InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

    Home SEO Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    NastępnyPoprzedni

    Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 18 luty, 2022 | 0

    Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. Wiele firm przez lata bagatelizowało jej znaczenie, jednak obecnie coraz powszechniejsza wiedza o działaniu algorytmu, sprawia, że większą wagę przykłada się do jej tworzenia. Należy jednak pamiętać, że pomysł i wykup odpowiedniej domeny to jedno, w grę wchodzi także jej historia i to, jak może wpływać na działania z zakresu pozycjonowania.

    Wybór nazwy domeny

    Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, tworząc stronę internetową dedykowaną marce, jest wykup odpowiedniej domeny. W tym celu wybierane są dwa elementy, czyli jej nazwa, będąca częścią pojawiającą się przed kropką, a także rozszerzenie, znajdujące się po niej. W Polsce najczęściej wykorzystywane są domeny .pl, czyli krajowe. Warto jednak zdawać sobie sprawę również z innych możliwości zależnych od przeznaczenia strony i charakterystyki prezentowanych na niej treści (.gov, .biz, .info, .org itp.).

    Z perspektywy wielu przedsiębiorców przez lata dobrym pomysłem wydawał się wybór nazwy zawierającej frazy związane z działalnością firmy. Te jednak – pomimo niewielkiego wpływu tak zastosowanego słowa kluczowego na pozycjonowanie – są dezorientujące dla potencjalnych klientów, problematyczne do zapamiętania, a także negatywnie wpływają na budowanie wizerunku marki, w niektórych przypadkach znacząco utrudniając dalszy rozwój serwisu zgodnie z polityką przedsiębiorstwa. Nazwa powinna być więc jak najprostsza i spójna ze stosowanym przez nie nazewnictwem.

    Znaki specjalne i rozszerzenia a pozycjonowanie

    Ważnym zagadnieniem jest również to, jak znaki specjalne używane w nazwie mogą wpływać na pozycjonowanie. Należy sobie przy tym zdać sprawę, że takie dodatkowe elementy sprawiają, że adres witryny jest o wiele trudniejszy do zapamiętania przez użytkowników. To natomiast uwidacznia się w błędnym wpisywaniu go w oknie przeglądarki/wyszukiwarki, a także większe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci zastosują zapytania, które skierują ich na strony konkurencji.

    W przypadku rozszerzeń najlepiej sprawdzają się natomiast te kierowane do odbiorców będących częścią rynku, na jakim działa firma. Oznacza to, że w Polsce lepiej klikają się strony zakończone .pl niż .de i prawdopodobieństwo natrafienia na nie na wyższych pozycjach jest o wiele większe. Warto zaznaczyć tutaj, że jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność międzynarodową, optymalne rozwiązanie zakłada utworzenie właściwej domeny na każdy z tych rynków. Prowadzi to do zwiększenia zaufania potencjalnych klientów.

    Historia domeny – dlaczego warto ją sprawdzić?

    Najbardziej znacząca z perspektywy pozycjonowania jest jednak historia domeny. Miliony istniejących lub już niedziałających stron internetowych nieodwracalnie zmniejszyły pulę unikalnych adresów. To sprawia, że wybierając nazwę witryny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś wcześniej z niej korzystał. Oczywiście nie oznacza to, że w jakiś sposób została on negatywnie oceniona przez algorytm, jednak w niektórych przypadkach, taka strona mogła podlegać karom nakładanym przez Google za nieetyczne praktyki.

    W celu zweryfikowania historii domeny, konieczna jest analiza jej historycznych wyników w zakresie pozycjonowania. Niepokojące mogą być przy tym nagłe skoki rankingowe i wszelkie nienaturalne elementy wykresu. W takiej sytuacji istnieje poważne ryzyko, że w przeszłości nałożone zostały na nią filtry i będzie to wpływało na jej pozycje rankingowe pomimo budowy witryny od zera. W takim wypadku warto rozważyć inną nazwę. Oczywiście prawidłowe prace optymalizacyjne będą pomocne w przypadku domen tego typu, jednak osiągnięcie ich pełnego potencjału SEO w niektórych przypadkach może okazać się niemożliwe.

    Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do specjalistów, którzy będą w stanie poddać weryfikacji dotychczasowe wyniki dla danego adresu. W przypadku nowych firm pozwoli to uniknąć wyboru problematycznej domeny. Dla przedsiębiorstw, które takie nazwy już wykorzystują, będzie to szansa na opracowanie i wdrożenie lepiej dopasowanej strategii działań SEO, aby zminimalizować wiążące się z tym następstwa.

    Potrzebujesz pomocy?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tychWięcej

    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • Rola remarketingu dynamicznego w promocji Twojej firmy za pomocą Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważneWięcej

    • Core Web Vitals – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Dobra widoczność to podstawowy element prezentacji firmy oferującej produkty lub usługi w sieci. Wpływa ona m.in. na wyniki sprzedaży czy możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania tych dotychczasowych. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na profesjonalneWięcej

    • Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Jednym z głównych czynników wpływających na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest jakość oraz długość treści, które są na niej zamieszczane. Pomimo tego, na wielu witrynach zaobserwować można teksty niezgodne z wymaganiami algorytmu. WynikaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Proces indeksowania stron
    • Pozycja zero w SEO
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Archiwa

    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Proces indeksowania stron

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia

      17 maj, 2022
    • Pozycja zero w SEO

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są

      21 kwiecień, 2022
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do

      18 marzec, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo