InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Nowy design mobilnych wyników wyszukiwania

    Home Adwords Nowy design mobilnych wyników wyszukiwania
    NastępnyPoprzedni
    google analytics

    Nowy design mobilnych wyników wyszukiwania

    Przez Agnieszka | Adwords | Comments are Closed | 31 maj, 2019 | 0

    Mówi się, że kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Wydaje się, że pracownicy Google doskonale rozumieją sens tego powiedzenia, ponieważ co jakiś czas proponują swoim użytkownikom zmiany w wyglądzie wyszukiwarki bądź w jej funkcjonowaniu. Spostrzegawczy internauta z pewnością szybko dostrzeże, co ostatnio zmieniło się w wyglądzie mobilnych wyników wyszukiwania. Nie każdy jednak zauważy te niuanse, warto zatem przyjrzeć im się nieco bliżej.

    optymalizacjaSkąd te zmiany?

    Obecnie trudno byłoby wskazać przedsiębiorstwo, które stawia na innowacyjność równie mocno, co Google. Dzięki ciągłemu analizowaniu zachowań użytkowników i dopasowywaniu swoich funkcji do potrzeb osób korzystających z wyszukiwarki firma ta wielokrotnie odnosiła sukces i była stawiana za wzór dla innych marek. Wprowadzane zmiany nigdy nie są przypadkowe, czuwa nad nimi sztab profesjonalistów, którzy doskonale zdają sobie sprawę z oczekiwań nie tylko internautów, ale również firm wykorzystujących Google w kategoriach platformy reklamowej.

    Dlaczego zmiany dotyczą wyłącznie wersji mobilnej?

    O ile Google zawsze szuka rozwiązań, które mogłyby usprawnić działanie wyszukiwarki oraz zwiększyć jej atrakcyjność, o tyle rzadko kiedy posuwa się do radykalnych zmian. Najczęściej są to subtelne poprawki, czy to w aspekcie designu, czy w samej funkcjonalności. Częstotliwość korzystania z mobilnych wersji wyszukiwarki już dawno wyprzedziła jej desktopowy odpowiednik, nic więc dziwnego, że pracownicy firmy poświęcają więcej uwagi na rozwój wersji na urządzenia przenośne. Przyczyna tej dysproporcji jest bardzo prosta. Użytkownicy często korzystają z wyszukiwarki w sposób doraźny, czyli kiedy np. chcą sprawdzić godziny otwarcia restauracji lub szukają drogi do najbliższego postoju taksówek. Używanie mobilnej wersji jest po prostu wygodniejsze i zdecydowanie praktyczniejsze. Kiedy zamierzamy wpisać odpowiednią frazę w okno wyszukiwania, sięgamy do swojej kieszeni – dla pracowników Google to jasny znak, że właśnie wyszukiwarka mobilna powinna być usprawniana.

    Co nowego w organicznych wynikach wyszukiwania?

    online marketingWpisujemy zatem hasło w wyszukiwarkę na telefonie. Jakie zmiany możemy dostrzec? Pierwsza wyraźna różnica względem poprzedniego designu to tzw. favicony, które zwykle kojarzone były z kartami w przeglądarce. Teraz widzimy je w lewym górnym rogu wyników wyszukiwania, zaraz obok nazwy witryny. Ten prosty, chociaż niezwykle znaczący zabieg zauważalnie zwiększa czytelność, bez dwóch zdań wpływa też na estetykę i atrakcyjność wyników wyszukiwania, co oczywiście może przyczynić się do zwiększenia konwersji. Nazwa strony zmieniła swoje miejsce, teraz znajduje się pod adresem URL, a nie nad nim, tak jak było wcześniej. Zrezygnowano także z zielonego koloru fontu na rzecz czerni, która dużo lepiej wpisuje się w standardy wizualne.

    Nowy wygląd reklam

    Wprowadzone zmiany jednak są najbardziej znaczące w kontekście wyników wyszukiwań z kampanii Google Ads. Przede wszystkim dużo bardziej przypominają wyniki organiczne. Różnice są dwie. Po pierwsze, w miejscu favicony jest czarny napis „Ad” (w polskiej wersji wyszukiwarki – „Reklama”), lecz zniknęła ramka, która w poprzednim wyglądzie mocno rzucała się w oczy. Po drugie – niewielka, szara ikonka informacji o właściwościach reklamy w prawym górnym rogu. Warto zauważyć, że anglojęzyczne „Ad” już samo w sobie przypomina faviconę, zatem różnice w tym języku są wręcz marginalne. Można z tego wyciągnąć prosty wniosek – Google dąży do jak najmniejszego wyróżniania reklam z Google Ads, stara się wręcz maksymalnie upodobnić komunikaty sponsorowane do wyników organicznych. Wpływa to na wizualną atrakcyjność stron w wyszukiwarce, a także zwiększa możliwość przypadkowego wejścia w link będący reklamą, co jest równoznaczne ze zwiększeniem efektywności tego rodzaju działań promocyjnych.

    To jednak nie koniec zmian. Google na swoim blogu zapowiada, że nowy design umożliwi w późniejszym czasie dodawanie nowych przycisków akcji oraz wygodnego podglądu stron z wyników wyszukiwania – przy jednoczesnym informowaniu użytkowników o zawartości i tematyce witryny. Czy to oznacza, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się większych zmian w mobilnej wyszukiwarce? Z pewnością warto mieć szeroko otwarte oczy i czekać na kolejne informacje.

    Podobał Ci się wpis?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj