InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Zmiany w systemie indeksacji, nowy algorytm – co się zmienia w SEO

    Home SEO Zmiany w systemie indeksacji, nowy algorytm – co się zmienia w SEO
    NastępnyPoprzedni

    Zmiany w systemie indeksacji, nowy algorytm – co się zmienia w SEO

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 26 kwiecień, 2021 | 0

    Utrzymująca się już od kilku lat dominacja urządzeń mobilnych nad stacjonarnymi w kwestii wyszukiwania informacji w sieci sięgnęła zenitu w 2020 roku, gdy podczas izolacji społecznej zamknięci w domach użytkownicy zaczęli masowo sięgać po telefony, z którymi mogli poruszać się swobodnie po mieszkaniu i pozostawać w stałej łączności ze światem. Nie ma wątpliwości, że ten pamiętny czas na zawsze ugruntował pozycję urządzeń przenośnych jako silnego narzędzia do generowania konwersji. Dla przedsiębiorców starających się o widoczność oznacza to konieczność wdrożenia nowych rozwiązań i pewną zmianę w przyjętych niegdyś priorytetach.

    Google SMITH – skuteczna analiza treści dla pozyskiwania ruchu

    2020 rok to nie tylko globalna migracja użytkowników na urządzenia przenośne. W ciągu tych dwunastu miesięcy, bardziej niż kiedykolwiek, wzrosła sprzedaż online. Konsumenci odcięci od sklepów stacjonarnych siłą rzeczy musieli częściej zaglądać do ofert sklepów internetowych. Ci, którzy już wcześniej byli obyci z tą formą handlu, tylko utwierdzili się w przekonaniu, że jest to naprawdę wygodne rozwiązanie. Nowi użytkownicy z kolei coraz lepiej się z nią zapoznają i wiele wskazuje na to, że już pozostaną przy zakupach internetowych. Jedno jest pewne – pandemiczna rzeczywistość przyzwyczaiła wszystkich do transakcji sieciowych.

    Rywalizacja o widoczność w wynikach wyszukiwania jest więc teraz szczególnie zacięta. W związku z tym Google wdraża kolejne innowacje, mające zapewnić lepsze dopasowanie wyświetlanych wyników wyszukiwania. Google SMITH to algorytm który, zgodnie z obietnicami, pozwoli użytkownikom jeszcze szybciej i precyzyjniej odnaleźć pożądane treści.

    Algorytm Google SMITH – co warto wiedzieć?

    SMITH (Siamese Multi-depth Transformer-based Hierarchical) stanowi swego rodzaju rozszerzenie dla wcześniejszego algorytmu, zwanego BERT (Bidirectional Encoder Representation from Transformers). Ten drugi pojawił się w październiku 2019 roku, a jego zadaniem jest przetwarzanie treści znajdujących się na poszczególnych stronach i na tej podstawie dobieranie odpowiednich linków dla użytkownika w wynikach wyszukiwania. BERT analizuje frazy wpisywane przez internautów i stara się dopasować treści możliwie najbardziej odpowiadające danemu zapytaniu.

    Innowacją, jaką wniósł w tamtym czasie BERT była analiza całego pełnego zapytania. Algorytm przyglądał się zarówno konkretnej frazie, jak i pozostałym elementom, biorąc pod uwagę wszelkie zaimki, przyimki oraz wyrażenia polisemiczne. Dzięki temu możliwe było jeszcze precyzyjniejsze dopasowanie informacji.

    Niestety, w kilka miesięcy po premierze okazało się, że BERT posiada też pewne ograniczenia. Uwidaczniało się to szczególnie wtedy, gdy użytkownikowi zależało na bardziej rozbudowanych treściach. Koniec końców, algorytm wciąż przetwarzał tylko wybrane fragmenty, więc w przypadku większego bloku tekstu zdarzały się pomyłki i dobieranie stron zupełnie niezwiązanych z oczekiwaniami użytkownika.

    Ograniczenia analityczne BERT-a wynikają z niewystarczającej wydajności. Im więcej treści algorytm ma do przetworzenia, tym więcej zużywa pamięci TPU/GPU. Google zapowiada jednak, że wszelkie niedoskonałości BERT-a wynagrodzić ma wciąż testowany SMITH. Nowy algorytm pochłania dużo mniej pamięci. Odznacza się wyższą wydajnością, a jednocześnie jest w stanie przeanalizować więcej treści na danej stronie. Słowem, stanowi potężną aktualizację względem starszego brata. Trzeba jednak zaznaczyć, że, jak podaje Google, SMITH nie wyprze całkowicie BERT-a, a będzie jedynie stanowił dla niego wsparcie. W niedługim czasie możemy więc spodziewać się dwóch równolegle działających algorytmów.

    Bez wątpienia nadejście SMITH-a wymusi pewne zmiany również w metodach pracy specjalistów SEO. Copywriterzy będą musieli wdrożyć nowe narzędzia podczas gromadzenia contentu i optymalizacji fraz w tekstach, by dostosować ich strukturę do sposobów analizy nowego algorytmu. Nie obejdzie się także bez większego zaangażowania sztucznej inteligencji w rozbudowę strony. Wiele wskazuje na to, że A.I. zacznie odgrywać kluczową rolę w rozwoju witryny, która będzie jeszcze dokładniej weryfikowana przez SMITH-a.

    Mobile First Indeks – bo mobilność jest w modzie

    Odkąd kilka lat temu zaczęto zauważać coraz większą ekspansję użytkowników na urządzenia mobilne, Google wiedziało, że nadchodzi rewolucja w praktykach konsumenckich. Rywalizacja firm w dużym stopniu przeniosła się na ekrany smartfonów i tabletów, przy których użytkownicy spędzają obecnie więcej czasu niż przy komputerach stacjonarnych czy laptopach. Priorytetem stało się więc dostosowanie stron internetowych do gabarytów i sposobów nawigacji urządzeń przenośnych. Efektem starań, jakie poczyniło Google w tym kierunku, jest Mobile First Indeks.

    Strony mobilne na miarę XXI wieku – dlaczego potrzebujemy Mobile First Indeks?

    Na początku wspomnieliśmy o stale rosnącej dominacji urządzeń mobile nad stacjonarnymi. Zjawisko to można było zaobserwować już w 2015 roku, gdy 30% ogólnego ruchu pochodziło właśnie ze sprzętów przenośnych. Niewiele później, w 2017, udział ten wzrósł do 50%. Konieczność wdrożenia rozwiązania, jakim jest Mobile First Indeks, była więc naturalną konsekwencją technologicznego postępu.

    Wprowadzenie systemu indeksacji dla stron mobilnych stało się niezbędne również z innego powodu. Wersje mobile były po prostu niepraktyczne i źle zoptymalizowane. Wiele serwisów ładowało się bardzo długo lub w ogóle nie działało. Poza tym często zdarzało się, że content między jedną a drugą wersją różnił się w znacznym stopniu.

    Jak dostosować stronę do wymagań Mobile First Indeks?

    Pierwsze wzmianki o nowym sposobie indeksacji pojawiły się już w 2016 roku. Od tamtej pory Google intensywnie pracowało nad systemem. W międzyczasie firma zdążyła już udostępnić całkiem pokaźną listę wytycznych, jakie muszą spełniać strony internetowe, by zostały one pozytywnie ocenione przez algorytm. Oto kilka z najistotniejszych przykładów:

    •         Jednolity content w obydwu wersjach,
    •         Jednolite uporządkowanie danych,
    •         Te same metadane,
    •         Jednakowe teksty alternatywne,
    •         Te same grafiki w wysokiej jakości,

    Warto być na bieżąco z tymi wytycznymi i przestudiować wszystkie udostępnione do tej pory kryteria, jakie obowiązują właścicieli serwisów. Pełną listę znajdziemy na oficjalnej stronie supportu Google.

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

    Archiwa

    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023
    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj