W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie grona odbiorców, a tym samym zwiększenie zysków. Ze względu na liczbę firm proponujących sprzedaż towarów i usług w sieci, przebicie się z ofertą przez konkurencję wydaje się bardzo trudne. Wystarczy jednak przeprowadzić odpowiednie działania, aby witryna znalazła dobre miejsce w wynikach wyszukiwania, a tym samym została zauważona przez użytkowników.
Bez tego niestety będzie niewidoczna wyświetlając się na dalszych stronach. Większość osób nawet na nie nie przechodzi, w związku z czym ruch w witrynie nie przyniósłby oczekiwanych zysków. Pozycjonowanie można zlecić specjalistom lub zadbać o to samodzielnie. Zanim jednak przejdzie się do tego etapu, należy przygotować wszystko od podstaw. Jeśli samą stronę zaprojektowano niewłaściwie, a jej ładowanie trwa zbyt długo, może to bezpośrednio przełożyć się na gorsze wyniki w rankingu wyszukiwarki Google.
Czym jest pozycjonowanie i jak je przeprowadzić w przypadku nowych witryn?
Pozycjonowanie to szereg działań, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Celem tego jest znalezienie się na pozycji w top 5 – właśnie te strony są najczęściej otwierane przez użytkowników przeglądarki. Może się tak stać między innymi za sprawą słów kluczowych umieszczanych w materiałach m.in. na podstronach. Tekst powinien być merytoryczny, a frazy użyte w jak najbardziej naturalny sposób, spójny z całością. Brak błędów i odpowiednia treść to coś, na co algorytmy zwracają dużą uwagę, więc warto o to zadbać. Niepoprawnie napisane opisy itp. nie będą również dobrze odbierane przez przeglądających, co może równać się z ryzykiem utraty potencjalnego klienta.
Należy zwrócić również uwagę na odpowiednią liczbę znaków i ogólny content. Kluczowa okaże się także regularność dodawanych treści. Bez tego takie działania raczej nie przyniosą zamierzonego skutku. Trzeba skupić się także na tzw. linkbuildingu. Opiera się on na zdobywaniu odnośników (linków) we wpisach zamieszczanych na innych stronach np. blogach, które będą kierowały czytających do tej konkretnej witryny. To bardzo korzystne działanie, jednak należ zwracać szczególną uwagę , na jakich stronach są one umieszczane. Lepiej unikać witryn spamerskich, a zamiast nich współpracować z takimi o wysokim autorytecie. W przeciwnym razie platforma nie zdobędzie zaufania robotów Google ani tym bardziej użytkowników.
Jak odpowiednio przygotować stronę do pozycjonowania?
Pozycjonowanie w przypadku nowych stron internetowych różni się od tego, z jakim mamy do czynienia w przypadku dłużej funkcjonujących witryn. Dla robotów Google ważny jest także wiek platformy, więc należy mieć to na uwadze. Zatem jak dobrze przygotować nową domenę? Kluczowy jest ogólny konspekt, bez niego działania mogą być prowadzone chaotycznie i niekoniecznie w sposób prawidłowy. W zależności od charakteru zakładanej strony – czy będzie to blog informacyjny, a może sklep trzeba zaplanować podstrony: ich liczbę, umiejscowienie, opracować koszyk itp. Kolejnym krokiem jest skonstruowanie mapy, najlepiej w formacie XML. Pomoże ona robotom w indeksowaniu, a także nawigowaniu. To jeden z najważniejszych elementów struktury budowy platformy internetowej.
Następnie powinno się przygotować treść – zdjęcia produktów, opisy ich i kategorii, do której należą, a także inne teksty mające znaleźć się na stronie. Najtrudniejszym elementem jest przygotowanie oprawy graficznej i zakodowanie całości. Do tego zadania z pewnością będzie potrzebny odpowiedni specjalista. Dzięki takiej usłudze można mieć pewność, że wszystko zostanie zrobione tak, jak powinno, a kod nie spowoduje żadnych opóźnień na platformie. Nie można zapomnieć o optymalizacji danych, dzięki temu roboty Google będą mogły określić zawartość, w takim wypadku trzeba zadbać o meta title (tytuł) i meta description (opis pod tytułem). Wielu użytkowników korzysta z przeglądarek w telefonach, a co za tym idzie mobilna wersja strony ma priorytet przy indeksacji, warto zatem zadbać o odpowiednie przystosowanie witryny.
Chcesz być na bieżąco z trendami?
Zostaw komentarz