InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Proces indeksowania stron

    Home SEO Proces indeksowania stron
    NastępnyPoprzedni

    Proces indeksowania stron

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 17 maj, 2022 | 0

    Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie można liczyć na to, że już w pierwszych dniach działalności znajdzie się w TOP 10 wyników wyszukiwania. Aby tak się stało, trzeba przeprowadzić szereg działań, które będą zgodne z wymaganiami robotów Google odpowiadających za indeksowanie stron.

    Na czym polega indeksowanie stron?

    Indeksowanie stron to proces, który polega na zbieraniu informacji między innymi o treści, frazach kluczowych i zdjęciach, które znajdują się na danej platformie, a samo słowo indeks oznacza źródło danych. Przeszukujemy je, wpisując konkretne hasło w wyszukiwarkę, więc aby domena znalazła się w wynikach, konieczne jest, by przeszła indeksowanie. Odpowiadają za to roboty Google, potrzebują one zrozumieć, o czym jest dana strona, aby odpowiednio przypisać ją do bazy konkretnych wyszukiwań. Każda nowa witryna internetowa przechodzi proces weryfikacji, po którym zostaje dodana do indeksu.

    Co zrobić, aby pojawić się w indeksie?

    Skoro bez przeprowadzenia procesu indeksowania, strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwaniach na wysokiej pozycji, to co zrobić, aby w przyszłości było to możliwe? W dużej mierze zależy to od właściciela platformy i od tego, czy jego działania sprawią, że roboty Google będą lepiej oceniały jej jakość. Podstawowym krokiem w tym procesie powinno być utworzenie mapy strony, czyli pliku, który będzie zawierał wszystkie adresy URL (Uniform Resource Locator) danej witryny, na przykład z każdej dostępnej podstrony. Musi on mieć format XML (Extensible Markup Language), dzięki temu web wanderer łatwiej odnajdzie dane adresy, na których formatowaniu właścicielowi zależy. Od tego, jak szybko i czy w ogóle serwis pojawi się w indeksie, decyduje również jego struktura, czyli sposób organizacji zawartości. Bardzo ważne będzie również regularne dodawanie nowych treści – roboty Google szybciej zindeksują platformę, która jest aktywna. Nie można zapomnieć o tym, aby były one zgodne z tematyką witryny, dodawanie spamu z pewnością nie wypłynie korzystnie na szybkość dodania jej do bazy danych.

    Na komfort użytkowania strony i jej indeksowanie przekłada się również to, z jaką szybkością przepływają dane. Potencjalni klienci chętniej wrócą do sklepu internetowego, który działa płynnie, niż takiego, nieustannie się zawieszającego, gdzie ładowanie podstron zajmuje sporo czasu. Bardzo ważne jest również zablokowanie nawigacji fasetowej, czyli procesu, który polega na wyszukiwaniu elementów po ich cechach. Może ona odpowiadać za duplikowanie treści, właśnie dlatego warto upewnić się, że nie jest aktywna na przykład za pomocą kodu „robots.txt” dodając do niego odpowiednie komendy. Spośród nich wyróżniamy trzy najważniejsze – allow, follow i index, każdy z nich odpowiada za inną funkcję.

    Czym jest budżet crawlowania?

    Budżet crawlowania (Crawl Budget) to kolejny ważny punkt, który ma wpływ na szybkość przebiegu procesu indeksowania. Określa ile stron na danej platformie robot Google może indeksować, lub inaczej mówiąc jaką ilość danych wyszukiwarka może pobrać ze sprawdzanej witryny w trakcie wizyty Googlebota. Jeśli z tego zrezygnujemy, liczba odwiedzin crawlerów znacznie zmaleje.

    Należy przy tym zapoznać się z dwoma istotnymi elementami – Crawl rate limit polega na ograniczeniu częstotliwości działań botów na platformie, ma pilnować, żeby nie doszło do przeciążenia serwera, tym samym, aby strona działała płynnie dla innych użytkowników, w tym potencjalnych klientów. Crawl demand zaś można określić jako nagrodę za popularność – im większy ruch na danej witrynie, tym większy ten współczynnik. Mówi o tym, które adresy URL warto crawlować na podstawie ich popularności. Aby móc to kontrolować na bieżąco i śledzić proces indeksowania, powinno się skorzystać z Google Search Console.

    Chcesz być na bieżąco z trendami?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj