InneoInneoInneoInneo
  • Strona Główna
  • O nas
  • Jak dostarczamy klientów
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt

Blog zdobywa za ciebie nowych klientów

    Home Content marketing Blog zdobywa za ciebie nowych klientów
    NastępnyPoprzedni
    prowadzenie firmowego bloga

    Blog zdobywa za ciebie nowych klientów

    Przez Sylwia Białobłocka | Content marketing | 0 komentarzy | 28 wrzesień, 2018 | 0

    prowadzenie firmowego blogaNiezależnie od tego, w jakiej branży działasz – z pewnością konkurencja jest duża. Oznacza to, że powinieneś się wyróżnić. I wcale nie wymaga to od ciebie sporego budżetu! Najtańszym sposobem jest prowadzenie firmowego bloga, który za ciebie będzie zdobywał nowych klientów. Statystyki wskazują, że, wykorzystując inbound marketing, możesz uzyskać nawet 67% więcej leadów sprzedażowych, niż stosując jedynie płatne reklamy. Jeżeli zdecydujesz się zostać przy tradycyjnych metodach marketingowych, będziesz musiał zainwestować więcej pieniędzy, aby uzyskać identyczne wyniki!

    Wąski target – wielu czytelników?

    target bloga firmowegoBlog branżowy sprawi, że uzyskasz wyższe miejsce w wyszukiwarce. Jako strona dynamiczna, regularnie aktualizowana, lepiej się pozycjonuje. Pamiętaj, że Google lubi wartościowy content i strony, które są użyteczne dla internautów! Content is king – dlatego dbaj o dobre treści. W końcu jesteś ekspertem w swojej branży! Pokazuj, że znasz się na rzeczy. Chcesz mieć jak najszersze grono czytelników? Zawęź target maksymalnie! Zobaczysz, że przyniesie to efekty! Tworząc treści eksperckie skierowane do konkretnej grupy docelowej, zyskasz zainteresowanie – artykuły będą chętniej czytane i częściej polecane innym, a więc po pewnym czasie grono odbiorców rozszerzy się – jednak wciąż będą to osoby naprawdę zaciekawione twoim blogiem i tematyką, którą przedstawiasz, a nie jedynie przypadkowi odwiedzający, jak miałoby to miejsce, gdybyś prezentował mnóstwo ogólnych treści.

    Zadbaj jednak też o tych czytelników, którzy mogą szukać eksperckiej porady, odpowiedzi na jakieś pytanie, jak również o tych, którzy zastanawiają się nad zakupem jakiegoś produktu. Wiele osób przeprowadza samodzielny research w Internecie, zanim zdecyduje się na zakup produktu. Aż 81% kupujących zwraca przy tym uwagę na wskazówki zamieszczane na blogach. Z tego 61% decyduje się na zakup, gdyż przekonał ich właśnie blogowy wpis! Widzisz już, dlaczego dzięki blogowi firmowemu twoi czytelnicy mogą stać się twoimi klientami.

    Gościnna współpraca

    strategiczne partnerstwoPrzeprowadzaj wywiady. Możesz zaangażować znanych sobie ekspertów z branży lub swoich pracowników (najlepiej, gdy to oni są ekspertami!). Zapraszaj gości, to buduje zaufanie. Może i ty pojawisz się jako gość na innym branżowym blogu? Jeśli bloger umieści na nim link do twoich treści, zdobędziesz nowych odwiedzających. Pomyśl o nawiązywaniu takich strategicznych partnerstw – jest to korzyść obopólna. Obie strony zauważą bowiem zwiększenie liczby odbiorców.

    Regularne wpisy – długie czy krótkie?

    Dbaj o aktualizowanie bloga. Regularne wpisy pokazują użytkownikom, że twoja firma żyje. Przygotuj kalendarz publikacji, aby nie zapominać o blogowaniu. Jeden tekst na miesiąc? Za mało! Zainteresowani czytelnicy chcą więcej! Gdy treści będziesz zamieszczał raz w tygodniu, ale w różnych dniach – użytkownicy często będą zaglądać na bloga z ciekawości, czy już czeka na nich nowy wpis. Według badań, gdy tylko liczba artykułów na blogu zaczyna rosnąć (powyżej 20), liczba odwiedzających także się zwiększa – o około 45% więcej osób niż wcześniej – jeżeli oczywiście wpisy charakteryzuje najwyższa jakość. Przedkładanie ilości nad jakość jest złą taktyką.

    długość wpisu na bloga firmowegoDługa treść lepiej wpływa na pozycjonowanie. Google uważa za przydatne te treści, które są długie, użyteczne (treść powinna odpowiadać na potrzeby użytkowników) oraz dobrze skonstruowane. Dlatego artykuły o długości 1800-2000 słów są uznawane za najlepsze dla SEO. Ale ważne jest także dodawanie obrazów, infografik – treści, które zawierają przynajmniej 1 grafikę, są oceniane jako ciekawsze niż te bez niej. Czasami jednak długi wpis nie znaczy: najlepszy wpis. Treści krótkie (np. 500 słów) także mają swoje korzyści. Przede wszystkim są chętniej czytane przez użytkowników mobilnych. Dzięki temu mogą być też chętniej udostępniane. Tak naprawdę nie ma odpowiedzi na pytanie, jaka jest idealna długość wpisu. Osobom szukającym eksperckich treści zależy na jak najbardziej dogłębnym wyjaśnieniu tematu i dokładnie czytają długie artykuły. Zaś ci, którzy mają tylko jedno pytanie i szukają właśnie na nie odpowiedzi – tylko skanują tekst, aby znaleźć to, czego potrzebują.

    Wskazówki dla blogera

    Poniżej kilka wskazówek, które sprawią, że twoje blogowanie stanie się jeszcze lepsze!

    1. Wykorzystuj frazy kluczowe – umiejętnie wplataj je w tekst, jednak nie przesadzaj z ich ilością. Nasycenie frazami kluczowymi powinno wyglądać naturalnie.
    2. Stosuj CTA – jeśli nie wiesz, co to jest, zapoznaj się z naszym wcześniejszym wpisem. Zachęcaj do reakcji, gdyż to uaktywnia odbiorców, którzy stają się bardziej związani z twoim blogiem.
    3. Zadbaj o naturalność stylu – pamiętaj, że tekst powinien być zrozumiały.
    4. Stosuj wewnętrzne linkowanie – może ono sprawić, że ruch będzie aż o 40% większy. Linki wewnętrzne są pomocne także dla indeksowania strony.
    5. Kategoryzuj wpisy – dzięki temu każdy będzie mógł szybko znaleźć to, co go interesuje.
    6. Zadbaj o to, aby blog był przyjazny dla urządzeń mobilnych. Jeżeli korzystasz z WordPressa, zainstaluj odpowiednią wtyczkę (np. WPtouch).
    7. Instaluj jeszcze inne przydatne wtyczki – antyspamowe, zachęcające do odwiedzin fanpage na Facebooku, czy wtyczkę wspierającą strategię SEO. Do tego blog powinien być stroną zaufaną – konieczny jest certyfikat SSL.
    8. Pamiętaj o tym, że blog powinien ładować się szybko – większość internautów czeka jedynie 3 sekundy na załadowanie strony. Jeżeli to się nie stanie – opuszczają bloga. Nie wiesz, jak przyspieszyć ładowanie strony? Zrobimy to dla ciebie.

    Na początku możesz nie widzieć efektów blogowania, ale po pewnym czasie korzyści staną się oczywiste. Nawet stare artykuły będą czytane, jeśli były wartościowe. Twój blog będzie żył. Zainspirowanie, zaciekawienie i zaangażowanie. To właśnie mają poczuć odwiedzający, czytając twojego bloga.

    blog firmowySamo dodanie artykułu blogowego to jeszcze nie wszystko, musisz go wypromować! Korzystaj z social mediów, to naprawdę dobra metoda na zwiększanie zasięgu wartościowych treści. Informacje o nowym poście możesz wysyłać także do subskrybentów newslettera. Odpowiadaj też użytkownikom na komentarze, odpisuj na maile – wchodź z nimi w interakcje. W ten sposób twoja firma stanie się im bliższa, co również jest ważne dla promocji.

    Prowadzenie bloga firmowego to jeszcze inna korzyść dla ciebie. W poszukiwaniu inspiracji, możesz czytać zagraniczne blogi branżowe – to rozwija. Śledząc rynek, będziesz na bieżąco z nowinkami – możesz jako pierwszy w polskim światku blogowym informować o pojawiających się trendach.

    Chociaż obecnie rośnie popularność podcastów oraz materiałów wideo, blogi wcale nie tracą na wartości. Są niedrogą metodą promocji, ale walutą jest tutaj twój czas. Dlatego jeśli nie masz go zbyt wiele, możesz powierzyć nam prowadzenie twojego bloga.

    Zyskujesz w ten sposób przewagę nad konkurencją – nad firmami, które jeszcze nie blogują. Blogów z twojej branży jest sporo? To także nic straconego, ponieważ zawsze możesz prezentować treści wyższej jakości niż inni!

    Chcesz dowiedzieć się więcej?
    napisz do nas

    No tags.

    Sylwia Białobłocka

    Specjalista ds. content marketingu. Zajmuje się prowadzeniem działań content marketingowych dla INNEO. Przygotowuje artykuły, teksty blogowe i inne treści mające na celu promocję Agencji oraz jej Klientów.

    Więcej postów Sylwia Białobłocka

    Powiązane posty

    • Wesołych Świąt

      By Agnieszka | 0 comment

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten czas będzie spokojny, pełen ciepła i rodzinnej atmosfery. Dużo zdrowia i spełnienia wszelkich marzeń, a także wielu sukcesów zawodowych i osobistych w nadchodzącymWięcej

    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      By Agnieszka | 0 comment

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie z Mikołajem, pięknie przystrojoną choinką i kolacją wigilijną spędzoną z rodziną. Zapewne pierwsze, co przychodzi wielu z nas do głowy, gdy ktoś wspomniWięcej

    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      By Agnieszka | 0 comment

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a także skierowany do klientów sklepów internetowych — Cyber Monday. Oba te dni są doskonałą okazją dla właścicieli punktów sprzedażowych, zarówno stacjonarnych, jak iWięcej

    • Rola meta title w pozycjonowaniu

      By Agnieszka | 0 comment

      Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga przygotowania witryny w taki sposób, aby była jak najbardziej czytelna dla użytkowników. Chodzi tu nie tylko o jej wygląd, dobór fontów, zdjęć i miniatur, ale również tytułu widocznego na kartachWięcej

    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

      By Agnieszka | 0 comment

      Pozycjonowanie off-page to bardzo ważny element SEO. Dla wielu osób jednak ten termin jest całkowicie obcy, bądź też bagatelizują one znaczenie prowadzonych w tym zakresie działań. Dlaczego to tak ważny element strategii SEO i coWięcej

    • Pozycjonowanie w przypadku nowych witryn

      By Agnieszka | 0 comment

      W obecnych czasach internet to główne źródło informacji. Jest także miejscem zakupów, spotkań ze znajomymi i wielu innych czynności. Właśnie dlatego warto zbudować zasięgi swojej firmy w tym wirtualnym świecie. Pozwoli to na poszerzenie gronaWięcej

    • Google Analytics 4 następcą Universal Analytics już od lipca 2023!

      By Agnieszka | 0 comment

      Google oficjalnie ogłosił niedawno zastąpienie Universal Analytics przez Google Analytics 4. Ma to nastąpić w drugiej połowie 2023 roku. Poprzez ten krok internetowy gigant wprowadza wiele nowych rozwiązań obejmujących bardziej szczegółowe dane, udostępnienie użytkownikom szerszegoWięcej

    • Proces indeksowania stron

      By Agnieszka | 0 comment

      Tworząc swoją stronę internetową, zakłada się szybkie poszerzenie grona odbiorców i pojawienia się na pierwszych pozycjach rankingu wyszukiwarki Google. Jednak proces indeksowania jest bardziej złożony, niż mogłoby się wydawać – tworząc nową witrynę, nie możnaWięcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnie wpisy

    • Wesołych Świąt
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week
    • Rola meta title w pozycjonowaniu
    • Pozycjonowanie off-page – najważniejsze informacje

    Archiwa

    • grudzień 2022
    • listopad 2022
    • październik 2022
    • sierpień 2022
    • lipiec 2022
    • czerwiec 2022
    • maj 2022
    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • luty 2022
    • styczeń 2022
    • grudzień 2021
    • listopad 2021
    • wrzesień 2021
    • sierpień 2021
    • lipiec 2021
    • maj 2021
    • kwiecień 2021
    • marzec 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • marzec 2020
    • luty 2020
    • styczeń 2020
    • grudzień 2019
    • listopad 2019
    • październik 2019
    • lipiec 2019
    • czerwiec 2019
    • maj 2019
    • kwiecień 2019
    • marzec 2019
    • luty 2019
    • październik 2018
    • wrzesień 2018
    • sierpień 2018
    • lipiec 2018
    • maj 2018
    • kwiecień 2018
    • marzec 2018
    • luty 2018
    • styczeń 2018

    Kategorie

    • Adwords
    • aktualności
    • Analytics
    • Bez kategorii
    • Content marketing
    • Inne
    • Marketing
    • Reklama
    • SEM
    • SEO
    • Social Media
    • Sztuczna inteligencja

    Agencja interaktywna z doświadczeniem. Wspieramy funkcjonowanie biznesów poprzez dostarczanie klientów z Internetu. Kreujemy wizerunek marek i zwiększamy ich rozpoznawalność za pomocą różnych kanałów dystrybucji treści.

    Przekonaj się, jak skutecznie wesprzemy Twoją firmę!

    Najnowsze artykuły

    • Wesołych Świąt

      Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia pragniemy życzyć wesołych świąt. Niech ten

      22 grudzień, 2022
    • Jak przyciągnąć klientów sklepu online w okresie świątecznym?

      Święta to czas wzmożonych wydatków. Okres ten dawno przestał się kojarzyć wyłącznie

      14 grudzień, 2022
    • Działania SEO oraz SEM wspomagające przygotowanie promocji z okazji Black Week

      Co roku w listopadzie obchodzone jest święto zakupów, czyli Black Friday, a

      17 listopad, 2022

    Kontakt

    Zapraszamy do kontaktu mailowego, za pośrednictwem formularza kontaktowego lub na Facebooku.

    Dane kontaktowe

    Email
    kontakt@inneo.pl

    Copyright 2021 Inneo
    • Blog
    • Czym jest pozycjonowanie stron? Podstawowe informacje o SEO
    • Google Ads
    • Newsletter
    • Strona Główna
    Inneo
    Pliki Cookies
    Nasza strona używa plików cookies, dzięki którym możemy optymalizować działania i dopasować się do Twoich potrzeb. Pliki zbierają informację o Twoich preferencjach, a także odwiedzinach na naszej stronie. Kliknięcie „Akceptuj wszystko” równoznaczne jest z wyrażeniem przez Ciebie zgody na używanie WSZYSTKICH plików cookies. Możesz jednak wybrać opcję „Dostosuj ciasteczka”, która pozwala na dostosowanie zgód.
    Akceptuj wszystkoDostosuj ciasteczka
    Manage consent

    Omówienie używanych plików cookies

    Nasza witryna korzysta z pików cookies aby lepiej działa. Używa plików niezbędnych, które są istotne do poprawnego działa strony. Dodatkowo, do celów analitycznych oraz reklamowych, używamy pliki firm zewnętrznych.
    Niezbędne
    Zawsze włączone
    Niezbędne pliki cookie są absolutnie potrzebne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie anonimowo zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej.
    Analityczne i Reklamowe
    Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam. Polityka prywatności Google Analytics.
    Zapisz i akceptuj