InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

    Home SEO Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania
    NastępnyPoprzedni

    Rola nazwy domeny w procesie pozycjonowania

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 18 luty, 2022 | 0

    Wśród setek czynników rankingowych Google wyróżniamy te o niższej, jak i wysokiej wartości dla robotów. Do tych pierwszych, które mimo wszystko mają znaczenie, a są bardzo ważne z perspektywy rozwoju marki, należy nazwa domeny. Wiele firm przez lata bagatelizowało jej znaczenie, jednak obecnie coraz powszechniejsza wiedza o działaniu algorytmu, sprawia, że większą wagę przykłada się do jej tworzenia. Należy jednak pamiętać, że pomysł i wykup odpowiedniej domeny to jedno, w grę wchodzi także jej historia i to, jak może wpływać na działania z zakresu pozycjonowania.

    Wybór nazwy domeny

    Jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, tworząc stronę internetową dedykowaną marce, jest wykup odpowiedniej domeny. W tym celu wybierane są dwa elementy, czyli jej nazwa, będąca częścią pojawiającą się przed kropką, a także rozszerzenie, znajdujące się po niej. W Polsce najczęściej wykorzystywane są domeny .pl, czyli krajowe. Warto jednak zdawać sobie sprawę również z innych możliwości zależnych od przeznaczenia strony i charakterystyki prezentowanych na niej treści (.gov, .biz, .info, .org itp.).

    Z perspektywy wielu przedsiębiorców przez lata dobrym pomysłem wydawał się wybór nazwy zawierającej frazy związane z działalnością firmy. Te jednak – pomimo niewielkiego wpływu tak zastosowanego słowa kluczowego na pozycjonowanie – są dezorientujące dla potencjalnych klientów, problematyczne do zapamiętania, a także negatywnie wpływają na budowanie wizerunku marki, w niektórych przypadkach znacząco utrudniając dalszy rozwój serwisu zgodnie z polityką przedsiębiorstwa. Nazwa powinna być więc jak najprostsza i spójna ze stosowanym przez nie nazewnictwem.

    Znaki specjalne i rozszerzenia a pozycjonowanie

    Ważnym zagadnieniem jest również to, jak znaki specjalne używane w nazwie mogą wpływać na pozycjonowanie. Należy sobie przy tym zdać sprawę, że takie dodatkowe elementy sprawiają, że adres witryny jest o wiele trudniejszy do zapamiętania przez użytkowników. To natomiast uwidacznia się w błędnym wpisywaniu go w oknie przeglądarki/wyszukiwarki, a także większe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci zastosują zapytania, które skierują ich na strony konkurencji.

    W przypadku rozszerzeń najlepiej sprawdzają się natomiast te kierowane do odbiorców będących częścią rynku, na jakim działa firma. Oznacza to, że w Polsce lepiej klikają się strony zakończone .pl niż .de i prawdopodobieństwo natrafienia na nie na wyższych pozycjach jest o wiele większe. Warto zaznaczyć tutaj, że jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi działalność międzynarodową, optymalne rozwiązanie zakłada utworzenie właściwej domeny na każdy z tych rynków. Prowadzi to do zwiększenia zaufania potencjalnych klientów.

    Historia domeny – dlaczego warto ją sprawdzić?

    Najbardziej znacząca z perspektywy pozycjonowania jest jednak historia domeny. Miliony istniejących lub już niedziałających stron internetowych nieodwracalnie zmniejszyły pulę unikalnych adresów. To sprawia, że wybierając nazwę witryny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś wcześniej z niej korzystał. Oczywiście nie oznacza to, że w jakiś sposób została on negatywnie oceniona przez algorytm, jednak w niektórych przypadkach, taka strona mogła podlegać karom nakładanym przez Google za nieetyczne praktyki.

    W celu zweryfikowania historii domeny, konieczna jest analiza jej historycznych wyników w zakresie pozycjonowania. Niepokojące mogą być przy tym nagłe skoki rankingowe i wszelkie nienaturalne elementy wykresu. W takiej sytuacji istnieje poważne ryzyko, że w przeszłości nałożone zostały na nią filtry i będzie to wpływało na jej pozycje rankingowe pomimo budowy witryny od zera. W takim wypadku warto rozważyć inną nazwę. Oczywiście prawidłowe prace optymalizacyjne będą pomocne w przypadku domen tego typu, jednak osiągnięcie ich pełnego potencjału SEO w niektórych przypadkach może okazać się niemożliwe.

    Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do specjalistów, którzy będą w stanie poddać weryfikacji dotychczasowe wyniki dla danego adresu. W przypadku nowych firm pozwoli to uniknąć wyboru problematycznej domeny. Dla przedsiębiorstw, które takie nazwy już wykorzystują, będzie to szansa na opracowanie i wdrożenie lepiej dopasowanej strategii działań SEO, aby zminimalizować wiążące się z tym następstwa.

    Potrzebujesz pomocy?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj