InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

    Home SEO Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?
    NastępnyPoprzedni

    Czy warto stawiać na pozycjonowanie lokalne?

    Przez Agnieszka | SEO | 0 komentarzy | 18 marzec, 2022 | 0

    Firmom działającym na rynkach lokalnych o wiele bardziej zależy na dotarciu do klientów w ich obrębie, niż do konsumentów z innych części kraju. Stąd też różnice w podejmowanych przez nie działaniach marketingowych – także tych realizowanych w sieci. Pozycjonowanie lokalne pomaga osiągnąć w tym obszarze wyznaczone cele, jednak musi zostać prawidłowo przeprowadzone i powinno podlegać optymalizacji, aby utrzymać osiągnięte rezultaty.

    Czym jest pozycjonowanie lokalne?

    Pozycjonowanie lokalne to czynności z zakresu SEO, które ukierunkowane są na zwiększenie widoczności strony dla zapytań związanych z rynkiem regionalnym. Mogą więc dotyczyć miejscowości lub być nastawione na nieco szerszy obszar, np. województwa. W słowach kluczowych dobieranych do tego typu działań najczęściej pojawiają się nazwy miast, w których funkcjonują przedsiębiorstwa. Za pomocą tego rodzaju pozycjonowania, osoby szukające konkretnych usług lub produktów w danym miejscu mogą szybko znaleźć informacje na temat oferujących je firm.

    Co ważne, w przypadku wyszukiwania konkretnych słów kluczowych, użytkownicy wcale nie muszą dopisywać nazwy miasta. Dzięki geolokalizacji otrzymują trafne wyniki z okolicy, w jakiej się znajdują. Jednak tak jak w przypadku standardowego pozycjonowania, lokalne musi brać pod uwagę czynniki rankingowe i zmiany w bieżących aktualizacjach algorytmu. Oznacza to m.in. właściwą optymalizację strony pod kątem treści, wydajności czy budowy. Niezbędne jest więc jej odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, a także modyfikacja stosowanych metatagów i nagłówków.

    Firmy, które powinny rozważyć ten typ pozycjonowania

    Ze względu na charakterystykę pozycjonowania lokalnego, jest ono skierowane przede wszystkim do przedsiębiorstw, które funkcjonują na niewielkim obszarze. Z tej metody najwięcej korzyści wyniesie z pewnością sektor usługowy. Firmy z branży gastronomicznej, zakłady kosmetyczne, fryzjerskie, warsztaty czy przedsiębiorstwa budowlane działają w sposób umożliwiający efektywne wykorzystanie pozycjonowania na rynki lokalne. Nie powinny przy tym pomijać żadnych możliwości prezentacji w sieci, np. za pomocą wizytówki Google Moja Firma. Każdorazowo podstawą jest jednak szczegółowa analiza strony, działań konkurencji i celów, jakie zostały wyznaczone w zakresie pozycjonowania. Pomoże to opracować efektywną strategię, która przyniesie optymalne korzyści.

    Aby w jej ramach uzyskać najlepsze wyniki, trzeba podjąć odpowiednie działania zarówno on-site, jak i off-site. Do tych pierwszych zaliczamy nie tylko zastosowanie odpowiednio dobranych słów kluczowych, ale także wszelkie rozwiązania mające na celu ułatwić potencjalnym klientom trafienie do siedziby firmy. Należy do nich np. zamieszczenie dokładnego adresu i danych kontaktowych, a także dodanie znacznika Map Google. W drugim typie działań zdecydowanie największą wartość przypisuje się linkowaniu zewnętrznemu. Można także postawić na udzielanie się na lokalnych forach oraz zachęcanie dotychczasowych klientów do pozostawiania pozytywnych opinii.

    Zalety pozycjonowania lokalnego

    Małe firmy rządzą się nieco innymi prawami niż korporacje. Ich głównym celem jest dotarcie do jak największej liczby klientów na stosunkowo niewielkim rynku. Duże wyzwania wiążą się zwłaszcza z konkurencyjnością dotyczącą lokalnego sektora usługowego. Dlatego pozycjonowanie jest szczególnie ważne, jeśli właściciel chce dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą organicznych wyników wyszukiwania. Pomaga przy tym budować świadomość marki wśród najbardziej wartościowych z perspektywy biznesów tego typu konsumentów – zainteresowanych zakupem i znajdujących się blisko firmy.

    Jednocześnie pozycjonowanie na taką grupę docelową ułatwia prowadzenie działań remarketingowych i pozyskiwanie zaufanych klientów, którzy chętnie wrócą w przyszłości. Czynności w tym zakresie w połączeniu z pracami mającymi na celu polepszenie UX w obrębie witryny pozwalają na skuteczne zwiększenie ruchu przy jednoczesnym wzroście współczynnika konwersji. Jak pokazują dane, większość osób, które wpisują do wyszukiwarki zapytania z wykorzystaniem fraz lokalnych, decyduje się później na dokonanie zakupu poszukiwanych produktów i usług w znalezionych tym sposobem firmach. Jeżeli więc zachęcimy ich dobrze zoptymalizowaną pod kątem SXO stroną, potencjał tej metody okaże się naprawdę wysoki.

    Potrzebujesz pomocy?

    napisz do nas

    No tags.

    Agnieszka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Agnieszka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj