InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Home SEO Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje
    NastępnyPoprzedni

    Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 26 sierpień, 2022 | 0

    Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i co wchodzi w jego zakres? O tym poniżej.

    Czym właściwie jest off-page?

    Pozycjonowanie off-page polega na prowadzeniu działań poza witryną, które mają potencjał, by zwiększyć jej widoczność. Na to pojęcie tak naprawdę przekłada się kilka kroków, każdy z nich ma jednak takie samo zadanie – korzystnie wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Off-page nie wymaga przy tym aktualizacji ani dodawania nowych treści w serwisie.

    Co ma wpływ na pozycjonowanie off-page?

    Na to, aby strona znalazła się na najwyższych miejscach w wynikach wyszukiwania, przekłada się wiele elementów. Wpływ mają działania prowadzone wewnątrz platformy, ale równie ważne są te poza nią. Będą to między innymi:

     

    • Pozyskiwanie linków – można ukryć je w obrazach, umieścić w tekstach artykułów lub w komentarzach, jest to podstawowe działanie off-page. Algorytmy traktują je jako wiarygodne rekomendacje, dlatego przekładają się one na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to skuteczne działanie, jednak bardzo czasochłonne.

    • Aktualizacja wizytówki Google – dzięki temu zabiegowi, strona jest lepiej widoczna w przeglądarkach na urządzeniach mobilnych. Wykorzystują one geolokalizację, aby odpowiednio dopasować wyniki do potrzeb użytkowników, więc idąc tym tropem, uzupełnienie informacji pomoże dotrzeć do konkretnych klientów w danym regionie.

    • Wpisy gościnne – są to artykuły, publikowane na innych stronach przez ich właścicieli. Pojawiając się w nich gościnnie można zdobyć nowych odwiedzających, a także podbić autorytet strony jako eksperckiego źródła informacji.

    • Wiek domeny – sprawdza się tutaj stwierdzenie „Im starsza, tym lepsza”, ma on wpływ na postrzeganie jej przez algorytmy. Co prawda nie jest to kluczowy czynnik, ale dla wielu osób bardzo ważny.

    Czego unikać w off-page?

    Prowadząc stronę internetową, należy przestrzegać wytycznych postawionych przez Google. Jest to bardzo istotne, ponieważ w razie nagminnych przypadków łamania zasad na właściciela adresu URL może zostać nałożona kara. Ważne jest, aby unikać umieszczania linków do danej platformy na portalach kojarzonych ze spamem. W przypadku funkcjonowania w internecie więcej wcale nie oznacza lepiej. Strona, do której odsyłają linki umieszczone w takich witrynach, nie będzie wzbudzała zaufania wśród użytkowników czy tym bardziej algorytmów Google.

    Pozycjonowaniu off-page – co musisz wiedzieć o linkbuildingu

    W pozycjonowaniu off-page kluczowy jest linkbuilding. Polega on na zdobywaniu odnośników – linków – na innych platformach, które będą kierowały użytkowników do naszej witryny. Znaczące zmiany związane z kontrolą tego typu źródeł ruchu miały miejsce wraz z wprowadzeniem aktualizacji algorytmu Google Penguin. Działanie tego procesu można opisać na przykładzie domeny, która posiada 15 odnośników na stronach o niskim autorytecie – będzie ona znacznie niżej w pozycjonowaniu niż ta posiadająca 7 hiperłączy na rzetelnych i sprawdzonych platformach. Linki dzielą się przy tym na dofollow i nofollow – pierwsze są informacją, aby roboty Google podążały za nimi, a drugie mówią o tym, by tego nie robiły.

    Warto zastanowić się nad anchorami, po kliknięciu zakotwiczonej treści użytkownik przenosi się na wskazaną witrynę. Te z rodzaju exact match, oznaczają ścisłe dopasowanie, przedstawione są w formie frazy kluczowej, mają największy wpływ na ranking Google, ale jednocześnie zbyt duża ilość może skutkować nałożeniem odpowiedniej kary na daną platformę przez próbę manipulacji wynikami wyszukiwania.

    Podsumowanie

    Działania z zakresu off-page są kluczowe dla wypracowania wysokich wyników wyszukiwania na poszczególne frazy. Jednak należy pamiętać o tym, by zostały one odpowiednio zaplanowane i dostosowane do specyfiki strony. Najważniejsze jednak jest to, by wszystkie odnośniki były wysokiej jakości i pochodziły ze sprawdzonych i wiarygodnych źródeł.

    Chcesz być na bieżąco z trendami?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj