InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Dobry content – klucz do skuteczności marketingu automatycznego

    Home Marketing Dobry content – klucz do skuteczności marketingu automatycznego
    NastępnyPoprzedni
    porzucanie koszyka

    Dobry content – klucz do skuteczności marketingu automatycznego

    Przez Sylwia Białobłocka | Marketing | 0 komentarzy | 4 wrzesień, 2018 | 0

    W czasach, gdy oferty atakują z każdej strony, internauci stają się nieczuli – przestają zwracać uwagę na reklamy, które nie są kierowane bezpośrednio do nich. Jedynym sposobem na to, aby wzbudzić ich zainteresowanie, jest personalizowanie treści reklamowych. Aby było to efektywne, warto zdecydować się na automatyzację biznesu. Automatyczne przetwarzanie danych zgromadzonych w bazach sklepu internetowego przełoży się na zwiększenie efektywności sprzedaży. Jak to działa?

    Oprogramowanie do automatyzacji biznesu

    baza danychPołączenie systemów komunikacji z klientami (np. CRM) z zaawansowanym oprogramowaniem marketingu automatycznego opartym na chmurze obliczeniowej, sprawia, że możesz monitorować i analizować zachowania potencjalnych klientów, którzy nawiązali wcześniej kontakt z twoją firmą (np. należą do newslettera). Sama baza danych to jeszcze nie wszystko – trzeba ją odpowiednio wykorzystać. To właśnie marketing automation umożliwia docieranie do użytkowników z właściwą treścią i we właściwym czasie. Możliwość dynamicznego dostosowywania treści marketingowej do konkretnych osób sprawia, że użytkownicy chętniej wykonują te czynności, na których ci najbardziej zależy. W sposób automatyczny, do każdej osoby, która zapisała się do newslettera, możesz wysłać wiadomość powitalną czy katalog produktów. Możesz też wysyłać newslettery informujące o nowych produktach czy też wiadomości przypominające, gdy system wykryje, że dany klient porzucił koszyk z zakupami w twoim sklepie.

    Funkcje narzędzi do marketing automation

    Narzędzie do marketing automation opiera się na tworzeniu reguł opartych na zdarzeniach, warunkach i akcjach:

    • Zdarzenie: klient dodał do koszyka produkt, ale na etapie wypełniania formularza z danymi do wysyłki, zrezygnował z transakcji.
    • Warunek: od momentu zdarzenia minęło 5 dni.
    • Akcja: wysłanie e-maila przypominającego o porzuconym koszyku lub e-maila z ofertą produktów podobnych do wybranego wcześniej czy też z kodem rabatowym właśnie na ten produkt.

    porzucanie koszykaWedług badań, tylko 31 klientów spośród 100 składa zamówienie po dodaniu produktów do koszyka w sklepie internetowym. Większość rezygnuje, widząc zbyt wysokie koszty dostawy lub też nie chcąc zakładać konta na stronie. Ale nie oznacza to, że tych osób nie możesz już przekonać do siebie – przypomnij im o porzuconym koszyku poprzez spersonalizowany e-mail! Takie wiadomości są otwierane o wiele częściej niż zwykłe oferty reklamowe. Ważne, aby e-mail był intuicyjnie skonstruowany – linki do sklepu powinny znajdować się w widocznych miejscach.

    Targetowanie klientów i planowanie komunikacji

    mikrosegmentyMożesz też dzielić klientów na mikrosegmenty, tworząc np. grupę osób, które kupują książki popularnonaukowe; osoby, które korzystają z przysyłanych przez ciebie rabatów; osoby, które chętnie przeglądają książki psychologiczne i poradniki. Możliwości jest naprawdę wiele – sam wybierasz, do kogo chcesz dotrzeć poprzez spersonalizowany pod jego zainteresowania komunikat. Badania wykazały, że wskazywanie klientom produktów rekomendowanych dla nich sprawia, iż pojawia się 73% więcej kliknięć niż w przypadku losowych produktów.

    Nie zapominaj o planowaniu komunikacji – nie tylko ważne jest, co komunikujesz, ale także KIEDY to robisz. Nowoczesne systemy pozwalają na śledzenie, czy dana wiadomość e-mail została otwarta (i o której godzinie). Dzięki temu wiesz, kiedy warto wysyłać treści marketingowe, aby nie zostały one zignorowane. Podobna sytuacja dotyczy treści przeznaczonych do social mediów – dzięki narzędziu marketing automation możesz zautomatyzować publikację postów. Tworząc cykle automatyzacji, zdecydowanie ułatwisz sobie pracę!

    Marketing automation to nie tylko usprawniona komunikacja z klientami za pośrednictwem e-maili, ale także platform social media oraz wiadomości sms. System daje możliwość monitorowania efektów działań. Dzięki temu możesz je optymalizować, aby przynosiły najwięcej korzyści. Nawet niewielkie zmiany, na przykład w postaci umieszczenia linka do sklepu w innym miejscu maila, mogą wpłynąć na zwiększenie konwersji, dlatego śledzenie efektów zmian jest naprawdę przydatne.

    Tworzenie spersonalizowanego contentu

    Wiadomość powitalna, artykuły tematyczne i eksperckie – to treść, która musi być przygotowana profesjonalnie, aby wzbudziła zainteresowanie klientów. W tym system marketingu automatycznego już nam nie pomoże. To zadanie nie dla maszyn, a dla ludzi. Dlatego warto pamiętać o tym, że marketing automation to połowa sukcesu, a korzyści przyniesie dopiero połączenie go z content marketingiem. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć wartościowy content do komunikacji z klientem, skontaktuj się z nami – chętnie ci pomożemy. Spora część osób korzystających z marketing automation ma problemy nie z działaniem narzędzia, a z tworzeniem angażujących treści. To pokazuje, że content marketing jest naprawdę ważny dla skuteczności systemu marketingu automatycznego.

    Stworzenie angażujących treści nie jest takie proste – materiał musi przyciągać uwagę, ale nie może być banalny. Z oryginalnością powinna iść w parze jednak naturalność, zrozumiałość, rzetelność przekazu i jego wiarygodność. Trzeba zachęcić klienta do zakupu danego towaru, ale w sposób, który nie jest nachalny. Tworząc maile do klientów, pamiętaj, aby odnosić się nie tylko do oferty sklepu, ale także do innych treści. Oczywiście tych przygotowanych pod dany segment odbiorców, w końcu taki mail ma być spersonalizowany!

    Istotne jest, że klienci oczekują nie tylko contentu w postaci artykułów, ale też infografik, zdjęć, a nawet wideo – o zaletach wideo marketingu wspomnieliśmy we wcześniejszym artykule. Zadbaj o dostarczanie klientom wartościowych materiałów różnego rodzaju – za pomocą narzędzi marketing automation będzie to o wiele prostsze. Niezależnie od formy – treść musi być przydatna. Nawet wiadomość powitalna jest ważna – w końcu pierwsze wrażenie robisz tylko raz!

    Nowoczesne platformy marketing automation wyposażone są w rozbudowane rozwiązania, które pozwalają ocenić, czy tekst jest wartościowy pod względem SEO, dlatego korzystając z systemu marketingu automatycznego równocześnie wpływasz pozytywnie na pozycjonowanie witryny.

    Przy planowaniu działań za pomocą marketing automation oraz przy tworzeniu contentu, należy uwzględniać lejek sprzedażowy. Najpierw musimy wzbudzić zainteresowanie klienta, „zaprzyjaźnić się” z nim. W ten sposób zachęcimy go do podjęcia decyzji o zakupie. Najlepszym sposobem na zyskanie sympatii i zaufania klienta, jest właśnie kierowanie do niego spersonalizowanych treści zamiast atakowania nachalną reklamą.

    content marketingSpersonalizowane reklamy wykorzystywane są od dawna. Znanym przykładem jest praca Andrewa Pola, który został zapytany przez pewną sieć marketów o to, czy na podstawie zebranych danych o zakupach klientów (którzy posiadali kartę lojalnościową) można stwierdzić, kto… spodziewa się dziecka. Andrew Pole podjął się tego zadania – dzięki badaniom i ankietom odkrył, że kobieta w ciąży chętniej kupuje balsamy i mydła bezzapachowe, jak i suplementy. Wyselekcjonował tak kilkanaście produktów. Informacje gromadzone w bazie danych, pozwoliły wywnioskować, która kobieta będzie miała dziecko – i wysyłać jej personalizowany katalog produktów. Reklama personalizowana może sprawić, że odbiorcy chętniej dokonają zakupów właśnie w twoim sklepie.

    Marketing automation i… Google Analytics

    google analyticsSystem marketing automation można połączyć z… Google Analytics. Dzięki temu możesz personalizować treści nie tylko pod klientów z listy e-mailingowej, ale także pod odwiedzających twoją stronę internetową. Za pomocą Google Analytics sprawdzisz, ile osób odwiedziło daną podstronę, ile czasu tam spędziło i czy dokonało jakichś czynności (pobranie materiału, zakup). Dowiesz się, co wzbudza największe zainteresowanie – i w tym kierunku możesz prowadzić content marketing, tworząc artykuły blogowe i eksperckie, które zainteresują najwięcej osób. Jeżeli odpowiednio skonfigurujesz Google Analytics z narzędziem marketing automation, wówczas wcześniej anonimowe dane ze statystyk zostaną powiązane z konkretnym e-mailem klienta. Jeśli nie wiesz, jak połączyć konto Google Analytics z twoją witryną – skontaktuj się z nami.

    Korzyści wynikające z systemu marketing automation

    sprzedażKorzystając z marketing automation, nie tylko możesz zwiększyć sprzedaż, ale przede wszystkim chronisz wizerunek swojego sklepu internetowego. Klienci nie uznają twojej reklamy za spam, ponieważ przedstawisz im jedynie wartościowe dla nich treści. Marketing automation umożliwia nam obranie dwóch strategii remarketingowych (o tym, dlaczego warto prowadzić działania remarketingowe, pisaliśmy we wcześniejszym artykule) – cross-selling oraz up-selling. Cross-selling to działanie mające zachęcić klienta do kupna produktów komplementarnych z wcześniej wybranym, z kolei up-selling ma wpłynąć na decyzję zakupu rozszerzonego pakietu produktów.

    Wykorzystanie wszystkich funkcjonalności marketing automation będzie skuteczne jedynie wtedy, gdy zadbasz o dobry content. Treści przygotowane zgodnie z zainteresowaniami klienta sprawią, że ten chętniej przyjrzy się ofercie twojego sklepu internetowego. Masowy przekaz jest często ignorowany, ponieważ konsumenci oczekują spersonalizowanych komunikatów. W przygotowaniu profesjonalnego contentu pomoże ci nasza agencja interaktywna.

    Chcesz dowiedzieć się więcej?
    napisz do nas

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      By Agnieszka | 0 comment

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało stronom wysokie pozycje w wyszukiwarce, dzisiaj może nie wpływać wystarczająco na widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby skutecznie konkurować w sieci, warto znać wszelkieWięcej

    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim próba dopasowania najlepszych rozwiązań reklamowych dla firm i klientów, powiązanych szczególnie z branżą e-commerce, by na podstawie takich przewidywań móc konstruować dla nichWięcej

    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      By Agnieszka | 0 comment

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej się z tym mgły informacyjnej należy stale mieć pod kontrolą zamieszczane treści. Chodzi tu przede wszystkim o aktualność, ale także autentyczność. Mówiąc zWięcej

    • marketing 360

      Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni

      By Agnieszka | 0 comment

      Gdyby nie działania marketingowe podejmowane przez firmy, z pewnością nie udałoby się dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wysoki stopień konkurencyjności na rynku sprawia, że wiele branż musi się prześcigać w poszukiwaniu sposobów, na przyciągniecie uwagiWięcej

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok
    • Prognozowanie zmian w Google Ads
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych
    • Nowoczesne podejście do promocji firmy – marketing 360 stopni
    • Wesołych Świąt

    Archiwa

    • kwiecień 2024
    • luty 2024
    • październik 2023
    • sierpień 2023
    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Nowinki w świecie SEO – przewidywania trendów na 2024 rok

      SEO to nieustanne zmiany, aktualizacje i dynamiczny rozwój. To, co niegdyś zapewniało

      3 kwiecień, 2024
    • Prognozowanie zmian w Google Ads

      Jaki sens ma obserwowanie ogólnoświatowych trendów dotyczących marketingu internetowego? To przede wszystkim

      9 luty, 2024
    • Jak skutecznie dbać o treść? – znaczenie recyklingu zasobów internetowych

      XXI wiek niezmiennie zaskakuje. W dobie stale rosnącego poziomu cyfryzacji i wiążącej

      6 październik, 2023

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj