InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Efektywna reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?

    Home Social Media Efektywna reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?
    NastępnyPoprzedni
    Facebook Ads

    Efektywna reklama na Facebooku – jak ją zaprojektować?

    Przez Sylwia Białobłocka | Social Media | 0 komentarzy | 16 sierpień, 2018 | 0

    Facebook AdsCzy wiesz, że niemal 90% polskich internautów korzysta na co dzień z przynajmniej jednego serwisu social media? Jakie to ma znaczenie dla Twojego biznesu? Ogromne! Możesz wykorzystać potencjał social media, aby trafić ze swoimi usługami i produktami do naprawdę szerokiego grona osób. Największą popularnością cieszy się oczywiście Facebook (15 milionów użytkowników z Polski), dlatego, decydując się na reklamę PPC, powinieneś wziąć pod uwagę właśnie rozpoczęcie działań reklamowych na Facebooku. Jakie możliwości daje Ci Facebook Ads? Możesz zwiększyć współczynnik konwersji, poprawić świadomość marki, jak i ulepszyć relacje z potencjalnymi klientami. Aby tak jednak się stało, kampania reklamowa na Facebooku musi być odpowiednio zoptymalizowana. O czym powinieneś pamiętać?

    Wybór właściwego celu kampanii

    Obecnie Facebook daje nam aż 11 opcji wyboru celu kampanii. Zastanów się, do czego dążysz – jaką reakcję odbiorcy chcesz wywołać po ujrzeniu przez niego Twojej reklamy? Czy zależy Ci na większej ilości polubień Twojego fanpage’a, nowych wejściach na stronę www, na zwiększonej sprzedaży produktów lub usług? Wśród proponowanych celów Facebook wyróżnia przede wszystkim:

    • podniesienie świadomości marki,
    • zwiększenie ruchu na stronie www / fanpage / aplikacji,
    • zwiększenie wyświetleń wideo,
    • zwiększenie polubień postów, zdjęć,
    • zainstalowanie aplikacji,
    • polepszenie kontaktu z potencjalnymi klientami (zwiększenie ilości wiadomości na Messengerze, połączeń telefonicznych, e-mailów),
    • zwiększenie sprzedaży.

    Targetowanie reklamy

    Facebook audiencePamiętaj jednak, że nie zawsze za pierwszym razem kampania reklamowa przyniesie Ci oczekiwane efekty. Czasami może okazać się, że do spodziewanych wyników prowadzi inny cel niż wybrany… Testuj reklamy, ulepszaj, działaj. Ale przede wszystkim zadbaj o odpowiednią personalizację kampanii. Dlaczego? Obecnie reklamy są po prostu wszędzie, przez co odbiorcy przestają zwracać na nie uwagę, jeśli te nie są skierowane bezpośrednio do nich. Gdy tylko wykorzystasz design thinking do stworzenia persony, będziesz mógł skonstruować reklamę, obok której konkretna osoba nie przejdzie obojętnie!

    Facebook Ads pozwala na określenie targetu kampanii – możesz wybrać nie tylko wiek i płeć odbiorców, język, jakim się posługują; ale także konkretną lokalizację – to bardzo ważne, ponieważ według badań Google’a aż czterech na pięciu konsumentów oczekuje, że reklamy będą dostosowane do ich miasta lub najbliższej okolicy. Uwzględniając lokalizację przy określaniu targetu reklamy, masz większą szansę na to, że dotrzesz do osób, które skorzystają z Twoich usług. Jeżeli prowadzisz działalność na cały kraj, możesz oprzeć się na wynikach Google Analytics – zobacz, kto najczęściej odwiedza Twoją stronę internetową i na podstawie tych danych demograficznych stwórz kampanię reklamową na Facebook Ads. Dodatkowo określ także zainteresowania odbiorców. Dzięki temu trafisz zawsze do osób, które naprawdę interesuje to, co oferujesz, a nie do przypadkowych internautów! W ten sposób najlepiej wykorzystujesz budżet na reklamę.

    Możesz zdecydować się też na wybór odbiorców niestandardowych. Ta opcja pozwala Ci kierować reklamę jedynie do tych osób, z którymi już nawiązałeś relację – na przykład do subskrybentów Twojego newslettera na stronie www. Pamiętaj, że musisz wskazać Facebookowi, skąd pozyskałeś odbiorców – ta informacja będzie widoczna dla tych, którym wyświetli się reklama.

    Błędy popełniane przy targetowaniu

    Targetowanie na FacebookuTargetowanie kampanii reklamowej nie powinno sprawić Ci problemu, jednak może się zdarzyć, że stworzysz zbyt małą grupę odbiorców przy zbyt długim czasie wyświetlania reklamy. W efekcie Twoja reklama będzie pokazywać się jednej osobie nawet kilka razy dziennie! To mija się z celem – potencjalny klient zmęczy się widokiem ciągle tej samej treści, co zniechęci go do Twojej marki zamiast przyciągnąć. To niepotrzebna strata Twojego budżetu reklamowego.

    Drugim popełnianym błędem jest nakładanie się na siebie targetów dwóch reklam. Jeśli jedną reklamę kierujesz do swoich fanów na Facebooku, drugą do osób z listy newslettera, może się okazać, że niechcący tworzysz dwie reklamy dla wielu tych samych osób! Jeśli nie wiesz, jak skutecznie stworzyć reklamę na Facebook Ads, skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingu internetowego – Inneo z chęcią Ci pomoże.

    Skuteczność remarketingu

    Nie zapominaj o możliwościach, jakie daje Ci remarketing. Wykorzystaj fakt, że algorytmy wyszukiwarek poprzez pliki cookies wiedzą, co dany internauta ogląda – jeśli wchodził on wcześniej na Twoją stronę internetową, może stać się odbiorcą Twojej reklamy na Facebooku! W ten sposób przypomnisz mu o swojej marce, ta stanie mu się więc bliższa. Dotrzesz do osób, które były najbliższe dokonania zakupu (lub wcześniej go dokonały) – zwiększysz szanse na ponowne skorzystanie z Twoich usług! Remarketing jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, poprawę relacji z klientami – a to wszystko można uzyskać całkiem szybko i przy niewielkim koszcie.

    Projektowanie reklamy

    Treść reklamy na FacebookuGdy już wiesz, jak wskazać odpowiedni target reklamy, możesz zabrać się za projektowanie kampanii. Wbrew pozorom, nie jest to takie proste. Reklama będzie wyświetlała się użytkownikom na tablicy aktualności, zupełnie jak zwykły post znajomej osoby, tylko z adnotacją „Sponsorowane”. W natłoku prezentowanych postów, Twoja reklama może po prostu zostać pominięta – jeżeli nie będzie przyciągała oka! Zadbaj zarówno o chwytliwy tekst, jak i o ciekawą, pomysłową grafikę. To właśnie zdjęcie zwróci uwagę użytkownika. Ważne, by było dopasowane do tematu reklamy i charakteryzowało się wysoką jakością – pikselizacja odstraszy internautów. Drugim istotnym elementem kampanii będzie nagłówek.

    Dobierz odpowiedni tytuł dla swojej reklamy. Facebook Ads ogranicza Cię tutaj do 25 znaków. Mało? Nie przejmuj się – według badań, reklamy cieszące się największym zainteresowaniem to takie, które mają jedynie 3-5 słów w nagłówku. Nagłówek powinien być prosty (nie używaj skomplikowanych słów) i nawiązujący do korzyści, jakie użytkownik może uzyskać dzięki Twoim usługom. O tym, dlaczego nagłówki są takie ważne, przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule.

    Projektowanie reklamy na FacebookuMasz odpowiednią grafikę i nagłówek reklamy? Jesteś już w połowie drogi! Teraz zadbaj o dobrą treść. Dobra – to nie znaczy wcale długa! Skuteczna reklama to taka, która posiada od 5 do około 20 słów. Dlaczego? Z mediów społecznościowych użytkownicy korzystają zazwyczaj jedynie dla rozrywki. Wcale nie chcą wiele czytać, chcą jak najszybciej dowiedzieć się tego, co najważniejsze. Chcą zostać zaciekawieni. Krótka, chwytliwa treść, zakończona call to action, zwróci uwagę odbiorców. Nie obawiaj się kierowania reklamy prosto do użytkownika, stosując słowa „Ty”, „Twoja”, „Ciebie” – to także ma pozytywny wpływ na klikalność reklam! O poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej chyba nie trzeba nikomu przypominać.

    Pamiętaj, że reklamę tworzysz nie dla siebie, a dla innych. Powinna ona mówić językiem korzyści, być przejrzysta i czytelna. Po stworzeniu kampanii reklamowej, musisz poczekać do 24h, aż zostanie ona zatwierdzona przez zespół Facebooka. Dlaczego? Regulamin Facebook Ads zabrania bowiem promowania niektórych treści. Nie możesz reklamować: wyrobów tytoniowych, leków, narkotyków, produktów i usług dla dorosłych, ośrodków leczenia uzależnień, pożyczek gotówkowych, aukcji i licytacji, obligacji kaucyjnych, fałszywych dokumentów, kamer szpiegowskich i innego sprzętu do nadzoru.

    Możliwości reklamowe Facebooka

    Reklama Twojego fanpage nie jest jedyną możliwością, jaką daje Ci Facebook Ads. Możesz promować także konkretnego posta lub… wideo. Zanim uznasz, że to nie dla Ciebie – powinieneś wiedzieć, że każdego dnia na Facebooku odtwarzane jest około 100 milionów godzin wideo! Ruchomy obraz stanowi największy trend reklamy w mediach społecznościowych w 2018 roku. To właśnie takie treści promuje algorytm Facebooka, dlatego, decydując się na wideo reklamowe, możesz liczyć nawet o 200-300% większą klikalność! Kreatywne, ciekawe wideo będzie też chętnie udostępniane przez innych użytkowników, dzięki czemu zwiększysz zasięg swojej reklamy.

    Messenger Ads

    Oprócz wideo warto postawić także na reklamę w Messengerze. To podstawowa aplikacja do komunikacji z innymi użytkownikami Facebooka. W ten sposób błyskawicznie dotrzesz do osób, które będą potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami lub produktami. Z tego rozwiązania korzysta jeszcze niewiele marek, dlatego również ze względu na małą konkurencję, taka reklama może Ci przynieść wiele korzyści! Reklama na Messengerze skonstruowana jest w taki sposób, aby użytkownik mógł szybko rozpocząć rozmowę z firmą lub przenieść się na stronę www firmy.
    Messenger adsMessenger daje Ci możliwość stworzenia:

    • reklamy sponsorowanej – zostaje ona umieszczona na głównym pulpicie aplikacji, między poszczególnymi konwersacjami z innymi użytkownikami. Taka reklama widoczna jest jedynie w aplikacji mobilnej;
    • reklamy przekierowującej – jest ona widoczna na Facebooku, ale po kliknięciu w nią użytkownik zostaje przeniesiony do okna konwersacji z firmą w Messengerze. Dzięki temu może szybko zadać pytania i dowiedzieć się więcej o usługach czy produktach;
    • wiadomości sponsorowanych – jeżeli już nawiązałeś kontakt z jakimiś użytkownikami Facebooka, możesz wysyłać do nich spersonalizowane wiadomości sponsorowane.

    Marketplace

    Facebook to także platforma Marketplace – miejsce, gdzie możesz sprzedawać swoje produkty. W sklepie wyświetlane są listy przedmiotów wystawiane przez osoby znajdujące się w okolicy. Reklama w tym miejscu to także dobry sposób na zwiększenie sprzedaży.

    Dopracowane do perfekcji

    Swoją obecność w social media dopracuj do perfekcji. Zaprojektuj reklamę, ustal odpowiedni budżet oraz czas trwania kampanii. Zwróć uwagę na to, kiedy wyświetlasz reklamę – najlepiej, aby pojawiała się ona użytkownikom w godzinach pracy Twojej firmy. Dzięki temu od razu będziesz mógł odpowiedzieć potencjalnym klientom, którzy mogą dzwonić lub pisać do Ciebie z pytaniami. Po uruchomieniu kampanii reklamowej, możesz spokojnie czekać na efekty.

    Wyniki kampanii warto przeanalizować, aby jeszcze lepiej ją zoptymalizować. Pamiętaj, że nieobecność firmy w social media jest źle odbierana aż przez 45% użytkowników. Nie bagatelizuj tego kanału budowania relacji z klientami.

    Chcesz dowiedzieć się więcej?
    napisz do nas

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj