InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?

    Home Content marketing Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?
    NastępnyPoprzedni

    Czy wiesz, jak ważna jest jakość treści na stronie?

    Przez Agnieszka | Content marketing | 0 komentarzy | 27 wrzesień, 2021 | 0

    Jednym z głównych czynników wpływających na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki Google jest jakość oraz długość treści, które są na niej zamieszczane. Pomimo tego, na wielu witrynach zaobserwować można teksty niezgodne z wymaganiami algorytmu. Wynika to w głównej mierze z niewiedzy, jednak w tym wypadku brak informacji i niedostosowanie serwisu do przyjętych norm może doprowadzić do obniżenia jego wartości oraz spadku pozycji. Postaramy się więc wyjaśnić, dlaczego zamieszczany na stronie content ma tak duże znaczenie i jakich błędów unikać podczas jego tworzenia.

    Znaczenie treści na stronie

    Pozycjonowanie strony jest zależne od wielu czynników rankingowych, z których część dotyczy elementów spoza witryny, a pozostałe obejmują źródła w jej obrębie. Co jakiś czas algorytmy są usprawniane tak, aby jeszcze lepiej radzić sobie między innymi z treściami zamieszczanymi w serwisie. Poważne zmiany w tym zakresie przyniósł w 2011 roku Google Panda. Algorytm ten miał na celu analizowanie treści pod kątem wartości dla czytelników oraz sprawdzanie, czy słowa kluczowe zamieszczane są w nich w sposób nieinwazyjny dla jakości oraz odbioru całości. Wielokrotne aktualizacje sprawiły, że obecnie teksty o wysokiej wartości stały się jednym z głównych czynników wpływających na pozycje rankingowe w wyszukiwarce Google.

    Brak unikalnych tekstów odpowiedniej długości

    Wszelkie treści znajdujące się na stronie internetowej powinny być oryginalne. Oznacza to, że kopiowanie ich z innych witryn jest niedopuszczalne i wpłynie na problemy z pozycjonowaniem konkretnego serwisu. Podobnie jest w przypadku duplikatów wewnętrznych, czyli pojawiających się w obrębie np. kilku kategorii. W takiej sytuacji Google napotka problem dotyczący tego, którą ze stron wyświetlić na wyższej pozycji, więc istnieje większe prawdopodobieństwo, że znajdzie się ona poza pierwszymi – najważniejszymi – dziesięcioma wynikami w wyszukiwarce.

    Kolejnym czynnikiem, o którym właściciele stron często zapominają, jest też długość wrzucanych na nie treści. Zbyt krótkie nie mają szansy korzystnie wpłynąć na indeksację. Im dłuższy tekst, tym więcej możliwości na zamieszczenie w nim fraz, a także potencjalnie interesujących dla użytkowników informacji. Ponadto czytelnicy dzięki rozbudowanym treściom spędzają na stronie więcej czasu – łatwiej więc zbudować zaangażowanie właśnie za ich pomocą.

    Przesycenie słowami kluczowymi i ich nienaturalne użycie

    Odpowiednio dobrane frazy są jednymi z podstawowych elementów wykorzystywanych do poprawy pozycji strony w sieci. Jednak ich nieprawidłowe użycie może prowadzić do odwrotnego od zamierzonego efektu. Przede wszystkim zbyt duża liczba słów kluczowych w tekście szybko zostanie wychwycona przez roboty indeksujące, co automatycznie obniży ocenę witryny. O ile taktyka nasycania treści do granic możliwości mogła sprawdzać się wiele lat temu, tak obecnie stała się wręcz szkodliwa dla serwisu.

    Ważną kwestią jest też wkomponowanie słów kluczowych w treść strony. Warto przy tym pamiętać, że teksty nie powinny powstawać wyłącznie dla robotów indeksujących. Ich głównym celem jest dotarcie do użytkowników. Ci natomiast z pewnością zauważą nienaturalną konstrukcję zdania ze sztucznie wplecioną w nie frazą. Ponadto same algorytmy także są coraz lepiej przygotowywane pod kątem mierzenia się z niuansami językowymi. Dlatego o wiele lepszym rozwiązaniem w przypadku problematycznych słów kluczowych jest ich odmiana tak, aby wypowiedź była spójna.

    Wątpliwa wartość treści

    Pisząc treści na stronę, każdorazowo należy mieć też na uwadze, aby spełniały funkcję rzetelnego źródła informacji. Wartość merytoryczna jest przy tym kluczowa – teksty powinny dotyczyć tematyki witryny lub oferowanych produktów i usług. Najlepiej, aby zawierały dane weryfikowalne i interesujące dla odwiedzających, którzy dzięki temu spędzą na stronie więcej czasu, a w przyszłości do niej wrócą.

    Eksperckie podejście nie jest jednak wystarczające – bardzo ważne jest również to, w jaki sposób tekst został skonstruowany. Przystępna dla użytkowników budowa składająca się z krótszych akapitów czytelnie rozdzielonych nagłówkami nie tylko ułatwia przyswojenie treści, ale także jest lepiej oceniana przez algorytmy. Sam styl, w jakim wszystko zostało napisane, wpływa natomiast na przyjemność czytania i wrażenia odwiedzających.

    Zabiegi próbujące oszukać algorytmy

    Do coraz rzadszych, ale nadal wykorzystywanych strategii należą też nieetyczne sztuczki mające za zadanie oszukać algorytm. W tym celu stosuje się między innymi ukrywanie treści w obrębie strony tak, aby nie była ona widoczna dla użytkowników, np. poprzez zastosowanie fontów w barwach tła. Innym zabiegiem jest przygotowywanie różnych treści dla odwiedzających i algorytmu. Jednak z każdą kolejną aktualizacją roboty Google coraz lepiej rozpoznają wszelkie próby ich oszukania i wyłapują tego rodzaju zabiegi, a podejrzane przypadki zostają zaraportowane i sprawdzone przez pracowników Google.

    Nie sposób nie wspomnieć przy tym o praktyce, jaką jest wrzucanie na stronę automatycznie generowanych treści. Ze względu na ich konstrukcję często nie wykazują się akceptowalną jakością, by publikować je w witrynie. Jednak przez niską wartość oraz częste przesycenie frazami, nawet na stronach zapleczowych stanowią zagrożenie dla pozycji serwisu, który wykorzystuje je do link buildingu.

    Rezygnacja z thin contentu to lepsze pozycje

    Słabej jakości zawartość popularnie nazywana thin contentem przekłada się na gorsze wyniki witryny, obniżając jej jakość. Dlatego w ramach pozycjonowania jednymi z najważniejszych elementów, o jakie należy zadbać, są rozbudowane treści wyróżniające się wysoką wartością merytoryczną i przyjazną dla użytkowników formą. W ten sposób łatwiej osiągnąć długofalowe korzyści – w tym wyższą pozycję serwisu w wyszukiwarce Google, a także zaangażowanie użytkowników. Z perspektywy internetowych sprzedawców wiąże się to z zyskami wynikającymi ze zwiększenia ruchu na stronie i lepszego współczynnika konwersji.

    Chcesz zadbać o wysoką jakość treści na swojej stronie? Nie wiesz jak to zrobić?

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tychWięcej

    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. WieleWięcej

    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

      By Agnieszka | 0 comment

      Konstrukcja stron internetowych jest zależna od wielu czynników i wpływa na możliwości związane z ich pozycjonowaniem. Wyróżniamy przy tym dwa główne rodzaje witryn – one page i multi page. Każdy z typów sprawdza się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • Rola remarketingu dynamicznego w promocji Twojej firmy za pomocą Google Ads

      By Agnieszka | 0 comment

      Efektywne zwiększenie sprzedaży produktów lub usług za pośrednictwem internetu wiąże się z koniecznością podjęcia odpowiednich działań marketingowych. Wśród nich są te tworzone dla odbiorców niemających wcześniejszych doświadczeń z naszym przedsiębiorstwem i ofertą. Jednak równie ważneWięcej

    • Core Web Vitals – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

      By Agnieszka | 0 comment

      Dobra widoczność to podstawowy element prezentacji firmy oferującej produkty lub usługi w sieci. Wpływa ona m.in. na wyniki sprzedaży czy możliwość pozyskania nowych klientów i utrzymania tych dotychczasowych. Dlatego też przedsiębiorcy decydują się na profesjonalneWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Proces indeksowania stron
    • Pozycja zero w SEO
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    • Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    • One page i multi page z perspektywy pozycjonowania

    Archiwa

    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Proces indeksowania stron

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia

      17 maj, 2022
    • Pozycja zero w SEO

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są

      21 kwiecień, 2022
    • Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

      Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do

      18 marzec, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo