InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Google o słowach kluczowych dla sklepów internetowych

    Home SEO Google o słowach kluczowych dla sklepów internetowych
    NastępnyPoprzedni
    główne

    Google o słowach kluczowych dla sklepów internetowych

    Przez Sylwia Białobłocka | SEO | 0 komentarzy | 16 maj, 2018 | 0

    Zespół Badań i Analiz Reklam w Google’u opublikował wyniki nowych prac badawczych dotyczących stosowania słów kluczowych w wyszukiwarkach przez użytkowników mobilnych. Nowe trendy pokazują, że pewne frazy stosuje się obecnie 60% lub nawet 175% częściej niż jeszcze dwa lata temu. Co to oznacza dla sklepów internetowych?

    Konsumpcyjny styl życia kształtuje słowa kluczowe

    zakupySara Kleinberg, kierownik zespołu Ads Research and Insights w Google’u, zwraca uwagę na konsumpcyjny styl życia społeczeństwa. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z Internetu w celu zakupu produktu, czy po prostu przegląda strony dla zabicia czasu, bez żadnych oczekiwań, w końcu natrafia na coś, co wyzwala w nim podejście muszę to mieć. Must have może być zarówno designerski zegarek, jak i nowoczesna kanapa do salonu. Podążanie za trendami sprawia, że to właśnie konsumpcja jest wartością, która kreuje rzeczywistość – dobra materialne są wyznacznikiem jakości życia, a ogół społeczeństwa dąży po prostu do zaspokajania materialnych potrzeb. Firmy, tworząc swoje reklamy, pokazują internautom, że – aby osiągnąć szczęście, muszą wybrać właśnie określone dobra czy usługi. Ludzie pragną rzeczy materialnych, marzą o nich, polują na zdobycze – to pokazuje, że psychologia współczesnego człowieka masowego opiera się na dążeniu do swobodnego zaspokajania potrzeb materialnych, a Internet daje ku temu najlepsze możliwości.

    Badania Google’a wskazały, że – w związku z konsumpcyjnym stylem życia – pewne frazy są coraz częściej stosowane przez mobilnych użytkowników. Właściciele sklepów internetowych, poznając wyniki najświeższych badań Google’a, mogą poprawić swoją strategię SEO, PPC, jak i wdrożyć nowe działania z zakresu marketingu afiliacyjnego.

    Słowa kluczowe zyskujące popularność

    googleWśród słów kluczowych zyskujących na popularności, wymienia się:

    • frazy ze sformułowaniem „wygląda jak”. Zespół Badań i Analiz Reklam w Google’u informuje, że – w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat – takich fraz jest aż 60% więcej! Oznacza to, że coraz więcej osób, poszukując produktów, wpisuje w wyszukiwarkę hasła typu „niedrogie kafelki, które wyglądają jak drewno”, „meble, które wyglądają jak antyki”. Konsumenci mają sprecyzowane oczekiwania, szukają więc produktu lub usługi, która spełni je całkowicie – nie chcą tracić czasu na nietrafione wyszukiwania.
    • frazy ze sformułowaniem „podobne do”. Tak jak w poprzednim przypadku, i tutaj wyszukiwanie takich fraz wzrosło aż o 60% w odniesieniu do tego, co w okno wyszukiwarki wpisywali mobilni użytkownicy 2 lata temu. To na przykład „samochody podobne do Jeep Wrangler”.
    • frazy z ceną – o 175% częściej niż w roku 2015 do wyszukiwarki wpisywane są sformułowania „walizka poniżej 180 zł”, „klimatyzatory okienkowe poniżej 350 zł”. Oprócz wysokiej jakości, dla potencjalnych klientów duże znaczenie ma niska cena. Zamiast kupować drogi produkt, konsumenci wolą porównywać, szukać alternatyw, aby mieć pewność, że wybiorą jak najlepiej i nie będą żałować wydanych pieniędzy.
    • frazy wymieniające konkurencyjną markę – jest ich aż 60% więcej niż dwa lata temu. Internauci poszukują „sklepów takich jak Victoria Secret” – aby znaleźć tańszą alternatywę wobec zakupu wymarzonego produktu z firmowego sklepu po zaporowej cenie.

    Badania Google’a, przedstawiające nowe trendy w słowach kluczowych, umożliwiają sklepom internetowym szybką odpowiedź na oczekiwania internautów. Gdy nie ma jeszcze dużej konkurencji na dane słowo kluczowe, zyskujesz większe prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoja, zoptymalizowana pod względem nowych trendów, strona internetowa, znajdzie się w top10 wyników wyszukiwania.

    Wdrożenie nowych trendów do strategii SEO

    lupaZespół Badań i Analiz Reklam w Google’u przygotował dla firm kilka wskazówek, jak wdrożyć zaobserwowane trendy do strategii marketingowej. Warto przeprowadzić badania terenowe wśród potencjalnych klientów lub też stworzyć profil konsumenta. Określa się tu zarówno płeć, jak i wiek, zarobki oraz wykształcenie, status społeczny i zainteresowania, co pozwala łatwiej dotrzeć do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta. Dzięki takim działaniom możesz zaoferować internautom to, czego dokładnie potrzebują. Wczuwając się w klienta, skorzystaj z metody design thinking – o tym, co jest najważniejsze w myśleniu projektowym, przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule.

    Warto także zaktualizować strategię SEO i wykorzystać frazy kluczowe ze wspomnianymi sformułowaniami: „podobne do”, „takie jak”, „w cenie poniżej X zł”. Pod tym kątem zoptymalizuj również treści na stronie sklepu internetowego. Tworząc content pod klienta, zyskujesz większą szansę, że wytworzysz więź porozumienia między nim a Twoim sklepem.

    Pamiętaj, że potencjalnemu klientowi zależy na tym, aby oszczędzić zarówno swój czas, jak i pieniądze, dlatego czuje się lepiej i pewniej, gdy wie, z czego warto skorzystać. Stąd popularność fraz „restauracje z dobrymi deserami w Krakowie” czy „najlepsze sushi bary w Warszawie”. Coraz więcej osób kształtuje swoje doświadczenia na podstawie wyników wyszukiwania: niezależnie od tego, czy wybierają się na wakacje czy po prostu na kolację w swoim mieście, zawsze starają się uzyskać to, co najlepsze, kierując się najpopularniejszymi stronami internetowymi. Wybieraj więc te frazy kluczowe, które pozwolą ludziom dobrze zaplanować swój czas wolny i poczuć się pewniej.

    seoAnaliza słów kluczowych przeprowadzona przez zespół Badań i Analiz Reklam w Google’u wskazuje na to, że wśród mobilnych użytkowników pojawia się tendencja stosowania długich fraz kluczowych. To oznacza, że pozycjonowanie się na krótkie słowa kluczowe to może być zbyt mało dla osiągnięcia sukcesu – spróbuj dołączyć do strategii SEO także long tail. O tym, czym są frazy z długiego ogona, wspomnieliśmy wcześniej w artykule.

    Wdrażając wskazówki do działań optymalizujących stronę www oraz włączając do strategii frazy o różnym poziomie skomplikowania, możesz liczyć na to, że skutecznie trafisz do osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu

    Archiwa

    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się

      24 sierpień, 2023
    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj