InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Nie zapomnij o tych elementach strony internetowej!

    Home Bez kategorii Nie zapomnij o tych elementach strony internetowej!
    NastępnyPoprzedni

    Nie zapomnij o tych elementach strony internetowej!

    Przez inneo | Bez kategorii | 0 komentarzy | 21 marzec, 2018 | 0

    Jednym z ważniejszych elementów strategii marketingowych wielu firm są obecnie ich strony internetowe. Stanowią wyjątkowe wizytówki działalności. Należy więc o nie odpowiednio zadbać, aby przyciągały, a nie zniechęcały, potencjalnych klientów. Coraz mniej jest firm, które decydują się na funkcjonowanie bez własnej witryny.

    O których elementach musisz pamiętać, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była skuteczna? W naszym wpisie omówimy kluczowe zagadnienia, które wpływają na odbiór serwisu. Dzięki ich właściwemu doborowi Twoja strona będzie lepiej konwertować.

    Co to jest Web Usability?
    Poruszany w artykule temat związany jest z szeroko pojętą użytecznością strony (ang. Web Usability). Wpływa na nią kilka czynników, które decydują o tym, czy dana witryna jest przyjazna dla odwiedzających. Te cechy to między innymi: brak błędów, możliwość szybkiej nauki poruszania się po stronie, jej intuicyjność, prędkość ładowania poszczególnych elementów.

    Chodzi o to, aby użytkownik zdołał szybko opanować sposób działania danej witryny i czerpał satysfakcję z interakcji z nią. Dzięki temu dłużej pozostanie na stronie i z większym prawdopodobieństwem wykona pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy zakupienie produktu. Poza tym strona, która jest dopracowana pod kątem użyteczności, ma większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce.

    Rozmieszczenie elementów na stronie

    Jednym z bardzo ważnych czynników, które wpływają na to, jak użytkownik odbiera daną stronę, jest rozmieszczenie poszczególnych elementów. Ważne jest, aby tworzyły one pewną całość. Dzięki temu odbiorca będzie wiedział, co może w danej witrynie zrobić. Należy zadbać również o jej przejrzystość. Zbyt duża ilość przycisków czy zakładek nie jest wskazana, gdyż witryna zrobi wrażenie chaotycznej.

    Aby strona przynosiła jak najlepszy efekt sprzedażowy, należy najpierw przemyśleć jej budowę, a dopiero później zabrać się za rzeczywistą pracę nad nią. Poza tym ważne jest, aby na bieżąco śledzić, czy rzeczywiście taki wygląd witryny odnosi zamierzony skutek, i czy użytkownik wie, jak się po niej poruszać. Można to sprawdzić za pomocą specjalistycznych programów, które pozwalają na nagrywanie ruchów osób odwiedzających Twoją stronę, np. Hotjar. Dzięki temu później łatwiej jest dostosować witrynę do oczekiwań odbiorców.

    Jakie zakładki umieścić w menu strony?

    Kiedy mowa o rozmieszczeniu elementów na stronie, nie można pominąć kwestii menu. Powinny się w nim znaleźć najbardziej istotne zakładki. Pamiętaj, że za pomocą przemyślanej struktury strony w pewien sposób nawigujesz użytkownika. Dzięki wyróżnieniu najbardziej istotnego dla Ciebie odnośnika, prawdopodobnie skierujesz tam odwiedzającego.

    Poproś administratora strony, żeby oznaczył innym kolorem zakładkę, którą powinna wybrać osoba będąca pierwszy raz w witrynie. Zobaczysz, że ludzie chętniej będą w nią klikać i podążać wybraną przez Ciebie ścieżką.

    Jakie elementy powinny znaleźć się w Twoim menu? Umieść tam odnośnik do podstrony, na której opisujesz firmę. Dodaj widoczną zakładkę kontaktu i postaraj się go jak najbardziej uprościć. Dodatkowo możesz ulokować na stronie formularz callbacka albo chatbox, dzięki którym użytkownik szybko otrzyma odpowiedź na swoje pytania.

    Ponadto zadbaj o szczegółowy opis swoich usług. Jeśli Twoja strona jest jedynie ich prezentacją, postaraj się, aby była ona zachęcająca. Jeśli natomiast prowadzisz sklep internetowy, umieść łącze do niego w menu. Zadbaj także o szczegółowy regulamin zakupów i nie zapomnij o podaniu opcji dostawy.

    Zastanów się także nad innymi możliwościami, chociażby umieszczeniem wtyczek do mediów społecznościowych (jeśli je prowadzisz). Część elementów na pewno będzie zależała od tego, czym zajmuje się Twoja firma i jaką przewagę konkurencyjną chcesz podkreślić na swojej stronie internetowej.

    Dobór treści na stronie

    Strona internetowa powinna zawierać odpowiednią ilość treści. Jeżeli nie opiszesz swojej działalności, użytkownik prawdopodobnie szybko opuści witrynę, nie wiedząc nawet, co chciałeś mu zaoferować.

    Zatrudnij dobrego copywritera, który stworzy profesjonalne opisy na stronę internetową. Zleceniobiorca powinien odpowiednio zoptymalizować treść, a także zadbać, aby tekst brzmiał przekonująco. Jeśli chcesz mieć pewność, że opisy na stronie będą najwyższej jakości, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty SEO. Zadbamy między innymi o treści na Twojej witrynie.


    Poza opisami warto, aby na stronie znalazły się także wpisy blogowe. Google nagradza wyższymi pozycjami strony, które są na bieżąco aktualizowane. Witryny posiadające firmowego bloga, to właśnie takie miejsca. Poza tym strony z interesującymi postami są częściej odwiedzane, gdyż użytkownicy szukają tam pomocnych materiałów. Można wówczas osiągnąć podwójny sukces. Z jednej strony masz więcej czytelników, a z drugiej lepszą pozycję.

    Jakie jeszcze treści powinny się znaleźć w serwisie internetowym? Warto umieścić w nim Call To Action. Szerzej na ten temat pisaliśmy w tym artykule. Teraz tylko przypominamy, że Call To Action to po polsku wezwanie do działania. Dzięki umieszczeniu go w odpowiednim miejscu możesz nakłonić użytkownika do pożądanej przez Ciebie interakcji. Zadbaj o formę wezwań i nie przesadzaj z ich ilością, aby odwiedzający wiedział, które działanie ma wykonać. Pamiętaj, że Call To Action to taki drogowskaz, który ułatwi mu nawigację.

    Szablon i pozostałe grafiki na stronie

    W witrynie nie może, oczywiście, zabraknąć atrakcyjnego, przykuwającego uwagę odbiorców, szablonu. Zadbaj też o inne grafiki pojawiające się na stronie. Pamiętaj, że treści dużo lepiej będzie się czytało, jeśli oprócz nich umieścisz w serwisie dopasowane obrazy. Mogą to być chociażby autorskie zdjęcia produktów. Jeśli jednak nie dysponujesz odpowiednią ilością grafik, do wpisów blogowych możesz na przykład dodać fotografie z darmowych banków zdjęć. W internecie znajdziesz ich naprawdę sporo. Zwróć tylko uwagę na licencję, na zasadach której są udostępnione. Sprawdź, czy dane zdjęcie albo grafikę można wykorzystywać komercyjnie, i czy trzeba podawać nazwisko autora.

    Oczywiście, najlepiej jest korzystać wyłącznie z własnych obrazów, jednak nie każda firma ma taką możliwość. Warto zatrudnić profesjonalnego grafika albo zlecać projekty zewnętrznej firmie, gdyż dzięki temu oprawa Twojej strony będzie niepowtarzalna. Póki jednak nie masz możliwości korzystania z pomocy profesjonalisty, uzupełnij witrynę o zdjęcia z banków takich utworów. Te, które można wykorzystywać komercyjnie i bez podpisywania autora, to zdjęcia udostępnione na zasadach licencji Creative Commons Zero. Pozwala ona również na dowolne modyfikowanie pobranych utworów.

    Myśląc o elementach graficznych na swojej stronie internetowej, nie pomiń także kwestii dopasowania wyglądu witryny do różnych urządzeń. Funkcjonujemy w erze mobilności, więc nie zapominaj o tych użytkownikach, którzy będą odwiedzać Twój serwis na komórce czy tablecie. Zadbaj, aby również u nich strona dobrze się wyświetlała i wyglądała atrakcyjnie. Dzięki temu nie dopuścisz do utraty potencjalnych klientów, posługujących się sprzętami mobilnymi.

    Podsumowanie

    Strona internetowa powinna być głównym źródłem informacji o firmie. Nie jest to, oczywiście, jedyny element strategii e-marketingowej, ale właśnie od dopracowanej witryny powinieneś rozpocząć. Później możesz także zatroszczyć się o kanały społecznościowe i budować zaangażowanie użytkowników w innych miejscach. Staraj się jednak często kierować ich do swojej strony internetowej, bowiem to ona jest (a przynajmniej powinna być) Twoim atutem.

    Chętnie pomożemy Ci zadbać o Twoją witrynę www. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do nas.
    napisz do nas

    No tags.

    inneo

    Więcej postów inneo

    Powiązane posty

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

    Archiwa

    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023
    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj