Sztuczna inteligencja skutecznie wspiera działania człowieka. Mimo iż ludzki mózg może przetwarzać około 100 megabajtów informacji na sekundę, nadal jest to o wiele za mało, aby przeprowadzać w czasie rzeczywistym efektywne analizy ogromnych baz danych. W tym zakresie konieczne jest wsparcie sztucznej inteligencji, która zaczyna dominować na cyfrowym rynku. Nieustannie powstają inteligentne aplikacje biznesowe pozwalające zautomatyzować procesy, które wcześniej przeprowadzał człowiek.
AdWords i sztuczna inteligencja
Jedną z takich aplikacji jest oferowany przez nas Optymalizator Sztucznej Inteligencji kampanii Google AdWords, który wykorzystuje w swoim działaniu uczenie maszynowe. Dzięki temu jest w stanie nie tylko zbierać dane i analizować je, ale także wyciągać właściwe wnioski. Optymalizator zarządza kampanią AdWords 24 godziny na dobę, a treść reklamy dostosowuje do aktualnych danych (zestawianych z danymi historycznymi) co pół godziny. W ten sposób można poprawić jakość kampanii i jej trafność, co przekłada się na uzyskanie większej liczby odwiedzających stronę. Przychody mogą wzrosną nawet o 30%! To inteligentny robot, który uczy się branży, opiekując się kampanią reklamową bez przerwy. Jego działania połączone z doświadczeniem certyfikowanego specjalisty AdWords przekładają się na prawdziwe korzyści.
Dane, które pozwalają tworzyć personalizowane reklamy
Inteligentne algorytmy wykorzystywane są także przez platformy DMP, czyli ogromne repozytoria danych zbieranych od internautów z całego świata. Aby zrozumieć sens korzystania z takich platform, zobacz, jakimi danymi dysponujesz aktualnie. Twoja baza danych (np. CRM) daje ci dostęp do różnych informacji behawioralnych o twoich klientach – dzięki temu wiesz, jak użytkownicy zachowują się w sieci – ile razy ktoś wchodził na twoją stronę internetową, jakie produkty przeglądał, czy dokonał zakupu lub zrezygnował z niego w jakimś momencie transakcji. Dzięki połączeniu bazy danych z Google Analytics (nie wiesz, jak to zrobić? Pomożemy ci!) wiesz też, jakie hasła wpisywane są przez użytkowników, którzy docierają do twojej strony www. Jednak wciąż są to dane 1st party data, czyli wewnętrzne dane firmy. Kolejny ważny rodzaj danych to 2nd party data – które mogą być pobierane od podmiotów partnerskich. Ale dopiero połączenie działań analitycznych z 3rd party data przyniesie ci możliwość tworzenia jak najlepiej dopasowanych do danego użytkownika reklam internetowych.
Big Data powstaje poprzez zbieranie plików cookies i tworzenie na ich podstawie profili użytkowników. Jest to ogromna ilość informacji – szacuje się, że obecnie Big Data zawiera ponad 8 Zettabajtów danych (jest to tryliard bajtów!)! Przez kolejne dwa lata liczba ta może wzrosnąć nawet pięciokrotnie. To właśnie Big Data jest kluczem do tworzenia wartościowych kampanii reklamowych oraz do skutecznego remarketingu. Dane z komputerów, tabletów i smartfonów zbierane są na specjalnych platformach DMP. Zgromadzone informacje pozwalają na tworzenie segmentów odbiorców i odpowiednie ukierunkowanie działań marketingowych. Oczywiście w zgodzie z RODO; wszystkie dane umieszczone na Data Management Platform są całkowicie anonimowe. Uzyskujemy jednak dzięki nim konieczne wskazówki co do właściwej optymalizacji reklamy.
DMP a optymalizacja kampanii reklamowych
Dzisiejszy świat zmierza w kierunku digitalizacji, dlatego Big Data jest naturalnym następstwem tych procesów. Warto odpowiednio posługiwać się rzeczywistością wirtualną, aby odnieść sukces w biznesie. Platformy DMP wykorzystują osiągnięcia uczenia maszynowego, które jest podstawą działania sztucznej inteligencji. To właśnie połączenie wysokiej mocy obliczeniowej z SI umożliwia taką analizę danych, na którą nie mógłby pozwolić sobie ludzki umysł. DMP nie tylko gromadzi dane, ale i je analizuje – wyciąga wnioski z posiadanych 8 Zettabajtów danych, tworząc profile użytkowników.
Gdy zamkniesz się tylko wewnątrz własnych posiadanych danych – stracisz możliwość zdobycia kolejnych informacji o potencjalnych klientach. Korzystanie z zewnętrznych zasobów przynosi zyski – z badań wynika, że 82% ankietowanych przyznało, iż wdrożenie analityki Big Data do biznesu przełożyło się na lepsze zrozumienie potrzeb klientów i tworzenie skutecznych reklam personalizowanych.
Jak to dokładnie działa? Prowadzisz sklep internetowy z elektroniką i akcesoriami. Posiadasz dane w CRM dotyczące przeszłych transakcji, które możesz wykorzystywać do reklam personalizowanych, wysyłając na przykład propozycje zakupu etui osobie, która wcześniej kupiła czytnik e-booków. Tymczasem korzystając z danych Big Data, możesz personalizować reklamy dla jeszcze innych grup odbiorców – na przykład dla osób, które poszukiwały w internecie informacji o naprawie popsutego czytnika (być może kupią nowy), czytały recenzje różnych urządzeń, porównywały oferty różnych sklepów. To bardziej rozbudowane targetowanie. Pamiętaj, że reklama internetowa różni się od tej tradycyjnej, która jest właściwie jedynie monologiem w kierunku publiczności. W reklamie internetowej liczy się działanie – dostosowywanie przekazu do aktualnych oczekiwań odbiorcy. Oczekiwane wyniki uzyskasz jedynie poprzez optymalizację kampanii jeszcze w trakcie jej trwania, co możesz zrobić dzięki analizowaniu zbieranych danych.
Wiesz już, jak ważne są nie tylko 1st party data, ale też 2nd party data oraz Big Data. Połączenie posiadanych danych offline dot. transakcji czy subskrypcji, z danymi online, pozwoli ci na prowadzenie działań marketingowych dostosowanych do konkretnego targetu. Oczywiście wymaga to twojego zaangażowania – jednak zawsze możesz liczyć na wsparcie opiekuna strony i kampanii, decydując się na współpracę z nami. Profesjonalne zarządzanie narzędziami sprzedażowymi pozwoli na uzyskiwanie coraz lepszych wyników biznesowych i wpłynie na skuteczność sprzedaży. Ważne jest też zastosowanie odpowiedniej formy reklamy personalizowanej – tylko doświadczeni graficy stworzą banery reklamowe, które przyciągną uwagę konkretnego targetu. Pamiętaj też o skuteczności reklamy wideo, która potrafi zapewnić klikalność wyższą nawet o 200%.
Wprowadzenie do działań biznesowych sztucznej inteligencji może przynieść ci wiele korzyści. Połączenie DMP, marketing automation, jak i Optymalizatora Sztucznej Inteligencji kampanii Adwords, z doświadczeniem i umiejętnościami specjalistów, grafików i copywriterów pozwoli na tworzenie spersonalizowanych reklam, które przyniosą oczekiwane efekty.
Zostaw komentarz