Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz – z pewnością konkurencja jest duża. Oznacza to, że powinieneś się wyróżnić. I wcale nie wymaga to od ciebie sporego budżetu! Najtańszym sposobem jest prowadzenie firmowego bloga, który za ciebie będzie zdobywał nowych klientów. Statystyki wskazują, że, wykorzystując inbound marketing, możesz uzyskać nawet 67% więcej leadów sprzedażowych, niż stosując jedynie płatne reklamy. Jeżeli zdecydujesz się zostać przy tradycyjnych metodach marketingowych, będziesz musiał zainwestować więcej pieniędzy, aby uzyskać identyczne wyniki!
Wąski target – wielu czytelników?
Blog branżowy sprawi, że uzyskasz wyższe miejsce w wyszukiwarce. Jako strona dynamiczna, regularnie aktualizowana, lepiej się pozycjonuje. Pamiętaj, że Google lubi wartościowy content i strony, które są użyteczne dla internautów! Content is king – dlatego dbaj o dobre treści. W końcu jesteś ekspertem w swojej branży! Pokazuj, że znasz się na rzeczy. Chcesz mieć jak najszersze grono czytelników? Zawęź target maksymalnie! Zobaczysz, że przyniesie to efekty! Tworząc treści eksperckie skierowane do konkretnej grupy docelowej, zyskasz zainteresowanie – artykuły będą chętniej czytane i częściej polecane innym, a więc po pewnym czasie grono odbiorców rozszerzy się – jednak wciąż będą to osoby naprawdę zaciekawione twoim blogiem i tematyką, którą przedstawiasz, a nie jedynie przypadkowi odwiedzający, jak miałoby to miejsce, gdybyś prezentował mnóstwo ogólnych treści.
Zadbaj jednak też o tych czytelników, którzy mogą szukać eksperckiej porady, odpowiedzi na jakieś pytanie, jak również o tych, którzy zastanawiają się nad zakupem jakiegoś produktu. Wiele osób przeprowadza samodzielny research w Internecie, zanim zdecyduje się na zakup produktu. Aż 81% kupujących zwraca przy tym uwagę na wskazówki zamieszczane na blogach. Z tego 61% decyduje się na zakup, gdyż przekonał ich właśnie blogowy wpis! Widzisz już, dlaczego dzięki blogowi firmowemu twoi czytelnicy mogą stać się twoimi klientami.
Gościnna współpraca
Przeprowadzaj wywiady. Możesz zaangażować znanych sobie ekspertów z branży lub swoich pracowników (najlepiej, gdy to oni są ekspertami!). Zapraszaj gości, to buduje zaufanie. Może i ty pojawisz się jako gość na innym branżowym blogu? Jeśli bloger umieści na nim link do twoich treści, zdobędziesz nowych odwiedzających. Pomyśl o nawiązywaniu takich strategicznych partnerstw – jest to korzyść obopólna. Obie strony zauważą bowiem zwiększenie liczby odbiorców.
Regularne wpisy – długie czy krótkie?
Dbaj o aktualizowanie bloga. Regularne wpisy pokazują użytkownikom, że twoja firma żyje. Przygotuj kalendarz publikacji, aby nie zapominać o blogowaniu. Jeden tekst na miesiąc? Za mało! Zainteresowani czytelnicy chcą więcej! Gdy treści będziesz zamieszczał raz w tygodniu, ale w różnych dniach – użytkownicy często będą zaglądać na bloga z ciekawości, czy już czeka na nich nowy wpis. Według badań, gdy tylko liczba artykułów na blogu zaczyna rosnąć (powyżej 20), liczba odwiedzających także się zwiększa – o około 45% więcej osób niż wcześniej – jeżeli oczywiście wpisy charakteryzuje najwyższa jakość. Przedkładanie ilości nad jakość jest złą taktyką.
Długa treść lepiej wpływa na pozycjonowanie. Google uważa za przydatne te treści, które są długie, użyteczne (treść powinna odpowiadać na potrzeby użytkowników) oraz dobrze skonstruowane. Dlatego artykuły o długości 1800-2000 słów są uznawane za najlepsze dla SEO. Ale ważne jest także dodawanie obrazów, infografik – treści, które zawierają przynajmniej 1 grafikę, są oceniane jako ciekawsze niż te bez niej. Czasami jednak długi wpis nie znaczy: najlepszy wpis. Treści krótkie (np. 500 słów) także mają swoje korzyści. Przede wszystkim są chętniej czytane przez użytkowników mobilnych. Dzięki temu mogą być też chętniej udostępniane. Tak naprawdę nie ma odpowiedzi na pytanie, jaka jest idealna długość wpisu. Osobom szukającym eksperckich treści zależy na jak najbardziej dogłębnym wyjaśnieniu tematu i dokładnie czytają długie artykuły. Zaś ci, którzy mają tylko jedno pytanie i szukają właśnie na nie odpowiedzi – tylko skanują tekst, aby znaleźć to, czego potrzebują.
Wskazówki dla blogera
Poniżej kilka wskazówek, które sprawią, że twoje blogowanie stanie się jeszcze lepsze!
- Wykorzystuj frazy kluczowe – umiejętnie wplataj je w tekst, jednak nie przesadzaj z ich ilością. Nasycenie frazami kluczowymi powinno wyglądać naturalnie.
- Stosuj CTA – jeśli nie wiesz, co to jest, zapoznaj się z naszym wcześniejszym wpisem. Zachęcaj do reakcji, gdyż to uaktywnia odbiorców, którzy stają się bardziej związani z twoim blogiem.
- Zadbaj o naturalność stylu – pamiętaj, że tekst powinien być zrozumiały.
- Stosuj wewnętrzne linkowanie – może ono sprawić, że ruch będzie aż o 40% większy. Linki wewnętrzne są pomocne także dla indeksowania strony.
- Kategoryzuj wpisy – dzięki temu każdy będzie mógł szybko znaleźć to, co go interesuje.
- Zadbaj o to, aby blog był przyjazny dla urządzeń mobilnych. Jeżeli korzystasz z WordPressa, zainstaluj odpowiednią wtyczkę (np. WPtouch).
- Instaluj jeszcze inne przydatne wtyczki – antyspamowe, zachęcające do odwiedzin fanpage na Facebooku, czy wtyczkę wspierającą strategię SEO. Do tego blog powinien być stroną zaufaną – konieczny jest certyfikat SSL.
- Pamiętaj o tym, że blog powinien ładować się szybko – większość internautów czeka jedynie 3 sekundy na załadowanie strony. Jeżeli to się nie stanie – opuszczają bloga. Nie wiesz, jak przyspieszyć ładowanie strony? Zrobimy to dla ciebie.
Na początku możesz nie widzieć efektów blogowania, ale po pewnym czasie korzyści staną się oczywiste. Nawet stare artykuły będą czytane, jeśli były wartościowe. Twój blog będzie żył. Zainspirowanie, zaciekawienie i zaangażowanie. To właśnie mają poczuć odwiedzający, czytając twojego bloga.
Samo dodanie artykułu blogowego to jeszcze nie wszystko, musisz go wypromować! Korzystaj z social mediów, to naprawdę dobra metoda na zwiększanie zasięgu wartościowych treści. Informacje o nowym poście możesz wysyłać także do subskrybentów newslettera. Odpowiadaj też użytkownikom na komentarze, odpisuj na maile – wchodź z nimi w interakcje. W ten sposób twoja firma stanie się im bliższa, co również jest ważne dla promocji.
Prowadzenie bloga firmowego to jeszcze inna korzyść dla ciebie. W poszukiwaniu inspiracji, możesz czytać zagraniczne blogi branżowe – to rozwija. Śledząc rynek, będziesz na bieżąco z nowinkami – możesz jako pierwszy w polskim światku blogowym informować o pojawiających się trendach.
Chociaż obecnie rośnie popularność podcastów oraz materiałów wideo, blogi wcale nie tracą na wartości. Są niedrogą metodą promocji, ale walutą jest tutaj twój czas. Dlatego jeśli nie masz go zbyt wiele, możesz powierzyć nam prowadzenie twojego bloga.
Zyskujesz w ten sposób przewagę nad konkurencją – nad firmami, które jeszcze nie blogują. Blogów z twojej branży jest sporo? To także nic straconego, ponieważ zawsze możesz prezentować treści wyższej jakości niż inni!
Zostaw komentarz