InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Jak wybrać dobre słowo kluczowe?

    Home SEO Jak wybrać dobre słowo kluczowe?
    NastępnyPoprzedni
    search google

    Jak wybrać dobre słowo kluczowe?

    Przez Sylwia Białobłocka | SEO | 0 komentarzy | 9 maj, 2018 | 0

    searchWdrożenie strategii SEO to główny krok do poprawy widoczności serwisu w wyszukiwarce. Wiesz już, że to właśnie optymalizacja strony internetowej wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Zwiększenie liczby odwiedzających będzie możliwe tylko wtedy, gdy Twoja strona znajdzie się w TOP10. 75% użytkowników nigdy nie odwiedza kolejnych stron. Nawet popularność w serwisach społecznościowych nie jest tak ważna jak dobre miejsce w wyszukiwarce – to ona bowiem generuje główny ruch na stronie www. Ważne jest więc, by wybrać odpowiednie słowa kluczowe, które pomogą nam pojawić się na samej górze wyników wyszukiwania. O tym, jakie rodzaje słów wykorzystuje się w pozycjonowaniu, przeczytasz w naszym poprzednim artykule. Które ze słów będzie najlepsze w Twoim przypadku?

    słowa kluczoweAnaliza słów kluczowych

    Jak znaleźć tę frazę, która zapewni nam najlepsze wyniki? Które słowa kluczowe są najskuteczniejsze? Aby odpowiedzieć na te pytania, należy w pierwszym kroku określić cele SEO. O tym wspomnieliśmy już na początku – z pewnością zależy Ci na tym, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej, co przełoży się na przychody finansowe. Ale – w jakim czasie chcesz to uzyskać? Interesuje Cię krótko- czy długoterminowa strategia SEO? Mało popularne słowo kluczowe umożliwi szybsze uzyskanie wyników – to dlatego, że nie będziesz mieć dużej konkurencji. Nie zawsze jednak jest to dobre rozwiązanie. Warto rozważyć, czy zależy nam na przypadkowych odwiedzających czy na tych, których naprawdę interesuje nasza oferta. W pierwszym przypadku wprawdzie możemy zwiększyć popularność serwisu, jednak nie przełoży się to na konkretne korzyści. W drugim przypadku – możemy liczyć na zyski.
    Do precyzyjnie określanego targetu kieruje się zazwyczaj długi ogon – to frazy złożone z co najmniej kilku wyrazów, odwołujące się do konkretnych produktów. Takie hasła wpisują w wyszukiwarkę osoby poważnie zainteresowane zakupem danego produktu. Pozycjonując się na taką frazę, zaczniemy dominować nad konkurencją wykorzystującą jedynie ogólne słowa kluczowe. Jeśli więc zamierzamy realizować krótkoterminową strategię SEO – wówczas warto postawić na long tail zaraz obok głównych słów kluczowych, jedno- lub dwuwyrazowych.

    Design thinking

    Po określeniu celu SEO, możemy zacząć kompletować listę słów kluczowych. W marketingu internetowym dobrze sprawdza się design thinking – myślenie projektowe. Ten sposób pracy stawia w centrum klienta – to on jest najważniejszy – to, co odczuwa, co myśli i czego oczekuje, wpisując w wyszukiwarkę dane słowo. Wczuwając się w klienta, powinniśmy odpowiedzieć na pytania:

    • czego właściwie szukam?
    • dlaczego to robię? Tylko przeglądam czy moim celem jest zakup?
    • na czym mi zależy? Jakie są moje potrzeby?

    kartkiOkreślając możliwe oczekiwania klientów, łatwiej będzie nam zebrać naprawdę wartościowe pomysły, z których potem wybierzemy te najlepsze. Tworzymy jak najszerszą listę wszystkich możliwych słów kluczowych, nie zajmując się na razie ich oceną. Burza mózgów umożliwia zebranie kilkudziesięciu propozycji. Jak jednak z grona tak wielu kandydatów wybrać tych najlepszych? Tutaj najlepiej skorzystać z profesjonalnych narzędzi SEO. Za ich pomocą zbadamy konkurencję dla danego słowa kluczowego. Zwróćmy uwagę na to, czy wśród tej konkurencji znajdują się firmy o bardzo dobrej renomie – z pewnością ciężej będzie nam się przez nie przebić. Ale nie musimy przecież skupiać się raptem na jednym lub dwóch słowach kluczowych tylko dlatego, że mają dużą wartość? Równie dobrą strategią jest często wybór 10 czy nawet 15 słów kluczowych o niższym poziomie trudności, które łącznie będą generować lepszy ruch.

    Wykorzystaj LSI

    Poszukaj słów i wyrażeń, które są tematycznie powiązane z Twoją frazą. Nie chodzi o synonimy, a o słowa blisko spokrewnione. LSI (Latent Semantic Indexing) to semantyczne słowa kluczowe, dzięki którym algorytm wyszukiwarki wie, które znaczenie danego słowa mamy na myśli. Jeżeli prowadzimy przyrodniczy serwis internetowy, słowo kluczowe „żuk” to o wiele za mało. Algorytm na tym etapie jeszcze nie przeczuwa, czy chodzi nam o owada, samochód dostawczy, model polskiego śmigłowca czy może o polską architekt o takim nazwisku. To dlatego powinniśmy wykorzystać LSI w pozycjonowaniu strony internetowej. Jeśli nie wiemy, jakie powinny być to słowa – skorzystajmy z internetowego plannera słów kluczowych. LSI możemy wykorzystać w działaniach on-page. Wstawmy semantyczne słowa kluczowe w tytuł strony, nagłówki, meta tagi, w anchory – dzięki temu będziemy mogli lepiej się pozycjonować.

    Śledź konkurencję

    Sprawdź, jakie słowa kluczowe wykorzystują Twoi konkurenci znajdujący się w pierwszej dziesiątce. Zobacz, jakich słów kluczowych brakuje Tobie, aby przebić się do przodu. To analiza luki strategicznej – dowiesz się, czego brakuje Twojej firmie w stosunku do panujących aktualnie trendów. Słowa, na które pozycjonuje się konkurencja, można znaleźć w płatnych narzędziach takich jak Ahrefs. Dzięki nim będziesz na bieżąco z konkurencją. Posuń się o krok dalej – wyprzedzaj trendy. Przeczuwaj, co może stać się popularne, o czym będzie niedługo głośno. Już nie tylko wyprzedzasz, ale i wytyczasz trendy.

    notesDobry content

    Nie tylko zagęszczenie słów kluczowych jest ważne. Pamiętaj o budowaniu wartościowej treści wokół wybranych słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny pojawiać się w niej kilka razy, jednak w brzmieniu naturalnym, aby nie zniechęcać odwiedzających, ale też – aby algorytm wyszukiwarki nie potraktował tekstu jako keyword stuffing – nieetycznej techniki podwyższania rankingu poprzez błędne wprowadzanie słów kluczowych lub ich wielokrotne dublowanie w treści.
    Treść powinna charakteryzować się wysoką jakością i być przydatna dla osób odwiedzających. Wartościowy content to także coś, co będzie zachęcać czytelników, aby odwiedzili naszą stronę ponownie.

    Dobrze wybrane słowa kluczowe oraz wartościowy content – to podstawy Twojej strategii SEO. Dzięki temu masz szansę znaleźć się na najwyższych pozycjach listy wyszukiwania i, tym samym, zwiększyć liczbę odwiedzających Twoją stronę internetową. Wyprzedzając konkurencję, wiele zyskujesz.

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj