualną całego tekstu.
Unikalne tematy
Pamiętajmy, że atrakcyjność publikowanych treści musi iść w parze z oryginalnością. Duplikacja tekstów jest oczywiście nielegalna, jednak ma to również inne konsekwencje, związane z pozycjonowaniem. Strony na których wykrywane są nieoryginalne treści są niżej wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub całkowicie pomijane.
Samodzielnie czy z pomocą?
Dziś strona internetowa funkcjonuje na zasadzie szyldu lub banera reklamowego niegdyś mijanego na ulicy. Wizualność i rzetelność publikowanych informacji mówią wiele o naszej firmie oraz decydują o przyroście lub spadku liczby klientów. Prowadzenie bloga angażuje użytkowników, skłania do komentowania i dyskusji. Dzięki wpisom mamy możliwość wejścia w interakcję z czytelnikiem i nawiązania relacji. Dodatkowo, stosując odpowiednie frazy kluczowe, podnosimy pozycje strony w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na lepszą widoczność oferty.
Aby jednak blog mógł spełniać swoją funkcję jak najlepiej, należy wiedzieć, jak go prowadzić. Każdy przedsiębiorca, który działa w sieci, powinien posiadać przynajmniej podstawową wiedzę z zakresu obsługi dostępnych narzędzi analitycznych, funkcjonowania social mediów oraz rozmaitych metod służących uatrakcyjnianiu treści znajdujących się w obrębie witryny. Jeśli jednak nie chcemy robić tego we własnym zakresie zawsze pozostaje opcja zlecenia przygotowania i prowadzenia całej kampanii firmie zajmującej się pozycjonowaniem stron. Specjaliści od e-marketingu dobiorą odpowiednie do charakteru działalności frazy oraz umieszczą je w oryginalnych osobiście opracowanych treściach blogowych, stanowiących doskonałe uzupełnienie strony.
Wydawać by się mogło, że blog to tak klasyczna forma i tak często spotykana, że obecnie jest już niemodna. Nic bardziej mylnego. To wiecznie żywe źródło cennych informacji, stale aktualizowane o nowe wartościowe wpisy. Co więcej, stanowi także doskonały sposób na zbudowanie zaufania i wiarygodności wśród klientów, przy jednoczesnym zapewnieniu wzrostu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Podobał Ci się artykuł? Chcesz być na bieżąco?
Zostaw komentarz