InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Top 5 trendów w e-marketingu 2018

    Home Marketing Top 5 trendów w e-marketingu 2018
    Następny

    Top 5 trendów w e-marketingu 2018

    Przez inneo | Marketing | 0 komentarzy | 5 styczeń, 2018 | 0

    Jak będzie wyglądał marketing internetowy w 2018 roku? Na ten temat wypowiedziało się już wielu ekspertów. Prognozy są różne. Najczęściej jednak za prawdopodobny scenariusz uznaje się dalszy rozwój tendencji, które obserwowaliśmy również w latach ubiegłych. Niektóre z nich przedstawiamy w naszym artykule.

    Reklama żywa i znikająca

    Współczesna reklama to już nie tylko bannery czy spoty. Obecnie materiały promocyjne coraz bardziej przenikają do naszego życia i zyskują wiele nowych form. Mieszają się z innymi przekazami w taki sposób, że nieraz trudno odróżnić je od zwykłych informacji.

    E-reklamy towarzyszą nam na co dzień w różnych sytuacjach. Starają się „złapać nas” w odpowiednim momencie. Mają komunikować, a nie sprzedawać. Mają budować relacje, a nie nachalnie promować produkty. Według ekspertów te tendencje będą się dalej rozwijać. Marki chcą stać się częścią stylu życia swoich odbiorców i przywiązać ich do siebie na stałe. To bardziej opłacalne niż jednorazowa sprzedaż. Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach przekazy reklamowe będą dalej podążać za odbiorcami, co jest tym prostsze, że popularność ruchu mobilnego wciąż rośnie.

    Inny obserwowany trend to ograniczenie czasowe, w którym użytkownik może zareagować na komunikat. Snapy i Insta Strories przyzwyczajają odbiorców do tego, że aby coś otrzymać, trzeba się spieszyć. Marketerzy chętnie wykorzystują ten mechanizm do wywoływania interakcji oraz bezpośrednio do sprzedaży. Kiedy czujesz, że okazja może Ci zaraz umknąć, szybciej się decydujesz. Lęk przed utratą szansy jest dobrą motywacją.

    Boty i maszyny uczące się

    Masz już swojego bota na Facebooku? Wielu marketingowców wykorzystuje zaprogramowane ścieżki komunikacji do poprawy obsługi klienta albo zwiększania zaangażowania użytkowników w mediach społecznościowych. Prawdopodobnie w tym roku kolejne firmy odkryją potencjał takiego rozwiązania. Niektórzy wykorzystają boty w swoich kampaniach reklamowych, inni tylko jako narzędzie PR-owe.

    Obserwuje się też tendencję do stosowania mechanizmów samouczących się. Dzięki temu, że poznają one specyfikę danego narzędzia, są w stanie optymalizować działania. Takie rozwiązanie świetnie funkcjonuje na przykład w połączeniu z Google AdWords. Sami wykorzystujemy je do zwiększania efektów kampanii dla naszych klientów, przy jednoczesnym minimalizowaniu ponoszonych przez nich kosztów.

    Integracja metod

    Co dwie metody, to nie jedna! Wiele firm przyjmuje tę zasadę i integruje działania w różnych obszarach. Przykładem może być łączenie SEO z kampaniami linków sponsorowanych AdWords. Te narzędzia znakomicie się uzupełniają, podobnie jak social media i marketing w wyszukiwarce.

    Celem integracji metod jest stworzenie kompleksowej strategii, która pozwoli na dotarcie do klientów za pomocą zróżnicowanych narzędzi. Dzięki obecności firmy w różnych miejscach i kontekstach, odbiorcy utrwalają sobie jej wizerunek. Poza tym, wiedząc więcej na temat przedsiębiorstwa, nabierają do niego większego zaufania. Istnieje więc duża szansa, że wrócą, aby ponownie skorzystać z oferty.

    „Bycie wszędzie” tam, gdzie jest grupa docelowa, to częsta strategia firm. Wiąże się to ściśle z podążaniem za użytkownikiem i towarzyszeniem mu podczas poszczególnych momentów dnia i życia.

    Obserwacja doświadczeń klienta

    User experience to dziedzina, która cały czas się rozwija. Marketerzy dostrzegają potrzebę badania zachowań odbiorców. Analiza ich działań pozwala na optymalizację poszczególnych elementów i umożliwia wprowadzanie lepszych zmian na stronie internetowej czy w kreacjach reklamowych.

    Dużą rolę odgrywa tutaj wielopoziomowa obserwacja danych dotyczących użytkowników. Dostępne są na przykład narzędzia do nagrywania zachowań na stronie internetowej. Po obejrzeniu stworzonego filmu i wyciągnięciu wniosków można poprawić witrynę tak, aby jej siła sprzedażowa była większa.

    Duże znaczenie ma (i nadal będzie mieć) personalizacja. Użytkownik chce bowiem czuć się wyjątkowy i ważny dla firmy. Marketingowcy będą więc dalej obserwować zachowania swoich odbiorców i personalizować przekazy tak, aby były dla nich ciekawe. Obecny trend to wąskie targetowanie, a następnie różnicowanie komunikatów i ich lokalizacji w zależności od sposobów odbioru użytkowników z wybranej grupy.

    Szybki kontakt

    Wszyscy przyzwyczailiśmy się do błyskawicznej reakcji. Oczekujemy, że szybko otrzymamy informację zwrotną, a każdy problem zostanie natychmiast rozwiązany. Klient też nie lubi czekać. W związku z tymi obserwacjami możemy mieć niemal pewność, że popularność czatów i innych narzędzi ułatwiających kontakt wciąż będzie rosnąć.

    Możliwość napisania do firmy i otrzymania odpowiedzi w czasie rzeczywistym to obecnie standard. Takie rozwiązania wypierają formularze kontaktu, ponieważ w trakcie czatu obie strony mogą szybko doprecyzować, o co im chodzi. Dzięki temu ryzyko nieporozumienia jest znacznie mniejsze, a klient ma z komunikacji stosunkowo lepsze wrażenia. Czuje on, że „rozmawia” z konkretną osobą, która chce mu pomóc.

    Podsumowanie

    Reklamy coraz bardziej przenikają do naszego życia i przybierają mniej oczywiste formy. Jako przedsiębiorcy wykorzystujemy nowoczesne mechanizmy optymalizacji, a jednocześnie personalizujemy reklamy i staramy się angażować odbiorców. Obecny rok prawdopodobnie będzie pod tym względem kontynuacją lat ubiegłych.

    Jeśli chcesz być na bieżąco z udostępnianymi przez nas informacjami, obserwuj nasz fanpage. Na nim zamieszczamy linki do najnowszych wpisów oraz inne ciekawostki z branży.

    No tags.

    inneo

    Więcej postów inneo

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Następny

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj