Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważne jest kierowanie reklam do tych użytkowników, którzy już dokonali zakupów lub z jakiegoś powodu nie zdecydowali się na konwersję pomimo tego, że odwiedzili witrynę, a często nawet rozpoczęli proces kupna.
Remarketing dynamiczny w Google Ads
Działania remarketingowe w ramach prowadzonych kampanii marketingowych w sieci, mają za zadanie docierać do osób, które wcześniej odwiedziły stronę naszej firmy. Google Ads oferuje możliwość stworzenia kampanii w ramach remarketingu dynamicznego. Ten różni się od podstawowej formy tego rozwiązania tym, że materiały promocyjne są indywidualnie dopasowywane do użytkowników. Pozwala to na wyświetlanie się reklam tych produktów, które planowali zakupić lub powiązanego z nimi asortymentu. Wykorzystuje się w tym celu dane na temat ich dotychczasowych interakcji z witryną.
Bardzo ważna jest przy tym uniwersalność tego rozwiązania, ponieważ pozwala ono na ponowne dotarcie do grupy odbiorców nie tylko odwiedzających stronę i zostających na niej przez dłuższy czas. Pod uwagę brani są też ci, którzy porzucili swoje koszyki, czytali opisy konkretnych artykułów, nie dokonując konwersji, kopiowali lub klikali dane kontaktowe bez podejmowania prób komunikacji z przedsiębiorstwem, a nawet zdecydowali się na zakup produktów wymagających elementów dodatkowych czy usług.
Wdrożenie remarketingu dynamicznego w Google Ads
Zanim przystąpimy do tworzenia kampanii remarketingowej, niezbędne będzie przygotowanie pliku danych o produktach lub usługach. Zawiera on wszystkie istotne informacje o asortymencie, które automatycznie używane są później w reklamach. Dane można pobrać również z udostępnionej biblioteki lub Google Merchant Center po podłączeniu konta do Google Ads. Następnie wymagana jest konfiguracja konta Google Ads z Google Analytics oraz włączenie gromadzenia danych na potrzeby remarketingu w zakładce Informacje o śledzeniu → Gromadzenie danych.
Kolejnym krokiem jest odpowiednie skonfigurowanie tagu remarketingowego, jaki powinien się znaleźć na każdej podstronie witryny, z której chcemy zbierać dane. W tym celu można skorzystać m.in. ze standardowego tagu Google Ads i kodu zdarzenia czy narzędzia pozwalającego na przesył identyfikatorów produktów w Google Tag Manager. W tym pierwszym przypadku należy w panelu wybrać: Zasoby wspólne → Zarządzanie odbiorcami → Źródła danych o odbiorcach → Tag Google Ads → Skonfiguruj tag. Następnie wymagane będzie zaznaczenie typu danych, które mają być zbierane, a po zakończeniu tag zostanie wygenerowany i gotowy do wrzucenia na strony witryny.
Można również skonfigurować listy odbiorców, aby trafność wyświetlanych im reklam była jeszcze większa. Domyślnie Google Ads dzięki kodom śledzenia będzie grupowało w ten sposób dane dotyczące odwiedzin użytkowników na konkretnych podstronach. Jednak wchodząc w Zarządzanie odbiorcami → Listy odbiorców można stworzyć nowe (bardziej precyzyjne) i kontrolować informacje zebrane w istniejących. Ostatnim krokiem jest stworzenie kampanii w sieci reklamowej i reklam displayowych.
Zalety remarketingu dynamicznego
Bez względu na to, czy użytkownik dokonał zakupu, czy też opuścił stronę bez przedmiotu, którego szukał, zostaje on przypisany do odpowiedniej grupy odbiorców, do jakich kierowane są materiały promocyjne. Na tej podstawie automatycznie personalizowane będą wyświetlane mu później reklamy. Google prognozuje przy tym ich najlepszy układ nie tylko dla użytkownika, ale też platformy i docelowego miejsca wyświetlania.
Każdorazowo obliczane są również optymalne stawki dla wyświetlenia. Jest to efektywne usprawnienie z perspektywy osób zarządzających kampaniami. Pozwala z poziomu ustawień dla konkretnych list odbiorców stworzyć reklamy o dużym potencjale związanym z zachęcaniem użytkowników do dokonania konwersji. Przekłada się to na zwiększenie sprzedaży, a tym samym zysków. Jednocześnie wzmacnia pozycję firmy na rynku i przyczynia się do budowania bazy lojalnych klientów.
Zostaw komentarz