InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

    Home Reklama Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    NastępnyPoprzedni

    Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

    Przez Agnieszka | Reklama | 0 komentarzy | 14 grudzień, 2022 | 0

    Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomni o Bożym Narodzeniu, to zakupowy szał, który ogarnia niemal całe społeczeństwo. W końcu każdy chciałby, żeby jego bliscy otrzymali wymarzone prezenty. Wykorzystują to np. galerie handlowe, oferując liczne przeceny i zniżki. Również właściciele witryn e-commerce powinni odpowiednio przygotować się na okres intensywnych zakupów. Jak jednak skutecznie przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego?

    Analiza i strategia działania 

    Naszą świąteczną kampanię sprzedażową warto zacząć od przeanalizowania trendów z ubiegłych lat. Podstawa to sprawdzenie, które podstrony i zakładki naszego sklepu zyskały najwięcej odsłon w analogicznym okresie rok czy dwa lata temu. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, jakie kanały sprzedaży oraz promocji najlepiej sprawdziły się w minione święta. Co jeszcze możemy zrobić? Dobrym pomysłem może okazać się zapoznanie z przedświątecznymi wydatkami Polaków – istnieją raporty, które ukazują kształtowanie się wydatków w określonych ramach czasowych. Wykorzystanie tego typu informacji pozwala opracować strategię działania i zaplanować użytkowanie social mediów.

    Google Ads oraz social media

    Kluczowe może okazać się odpowiednie promowanie swojej działalności w social mediach. Warto przygotować piękną świąteczną oprawę udostępnianych postów – zarówno treści pisane, jak i tematyczne grafiki. Zdecydowanie dobrym pomysłem będzie postawienie na rozbudowane kampanie reklamowe mające trafić do określonych grup klientów. W tym przypadku poleca się wykorzystanie platformy Google Ads. Doskonale sprawdzi się przy tym remarketing, czyli docieranie do osób, które odwiedziły już naszą stronę, lecz nie dokonały zakup, a także lookalike, czyli kierowanie przekazu do grupy osób o charakterystyce podobnej do naszych dotychczasowych klientów. Z pewnością warto też udostępniać treści tematyczne – zwłaszcza wszelkiego rodzaju poradniki i zestawienia najlepszych pomysłów na prezent.

    Jak zwiększyć sprzedaż? 

    W celu zwiększenia przedświątecznej sprzedaży należy zastosować kilka prostych środków i technik. Podstawę stanowi przecenianie produktów, które mogą stanowić doskonały prezent. Oczywiście w teorii podarować pod choinkę można niemal wszystko, jednak w praktyce istnieje określona grupa produktów, która w oczach konsumentów idealnie nadaje się na bożonarodzeniowy podarunek. Są to m.in. skarpetki i krawaty, swetry, kosmetyki, a także świeczki zapachowe oraz zestawy herbat lub kaw. Jeżeli nasz sklep oferuje tego typu asortyment, to właśnie na nim warto skupić działania marketingowe. Przydatne mogą okazać się techniki upsellingu oraz cross-sellingu. Pierwsza z nich skupia się na zwiększaniu wartości na jednym produkcie poprzez proponowanie użytkownikom droższych rozwiązań. Przykładowo sugeruje się zakup bardziej rozbudowanych wersji konkretnego produktu. Z kolei cross-selling polega na oferowaniu innej opcji, która łączy się z inicjalnym obiektem zainteresowania. Przykładowo klient kupujący telewizor może nabyć także zestaw stereo czy dedykowaną klawiaturę, która ułatwi korzystanie z funkcji smart.

    Rabaty za polecenia oraz upominki 

    Warto zadbać także o to, by prowadzony sklep znakomicie prezentował się w oczach konsumentów. W końcu nie każde działanie marketingowe musi przynosić bezpośrednią, wymierną korzyść. Klienci, którym zaoferuje się niewielki świąteczny upominek, z pewnością spojrzą przychylniejszym okiem na nasz asortyment. Oczywiście tego rodzaju podarunek powinien być dołączany wyłącznie do zamówień o wartości przekraczającej określoną kwotę. Dobrym pomysłem może okazać się także zaoferowanie darmowej wysyłki tudzież nieodpłatne zapakowanie produktu w ozdobny świąteczny papier. Konsumenci uwielbiają tego typu drobnostki.

    Popularne w branży e-commerce jest również oferowanie rabatów za polecenie naszego sklepu innym konsumentom. Metoda działania jest prosta. Wystarczy przygotować link afiliacyjny dla klientów, którzy następnie podsyłają go swoim znajomym. Jeśli ktoś przy pomocy tego typu linku wejdzie na stronę, a następnie zakupi jakiś produkt, to dzieląca się nim osoba zyskuje rabat na kolejne zakupy. W ten sposób zwiększa się bazę klientów.

    Przygotowanie swojego sklepu na świąteczny szał zakupów może być czasochłonne i kosztowne. Istnieje w końcu ogrom środków, technik i metod, które możemy zastosować, by dotrzeć do nowych klientów. Zdecydowanie warto jednak dostosować prowadzone działania marketingowe do specyfiki tego wyjątkowego okresu. Często okazuje się bowiem, że grudzień to najbardziej dochodowy miesiąc dla wielu firm z branży e-commerce.

    Chcesz być na bieżąco z trendami?

    polub nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    • Pozycja zero w SEO

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach dostępność informacji i czas potrzebny na ich zdobycie, są bardzo ważne. Znaczna część wyszukiwanych haseł wpisywana jest w pośpiechu, kiedy dany użytkownik chce uzyskać odpowiedź szybko, bez przechodzenia przez kilka lub kilkanaścieWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj