InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Pozycjonowanie lokalne czy szerokie – które wybrać?

    Home SEO Pozycjonowanie lokalne czy szerokie – które wybrać?
    NastępnyPoprzedni

    Pozycjonowanie lokalne czy szerokie – które wybrać?

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 28 maj, 2021 | 0

    Pozycjonowanie to niezbędny element strategii marketingowej, który jest w stanie dosłownie wybić witrynę na szczyt wyników wyszukiwania. Odpowiednio dobrane frazy przypisane do naszej branży i charakteru działalności zwiększą widoczność strony i wygenerują ruch. Samo podjęcie decyzji o uruchomieniu strategii SEO to jednak dopiero połowa sukcesu. Trzeba jeszcze właściwie określić metody jej funkcjonowania oraz cele biznesowe, jakie chcemy osiągnąć. O co dokładnie chodzi?

    Idealna strategia SEO dla Twojego biznesu – co trzeba wiedzieć?

    Cała efektywność działań, które składają się na tak zwane pozycjonowanie, zależy od umiejętnego wykorzystania fraz. Specjaliści z branży SEO stosują najpopularniejsze wśród internautów zapytania związane z ofertą danej firmy. Właściwie rozmieszczone w treści na poszczególnych kartach witryny wzmacniają jej widoczność i zwiększają szansę, że użytkownik spośród kilkunastu różnych propozycji wybierze właśnie tę naszą. Aby jednak pozycjonowanie rzeczywiście mogło przynieść oczekiwany efekt, należy przemyśleć, w jaki sposób je poprowadzić.

    Do dyspozycji mamy bowiem SEO lokalne lub szerokie. Obydwa rodzaje odróżnia dobór słów kluczowych. To, które z nich powinniśmy wybrać, zależy od kilku czynników. Znaczenie ma tu między innymi zasięg naszej działalności, specyfika branży, oferta, którą kierujemy do klienta oraz budżet, jakim dysponujemy.

    Pozycjonowanie lokalne – zostań liderem swojego regionu

    Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne zawęża zakres działań do danego regionu. Bierze pod uwagę widoczność na mapach Google oraz frazy z lokalizacją, czyli zawierające nazwę konkretnego miasta, województwa lub dzielnicy. Z całą pewnością pozycjonowanie lokalne pozwala wyrobić sobie pozycję na miejscowym rynku. Co przemawia za wyborem tego rozwiązania?

    Szansa na dotarcie do klienta, który znajduje się w pobliżu

    Jeśli fraza zawiera sprecyzowaną lokalizację, oznacza to, że użytkownikowi zależy na lokalnym usługodawcy, który przebywa w bliskiej odległości lub po prostu miejsce świadczenia usług leży na konkretnym obszarze.

    Atrakcyjna cena dzięki małej konkurencyjności

    Frazy, które zawierają lokalizację wraz z nazwą konkretnej usługi zakładają pewien wyodrębniony obszar działań, przez co są one mniej konkurencyjne, a więc i tańsze.

    Prestiż na rynku lokalnym – przejmij dowodzenie w swoim regionie

    Lokalizację i specyfikę działań biznesowych określa dany teren, jego mieszkańcy, warunki w nim panujące oraz zapotrzebowanie na konkretne usługi, dlatego wielu przedsiębiorców skupia się na jednym obszarze i w jego obrębie stara się pozyskiwać klientów. Pozycjonowanie lokalne daje możliwość wyrobienia sobie pozycji lidera, który będzie dominował w swojej branży na skalę chociażby wojewódzką.

    Szybkie pierwsze efekty – błyskawiczny rozwój dzięki pozycjonowaniu lokalnemu

    Wystarczy kilka miesięcy realizowania założonej strategii, by móc ujrzeć pierwsze pozytywne rezultaty. Na lokalnym rynku biznes rozwija się szybciej. Okoliczni mieszkańcy czy inwestorzy działający w pobliżu będą chętnie korzystali z usług miejscowej firmy zyskującej popularność w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się wszędzie tam, gdzie usługi świadczone są na miejscu. Mówimy tu o takich branżach, jak hotelarstwo, budowlanka, gastronomia, turystyka, kultura (kina, teatry, kluby muzyczne, lokalne festiwale) czy mechanika pojazdowa. Ten rodzaj działań powinni podjąć również ci przedsiębiorcy, którzy posiadają kilka oddziałów firm rozmieszczonych na różnych obszarach.

    Pozycjonowanie szerokie – precyzyjne pozyskiwanie świadomego klienta

    W niektórych branżach frazy z lokalizacją okazują się nieskuteczne. Dużo lepiej natomiast sprawdzają się tzw. long tail, czyli z długiego ogona. Są one bardziej rozbudowane, składają się z kilku słów i precyzyjniej wyrażają intencje użytkownika.

    W każdym przypadku istnieje dużo kombinacji fraz long tail. Doskonale widać to w pozycjonowaniu sklepów internetowych. Przykładowo, hasło mini sukienka czarna xl to jeden z kilkudziesięciu wariantów zważywszy na rozmiary, kolory, krój i kolejność słów. Przy założeniu, że każdy klient będzie poszukiwał konkretnego elementu ubioru, jakim jest sukienka, dostępnych opcji będzie całe mnóstwo z powodu szczegółowo wyrażonego zapytania. Dlatego też pozycjonowanie szerokie powinny wybierać właśnie sklepy internetowe, przedsiębiorstwa handlowe o dużym asortymencie i ogólnokrajowym zasięgu oraz portale informacyjne przetwarzające każdego dnia większe ilości danych.

    Frazy z długiego ogona cechują się mniejszą popularnością w wynikach wyszukiwania, jednak nie musi to wcale oznaczać ich wady. Jakie zatem korzyści oferuje pozycjonowanie szerokie?

    Ruch generowany przez świadomego odbiorcę

    Z rozbudowanych fraz korzystają użytkownicy, którzy wiedzą, czego chcą. Podając specyfikację produktu (rozmiar, kolor itp.) zazwyczaj planują konkretną inwestycję i są zdecydowani na natychmiastowy zakup. Niska popularność długich fraz być może nie zapewni tak wiele ruchu, jednak zgromadzi pewnych klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Dlatego też pozycjonowanie szerokie nastawione jest na określoną grupę użytkowników, którzy są w stanie wygenerować ruch wysokiej jakości, czyli taki, który bez wątpienia zapewni dochód. Poza tym, dzięki temu, że long tail są mniej popularne, ich cena jest o wiele niższa.

    Pozyskiwanie klientów i duża szansa na wygenerowanie konwersji

    Stosowanie długich fraz daje większą szansę na konwersje. Klientowi wpisującemu tego typu zapytanie w przeglądarkę zależy nie tyle na niezobowiązującym przeglądaniu ofert, co na konkretnym zakupie. Pozycjonowanie szerokie zwiększa więc szansę błyskawiczną transakcję i natychmiastowy zysk.  Co więcej, jako że długie frazy dają możliwość formułowania rozmaitych zapytań, możemy je wykorzystać, aby dotrzeć do klienta na niemal każdym etapie ścieżki zakupowej, zarówno w momencie, gdy będzie szukał porad lub recenzji (frazy typu czy warto?, gdzie kupić?, co trzeba wiedzieć? itp.), jak i już podczas świadomego zakupu.

    Realna szansa na sukces również w bardziej konkurencyjnych branżach

    Jeśli działamy w branży szczególnie konkurencyjnej, warto postawić na konkret i docierać do klienta precyzyjnie wytyczonymi ścieżkami. Krótkie ogólne frazy raczej nie zdadzą tu egzaminu, natomiast long tail skutecznie pozwolą wyłowić spośród całego asortymentu określony produkt, którego potrzebuje konsument. Pozycjonowanie szerokie eksponuje najbardziej dochodowe i najpopularniejsze towary i usługi, jakie oferuje dana branża. Dzięki temu możemy pewnie stawać w szranki z rywalami, a silny as w rękawie w postaci jasno sprecyzowanego zapytania użytkownika daje realną szansę na osiągnięcie sukcesu nawet, jeśli przyjdzie nam konkurować z innym liczącym się na rynku usługodawcą.

    Lokalne czy szerokie – co pasuje do Twojego biznesu?

    To, którą ze strategii SEO wybrać, zależy od charakteru działalności. Jeśli prowadzimy miejscowy biznes skupiony wokół jednego regionu, naturalnie warto postawić na pozycjonowanie lokalne. Z kolei większe przedsiębiorstwa mające szeroką ofertę oraz sklepy online realizujące zamówienia na cały kraj, powinny zdecydować się na pozycjonowanie szerokie, aby błyskawicznie docierać z usługami do klientów.

    Zarówno jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje unikalne cechy i korzyści, jednak wybrana strategia SEO będzie naprawdę efektywna tylko wtedy, gdy dopasujemy ją możliwie najlepiej do własnego biznesu. Bierzmy zatem pod uwagę skalę działalności, zasięg oraz zakres oferowanych usług.

    Podobał Ci się artykuł? Chcesz być na bieżąco?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tychWięcej

    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. WieleWięcej

    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • Rola remarketingu dynamicznego w promocji Twojej firmy za pomocą Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważneWięcej

    • Core Web Vitals – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Dobra widoczność to podstawowy element prezentacji firmy oferującej produkty lub usługi w sieci. Wpływa ona m.in. na wyniki sprzedaży czy możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania tych dotychczasowych. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na profesjonalneWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Proces indeksowania stron
    • Pozycja zero w SEO
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Archiwa

    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Proces indeksowania stron

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia

      17 maj, 2022
    • Pozycja zero w SEO

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są

      21 kwiecień, 2022
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do

      18 marzec, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo