Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnić płynność odwiedzin potrzeba odpowiedniego contentu. Potrzebujemy tekstów niezmiennie aktualnych, wielorazowych, takich, po które użytkownik będzie miał potrzebę sięgać regularnie. Mowa o evergreen content.
Evergreen content – co to takiego?
Evergreen content to wszelka treść, której przydatność nigdy się nie wyczerpie. Teksty poruszające praktyczne tematy, pomagające konsumentowi rozwiązać dany problem. Dobrze przemyślany i opracowany „zielony wpis” zapewni regularne odwiedziny na stronie, korzystnie wpłynie na jej popularność oraz, w efekcie, zapewni nowych klientów, a obecnych zachęci do dalszego korzystania z usług.
Teksty ponadczasowe a teksty „krótkotrwałe”
Przystępując do tworzenia strony internetowej, bloga czy fanpage’a, warto wiedzieć już na etapie planowania strategii biznesowej, na czym polega różnica między ponadczasowymi tekstami „evergreenowymi” a takimi, które mają tendencję do szybkiej dezaktualizacji. Ta druga grupa opisuje treści, na które zainteresowanie szybko się wyczerpie z powodu tematów, jakie poruszają. Mogą to być artykuły newsowe, opisujące konkretne wydarzenie, które działo się w określonej perspektywie czasowej i szybko się zakończyło. Użytkownik przeczyta taki wpis raz i więcej do niego nie wróci, ponieważ od razu przyswoi wiedzę na jego temat. Inne tego typu teksty to artykuły o aktualnych trendach, raporty oraz statystyki, informujące o obecnie zachodzących zjawiskach. Krótko mówiąc, teksty, które szybko tracą na aktualności, są ograniczone do konkretnego przedziału czasowego, w którym mogą przydać się czytelnikowi. Po tym czasie nie ma po co do nich wracać. Evergreen content zakłada artykuły, z których będzie można korzystać wielokrotnie. Mowa tu o takich treściach jak poradniki, dotyczące korzystania z urządzeń czy wykonywania konkretnych czynności, recenzje produktów, sekcje FAQ, zawczasu wychodzące naprzeciw pytaniom klientów, słowniczki pojęć, którymi posługujemy się w naszej branży i które z góry objaśniamy użytkownikowi, oraz artykuły porównujące produkty, modele czy marki.
Pisząc świadomie evergreeny, należy pamiętać, że są to teksty zobowiązujące, do których trzeba regularnie wracać i modyfikować ich treść. Również i one z czasem tracą na aktualności, lecz ich siła polega na tym, że można je poprawić i dostosować do teraźniejszości. W zależności od stopnia wprowadzanych poprawek możemy zamieścić zupełnie nową datę publikacji, jeśli większa część artykułu ulega zmianom, lub jedynie dopisać informację o dacie aktualizacji w sytuacji, gdy korekty są drobne i nie rzutują na cały tekst.
Źródła dobrych treści evergreen
Dobry research to podstawa. Bez względu na to, czy posiadamy stronę internetową, czy nie, wszyscy na co dzień jesteśmy internautami. Przyjrzyjmy się własnym potrzebom i zastanówmy, czego oczekujemy, wpisując w wyszukiwarce nowe hasło. Na czym nam zależy, jak skonstruowane treści nas przekonują, co w takich artykułach jest dla nas zbędne, a co priorytetowe. Jeśli sami będziemy wiedzieli, czego potrzebujemy jako użytkownicy sieci, wówczas odpowiemy sobie na pytanie, czego potrzebują nasi czytelnicy. Bądźmy w kontakcie z klientami. Sprawdzajmy regularnie wszelkie pytania i komentarze, jakie pozostawiają po swojej wizycie, i wyciągajmy z nich wnioski. Niech szczególnie warte uwagi będą te wątki, które klienci poruszają najczęściej. Monitoruj, jakie zapytania internauci wpisują w wyszukiwarce i jak formułowane są słowa kluczowe. Pisząc teksty, dobieraj odpowiednie frazy, które potencjalny klient prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarce. Jeśli masz taką możliwość, pytaj wśród osób najbliższych, co sądzą o Twojej działalności w sieci, co, ich zdaniem, powinieneś zmienić, a co jest na plus.
Promuj swoje evergreeny
Napisanie dobrego, ponadczasowego tekstu to sukces sam w sobie, jednak warto nie spoczywać na laurach, lecz podjąć kolejne kroki, by tekst dosłownie płynął w sieci i był zawsze obecny. Korzystaj z fanpage’a i przypominaj czytelnikom o tekście, który popełniłeś w przeszłości. Wyczuj dobry moment, w którym powinieneś o nim wspomnieć. Jeśli zrobiłeś ranking najciekawszych filmów nominowanych do Oscara niedługo przed rozdaniem nagród, być może warto byłoby przypomnieć o jego istnieniu w okresie świątecznym, gdy użytkownicy rozglądają się za prezentami. Korzystanie z newslettera umożliwi Ci z kolei wysyłanie treści zarówno do nowych, jak i stałych użytkowników, którzy nie mieli okazji wcześniej do nich zajrzeć. Warto również funkcjonować na forach tematycznych i sprawdzać posty użytkowników. Może się okazać, że Twój evergreen będzie trafną odpowiedzią na zadane przez forumowicza pytanie.
Dobry evergreen content to uniwersalna treść, do której będzie można wracać nawet po latach. Owszem, warto publikować zarówno teksty ponadczasowe, jak i krótkotrwałe newsy, jednak należy znać właściwe proporcje każdego z tych rodzai. Publikując newsa, zdajemy sobie sprawę, że za dzień lub dwa, przestanie się on liczyć. Evergreen natomiast może być naszym asem w rękawie, po który zawsze będzie można sięgnąć. Pilnujmy więc, by były to teksty rzeczowe i profesjonalne, które staną się naszą wizytówką.
Nie wiesz jak zadbać o tego typu treść na swojej stronie, nie masz czasu się tym zająć?
Zostaw komentarz