InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Sztuczna inteligencja w kampaniach reklamowych

    Home Sztuczna inteligencja Sztuczna inteligencja w kampaniach reklamowych
    NastępnyPoprzedni
    Sztuczna inteligencja

    Sztuczna inteligencja w kampaniach reklamowych

    Przez Sylwia Białobłocka | Sztuczna inteligencja | 0 komentarzy | 13 wrzesień, 2018 | 0

    Sztuczna inteligencjaSztuczna inteligencja skutecznie wspiera działania człowieka. Mimo iż ludzki mózg może przetwarzać około 100 megabajtów informacji na sekundę, nadal jest to o wiele za mało, aby przeprowadzać w czasie rzeczywistym efektywne analizy ogromnych baz danych. W tym zakresie konieczne jest wsparcie sztucznej inteligencji, która zaczyna dominować na cyfrowym rynku. Nieustannie powstają inteligentne aplikacje biznesowe pozwalające zautomatyzować procesy, które wcześniej przeprowadzał człowiek.

    AdWords i sztuczna inteligencja

    adwordsJedną z takich aplikacji jest oferowany przez nas Optymalizator Sztucznej Inteligencji kampanii Google AdWords, który wykorzystuje w swoim działaniu uczenie maszynowe. Dzięki temu jest w stanie nie tylko zbierać dane i analizować je, ale także wyciągać właściwe wnioski. Optymalizator zarządza kampanią AdWords 24 godziny na dobę, a treść reklamy dostosowuje do aktualnych danych (zestawianych z danymi historycznymi) co pół godziny. W ten sposób można poprawić jakość kampanii i jej trafność, co przekłada się na uzyskanie większej liczby odwiedzających stronę. Przychody mogą wzrosną nawet o 30%! To inteligentny robot, który uczy się branży, opiekując się kampanią reklamową bez przerwy. Jego działania połączone z doświadczeniem certyfikowanego specjalisty AdWords przekładają się na prawdziwe korzyści.

    Dane, które pozwalają tworzyć personalizowane reklamy

    Inteligentne algorytmy wykorzystywane są także przez platformy DMP, czyli ogromne repozytoria danych zbieranych od internautów z całego świata. Aby zrozumieć sens korzystania z takich platform, zobacz, jakimi danymi dysponujesz aktualnie. Twoja baza danych (np. CRM) daje ci dostęp do różnych informacji behawioralnych o twoich klientach – dzięki temu wiesz, jak użytkownicy zachowują się w sieci – ile razy ktoś wchodził na twoją stronę internetową, jakie produkty przeglądał, czy dokonał zakupu lub zrezygnował z niego w jakimś momencie transakcji. Dzięki połączeniu bazy danych z Google Analytics (nie wiesz, jak to zrobić? Pomożemy ci!) wiesz też, jakie hasła wpisywane są przez użytkowników, którzy docierają do twojej strony www. Jednak wciąż są to dane 1st party data, czyli wewnętrzne dane firmy. Kolejny ważny rodzaj danych to 2nd party data – które mogą być pobierane od podmiotów partnerskich. Ale dopiero połączenie działań analitycznych z 3rd party data przyniesie ci możliwość tworzenia jak najlepiej dopasowanych do danego użytkownika reklam internetowych.

    big dataBig Data powstaje poprzez zbieranie plików cookies i tworzenie na ich podstawie profili użytkowników. Jest to ogromna ilość informacji – szacuje się, że obecnie Big Data zawiera ponad 8 Zettabajtów danych (jest to tryliard bajtów!)! Przez kolejne dwa lata liczba ta może wzrosnąć nawet pięciokrotnie. To właśnie Big Data jest kluczem do tworzenia wartościowych kampanii reklamowych oraz do skutecznego remarketingu. Dane z komputerów, tabletów i smartfonów zbierane są na specjalnych platformach DMP. Zgromadzone informacje pozwalają na tworzenie segmentów odbiorców i odpowiednie ukierunkowanie działań marketingowych. Oczywiście w zgodzie z RODO; wszystkie dane umieszczone na Data Management Platform są całkowicie anonimowe. Uzyskujemy jednak dzięki nim konieczne wskazówki co do właściwej optymalizacji reklamy.

    DMP a optymalizacja kampanii reklamowych

    Dzisiejszy świat zmierza w kierunku digitalizacji, dlatego Big Data jest naturalnym następstwem tych procesów. Warto odpowiednio posługiwać się rzeczywistością wirtualną, aby odnieść sukces w biznesie. Platformy DMP wykorzystują osiągnięcia uczenia maszynowego, które jest podstawą działania sztucznej inteligencji. To właśnie połączenie wysokiej mocy obliczeniowej z SI umożliwia taką analizę danych, na którą nie mógłby pozwolić sobie ludzki umysł. DMP nie tylko gromadzi dane, ale i je analizuje – wyciąga wnioski z posiadanych 8 Zettabajtów danych, tworząc profile użytkowników.

    Gdy zamkniesz się tylko wewnątrz własnych posiadanych danych – stracisz możliwość zdobycia kolejnych informacji o potencjalnych klientach. Korzystanie z zewnętrznych zasobów przynosi zyski – z badań wynika, że 82% ankietowanych przyznało, iż wdrożenie analityki Big Data do biznesu przełożyło się na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i tworzenie skutecznych reklam personalizowanych.

    baza danychJak to dokładnie działa? Prowadzisz sklep internetowy z elektroniką i akcesoriami. Posiadasz dane w CRM dotyczące przeszłych transakcji, które możesz wykorzystywać do reklam personalizowanych, wysyłając na przykład propozycje zakupu etui osobie, która wcześniej kupiła czytnik e-booków. Tymczasem korzystając z danych Big Data, możesz personalizować reklamy dla jeszcze innych grup odbiorców – na przykład dla osób, które poszukiwały w internecie informacji o naprawie popsutego czytnika (być może kupią nowy), czytały recenzje różnych urządzeń, porównywały oferty różnych sklepów. To bardziej rozbudowane targetowanie. Pamiętaj, że reklama internetowa różni się od tej tradycyjnej, która jest właściwie jedynie monologiem w kierunku publiczności. W reklamie internetowej liczy się działanie – dostosowywanie przekazu do aktualnych oczekiwań odbiorcy. Oczekiwane wyniki uzyskasz jedynie poprzez optymalizację kampanii jeszcze w trakcie jej trwania, co możesz zrobić dzięki analizowaniu zbieranych danych.

    Wiesz już, jak ważne są nie tylko 1st party data, ale też 2nd party data oraz Big Data. Połączenie posiadanych danych offline dot. transakcji czy subskrypcji, z danymi online, pozwoli ci na prowadzenie działań marketingowych dostosowanych do konkretnego targetu. Oczywiście wymaga to twojego zaangażowania – jednak zawsze możesz liczyć na wsparcie opiekuna strony i kampanii, decydując się na współpracę z nami. Profesjonalne zarządzanie narzędziami sprzedażowymi pozwoli na uzyskiwanie coraz lepszych wyników biznesowych i wpłynie na skuteczność sprzedaży. Ważne jest też zastosowanie odpowiedniej formy reklamy personalizowanej – tylko doświadczeni graficy stworzą banery reklamowe, które przyciągną uwagę konkretnego targetu. Pamiętaj też o skuteczności reklamy wideo, która potrafi zapewnić klikalność wyższą nawet o 200%.

    Wprowadzenie do działań biznesowych sztucznej inteligencji może przynieść ci wiele korzyści. Połączenie DMP, marketing automation, jak i Optymalizatora Sztucznej Inteligencji kampanii Adwords, z doświadczeniem i umiejętnościami specjalistów, grafików i copywriterów pozwoli na tworzenie spersonalizowanych reklam, które przyniosą oczekiwane efekty.

    Chcesz dowiedzieć się więcej?
    napisz do nas

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj