InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Home SEO One page i multi page z perspektywy pozycjonowania
    NastępnyPoprzedni

    One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 20 styczeń, 2022 | 0

    Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się w odmiennych przypadkach i powinien zostać dopasowany ściśle do charakterystyki przedsiębiorstwa, którego własnością jest serwis internetowy. Kluczowe jest przy tym poznanie ich mocnych oraz słabych stron, aby świadomie dobrać rozwiązanie odpowiadające potrzebom firmy.

    Cechy strony one page

    Jak sama nazwa wskazuje, witryny one page wyróżniają się tym, że składają się zaledwie z jednej strony. Nie stosuje się na nich kategorii i zakładek, a sama zawartość ładuje się wraz z przewijaniem. Taka budowa wymusza ograniczenie treści wyłącznie do tych najistotniejszych, aby użytkownicy mogli znaleźć interesujące ich informacje szybko. Zbyt duża ilość tekstu byłaby w takim wypadku frustrująca i prowadziła do wyjścia ze strony bez dokonania konwersji. Takie rozwiązanie wymaga więc dokładnego planowania, a także konsekwencji.

    Ten typ witryn wymusza również ograniczenie listy słów kluczowych wykorzystywanych do pozycjonowania. Jej tworzenie powinno więc przebiegać na podstawie dokładnej analizy działalności, grup docelowych i ich intencji. Spójność jest przy tym kluczem. Zbyt duże nasycenie tekstu licznymi i niepołączonymi ze sobą frazami o dużej konkurencyjności przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego, ze względu na obniżenie jakości treści i powiązany z tym ewentualny spadek pozycji.

    Sama zawartość musi być przy tym bardzo dobrze rozplanowana zgodnie z zasadami SXO. Oznacza to m.in. wyraźny podział na mniejsze bloki tekstu z nagłówkami i stosowanie języka dopasowanego do grupy odbiorców. Tekst budowany pod doświadczenia użytkowników pomoże w osiągnięciu wyznaczonych celów. Nie należy przy tym zapominać o właściwej optymalizacji strony, aby była w pełni responsywna zarówno dla osób korzystających z urządzeń desktopowych, jak i mobilnych.

    W przypadku konieczności zastosowania bardziej rozbudowanych treści możliwe jest usprawnienie poruszania się po witrynie za pomocą kotwic. Po naciśnięciu odnośnika użytkownicy będą przenoszeni w oznaczone właściwą etykietą miejsce na stronie. Te wszystkie cechy sprawiają, że z perspektywy pozycjonowania działania w celu poprawienia pozycji rankingowej serwisu mogą być utrudnione w porównaniu do serwisów multi page. Jednak należy przy tym zwrócić uwagę na to, że witryny jednostronicowe nie odznaczają się wysokim wskaźnikiem problemów technicznych i są łatwe w tworzeniu oraz prowadzeniu.

    Czym wyróżnia się multi page

    Multi page jest natomiast przeciwieństwem wcześniej opisanego typu witryny. Zamiast zbierać skondensowane informacje na jednej stronie, dzieli je pomiędzy liczne podstrony, których liczba różni się w zależności od rodzaju i potrzeb działalności. Pozwala to na przekazanie odbiorcom większej ilości informacji w szczegółowy sposób, co zwłaszcza w przypadku dziedzin specjalistycznych może być kluczowe dla użytkowników.

    Ten typ witryn jest preferowany przez firmy działające w sektorze e-commerce, ze względu na o wiele większe możliwości, jakie dają w przypadku pozycjonowania oraz prezentacji produktów czy usług. Nie tylko w serwisie można zamieścić większą ilość treści, ale także rozbudowywać go z czasem, jeśli zajdzie taka konieczność. Wiąże się to oczywiście z koniecznością zaangażowania się w o wiele większym stopniu w prowadzenie strony i jej aktualizację.

    W ramach tego typu serwisu możliwe jest wdrożenie licznych landing page (w przeciwieństwie do one page), czyli stron, na jakie trafiają użytkownicy w wyniku ekspozycji na działania marketingowe i interakcji z reklamami. Liczba fraz, jakich można użyć w ramach prowadzenia witryny takiego rodzaju sprawia, że rozwiązanie to charakteryzuje wysoka efektywność w przypadku branż konkurencyjnych. Tym samym potencjał związany z trafnym kierowaniem treści do potencjalnych klientów jest o wiele większy.

    Tak jak w przypadku one page, tak i multi page powinno odznaczać się odpowiednią konstrukcją treści. Jednak ze względu na o wiele większe możliwości związane z rozbudową i nasyceniem niemal dowolną liczbą słów kluczowych, łatwiej zaplanować działania w tym zakresie. Natomiast każdorazowo konieczność optymalizacji, a także samo prowadzenie takiego serwisu będzie pochłaniało o wiele więcej czasu.

    Wybór pomiędzy one page a multi page

    Mając na uwadze charakterystykę poszczególnych rodzajów witryn, konieczne jest podjęcie decyzji, na jaką z nich się zdecydować. Przede wszystkim pod uwagę należy wziąć specyfikę przedsiębiorstwa i cel prowadzenia strony. Jeżeli ma ona stanowić wyłącznie wizytówkę, przedstawiać jedynie konkretny produkt czy ofertę – one page nada się bardzo dobrze. Jest to też dobry punkt wyjściowy, aby przetestować pewne rozwiązania, zanim zapadnie decyzja o rozbudowie serwisu w przyszłości.

    Multi page jest natomiast standardowym rozwiązaniem dla sklepów internetowych oraz przedsiębiorstw stawiających na specjalistyczną prezentację swoich produktów i usług, a także chcących promować jednocześnie wiele elementów oferty. Aby upewnić się, że decyzja o wyborze konkretnego rodzaju strony jest właściwa, warto skonsultować się ze specjalistami, którzy za pomocą szczegółowej analizy branżowej przedstawią propozycje mające największy potencjał do zainteresowania użytkowników oraz zwiększenia liczby konwersji.

    Nie wiesz jaki wariant wybrać? Masz stronę i chcesz ją promować?

     napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj