InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Evergreen – dlaczego warto?

    Home Content marketing Evergreen – dlaczego warto?
    NastępnyPoprzedni

    Evergreen – dlaczego warto?

    Przez Agnieszka | Content marketing | 0 komentarzy | 25 Wrzesień, 2020 | 0

    Stałe generowanie ruchu na stronie jest niezwyklej istotne zarówno z punktu widzenia SEO, jak i rankingu samej strony, nie mówiąc już o tym, że tylko tym sposobem jesteśmy w stanie pozyskać klientów. By jednak zapewnić płynność odwiedzin  potrzeba odpowiedniego contentu. Potrzebujemy tekstów niezmiennie aktualnych, wielorazowych, takich, po które użytkownik będzie miał potrzebę sięgać regularnie. Mowa o evergreen content.

    Evergreen content – co to takiego?

    Evergreen content to wszelka treść, której przydatność nigdy się nie wyczerpie. Teksty poruszające praktyczne tematy, pomagające konsumentowi rozwiązać dany problem. Dobrze przemyślany i opracowany „zielony wpis” zapewni regularne odwiedziny na stronie, korzystnie wpłynie na jej popularność oraz, w efekcie, zapewni nowych klientów, a obecnych zachęci do dalszego korzystania z usług.

    Teksty ponadczasowe a teksty „krótkotrwałe”

    Przystępując do tworzenia strony internetowej, bloga czy fanpage’a, warto wiedzieć już na etapie planowania strategii biznesowej, na czym polega różnica między ponadczasowymi tekstami „evergreenowymi” a takimi, które mają tendencję do szybkiej dezaktualizacji. Ta druga grupa opisuje treści, na które zainteresowanie szybko się wyczerpie z powodu tematów, jakie poruszają. Mogą to być artykuły newsowe, opisujące konkretne wydarzenie, które działo się w określonej perspektywie czasowej i szybko się zakończyło. Użytkownik przeczyta taki wpis raz i więcej do niego nie wróci, ponieważ od razu przyswoi wiedzę na jego temat. Inne tego typu teksty to artykuły o aktualnych trendach, raporty oraz statystyki, informujące o obecnie zachodzących zjawiskach. Krótko mówiąc, teksty, które szybko tracą na aktualności, są ograniczone do konkretnego przedziału czasowego, w którym mogą przydać się czytelnikowi. Po tym czasie nie ma po co do nich wracać. Evergreen content zakłada artykuły, z których będzie można korzystać wielokrotnie. Mowa tu o takich treściach jak poradniki, dotyczące korzystania z urządzeń czy wykonywania konkretnych czynności, recenzje produktów, sekcje FAQ, zawczasu wychodzące naprzeciw pytaniom klientów, słowniczki pojęć, którymi posługujemy się w naszej branży i które z góry objaśniamy użytkownikowi, oraz artykuły porównujące produkty, modele czy marki.

    Pisząc świadomie evergreeny, należy pamiętać, że są to teksty zobowiązujące, do których trzeba regularnie wracać i modyfikować ich treść. Również i one z czasem tracą na aktualności, lecz ich siła polega na tym, że można je poprawić i dostosować do teraźniejszości. W zależności od stopnia wprowadzanych poprawek możemy zamieścić zupełnie nową datę publikacji, jeśli większa część artykułu ulega zmianom, lub jedynie dopisać informację o dacie aktualizacji w sytuacji, gdy korekty są drobne i nie rzutują na cały tekst.

    Źródła dobrych treści evergreen

    Dobry research to podstawa. Bez względu na to, czy posiadamy stronę internetową, czy nie, wszyscy na co dzień jesteśmy internautami. Przyjrzyjmy się własnym potrzebom i zastanówmy, czego oczekujemy, wpisując w wyszukiwarce nowe hasło. Na czym nam zależy, jak skonstruowane treści nas przekonują, co w takich artykułach jest dla nas zbędne, a co priorytetowe. Jeśli sami będziemy wiedzieli, czego potrzebujemy jako użytkownicy sieci, wówczas odpowiemy sobie na pytanie, czego potrzebują nasi czytelnicy. Bądźmy w kontakcie z klientami. Sprawdzajmy regularnie wszelkie pytania i komentarze, jakie pozostawiają po swojej wizycie, i wyciągajmy z nich wnioski. Niech szczególnie warte uwagi będą te wątki, które klienci poruszają najczęściej. Monitoruj, jakie zapytania internauci wpisują w wyszukiwarce i jak formułowane są słowa kluczowe. Pisząc teksty, dobieraj odpowiednie frazy, które potencjalny klient prawdopodobnie wpisze w wyszukiwarce. Jeśli masz taką możliwość, pytaj wśród osób najbliższych, co sądzą o Twojej działalności w sieci, co, ich zdaniem, powinieneś zmienić, a co jest na plus.

    Promuj swoje evergreeny

    Napisanie dobrego, ponadczasowego tekstu to sukces sam w sobie, jednak warto nie spoczywać na laurach, lecz podjąć kolejne kroki, by tekst dosłownie płynął w sieci i był zawsze obecny. Korzystaj z fanpage’a i przypominaj czytelnikom o tekście, który popełniłeś w przeszłości. Wyczuj dobry moment, w którym powinieneś o nim wspomnieć. Jeśli zrobiłeś ranking najciekawszych  filmów nominowanych do Oscara niedługo przed rozdaniem nagród, być może warto byłoby przypomnieć o jego istnieniu w okresie świątecznym, gdy użytkownicy rozglądają się za prezentami. Korzystanie z newslettera umożliwi Ci z kolei wysyłanie treści zarówno do nowych, jak i stałych użytkowników, którzy nie mieli okazji wcześniej do nich zajrzeć. Warto również funkcjonować na forach tematycznych i sprawdzać posty użytkowników. Może się okazać, że Twój evergreen będzie trafną odpowiedzią na zadane przez forumowicza pytanie.

    Dobry evergreen content to uniwersalna treść, do której będzie można wracać nawet po latach. Owszem, warto publikować zarówno teksty ponadczasowe, jak i krótkotrwałe newsy, jednak należy znać właściwe proporcje każdego z tych rodzai. Publikując newsa, zdajemy sobie sprawę, że za dzień lub dwa, przestanie się on liczyć. Evergreen natomiast może być naszym asem w rękawie, po który zawsze będzie można sięgnąć. Pilnujmy więc, by były to teksty rzeczowe i profesjonalne, które staną się naszą wizytówką.

    Nie wiesz jak zadbać o tego typu treść na swojej stronie, nie masz czasu się tym zająć?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      By Agnieszka | 0 comment

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję do dzielenia się z czytelnikiem rzetelną wiedzą, a to z kolei pozwala na zdobycie pozytywnej opinii w branży i tym samym pozyskanie zaufaniaWięcej

    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      By Agnieszka | 0 comment

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy. Odcinamy się od przeszłości i skupiamy na tym, co ma nadejść. Jakich więc zmian i nowych trendów w marketingu możemy spodziewać się wWięcej

    • Radosnych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju świąt. Niech ten czas będzie bezpieczny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistychWięcej

    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci

      By Agnieszka | 0 comment

      W niesprzyjających czasach pandemii internet to niemal jedyna ścieżka, którą możemy dotrzeć do klienta. Lockdown objął swoim zasięgiem większość przedsiębiorstw. Mnóstwo sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych. Rozpoczął się masowy exodus biznesowy do sfery internetowej. Przed nowymiWięcej

    • Black Friday w świecie Google

      By Agnieszka | 0 comment

      Zbliża się Black Friday. Czas, który dla wielu biznesmenów oznacza sporo pracy na rzecz reklamy i kampanii produktowych. Właściwa strategia marketingowa, zwłaszcza podczas święta, jakim jest Czarny Piątek, to klucz do jeszcze wyższych wyników sprzedaży,Więcej

    • Marketing w dobie pandemii

      By Agnieszka | 0 comment

      Nie da się ukryć, że ostatnie miesiące okazały się dość silnym ciosem wymierzonym w światową gospodarkę i ekonomię. Zdecydowana większość gałęzi przemysłu zaczęła szukać sposobów na polepszenie swojej sytuacji, wyjątkiem tutaj są branże związane zWięcej

    • FOMO – wykorzystanie w strategii marketingowej lęku przed przegapieniem okazji

      By Agnieszka | 0 comment

      Szeroka dostępność mediów społecznościowych sprawia, że spora część życia każdego z nas przenosi się obecnie do sieci. Przesycone treścią tablice profilowe, z jednej strony, wywołują w użytkownikach poczucie chaosu informacyjnego, z drugiej natomiast – ogromnąWięcej

    • Chrome 83 – nowości w przeglądarce

      By Agnieszka | 0 comment

      Jak dowodzą liczne źródła, Google Chrome stanowi obecnie najchętniej wybieraną bezpłatną przeglądarkę internetową na świecie. Nie dziwi więc fakt, że internauci aż kilka razy do roku mają okazję cieszyć się z jej nowej aktualizacji, któraWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    NastępnyPoprzedni

    Najnowsze wpisy

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?
    • Radosnych Świąt
    • E-biznes w dobie pandemii – jak skutecznie przenieś firmę do sieci
    • Black Friday w świecie Google

    Archiwa

    • Marzec 2021
    • Styczeń 2021
    • Grudzień 2020
    • Listopad 2020
    • Październik 2020
    • Wrzesień 2020
    • Lipiec 2020
    • Czerwiec 2020
    • Marzec 2020
    • Luty 2020
    • Styczeń 2020
    • Grudzień 2019
    • Listopad 2019
    • Październik 2019
    • Lipiec 2019
    • Czerwiec 2019
    • Maj 2019
    • Kwiecień 2019
    • Marzec 2019
    • Luty 2019
    • Październik 2018
    • Wrzesień 2018
    • Sierpień 2018
    • Lipiec 2018
    • Maj 2018
    • Kwiecień 2018
    • Marzec 2018
    • Luty 2018
    • Styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Znaczenie firmowego bloga – SEO i nie tylko

      Firmowy blog to jedna z najefektywniejszych form content marketingu. Daje przedsiębiorcom okazję

      2 Marzec, 2021
    • Marketing 2021 – czego należy się spodziewać?

      Początek Nowego Roku to czas postanowień i planów na kolejnych 12 miesięcy.

      18 Styczeń, 2021
    • Radosnych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć pełnych radości i spokoju

      23 Grudzień, 2020

    Kontakt

    Adres
    ul. Joachima Lelewela 33, 87-100 Toruń

    Telefon
    563 07 08 07

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2020 Inneo
    • Blog
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo