InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Czym jest afiliacja i jakie daje możliwości?

    Home Marketing Czym jest afiliacja i jakie daje możliwości?
    NastępnyPoprzedni

    Czym jest afiliacja i jakie daje możliwości?

    Przez inneo | Marketing, Reklama | 0 komentarzy | 7 luty, 2018 | 0

    Prowadząc własną stronę internetową lub fanpage na Facebooku, możesz korzystać z wielu możliwości zarobku. Jedną z metod czerpania zysków z własnych kanałów komunikacji jest afiliacja, czyli zarabianie za pośrednictwem programów partnerskich.

     

    Czym jest afiliacja?

    Część marketerów, zamiast nawiązywać jednorazową współpracę z markami lub sprzedawać własne produkty, decyduje się na polecanie towarów innych. Dzięki prostym narzędziom to naprawdę wygodny sposób zarabiania.

    Marketing afiliacyjny jest formą, w której reklamodawca płaci wielu drobnym partnerom za wypromowanie produktu, akcji lub usługi. Współpraca odbywa się za pośrednictwem portalu, który nalicza wynagrodzenie za osiągnięcie określonego celu.

    Oczekiwanym przez reklamodawcę rezultatem jest najczęściej doprowadzenie do zakupu produktu czy usługi. Jeśli ktoś nabędzie daną rzecz z Twojego polecenia, otrzymujesz prowizję lub ustaloną wcześniej kwotę. Zamiast zwiększenia sprzedaży celem może być też skłonienie użytkowników do założenia konta w określonym serwisie czy do wypełnienia formularza. Podobnie mogą różnić się formy rozliczenia, dlatego ważne jest, aby dokładnie przeczytać regulamin portalu, na którym chcesz zarabiać.

     

    W jaki sposób promować produkty?

    Partnerzy promują artykuły reklamodawcy za pośrednictwem własnych kanałów marketingowych. Mogą być nimi blogi, strony internetowe, ale też konta w mediach społecznościowych. Liczy się strategia i dobór produktu do grupy docelowej.

    Jeżeli masz już własną stronę i społeczność skupioną wokół danego tematu, to spróbuj znaleźć usługi związane z tą branżą. Na pewno istnieje program afiliacyjny, do którego będziesz mógł dołączyć, aby promować akcje ze swojej dziedziny. Jeśli natomiast chciałbyś zacząć działać w afiliacji, ale nie masz jeszcze swoich kanałów, to zastanów się nad tym,
    co chcesz reklamować.

    Najpierw wybierz tematykę, w której będziesz się dobrze czuł, i o której będzie Ci się dobrze pisało. Pamiętaj jednak, aby zwrócić uwagę na konkurencję (jeśli jest duża, może być Ci trudno się wybić). Następnie przystąp do rozwijania swoich kanałów marketingowych. Musisz jednak pamiętać, że jest to czasochłonne, a efekty nie przyjdą od razu. Staraj się rozwijać content i pamiętaj, aby dopasować medium do grupy odbiorców i branży.

     

    Forma kreacji reklamowej

    Skąd wiadomo, że klient pochodzi od Ciebie? Od reklamodawcy otrzymujesz specjalny kod śledzący. Dzięki temu widać, że dany użytkownik wszedł na stronę z produktem, korzystając z Twojego unikalnego linku. W „ciasteczkach” na komputerze tej osoby zostaje zapamiętane, że trafiła na stronę reklamodawcy dzięki Twojemu poleceniu. Od tej pory nie ma znaczenia, czy ten użytkownik kupi produkt od razu, czy po namyśle, za kilka dni. Po dokonaniu transakcji system naliczy prowizję odpowiedniemu partnerowi.

    Aby polecić innym produkt, możesz podlinkować go bezpośrednio w tekście. Możesz też ustawić banner ze swoim linkiem partnerskim. Dodatkowo, jeśli jesteś specjalistą w danej dziedzinie marketingu, wykorzystaj to. Promuj swój content w mediach społecznościowych, zaprezentuj produkty w AdWords. Nie zapomnij o pozycjonowaniu i tworzeniu treści, które będą przyciągać ludzi na Twoją stronę.

     

    Czy na afiliacji da się zarobić?

    Podstawą skutecznego zarabiania na afiliacji jest wiedza marketingowa i odpowiednie narzędzia. Trzeba wzbudzać zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców za pomocą treści dobranych do różnych kanałów.

    Promuj content w mediach społecznościowych. Na stronie internetowej publikuj wpisy, w których polecasz zakup jakiegoś produktu. Powinieneś też zadbać o pozycjonowanie danego wpisu, jak i całej strony internetowej. Dzięki temu nawet po upływie roku czy dwóch ktoś nadal będzie mógł kupować z Twojego linku.

    Warto przetestować afiliację chociażby jako dodatkowe źródło dochodu. Jeśli masz stronę, która jest chętnie odwiedzana i codziennie notujesz dużą liczbę odwiedzin, to raz na jakiś czas możesz polecić produkt związany z tematyką strony. Oczywiście, aby nie stracić na wiarygodności, nie zapomnij napisać, że masz korzyść z tego, że ktoś kupi go z Twojego linku. Poza tym staraj się polecać towary czy usługi, które sam przetestowałeś i wiesz, że są naprawdę dobre. Inaczej możesz stracić zaufanie swoich czytelników.

     

    Modele rozliczeń i rodzaje produktów

    Jak już wspomnieliśmy, w działaniach afiliacyjnych możliwe są różne modele rozliczeniowe. Wiele zależy tu od produktu i samego programu partnerskiego. Najbardziej popularne systemy rozliczeń to jednak: prowizja za wykonaną sprzedaż (PPS) lub płatność za kliknięcie (PPC). Są też prowizje lub płatności za leady, czyli np. nowego subskrybenta, potencjalnego nabywcę lokaty bankowej czy kolejnego partnera programu afiliacyjnego.

    Druga sprawa to kwestia produktów, które promujesz. Możesz wybrać usługi, jak i dobra fizyczne. Jeśli wolisz, zachęcaj do skorzystania z abonamentu czy kupienia karnetu. Proponuj udział w pozytywnych akcjach. Opcji jest naprawdę wiele.

     

    Podsumowanie

    Afiliacja to dobry sposób zarobku dla tych, którzy są w stanie wytrwale budować swoje kanały komunikacji. Nie jest to zabawa na jeden wieczór, ale jeśli poświęcisz czas, to programy partnerskie mogą stać się dla Ciebie ważnym źródłem dochodu.

    Chcesz otrzymywać więcej inspiracji i wartościowych materiałów?

    Śledź nas na Facebooku!

    No tags.

    inneo

    Więcej postów inneo

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj