InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Evergreen – dlaczego warto?

    Home Content marketing Evergreen – dlaczego warto?
    NastępnyPoprzedni

    Evergreen – dlaczego warto?

    Przez Agnieszka | Content marketing | 0 komentarzy | 25 wrzesień, 2020 | 0

    Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnić płynność odwiedzin  potrzeba odpowiedniego contentu. Potrzebujemy tekstów niezmiennie aktualnych, wielorazowych, takich, po które użytkownik będzie miał potrzebę sięgać regularnie. Mowa o evergreen content.

    Evergreen content – co to takiego?

    Evergreen content to wszelka treść, której przydatność nigdy się nie wyczerpie. Teksty poruszające praktyczne tematy, pomagające konsumentowi rozwiązać dany problem. Dobrze przemyślany i opracowany „zielony wpis” zapewni regularne odwiedziny na stronie, korzystnie wpłynie na jej popularność oraz, w efekcie, zapewni nowych klientów, a obecnych zachęci do dalszego korzystania z usług.

    Teksty ponadczasowe a teksty „krótkotrwałe”

    Przystępując do tworzenia strony internetowej, bloga czy fanpage’a, warto wiedzieć już na etapie planowania strategii biznesowej, na czym polega różnica między ponadczasowymi tekstami „evergreenowymi” a takimi, które mają tendencję do szybkiej dezaktualizacji. Ta druga grupa opisuje treści, na które zainteresowanie szybko się wyczerpie z powodu tematów, jakie poruszają. Mogą to być artykuły newsowe, opisujące konkretne wydarzenie, które działo się w określonej perspektywie czasowej i szybko się zakończyło. Użytkownik przeczyta taki wpis raz i więcej do niego nie wróci, ponieważ od razu przyswoi wiedzę na jego temat. Inne tego typu teksty to artykuły o aktualnych trendach, raporty oraz statystyki, informujące o obecnie zachodzących zjawiskach. Krótko mówiąc, teksty, które szybko tracą na aktualności, są ograniczone do konkretnego przedziału czasowego, w którym mogą przydać się czytelnikowi. Po tym czasie nie ma po co do nich wracać. Evergreen content zakłada artykuły, z których będzie można korzystać wielokrotnie. Mowa tu o takich treściach jak poradniki, dotyczące korzystania z urządzeń czy wykonywania konkretnych czynności, recenzje produktów, sekcje FAQ, zawczasu wychodzące naprzeciw pytaniom klientów, słowniczki pojęć, którymi posługujemy się w naszej branży i które z góry objaśniamy użytkownikowi, oraz artykuły porównujące produkty, modele czy marki.

    Pisząc świadomie evergreeny, należy pamiętać, że są to teksty zobowiązujące, do których trzeba regularnie wracać i modyfikować ich treść. Również i one z czasem tracą na aktualności, lecz ich siła polega na tym, że można je poprawić i dostosować do teraźniejszości. W zależności od stopnia wprowadzanych poprawek możemy zamieścić zupełnie nową datę publikacji, jeśli większa część artykułu ulega zmianom, lub jedynie dopisać informację o dacie aktualizacji w sytuacji, gdy korekty są drobne i nie rzutują na cały tekst.

    Źródła dobrych treści evergreen

    Dobry research to podstawa. Bez względu na to, czy posiadamy stronę internetową, czy nie, wszyscy na co dzień jesteśmy internautami. Przyjrzyjmy się własnym potrzebom i zastanówmy, czego oczekujemy, wpisując w wyszukiwarce nowe hasło. Na czym nam zależy, jak skonstruowane treści nas przekonują, co w takich artykułach jest dla nas zbędne, a co priorytetowe. Jeśli sami będziemy wiedzieli, czego potrzebujemy jako użytkownicy sieci, wówczas odpowiemy sobie na pytanie, czego potrzebują nasi czytelnicy. Bądźmy w kontakcie z klientami. Sprawdzajmy regularnie wszelkie pytania i komentarze, jakie pozostawiają po swojej wizycie, i wyciągajmy z nich wnioski. Niech szczególnie warte uwagi będą te wątki, które klienci poruszają najczęściej. Monitoruj, jakie zapytania internauci wpisują w wyszukiwarce i jak formułowane są słowa kluczowe. Pisząc teksty, dobieraj odpowiednie frazy, które potencjalny klient prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarce. Jeśli masz taką możliwość, pytaj wśród osób najbliższych, co sądzą o Twojej działalności w sieci, co, ich zdaniem, powinieneś zmienić, a co jest na plus.

    Promuj swoje evergreeny

    Napisanie dobrego, ponadczasowego tekstu to sukces sam w sobie, jednak warto nie spoczywać na laurach, lecz podjąć kolejne kroki, by tekst dosłownie płynął w sieci i był zawsze obecny. Korzystaj z fanpage’a i przypominaj czytelnikom o tekście, który popełniłeś w przeszłości. Wyczuj dobry moment, w którym powinieneś o nim wspomnieć. Jeśli zrobiłeś ranking najciekawszych  filmów nominowanych do Oscara niedługo przed rozdaniem nagród, być może warto byłoby przypomnieć o jego istnieniu w okresie świątecznym, gdy użytkownicy rozglądają się za prezentami. Korzystanie z newslettera umożliwi Ci z kolei wysyłanie treści zarówno do nowych, jak i stałych użytkowników, którzy nie mieli okazji wcześniej do nich zajrzeć. Warto również funkcjonować na forach tematycznych i sprawdzać posty użytkowników. Może się okazać, że Twój evergreen będzie trafną odpowiedzią na zadane przez forumowicza pytanie.

    Dobry evergreen content to uniwersalna treść, do której będzie można wracać nawet po latach. Owszem, warto publikować zarówno teksty ponadczasowe, jak i krótkotrwałe newsy, jednak należy znać właściwe proporcje każdego z tych rodzai. Publikując newsa, zdajemy sobie sprawę, że za dzień lub dwa, przestanie się on liczyć. Evergreen natomiast może być naszym asem w rękawie, po który zawsze będzie można sięgnąć. Pilnujmy więc, by były to teksty rzeczowe i profesjonalne, które staną się naszą wizytówką.

    Nie wiesz jak zadbać o tego typu treść na swojej stronie, nie masz czasu się tym zająć?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj