Czy wiesz, że niemal 90% polskich internautów korzysta na co dzień z przynajmniej jednego serwisu social media? Jakie to ma znaczenie dla Twojego biznesu? Ogromne! Możesz wykorzystać potencjał social media, aby trafić ze swoimi usługami i produktami do naprawdę szerokiego grona osób. Największą popularnością cieszy się oczywiście Facebook (15 milionów użytkowników z Polski), dlatego, decydując się na reklamę PPC, powinieneś wziąć pod uwagę właśnie rozpoczęcie działań reklamowych na Facebooku. Jakie możliwości daje Ci Facebook Ads? Możesz zwiększyć współczynnik konwersji, poprawić świadomość marki, jak i ulepszyć relacje z potencjalnymi klientami. Aby tak jednak się stało, kampania reklamowa na Facebooku musi być odpowiednio zoptymalizowana. O czym powinieneś pamiętać?
Wybór właściwego celu kampanii
Obecnie Facebook daje nam aż 11 opcji wyboru celu kampanii. Zastanów się, do czego dążysz – jaką reakcję odbiorcy chcesz wywołać po ujrzeniu przez niego Twojej reklamy? Czy zależy Ci na większej ilości polubień Twojego fanpage’a, nowych wejściach na stronę www, na zwiększonej sprzedaży produktów lub usług? Wśród proponowanych celów Facebook wyróżnia przede wszystkim:
- podniesienie świadomości marki,
- zwiększenie ruchu na stronie www / fanpage / aplikacji,
- zwiększenie wyświetleń wideo,
- zwiększenie polubień postów, zdjęć,
- zainstalowanie aplikacji,
- polepszenie kontaktu z potencjalnymi klientami (zwiększenie ilości wiadomości na Messengerze, połączeń telefonicznych, e-mailów),
- zwiększenie sprzedaży.
Targetowanie reklamy
Pamiętaj jednak, że nie zawsze za pierwszym razem kampania reklamowa przyniesie Ci oczekiwane efekty. Czasami może okazać się, że do spodziewanych wyników prowadzi inny cel niż wybrany… Testuj reklamy, ulepszaj, działaj. Ale przede wszystkim zadbaj o odpowiednią personalizację kampanii. Dlaczego? Obecnie reklamy są po prostu wszędzie, przez co odbiorcy przestają zwracać na nie uwagę, jeśli te nie są skierowane bezpośrednio do nich. Gdy tylko wykorzystasz design thinking do stworzenia persony, będziesz mógł skonstruować reklamę, obok której konkretna osoba nie przejdzie obojętnie!
Facebook Ads pozwala na określenie targetu kampanii – możesz wybrać nie tylko wiek i płeć odbiorców, język, jakim się posługują; ale także konkretną lokalizację – to bardzo ważne, ponieważ według badań Google’a aż czterech na pięciu konsumentów oczekuje, że reklamy będą dostosowane do ich miasta lub najbliższej okolicy. Uwzględniając lokalizację przy określaniu targetu reklamy, masz większą szansę na to, że dotrzesz do osób, które skorzystają z Twoich usług. Jeżeli prowadzisz działalność na cały kraj, możesz oprzeć się na wynikach Google Analytics – zobacz, kto najczęściej odwiedza Twoją stronę internetową i na podstawie tych danych demograficznych stwórz kampanię reklamową na Facebook Ads. Dodatkowo określ także zainteresowania odbiorców. Dzięki temu trafisz zawsze do osób, które naprawdę interesuje to, co oferujesz, a nie do przypadkowych internautów! W ten sposób najlepiej wykorzystujesz budżet na reklamę.
Możesz zdecydować się też na wybór odbiorców niestandardowych. Ta opcja pozwala Ci kierować reklamę jedynie do tych osób, z którymi już nawiązałeś relację – na przykład do subskrybentów Twojego newslettera na stronie www. Pamiętaj, że musisz wskazać Facebookowi, skąd pozyskałeś odbiorców – ta informacja będzie widoczna dla tych, którym wyświetli się reklama.
Błędy popełniane przy targetowaniu
Targetowanie kampanii reklamowej nie powinno sprawić Ci problemu, jednak może się zdarzyć, że stworzysz zbyt małą grupę odbiorców przy zbyt długim czasie wyświetlania reklamy. W efekcie Twoja reklama będzie pokazywać się jednej osobie nawet kilka razy dziennie! To mija się z celem – potencjalny klient zmęczy się widokiem ciągle tej samej treści, co zniechęci go do Twojej marki zamiast przyciągnąć. To niepotrzebna strata Twojego budżetu reklamowego.
Drugim popełnianym błędem jest nakładanie się na siebie targetów dwóch reklam. Jeśli jedną reklamę kierujesz do swoich fanów na Facebooku, drugą do osób z listy newslettera, może się okazać, że niechcący tworzysz dwie reklamy dla wielu tych samych osób! Jeśli nie wiesz, jak skutecznie stworzyć reklamę na Facebook Ads, skontaktuj się z doświadczoną agencją marketingu internetowego – Inneo z chęcią Ci pomoże.
Skuteczność remarketingu
Nie zapominaj o możliwościach, jakie daje Ci remarketing. Wykorzystaj fakt, że algorytmy wyszukiwarek poprzez pliki cookies wiedzą, co dany internauta ogląda – jeśli wchodził on wcześniej na Twoją stronę internetową, może stać się odbiorcą Twojej reklamy na Facebooku! W ten sposób przypomnisz mu o swojej marce, ta stanie mu się więc bliższa. Dotrzesz do osób, które były najbliższe dokonania zakupu (lub wcześniej go dokonały) – zwiększysz szanse na ponowne skorzystanie z Twoich usług! Remarketing jest skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży, zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy, poprawę relacji z klientami – a to wszystko można uzyskać całkiem szybko i przy niewielkim koszcie.
Projektowanie reklamy
Gdy już wiesz, jak wskazać odpowiedni target reklamy, możesz zabrać się za projektowanie kampanii. Wbrew pozorom, nie jest to takie proste. Reklama będzie wyświetlała się użytkownikom na tablicy aktualności, zupełnie jak zwykły post znajomej osoby, tylko z adnotacją „Sponsorowane”. W natłoku prezentowanych postów, Twoja reklama może po prostu zostać pominięta – jeżeli nie będzie przyciągała oka! Zadbaj zarówno o chwytliwy tekst, jak i o ciekawą, pomysłową grafikę. To właśnie zdjęcie zwróci uwagę użytkownika. Ważne, by było dopasowane do tematu reklamy i charakteryzowało się wysoką jakością – pikselizacja odstraszy internautów. Drugim istotnym elementem kampanii będzie nagłówek.
Dobierz odpowiedni tytuł dla swojej reklamy. Facebook Ads ogranicza Cię tutaj do 25 znaków. Mało? Nie przejmuj się – według badań, reklamy cieszące się największym zainteresowaniem to takie, które mają jedynie 3-5 słów w nagłówku. Nagłówek powinien być prosty (nie używaj skomplikowanych słów) i nawiązujący do korzyści, jakie użytkownik może uzyskać dzięki Twoim usługom. O tym, dlaczego nagłówki są takie ważne, przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule.
Masz odpowiednią grafikę i nagłówek reklamy? Jesteś już w połowie drogi! Teraz zadbaj o dobrą treść. Dobra – to nie znaczy wcale długa! Skuteczna reklama to taka, która posiada od 5 do około 20 słów. Dlaczego? Z mediów społecznościowych użytkownicy korzystają zazwyczaj jedynie dla rozrywki. Wcale nie chcą wiele czytać, chcą jak najszybciej dowiedzieć się tego, co najważniejsze. Chcą zostać zaciekawieni. Krótka, chwytliwa treść, zakończona call to action, zwróci uwagę odbiorców. Nie obawiaj się kierowania reklamy prosto do użytkownika, stosując słowa „Ty”, „Twoja”, „Ciebie” – to także ma pozytywny wpływ na klikalność reklam! O poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej chyba nie trzeba nikomu przypominać.
Pamiętaj, że reklamę tworzysz nie dla siebie, a dla innych. Powinna ona mówić językiem korzyści, być przejrzysta i czytelna. Po stworzeniu kampanii reklamowej, musisz poczekać do 24h, aż zostanie ona zatwierdzona przez zespół Facebooka. Dlaczego? Regulamin Facebook Ads zabrania bowiem promowania niektórych treści. Nie możesz reklamować: wyrobów tytoniowych, leków, narkotyków, produktów i usług dla dorosłych, ośrodków leczenia uzależnień, pożyczek gotówkowych, aukcji i licytacji, obligacji kaucyjnych, fałszywych dokumentów, kamer szpiegowskich i innego sprzętu do nadzoru.
Możliwości reklamowe Facebooka
Reklama Twojego fanpage nie jest jedyną możliwością, jaką daje Ci Facebook Ads. Możesz promować także konkretnego posta lub… wideo. Zanim uznasz, że to nie dla Ciebie – powinieneś wiedzieć, że każdego dnia na Facebooku odtwarzane jest około 100 milionów godzin wideo! Ruchomy obraz stanowi największy trend reklamy w mediach społecznościowych w 2018 roku. To właśnie takie treści promuje algorytm Facebooka, dlatego, decydując się na wideo reklamowe, możesz liczyć nawet o 200-300% większą klikalność! Kreatywne, ciekawe wideo będzie też chętnie udostępniane przez innych użytkowników, dzięki czemu zwiększysz zasięg swojej reklamy.
Messenger Ads
Oprócz wideo warto postawić także na reklamę w Messengerze. To podstawowa aplikacja do komunikacji z innymi użytkownikami Facebooka. W ten sposób błyskawicznie dotrzesz do osób, które będą potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami lub produktami. Z tego rozwiązania korzysta jeszcze niewiele marek, dlatego również ze względu na małą konkurencję, taka reklama może Ci przynieść wiele korzyści! Reklama na Messengerze skonstruowana jest w taki sposób, aby użytkownik mógł szybko rozpocząć rozmowę z firmą lub przenieść się na stronę www firmy.
Messenger daje Ci możliwość stworzenia:
- reklamy sponsorowanej – zostaje ona umieszczona na głównym pulpicie aplikacji, między poszczególnymi konwersacjami z innymi użytkownikami. Taka reklama widoczna jest jedynie w aplikacji mobilnej;
- reklamy przekierowującej – jest ona widoczna na Facebooku, ale po kliknięciu w nią użytkownik zostaje przeniesiony do okna konwersacji z firmą w Messengerze. Dzięki temu może szybko zadać pytania i dowiedzieć się więcej o usługach czy produktach;
- wiadomości sponsorowanych – jeżeli już nawiązałeś kontakt z jakimiś użytkownikami Facebooka, możesz wysyłać do nich spersonalizowane wiadomości sponsorowane.
Marketplace
Facebook to także platforma Marketplace – miejsce, gdzie możesz sprzedawać swoje produkty. W sklepie wyświetlane są listy przedmiotów wystawiane przez osoby znajdujące się w okolicy. Reklama w tym miejscu to także dobry sposób na zwiększenie sprzedaży.
Dopracowane do perfekcji
Swoją obecność w social media dopracuj do perfekcji. Zaprojektuj reklamę, ustal odpowiedni budżet oraz czas trwania kampanii. Zwróć uwagę na to, kiedy wyświetlasz reklamę – najlepiej, aby pojawiała się ona użytkownikom w godzinach pracy Twojej firmy. Dzięki temu od razu będziesz mógł odpowiedzieć potencjalnym klientom, którzy mogą dzwonić lub pisać do Ciebie z pytaniami. Po uruchomieniu kampanii reklamowej, możesz spokojnie czekać na efekty.
Wyniki kampanii warto przeanalizować, aby jeszcze lepiej ją zoptymalizować. Pamiętaj, że nieobecność firmy w social media jest źle odbierana aż przez 45% użytkowników. Nie bagatelizuj tego kanału budowania relacji z klientami.
Zostaw komentarz